Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(28-03-2019, 19:52 PM)Inri Kirjutas:  
(28-03-2019, 19:28 PM)huvi5 Kirjutas:  Eestlane ei osta mingit aspenit...

Ilmselt ma siis pole eestlane Big Grin . Ma ostan seda ainult 300+ liitrit aastas. Viimsis ka ei ela... naabrid kaugel ja lapsed pole ka sellepärast näljas, et aspenit ostan. Ps: töötan metsas ja alates sellest kui ksf. Veix_ mulle ühe kanku prooviks tõi olen seda kõikides saagedes kasutanud.

Aamen selle peale! Käisin tõin just praegu 21.90 eest riistamarketist nädalavahetuseks kankutäie. Ja 5 liitrit ketiõli ka. Sest ma teadsin, et seal on ja ei hakanud homse teekonna Nõmme-Harutee-Linnamäe-Pürksi peale "riskima". Ma ju tõesti ei tea, kas teeäärsetes tanklates ja poodides alkülaatbenssu müüakse - infosulg! Keilast ju saaks sealt saepoe angaarist (vist?) aga kes see viitsib sealtkaudu tööpäeval sõita. 
Ahjah, Husqvarna meestele toodetakse Rootsis suisa spetsiaalset selle parima XP-õliga segatud alkülaati: 76,16€ 25 liitrit kannutäis Göteborgis  Big Grin Ajab ju "närvi"? Eesti on ikka siiani täielik pommiauk, ääremaa ja endine sotsriik ja see ajab tegelikult lausa marru! Kui palju ma olen seda püüdnud käidud 150+ Euroopa sadamas selgitada, et me oleme väga vana kultuurrahvas, puhtsa eurooplased. Lõpuks hakkavad uskuma ja ise ka juba mõtled...
Vasta

ma vist ka eestlane pole. tsurka ilmselt. ja üsna mitmed lähemad tuttavad saemehed pole siis ka eestlased.
Vasta

(28-03-2019, 20:18 PM)huvi5 Kirjutas:  Aga kui tegu on hobisaagijaga-suvilaomanikuga, kelle 100-400e saag ja kes kuus laseb parimal juhul  kolm paagitäit kütet läbi, mõni kuu aastas ei võta üldse saagi välja, siis mis mõte on tal hakata aspenile kulutama?

Kui aastas ~15 l bensiini kulub, siis tuleb hinnavahe u. 25 eur, mis kulutamisest sel juhul rääkida saab. Harva kasutamise puhul oleks alkülaatbensiin just kasulik kuna selle omadused seistes ei muutu nii kiiresti, võib aastaid seista, 95 ja 98 puhul on tanklafirma poolt garanteeritud vaid mõni kuu.
Vasta

(28-03-2019, 21:29 PM)veix__ Kirjutas:  
(28-03-2019, 20:18 PM)huvi5 Kirjutas:  Aga kui tegu on hobisaagijaga-suvilaomanikuga, kelle 100-400e saag ja kes kuus laseb parimal juhul  kolm paagitäit kütet läbi, mõni kuu aastas ei võta üldse saagi välja, siis mis mõte on tal hakata aspenile kulutama?

Kui aastas ~15 l bensiini kulub, siis tuleb hinnavahe u. 25 eur, mis kulutamisest sel juhul rääkida saab. Harva kasutamise puhul oleks alkülaatbensiin just kasulik kuna selle omadused seistes ei muutu nii kiiresti, võib aastaid seista, 95 ja 98 puhul on tanklafirma poolt garanteeritud vaid mõni kuu.

 Samas, õunapuu oksa mehed/naised võivad patarei sae teed minna hoopis. Komplekt või paar akusi juurde (laenata) ning enne kustub pühapäeva saagija ise ära kui sae "kütus". https://www.youtube.com/watch?v=pCkfvTen9f4

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(28-03-2019, 22:10 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Samas, õunapuu oksa mehed/naised võivad patarei sae teed minna hoopis. Komplekt või paar akusi juurde (laenata) ning enne kustub pühapäeva saagija ise ära kui sae "kütus". https://www.youtube.com/watch?v=pCkfvTen9f4

Täpselt nii ongi. Kuna enamus saagimist toimub 100m raadiuses, siis sai ~17a tagasi valitud Stihli juhtmega kettsaag. Paar juhtplaati, ketti ja tähikut hiljem on saag täna ikka veel täies töökorras. Mürareostus on väiksem kui kütusejoojatel ning püsikulud samuti oluliselt väiksemad. Paar aastat tagasi võtsin juurde Stihli väikse arboristika, mis on akutoitega. Sellega on ikka eriti stealth ringi toimetada, igasugused hooldused-toimetamised muutusid kohe väga palju lihtsamaks. Ta võttis enda peale suure osa nii juhtmega sae kui ka oksakääride tööst.
Vasta

