Bensiin & muud mootorikütused

(27-03-2019, 03:42 AM)maisalup Kirjutas:  ...
Huvitav kui palju õli ühest tonnist rapsist välja pigistab? Hakkaks ise rapsi kasvatama, siis puhta muidu kütus käes. Sinna võiks igasugust keemiat ka hullult panna et tera ikka oa suurune oleks

Heal juhul kuni 46%. Tõsi, see on toorõli, mis sellisena mootorisse ei sobi. Puhast kaupa nii 35-40.

Rapsi kasvatamine hakkab paraku varsti vähenema, kuna nuuter on kohal ja teda juba ära ei peta. Nuutrikindlad sordid lihtsalt taluvad kauem (ja aretavad sedasi veel vihasemat nuutrit).

Rapsi saagikus on 2,5-4 t/ha (üksikud tipud on 6 t kätte saanud). Saab kasvatada iga nelja või enama aasta järel.

Painkülas on täiesti pädev tehas olemas, Imaverre tuleb rahapesu ja kadeduse ausammas.
Vasta

Nuuter on igaljuhul platsis. Meil siin ka oli paar põldu rapsi täis külvatud... nuuter tuli kallale kohe. Hakkasime meenutama mida kolhoosi ajal siin kasvatati- kapsast vast 25a. tagasi........ Hirmus asi. Pääsu pole.
Ma ei kujuta hetkel ette,et palju kulu tuleks kui oma põldudel selle rapsiga möllaks,kõik seadmed ostaks jne. Kahtlustan,et see asi ei tasu niipea ära... Kombain... kellel on midagi juba tehnikat olemas,sellel läheb libedamalt. Ja maid on vaja,et päris igal aastal samale põllule ei külvaks.

T.
Vasta

(27-03-2019, 03:42 AM)maisalup Kirjutas:  Peaks jah rapsiõli peale üle minema. ...

Maximas oli päevalilleõli .99, mu hiina lamavsilindriga pisitrakats sööks seda hää meelega. Aga vahutab biolisandiga diisel palju enam kui vene puhas diisel.
Vasta

See uus 95 tundub olema karm kraam kummile,sae paagikorgi tihend pundus peale esimest paagitäit.Ligi 30 aastat kasutust ei juhtunud midagi ja nüüd üks päev ju kutu.
Vasta

(27-03-2019, 10:53 AM)ahtos Kirjutas:  See uus 95 tundub olema karm kraam kummile,sae paagikorgi tihend pundus peale esimest paagitäit.Ligi 30 aastat kasutust ei juhtunud midagi ja nüüd üks päev ju kutu.

vaata kas muud toitevoolikud jäid terveks. ainult 98 saagidele ja trimmeritele.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(27-03-2019, 11:22 AM)Walter Kirjutas:  
(27-03-2019, 10:53 AM)ahtos Kirjutas:  See uus 95 tundub olema karm kraam kummile,sae paagikorgi tihend pundus peale esimest paagitäit.Ligi 30 aastat kasutust ei juhtunud midagi ja nüüd üks päev ju kutu.

vaata kas muud toitevoolikud jäid terveks. ainult 98 saagidele ja trimmeritele.


Vaata siis juba ka mis nägu väntvõlli simmerid on. Sad
Vasta

(27-03-2019, 08:12 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-03-2019, 07:55 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
FAME-iga diislit paaki panna ei tahaks
...

Miks? FAME diisel peab vastama standardile. Õliga pole siin miskit pistmist peale esterdust.

Sai aasta või pisut rohkem osaletud koolitusel(seoses uuemate heitgaaside töötlemise süsteemidega) kus muuhulgas põgusalt lahati nende kahe erinevust biodiislis kasutamises.
Mälu järgi kirjutan, nii et palun mitte väga valusalt lüüa, kui miskit sassi ajan.
FAME ehk siis esimese põlvkonna lisand - kulub sama töö jaoks rohkem, pisut rohkem NOX-e, vähem CO-d ja lühem säilivusaeg(kuus kuud valmistamisest), ebastabiilne, kehv külmakindlus, tahmafiltriga sõidukitel suurem risk probleemide tekkimiseks jne. Ei talu suuremas kontsentratsioonis kokkupuudet teatud materjalidega(vask, pronks, messing, plii, tina jne), ole soovitav üle 7% diislisse.
HVO ehk teise põlvkonna oma - kõrgem tsetaanarv ja kütteväärtus, kulub vähem, vähem NOX-e, säilivusaeg pole piiratud, külma ei karda, määrib paremini kui standartne tavadiisel, tahmafiltrile ega mootorile ohtu ei kujuta. Põhimõtteliselt võib paaki kallata 100%-lisena. Miinuseks kõrgem hind.
Vasta

(27-03-2019, 22:46 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Sai aasta või pisut rohkem osaletud koolitusel(seoses uuemate heitgaaside töötlemise süsteemidega) kus muuhulgas põgusalt lahati nende kahe erinevust biodiislis kasutamises.
Mälu järgi kirjutan, nii et palun mitte väga valusalt lüüa, kui miskit sassi ajan.
FAME ehk siis esimese põlvkonna lisand - kulub sama töö jaoks rohkem, pisut rohkem NOX-e, vähem CO-d ja lühem säilivusaeg(kuus kuud valmistamisest), ebastabiilne, kehv külmakindlus, tahmafiltriga sõidukitel suurem risk probleemide tekkimiseks jne. Ei talu suuremas kontsentratsioonis kokkupuudet teatud materjalidega(vask, pronks, messing, plii, tina jne), ole soovitav üle 7% diislisse.
HVO ehk teise põlvkonna oma - kõrgem tsetaanarv ja kütteväärtus, kulub vähem, vähem NOX-e, säilivusaeg pole piiratud, külma ei karda, määrib paremini kui standartne tavadiisel, tahmafiltrile ega mootorile ohtu ei kujuta. Põhimõtteliselt võib paaki kallata 100%-lisena. Miinuseks kõrgem hind.

Kõik õige, aga on kaks häda.

Esiteks pole II põlve sünteetilist biodiislit täna turul olemas. Laborist saab, aga seda ei jätku.

Teiseks on väide, et see mant on tahmafiltritele ja tänastele mootoritele ohutu ning piiramatu säilivusajaga, vaid sünteetiliste testide projektsioon. Mitte reaalelu oma kogu värvikirevuses. Eks igapäevaelu näitab, kaua see mant sõidukipaagis muutmatuna säilib ja mida arvavad pikemaajalisest kokkupuutest mehhaanilised KSPd ja pihustid.

FAME oli ka alguses hea, lihtsalt hiljem ilmnesid mõningad ekstsessid.

FAME biodiislit lasete paaki iga kord, kui Saksamaal tangite. Seal ilma polegi, on võimalik vaid valida lisandi osakaalu. Sama saab ilmselt olema ka meil suvise kütuse kasutamisel.
Vasta

Rolleyes
Pilt tehtud eelmise aasta lõpus.
http://www.snap.ee/user/Urmas68/album/sa...206_125143
Vasta

(28-03-2019, 12:16 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Rolleyes
Pilt tehtud eelmise aasta lõpus.
http://www.snap.ee/user/Urmas68/album/sa...206_125143

Millises riigis? Ega mitte Norras?

Seega, kodanikud, nõudke uue põlve HVO loodus- ja tehnikasõbralikku diislit kohalikest tanklatest!
Vasta

(28-03-2019, 14:50 PM)v6sa Kirjutas:  
(28-03-2019, 12:16 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Rolleyes
Pilt tehtud eelmise aasta lõpus.
http://www.snap.ee/user/Urmas68/album/sa...206_125143

Millises riigis? Ega mitte Norras?

Seega, kodanikud, nõudke uue põlve HVO loodus- ja tehnikasõbralikku diislit kohalikest tanklatest!
Rootsis.
Vasta

(28-03-2019, 14:50 PM)v6sa Kirjutas:  Seega, kodanikud, nõudke uue põlve HVO loodus- ja tehnikasõbralikku diislit kohalikest tanklatest!

Selles ka eestis müüdavas vedelikus FAME-i ei ole. On 15% HVO-d. Ja enda kaks diislit(üks aasta 2018 ja teine 1999 aastast) sõidavad sellega rõõmsalt(kahe peale kokku  eelmisest kevadest ca 45000+ km seni kokku) ja kütusekulu on mõnevõrra väiksem kui tava Neste diisliga.
Vasta

mina võtan ka neste rohelist. kulu kohta ma ei oska öelda. ega pole proovinud täpselt mõõta ka muidugi.
edasi minemise kohta ka miskit kindlat väita ei oska. aga vana nässakas kone käib pehmema häälega küll ja käivitub ka külmadega hästi ja ülevaataja on ka rahul.
Vasta

(28-03-2019, 21:23 PM)diesel Kirjutas:  mina võtan ka neste rohelist. kulu kohta ma ei oska öelda. ega pole proovinud täpselt mõõta ka muidugi.
edasi minemise kohta ka miskit kindlat väita ei oska. aga vana nässakas kone käib pehmema häälega küll ja käivitub ka külmadega hästi ja ülevaataja on ka rahul.

Ise olen kütusekulul kõigil masinatel silma peal hoidnud ja rahalist kulu arvutanud/võrrelnud. Enda arvutused/võrdlused on näidanud et rahaliselt kompenseerib natuke kõrgema ProDieseli hinna enda autodel pisut väiksem kulu. Kilomeetri hind tuleb suurusjärgus sama. Ja tahmafiltri põletust ei ole uuemal autol enam nii tihti märganud kui tavadiisliga sõites ette tuli. 
Ainuke miinus asja juures on see, et ProDieselit igas Neste tanklas ei müüda ja soov paagis seda kütust hoida nõuab pisut planeerimist... Eriti häirib see uuemal väiksema paagiga(50l sisse pole veel mahtunud kui auto kuulutab kohe-kohe paagi lõpuni tühja olevat) autol. Vana Alhambra paaki mahub 80+ liitrit ja järgneva 1300-1600km jooksul ikka vajaliku tankla lähedusse satub...
Vasta

Krt vanasti, kui talvediislit ei olnud aitas kanister külma ja koorelahutaja.   Või mõni peenem tsentrifuug.
Kas nüüd ei ole proovitud seda biovärki mingi fuugiga sealt bensiini seest tagasi välja eraldada?  Tood vaadiga koju ja enne paaki lased torudest-reaktorist läbi?
Vasta

(28-03-2019, 23:08 PM)pkmp Kirjutas:  .... Kas nüüd ei ole proovitud seda biovärki mingi fuugiga sealt bensiini seest tagasi välja eraldada?  ...
Sama mure, just tankisin, küll lätlaste oma aga ikkagi täielik "eesli  kusi" võrreldes venemaalt tooduga.
Vasta

Olen see talv sõitnud pea 15 000 km mööda euroopat. Kütusekulu alates Leedust väheneb liitri võrra, boonusena Austrias, Tsehhis veel oma poolik lisaks.Lõhn on ka meeldivam, nagu vanadti. Ei vahuta nii palju kui meil. Autoks 3,0 TDI Audi.
Vasta

(28-03-2019, 23:32 PM)pat1 Kirjutas:  Olen see talv sõitnud pea 15 000 km mööda euroopat. Kütusekulu alates Leedust väheneb liitri võrra, boonusena Austrias, Tsehhis veel oma poolik lisaks.Lõhn on ka meeldivam, nagu vanadti. Ei vahuta nii palju kui meil. Autoks 3,0 TDI Audi.

Olen sama märganud ning nt.Poolas on ka juba diisel nagu tummisem ja kollasem,lased nagu mett paaki.Ei tea kas nemad pole EUs ja ei pea kütust solkima!?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(29-03-2019, 08:01 AM)hundu615 Kirjutas:  Ei tea kas nemad pole EUs ja ei pea kütust solkima!?

Nad solgivad õigesti Big Grin
Vasta

Eesti ju viimane, kes solkimise käsku täitma hakkas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne