Küsimused t-25A-1 kohta

(17-03-2019, 23:54 PM)meli666 Kirjutas:  Jäi silma, et põkale ka pakutakse tsentrifuugi asemele õlifiltri lahendust:
...
Ehk oleks mõtet õlifiltri lahendusele üle minna, puhastab paremini?

Paremini puhastada võib alati, aga kuniks pajale pole turbot  ega keemilist ülelaadimist pandud, pole õli liigsel puhastamisel erilist sisulist mõtet. Samas maailmamajandus kosub ja prügilademed kasvavad kiiremini, seega pane ikka.
Vasta

(17-03-2019, 11:58 AM)muska71 Kirjutas:  nagu kõik teame siis väntvõll tasakaalus hoorattaga,hoorattal ühes servas nii 6-7 tasakaalustusauku ja hooratast saab keerata tiftidel 180 kraadi.kuna ei väntvõllil ega hoorattal märke pole siis kuidas panna see hooratas õiget pidi väntvõllile?

Tundub et poldiavad pole väntvõlli otsa puuritud sümmeetriliselt, õiget pidi hoorattaga peaks poldid olema sõrmega sissekeeratavad, 180 kraadi pööratuga ilmselt mitte nii väga Smile   Lisaks on 14mm poltidega vändal on ainult üks 12mm tikk ja hoorattas ainult üks 12mm ava.
Ei tea mis kaalutlustel üldse 14mm hoorattapoltidele üle mindi?

   
       
       

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Jõhkardid, kes suudavad selle hooratta kahes asendis külge panna, peaksid tegeleme millegi muuga ja hooratta paigalduse tellima Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Minuarust peaksid kõik kes midagi teha ei oska,õppime ära ühe lihtsa reegli- nii nagu lahti võtsid,nii pane ka tagasi!
Selleks oleks vaja üsna vähe-pliiats,paber,fotokas jne. Kõik need head abimehed on meil vist juba üle sajandi aga õppust on võetud vähe. Kui kasutada lihtsaid töövõtteid ehk siis märkida ära paberile kus miski asus,mis asendis jne. ei ole ju raske panna asju tagasi oma kohale. Lammutama on kõik kõvad mehed aga tagasi kokku pannakse asju suure hädaga. Kaotatakse veel peenemad pudinad ära ja ongi asi hävinenud... Kasutan keerulisemate asjade puhul ise sama nõksu-teen väikese joonise paberile. Pärast hea vaadata ja kontrollida. Eks tehke järgi,kui julgete. Big Grin

T.
Vasta

minul tekkis küsimus hooratast maha kruvides ja kuna see on ränkraske junn siis lihtsalt igavusest punnitada ja proovida kas ja kuidas läheb ei pakkunud pinget.1 tiht tuli hoorattaga välja ja selle otsad teravamaks nõksa,nii läks lihtsalt ots pesasse ja siis poldid sisse sõrmega keerates.selle kolaka paika tõstmine väsitas korralikult ja kui paigas siis tuppa voodisse kosuma.

mootor maha 1,5-2 tundi üksi ja ketttali laes sarika küljes x kohas,x koht pole keset traktorit nagu võiks.talist mootor pingesse siis 4 koormarihma sellist tummisemat ja rihmadega liigutad telfri konksu vajalikus suunas ja külgsuunas isegi 50+ cm vasakule ja nii lased taliga mootori põka kõrvale põrandale.täpselt niisamuti haarad konksu otsa teise mootori maast lahti ja koormarihma järgi andes lähebki motor üksi toimetades oma asukohta.
Vasta

Palju peaks jätma T-25 mootorile silindri ja kolvi vahelise lõtku toatemperatuuril?
Pandi üks mootor kokku uute silindrite ja kolbidega ning tulemuseks et kuskil 5 min. käib ja siis jookseb kinni.
Nii kinni et võtmega rihmaratta poldist keerata proovides murra või polt pooleks.
Seisab minuti ja käib jälle ringi vabalt, käivitub ning käib kuni jälle kinni.
Kuna seda ei jõua nii sisse sõita sai maha võetud ja kaliibriga mõõtes on pilu kolvi ja silindri vahel 0,1 mm.
Vasta

See on see kuradi poola varuosade kvaliteet. Ma vahetasin t25 rippsüsteemi silindri kolbi. Sai nii tihe, et algul ei läinud sissegi peale mõningast lihvimist mahtus hädaga sisse ja lõpuks läks akutrelli otsa ning lihvisin kuni hakkas kolb käega surudes silindris liikuma. Mootori kolvid ka võibolla mingile muule masinale mõeldud või mingi remontmõõt....
Samas olen kuulnud külajutte zigulii mootori remondist kus peale kolbide vahetust veeti autot päev otsa teise auto sabas küünlaavast õli peale valades ja mootorit sisse töötades kuni lõpuks saadi mootor iseseisvalt käima...
Vasta

(20-03-2019, 01:30 AM)Laurts Kirjutas:  
(17-03-2019, 11:58 AM)muska71 Kirjutas:  nagu kõik teame siis väntvõll tasakaalus hoorattaga,hoorattal ühes servas nii 6-7 tasakaalustusauku ja hooratast saab keerata tiftidel 180 kraadi.kuna ei väntvõllil ega hoorattal märke pole siis kuidas panna see hooratas õiget pidi väntvõllile?

Tundub et poldiavad pole väntvõlli otsa puuritud sümmeetriliselt, õiget pidi hoorattaga peaks poldid olema sõrmega sissekeeratavad, 180 kraadi pööratuga ilmselt mitte nii väga Smile   Lisaks on 14mm poltidega vändal on ainult üks 12mm tikk ja hoorattas ainult üks 12mm ava.
Ei tea mis kaalutlustel üldse 14mm hoorattapoltidele üle mindi?

Ära võrdle vanatüübi ja uuetüübi väntvõlle. Need diftiaugud ongi just minusilmis tehtud uuemal teistmoodi, kuna vanakooli mehed ei suutnud oma "ajudega" õiget matsu ära jagada. M14 peale mindi seetõttu üle, kuna uuematel mootoritel on ka 200p/min rohkem pumpa peale keeratud. 1800vs 2000p/min.  (katsetusi tehti alates 89aasta ja täielikult mindi üle alles 1994a masinatel kõrgematele pööretele)

Üldine probleem on ju selles, et mehaanikud keda on võtta, neile tuleks esmalt teha AAA(anonüümsete alkohoolikute ) võõrutus. Seejärel järele võtta mehaaniku koolitus ja siis kui näiteks 100st inimesest kasvõi 1 (ÜKS) hakkab kasutama oma kõrvade vahelist pead, annab see ainukesena lootust.

Olen näinud igasuguseid mehaanikuid. Enamjaolt on nad ülbikud ja targutajad. Tegijaid on vähe ja needki ei taha tegeleda sitase vene tehnikaga. Omanikel on jumalast pohhui, peaasi, et liigub ja kui remontida on vaja siis odavalt. "Tuleb teema üles, et kasutan ju ainult 5x aastas ja ülivähe, teeme odavalt liikuvaks jne jne)

Kui igale "targutavale mehaanikule" kirsaga ahtrisse virutada, siis oleks poole tunni jooksul kirsa läbikulunud.  Kuid noh õnneks haud parandab ka selle vea.



(22-03-2019, 09:45 AM)2715 Kirjutas:  Palju peaks jätma T-25 mootorile silindri ja kolvi vahelise lõtku toatemperatuuril?
Pandi üks mootor kokku uute silindrite ja kolbidega ning tulemuseks et kuskil 5 min. käib ja siis jookseb kinni.
Nii kinni et võtmega rihmaratta poldist keerata proovides murra või polt pooleks.
Seisab minuti ja käib jälle ringi vabalt, käivitub ning käib kuni jälle kinni.
Kuna seda ei jõua nii sisse sõita sai maha võetud ja kaliibriga mõõtes on pilu kolvi ja silindri vahel 0,1 mm.

Mul ammust ajast nii: Kolvi silindri vaheline lõtk 0,18-0,22mm ja maksimum 0,5mm
rõngastel on 0,3-0,6mm. (maksimum 5mm surve ja 2,5mm õlirõngal)
Üldjoontes on sul supilusikatest kolvid tehtud ja nendele võid ka 1mm lõtku panna, ikka poovad kinni. Kasuta korralike varuosi.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(22-03-2019, 11:13 AM)unimüts Kirjutas:  ...

Kui igale "targutavale mehaanikule" kirsaga ahtrisse virutada, siis oleks poole tunni jooksul kirsa läbikulunud.  Kuid noh õnneks haud parandab ka selle vea.
...
Mul ammust ajast nii: Kolvi silindri vaheline lõtk 0,18-0,22mm ja maksimum 0,5mm
rõngastel on 0,3-0,6mm. (maksimum 5mm surve ja 2,5mm õlirõngal)
Üldjoontes on sul supilusikatest kolvid tehtud ja nendele võid ka 1mm lõtku panna, ikka poovad kinni. Kasuta korralike varuosi.

Üldiselt paras kirjakoht ka Sulle, kui ei anna juhendit korraliku varuosa leidmiseks.

Lõtk võiks olla 0,2+ mm. Mida suurem, seda lobedamalt liigub, aga seda rohkem lekib gaase alla.
Vasta

Ei see põka remont poe juppidega on täiesti ulme, mitte ükski jupp pole nii et võtad ja paned külge - ikka puuri viili keermesta, trei ja keevita ja siis viska prügikasti sest ei saanud asja.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(22-03-2019, 13:56 PM)Laurts Kirjutas:  Ei see põka remont poe juppidega on täiesti ulme, mitte ükski jupp pole nii et võtad ja paned külge - ikka puuri viili keermesta, trei ja keevita ja siis viska prügikasti sest ei saanud asja.

lisaks tasakaalu ja nuka puksid mis poes müügil ju toorikud mitte puksid.kõigepealt treipinki ja ca mill mmaha ja siis pesasse ja hõõritsat uhama ja saad lõpuks paika.nii suuri hõõritsaid annab otsida ka.aasta tagasi sain oma esimese hõõritsemise kogemuse.
Vasta

(22-03-2019, 11:12 AM)maisalup Kirjutas:  Samas olen kuulnud külajutte zigulii mootori remondist kus peale kolbide vahetust veeti autot päev otsa teise auto sabas küünlaavast õli peale valades ja mootorit sisse töötades kuni lõpuks saadi mootor iseseisvalt käima...

kas mette vena ajal tehastes stendid polnud ja kapi mootorid stendi ja elektri mootor madalatel pööretel hakkas ringi vedama ja nii olevat sisse töötatud.
Vasta

(22-03-2019, 13:06 PM)v6sa Kirjutas:  Üldiselt paras kirjakoht ka Sulle, kui ei anna juhendit korraliku varuosa leidmiseks.

Lõtk võiks olla 0,2+ mm. Mida suurem, seda lobedamalt liigub, aga seda rohkem lekib gaase alla.

Kolbidega ja hülssidega on tegelt suht krõõga. Ja pean tõesti kasutama nn kümneid ja kümneid komplekte ja siis kui leiad ühe mis sobib juhtub ootamatu -- neid enam ei müüa Eesti kauplustes.
Kõige paremad kolvi-hüldsi komplekte müüdi nii 10a tagasi. Oli t30 pilt peal ja BMT3 kiri veel lisaks 
https://prom.ua/p800505037-porshnevaya-gruppa-144.html     -- Tänasel päeval neid kasutades, tuleks kindlasti ka rumalad mõtted loomkatseteks......

Kindla peale minnes siis
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...00108.html

Kindlalt pees: 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...00108.html

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Probleem siis selline. Põka pole mul kunagi hästi käima läinud, eriti talve, siis pole lootustki. Nüüd on siis tekkinud väike mõte mootor kergelt üle käia, uued kaaned panna , klapivahed paika , uus pump või vana lasta remontida, süütehetke timmida, uued pihustid ning kiirstarter. Loen siit aga, et varuosade kvaliteet on väga kehva,  kas silindripead on ka kehvad? Pumbaks kavatsen panna ikkagi rootori, kuna lugesin siitsamast teemast, et ridapumbad pidid kehva kvaliteediga olema- hiinakad pehmest metallist ja vene omadel ei saa stutseireid kuidagi pidama. Töötunde masinal väga palju ei tohiks olla, 1997 aastal sai ostetud, siis oli tal 200 ees, nüüd on aga 1500 kanti, kuid jah, käivitus oli isegi uuemast peast kehvakene. Võrdluseks naabrimehe põka läheb -20 kraadiga suhteliselt hõlpsasti käima.  Kas oleks mõistlikum lasta pump ja pihustid remondimehel üle vaadata või osta ikkagi uued.
Vasta

1500h on nii väike läbisõit et vaevalt mootor juba hõre on, tasuks ehk surved ära mõõta alustuseks? Ja kui pihustid juba maas on siis saab pihustid keerata vabas õhus torude otsa ja starterit krudides pihustamist jälgida. Peade vahetus iseenesest paremale käivitumisele midagi kaasa ei aita. Muidu kui käib siis jõudu on ja ei suitse?

Kui on huvi uute kaantega eksperimenteerida siis enne tasub lugeda siit https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid399087

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Mootori saab hõredaks oluliselt kiiremini - kuipalju õhupuhastis käidud on selle 1500h juures? Ja palju küttefiltrites? Nagu eespool öeldi ongi kõige mõistlikum alustuseks silindrites olev pauk üle mõõta.

Uue vene reaspumbaga on lihtsalt see, et võib-olla tuleb ka sellega stendis käia. Oli siin üks uus poest toodud pump, mille süüted polnud teps mitte paigas.

https://youtu.be/Ch5yzCQa1V4
Vasta

orginaal õhupuhastiga saab hõredaks jah pingutamatta.
lasin oma mõlemi mootori pihustid ära stendida ja 180 surveks keerata.pihusti maas siis pista toru otsa ja anna starterit ja vajuta gaasi nii näed kuidas pihustab ja kui pihustamine ok gaasi vajutades kogus suureneb silmnähtavalt siis pump ilmselt korras ja näppima ei hakkaks.pumbas õli vahetamine ei tee paha.
Vasta

Kui suure aku peaks T-25-le paigaldama, kui soov masinat vajadusel ka -20 juures käima saada? Starter kiire Magnetoni toode ja mootor seni ka hea mineja olnud.
3 aastat vana 125Ah Exide aku andis saba. Praegu täidab tema kohuseid edukalt 9 aastat vana sõiduautolt pärit 110Ah-ne, aga kui suur oleks mõistlik/vajalik?
Vasta

(07-04-2019, 22:13 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kui suure aku peaks T-25-le paigaldama, kui soov masinat vajadusel ka -20 juures käima saada? Starter kiire Magnetoni toode ja mootor seni ka hea mineja olnud.
3 aastat vana 125Ah Exide aku andis saba. Praegu täidab tema kohuseid edukalt 9 aastat vana sõiduautolt pärit 110Ah-ne, aga kui suur oleks mõistlik/vajalik?

Keri mõned lehed tagasi ja loe. Nii suur, kui mahub ja nii kalli tehnologiaga, kui rahakott kannatab.

Mul on D-21 käivitamiseks autodelt maha kantud poolpidused. Seni pole puudu jäänud. A ma -20 külmalt ei vägista ka, vaid soojendan.
Vasta

Sinna võid panna nii suure kui EGO lubab või käsib aga minejale mootorile on 100 Ah juba laristamine.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne