Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Mis selles jahutusvedelikus siis ajapikku muutub, et ta vananedes alumiiniumi hakkab närima?
Postitused: 4,154
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
55
Peamine asi, mida alumiinium ei taha, suisa kardab, aga teised materjalid armastavad - VASK! MA ei kujuta ette, on näiteks vanades jahutusvedelikes vaske, on mootorit kokku pandud vasemäärdega jne - see kõik võib mõjuda. Ja otseloomulikult soolad jahutusvees. Eks on neid reaalselt kaua seisnud jagatud jahutussärgiga alumootoreid ju elus nähtud küll ja enamgi aga ka ühesüsteemsega ,kus ka soolast merevett on läbi pumbatud. Aga nii hullu oksüdeerumist pole küll kohanud muul juhul, kui vaid "vale elekter" ja anoodi puudumine.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(29-03-2019, 11:19 AM)PlyVal64 Kirjutas: Peamine asi, mida alumiinium ei taha, suisa kardab, aga teised materjalid armastavad - VASK!
Miks alumiinium vaske peaks kartma?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,378
Teemad: 19
Liitus: Apr 2007
Maine:
46
Vask ja AL juhtmeid ju ka ei soovitata/tohi kokku panna.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Postitused: 1,179
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Niiskuse juurdetekkimine küll miskit olulist ei ole, kuna antifriis- jahutusvedelik koosneb niigi 40-60% veest. Vesi + etüleenglükool. See viimane on ahvatlev oma omaduselt segus veega - ei lase veel ära külmuda teatud piirini ja kui lõpuks tahkestub, puudub sellel segul veele omane paisumine tahkeks muutumise protsessil. Paisumine teadupärast tekitab kõigile arvatavasti nähtud ilmingut - miskit külmub lõhki. Näiteks plokk. Etüleenglükoolil on halb omadus ka - ta on korrodeeruv. Korrodeerib kõike, nii malmi, vaske, alumiiniumi, silumiini ja teisi metalle. Mida kiiremini, mida aeglasemalt. Et metalle hoida, lisatakse vedelikku mitmeid manuseid. Manused aga ajapikku lakkavad töötamast ja seetõttu ongi antifriisi eluiga piiratud. Eluea pikkus sõltub manuste tüübist ja tootjafirma südametunnistusest.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,458
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
Olen ka varem trehvanud pehmeks oksüdeerunud alumiiniumi otsa, aga varasem on olnud lapse lalin selle keisiga võrreldes. Mingi seos on siin ilmselt ka hapnikuga, kuna ka varasematel juhtudel olen märganud, et kõige suurem oksüdeerumine on termostaadi juures, mis asetseb veesärgi kõrgemas punktis.
Tegelikult kui nüüd kenasti järgi mõelda, siis minu 2 hullemat alu oksüdeerumise keissi, on mõlemad US-ja A-st tulnud california autod. Võimalik, et nad on pikalt sõitnud/seisnud hoopis tavalise vee peal.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(29-03-2019, 23:33 PM)wagoneer Kirjutas: Vask ja AL juhtmeid ju ka ei soovitata/tohi kokku panna.
Juhtmetes on elekter, ilma elektrita keeruta neid kokku nii kuis jaksad, midagi ei juhtu.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 4,326
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
47
(29-03-2019, 23:33 PM)wagoneer Kirjutas: Vask ja AL juhtmeid ju ka ei soovitata/tohi kokku panna.
Pannakse küll, õigemini pandi vähemalt 70-ndatel õhuliinidel. Ainult ühendus tehti töökojas valmis, valati pigiga õhutihedaks ja siis neid valmis jätkusid oli autos, et vajadusel kasutada. Polnud ju mõtet vase (vana liin) ja uue alumiiniumliini kokkupuutest kõik uus panna.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
30-03-2019, 08:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2019, 09:05 AM ja muutjaks oli
vant.)
No seda jahutusvedeliku vasestumist ma küll ei usu. Vähemalt nii palju seal küll vaske lahustunud kujul olla ei saa, et mingeid alumiiniumi närivaid reaktsioone esile kutsuda. Et ta aja jooksul happelise(ma)ks muutub, tundub loogilisena.
Aga siin "sujuvalt" sisse toodud alumiiniumi ja vase kokkupuutumine on puhas keemia. Reaktsiooni esilekutsumiseks ei pea tingimata olema elektrivool. Piisab ka niiskusest ja soolast näiteks. Elekter sinna juurde oleks veel täiendav kiirendi.
Kaabliühenduste täpset keemilist iseloomu vase ja alu vahel ei oska mina kirjeldada, aga vast ta oksiididega seotud on, mis ei lase ühel metallil teisega piisavalt head kontakti saada, et vool "läbi jookseks". Kehv kontakt, sealt sädelus, sealt kuumenemine ja lõpuks põlemine
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Niiskuse ja õhu toimel korrodeeruvad enamus puhtad metallid. See nüüd küll mingi teema ei ole. Duuralumiiniumi üheks komponendiks võib ka vask olla. vene mingeid kopikaid tehti vase ja alumiiniumi segust. Elektriga aga tekivad paljude erinevate metallide vahel igasugu nähtused. Alumiiniumi ja vase takistused samade läbimõõtude juures on erinevad, juba sealt tekib kontaktpinnal mingi jama, igasugu elektrokemilistest teguritest rääkimata. Kui aga alumiiniumi ja vase klots üksteise peale asetada, ei teki seal mingit reaktsiooni nende vahel. Vask ja alumiinium omavahel ei reageeri.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 536
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
diislitel pihustite all vaskseibid.pole seal mingit probleemi.kogu kurjajuur on ebakvaliteetne jahutusvedelik,või selle mitte vahetamine
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
31-03-2019, 09:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-03-2019, 10:08 AM ja muutjaks oli
vant.)
Ma ei viitsi väga vaielda ja otsida netist mingeid viiteid kõiketeadjatele, aga näiteks üks pikem maakeelne diskussioon, mida ma huviga olen lugenud soola ja niiskuse (vee), vase ja alu, tsingi ja muude metallide koosmõjust on siin:
Elektrolüüs
Jah, kahtlemata, saan aru, mootoris ja selle küljes olevatel detailidel valitsevad enamasti teistsugused tingimused, merevee asemel jahutusvedelik jne., aga erinevad metallid sealgi, kaasa arvatud jahutusel.
Ja üks igasugu reaktsioone kiirendav tegur on seal veel olemas- kõrge temperatuur.
Keemia jooksis mul omal ajal suhtkoht mööda külgi maha ja ei hakka ennast maailmatargaks maalima ja londoni murrakus tarku linke jagama, aga kategooriliselt väita, et ei reageeri, ei toimu, ei juhtu- seda ka ei söandaks.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(31-03-2019, 09:58 AM)vant Kirjutas: Ma ei viitsi väga vaielda ja otsida netist mingeid viiteid kõiketeadjatele, aga näiteks üks pikem maakeelne diskussioon, mida ma huviga olen lugenud soola ja niiskuse (vee), vase ja alu, tsingi ja muude metallide koosmõjust on siin:
Elektrolüüs
Ma natuke lugesin seda teemat ja siis jätsin pooleli. Seal on sellist solki kokku kirjutatud, et paha hakkab. Eks taolistest teemadest need ''toredad teaduslikud'' teooriad tekivadki. Ei tasu kõike uskuda pimesi mis netis kirjas on. Ma ei hakka siinkohal isegi mitte ümber lükkama või vaidlema vanade merekarudega. Las usuvad mida tahavad.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Ah et kohe paha hakkas. Vabandan muidugi, et sellise jõhkra lingiga Su sensitiivset tehnikameelt puudutasin. Inimesele, kes ise vaid sulakulda kirjutab, on see kahtlemata õõvastav.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(01-04-2019, 09:29 AM)kass Kirjutas: Et Edmund Burke mitte kurvastada, siis olles lgp. Viplala postitust veidi analüüsinud, olen sunnitud kommenteerima, et kuigi kõik selles mõtteavalduses ei ole otseselt vale, siiski oleks parem, kui sellise sisulise väärtusega postitusi nii kergekäeliselt ei trükitaks.
Ehk ksf täpsustaks milliseid väiteid ja miks ta vääraks peab, siis oskaks neist edaspidi hoiduda.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!