(28-03-2019, 23:20 PM)azure Kirjutas:  
(28-03-2019, 22:10 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Samas, õunapuu oksa mehed/naised võivad patarei sae teed minna hoopis. Komplekt või paar akusi juurde (laenata) ning enne kustub pühapäeva saagija ise ära kui sae "kütus". https://www.youtube.com/watch?v=pCkfvTen9f4

Täpselt nii ongi. Kuna enamus saagimist toimub 100m raadiuses, siis sai ~17a tagasi valitud Stihli juhtmega kettsaag. ... püsikulud samuti oluliselt väiksemad. ... Stihli väikse arboristika, mis on akutoitega.... igasugused hooldused-toimetamised muutusid kohe väga palju lihtsamaks. Ta võttis enda peale suure osa nii juhtmega sae kui ka oksakääride tööst.
Mul juhtme otsas saag ainult siseruumis toimetamiseks, üldiselt see juhtmetega mässamine tüütab väga kiiresti ära, õunaaed ka üle 100 m raadiuse. Lisaks on neil el. kettsaagidel see õli probleem, bensukal on lihtne, täidad mõlemad paagid kui bensupaak tühjaks sai, aga siin ole valvel ... Oksalõikuseks on hää akutiiger, see on suure osa oksakääride tööst üle võtnud.
Vasta

Eks need õunapuu oksa mehed/naised kasutavad muruniidukit ja trimmerit ka, needki seisavad pikalt ja seega Aspeniga on palju muretum.
Vasta

Ei pikenda see aspen mootorsae eluiga võrreldes etanooli vaba 98'ga segatud täissünt õliga.
Aspen  on toodetud eelkõige operaatori jaoks (vähem mürke sisse hingata).


Kaks põhjust aspeni kasutamiseks eestis , kas hoolid tervisest ja loodusest või on lihtsalt liiga palju raha käes.
Vasta

(28-03-2019, 23:46 PM)veix__ Kirjutas:  Eks need õunapuu oksa mehed/naised kasutavad muruniidukit ja trimmerit ka, needki seisavad pikalt ja seega Aspeniga on palju muretum.

aku  Toungue
Vasta

(29-03-2019, 00:07 AM)Xtreme Kirjutas:  Ei pikenda see aspen mootorsae eluiga võrreldes etanooli vaba 98'ga segatud täissünt õliga.
Mul on üks auto, kuhu olen tankinud järjepidevalt 98-t. Nestest enamasti, vähem ka Olerexist. Minuarust ei lõhna 98 enam ammu nõnda, nagu etanooliga solkimise eelsel ajal. Kas selle koostist ka muudetud, seda ei tea - nina järgi nagu oleks.
Vasta

Ühes teises teemas tõin välja tabeli bensiinide koostisest. Sel hetkel müüdavate 98-tega oli lugu selline, et näiteks Neste oma sisaldas 3,53 % etanooli, Circle K oma < 0,1 % (vähem kui 0,1%)

https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=73146

Päris paljude saagide karbraatori detailid ja väntvõlli simmerid ei pea tavabensiiniga vastu, Aspeniga seda muret ei ole. Ja vähemalt mul on mootorsae kasutusjuhendis kirjas, et kütus ei tohi sisaldada metanooli (peaks olema 0%), vaadake nüüd tabelit... Sad
Vasta

See tabel ju tõestab ,et tankla bensiin on ideaalne.
Nii metanooli kui ka etanooli sisaldus on seal põhimõtteliselt 0%.

Ma saan aru kui eestis oleks tankla bensiinis 5-10% etanooli, siis võibolla ma isegi mõtleks aspeni kasutamise peale.
Vasta

(28-03-2019, 22:10 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Samas, õunapuu oksa mehed/naised võivad patarei sae teed minna hoopis. Komplekt või paar akusi juurde (laenata) ning enne kustub pühapäeva saagija ise ära kui sae "kütus".
A mis Te siin arvate, miks on "äkitselt" Hansapostis jms kohtades müügil Stihli akuga aiatööriistad eraldi stendina ja igasugu muud samalaadset? Ja see akusaagide/aiariistade pealetung on sama äge, kui elektriautode oma. 
Mu oma hõimlane, kui kasutas ülekasvanud õunaaia taastamisel minu tiheasustusse ostetud elektrijuhtmega iseterituva ketiga Oregoni, läks ostis omale samasuguse akutoitega sae. MAALE! Kui läheb suures metsas puude teoks, on Tema ka osaline 300 meetri kaugusel...  Aga sinna padrikusse sadu tihusid kaske nüsima pole selle akukaga midagi teha. 
Täitsa mõistlik on ju osta akusaag, kui sul on niigi muud akutööriistad, paljudel Makita, ja sel ning osadel teistel on ju päris kanged kahe-aku 36V kettsaed olemas. Mul on peaaegu täiskomplekt Ryobit ja 18-voldisel kettsael otstarvet ei näinud vs oluliselt universaalsem tiigersaag oksasaena. 
Mis aga seda vähest tarbimist puudutab: selleks ongi täna need üliodavad hiinlased, kus toimiva bensiinimootoriga arboristika-kettsae saad kätte 60 euroga! Mingi natukenegi saagiv akukettsaag maksab aga koos akude ja laadijaga 300 ehk 5 korda rohkem. Bensukast kallim on isegi noname-akutegelinski akuta-laadijata Hechti kettsaag, mis sisaldub küll ka täiskomplektis. Jälle töövahendid, mis oleks äga ära testida a'la ridaelamuboks ja vahepeal tahad kalmistutel ka haudasid hooldamas käia. 

Testimisest rääkides: homme löön siis testiks poisi HPG'le tule torusse ja keti mõnda jämedasse sangleppa sisse. Kas ma omaenda võsasaeni jõuan - tahaks jõuda. No ja ülisuure jalaka jaoks tõstuk on ka juba ette tellitud  Cool Aga pole raatsinud siiani kauglugevat tahhokat osta - seega vajadusel tuleb kõrvajärgi timmida.
(29-03-2019, 09:31 AM)Xtreme Kirjutas:  Ma saan aru kui eestis oleks tankla bensiinis 5-10% etanooli, siis võibolla ma isegi mõtleks aspeni kasutamise peale.
Veelkord: alkülaatide kasutamise mõte ei ole mitte (vaid) väikemootorile ehituslikult mittekõlbav piirituse solk vaid autobensiini MÜRGISUS! See mürgisus, mis tavabensuga sumbutist vastu puud, sealt otse Sulle näkku ja kopsu jõuab ning kopsuvähki tekitab! Isegi Looduse reostamine on olematu tähtsusega.
Vasta

(29-03-2019, 09:31 AM)Xtreme Kirjutas:  ... Ma saan aru kui eestis oleks tankla bensiinis 5-10% etanooli, ....
ja kui ma seadustestest õigesti aru olen saanud siis 1. aprillist see nii PEAB OLEMA.
Vasta

(29-03-2019, 11:14 AM)honkomees Kirjutas:  
(29-03-2019, 09:31 AM)Xtreme Kirjutas:  ... Ma saan aru kui eestis oleks tankla bensiinis 5-10% etanooli, ....
ja kui ma seadustestest õigesti aru olen saanud siis 1. aprillist see nii PEAB OLEMA.

Jah 95'l hakkab olema etanooli 10%
Aga 98 jääb 0%.
Vasta

aga Neste 3% 98sas? Rolleyes
Vasta

(29-03-2019, 11:20 AM)Xtreme Kirjutas:  Aga 98 jääb 0%.
Ma ei oleks selles kaugelt kindel! 
See on sama, kui teises teemas diisel, tavaline või see kallim Eco. 
Üliodavale läbiaetud ja juulis mahakandmisele minevale diiselsafiirikule võib valada sisse igasugust solki, samamoodi võiks suvalise odavsaega suvasolgiga tegutseda - oleks kohe eriti "odav". Aga ostad tuliuue ja ikkagi kalli diiselauto või kalli sae ja hakata seal võimaliku solgiga lolli mängima? Ja kuna lollimängimine tähendab veel ka ISEENDA mürgitamist siis võiks ju otse atsetooniga nägu pesta jms idiootsusega tegeleda. 
Jah, murutraktor jms on veel täiesti mõistetav, kui suvega lased sealt läbi näiteks 50 liitrit. No siis kulub suvega 75-100 eurot rohkem, mis juba on mingi hulk ja põhimõtteliselt see alkülaat vs 98 midagi paremaks ei teinud peale loodushoiu. Murutrakatsi vingu pole ma küll kunagi tundnud aga peaks ära testima sest alkülaat peaks ka seal tolle spetsiifilise lõhna ju tekitama? Kui see ikka tegelikult ninna tuleb, peab äkki ka selle tarbimisharjumuse üle vaatama?
Vasta

(28-03-2019, 22:10 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Samas, õunapuu oksa mehed/naised võivad patarei sae teed minna hoopis. Komplekt või paar akusi juurde (laenata) ning enne kustub pühapäeva saagija ise ära kui sae "kütus". https://www.youtube.com/watch?v=pCkfvTen9f4

See on hea suund, paraku esialgu suht kallis veel. Kellel 18V tööriistad olemas, neil on natuke lihtsam.
Viidatud Makital on uskumatu ketikiirus, 20 m/s.

https://www.makserv.ee/toode/akukettsaag...03z-akuta/

 Enamus akukaid on alla 10, mõned ka natuke üle.
Pakkumisi vaadates jääb silma, et on tekkinud ketisamm 1/2. Jääb ostes kahe silma vahele ja oledki uue GOSTiga seotud, kolikastist ei saa enam midagi võtta Sad
Vahepeal juba tundus, et peavooluks kujuneb 3/8 ja 1.3mm soon, no kus sa sellega...
Majandus muidugi rõõmustab, tasku kurvastab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(29-03-2019, 13:59 PM)Marko Kirjutas:  See on hea suund, paraku esialgu suht kallis veel. Kellel 18V tööriistad olemas, neil on natuke lihtsam.
Viidatud Makital on uskumatu ketikiirus, 20 m/s.
See on ju tühijooksul ja võimsus pole märgitud ehk reaalselt saagides on see väiksem. Hinda rämedalt, kaalu "arutult palju" 5,1kg - puhas "viimsi saag", seda naljaga pooleks. Ei sega egoelanikest lumehelbekesi...
Mul Oregon on seinavoolult 2500W ja see on kõige kangem, mida kohanud. Ketikiirust vähem aga saarepuus nõrgaks ei jäänud. Teine on akusaega see, et kett peab kogu aeg parim olema, vastasel juhul on aku kohe otsas! Sestap on see iseteritujaga aku-Oregoni variant äge, komplekt koos 4Ah aku ja tavalaadijaga 399€. Lisakett terituskiviga 27 raha. 

Samas puussepa saena paremat taha soovidagi ja ka niisama oksi saagida, kui valju müra ei taha tekitada ega tuba vingu täis teha. Kui 18V asjad niigi olemas, siis miks mitte. 
Kuid olles nüüd kaks identset 1936 aasta korteri vaheseinad maha lammutanud, ühel juhul elektriga kettsaega ja teisel tiigriga, kõik keti-teradeni Makita (kuldne bi-metall on parim/universaalseim tiigri tera maailmas, puidule kuldne HCS!), siis tiigersaag on kettsaest ehituses kordi universaalsem ja odavam pidada. Lammutades läheb kette nagu leiba. Ainus eelis kettsael ongi võimalus otse puusse siseneda ja lõikamiskiirus aga täpsust pole ja lõige on ise ka kole-karvane ehk peenemaks tisleritööks ei sobi. 
Selle komplektiga teed mõistusega toimetades terve igaviku tööd. 

Stihl peaks olema üks tippasju, sellise hind aku/laadijaga Mehkas 439€ aga video küll mingit muljet ei jäta. Paremad on kõik ilma akuta ja siis on hinnad juba täitsa ulmelised. See Tehnikamaailma kettsaagide testi võitja 2018 maksab ju saagimisvõimelisena aku+laadija 787€  Rolleyes Ja pole Milwaukee Fuel ka odavam, vähemalt on mahukas aku... aga jälle enamuse elektriga saagide suurim vaenlane, mille üle omanikud ka kurdavad - kaal! 
Ehk kuluefektiivsuses praegu klassikalisele bensumootoriga kettsaele ligilähedast vastast akusaest ikka pole.

Edit: ämeerika ingišis aga asjalik akusaagide test "bensukuttide poolt" koos asiste tähelepanekutega!
Vasta

Ei ole sellel tankla bensiinil häda midagi, ei ole mõtet mingit idiootsusi toota.



Meil käis mootorsaag 10 aastat jutti tankla bensiiniga ja lõpuks andis alla oma lohakuse pärast.
Sama teema võsalõikuriga.. Stiga võsakas 15 aastat mõõdukat kasutamist, millest viimased 5 aastat intensiivselt metsas, käib siiamaani nagu kellavärk.




Suhteliselt pohhui kas hingan neid heitgaase linnas kõndides või mootorsaega töödates.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne