Belarus traktorid.

(12-03-2019, 11:00 AM)HenriRa Kirjutas:  Ma lisan ühe exceli tabeli, mille tegin paberkataloogi põhal enne kui käigukasti remonti alustasin.

Suur tänu!!
Vasta

Laadisin ka selle tabeli alla väga asjalik. Ei tea kas MTZ-50/52 on samad laagrimõõdud vahekastist- jõuvõtuvõllini.
Vasta

(13-03-2019, 19:37 PM)deeremees Kirjutas:  Laadisin ka selle tabeli alla väga asjalik. Ei tea kas MTZ-50/52 on samad laagrimõõdud vahekastist- jõuvõtuvõllini.

traktor pidavat üks ja sama olema,käigukastis miski hammakas vahetada ja kardaan alla ja vedav sild ka ja pidavatki 50-nest 52 saama
Vasta

(12-03-2019, 11:00 AM)HenriRa Kirjutas:  Tere,

Ma lisan ühe exceli tabeli, mille tegin paberkataloogi põhal enne kui käigukasti remonti alustasin. 82 puhul on kataloogis jaotuskasti alla lahterdatud 2 koonusrull-laagrit, mis tegelikult füüsiliselt käigukasti korpuses asuvad.

https://www.upload.ee/files/9687052/MTZ_....xlsx.html

Parimat,
Henri
On juhuseid kus nende koonusrullide asemel on sinna aretatud tavaline kuullaager. Seda juhul kui 80 on kodustes tingimustes tehtud neliveoliseks nii, et traktorit pooleks ei võeta.

Ja veel. Mul lajatas allalaadimise algul mingi viiruse sisse. Kas see oli boonusena kaasas.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-03-2019, 19:58 PM)Daff Kirjutas:  
(12-03-2019, 11:00 AM)HenriRa Kirjutas:  Tere,

Ma lisan ühe exceli tabeli, mille tegin paberkataloogi põhal enne kui käigukasti remonti alustasin. 82 puhul on kataloogis jaotuskasti alla lahterdatud 2 koonusrull-laagrit, mis tegelikult füüsiliselt käigukasti korpuses asuvad.

https://www.upload.ee/files/9687052/MTZ_....xlsx.html

Parimat,
Henri
On juhuseid kus nende koonusrullide asemel on sinna aretatud tavaline kuullaager. Seda juhul kui 80 on kodustes tingimustes tehtud neliveoliseks nii, et traktorit pooleks ei võeta.

Ja veel. Mul lajatas allalaadimise algul mingi viiruse sisse. Kas see oli boonusena kaasas.
Tere,

Teadlikult ma küll sinna mingit kolli kaasa ei pannud.

Parimat,
Henri
Vasta

Pagasnikutäis hammasrattaid, laagreid ja muud tarvilikku sain käimakasti jaoks kokku ostetud kui sai ka vahekast maha ning selgus, et sealgi omajagu puudujääke. Pika sidurivõlli nuudid kulunud ja siduripiduri detailid hullus seisus - võllil oleval poolel kate läinud pealt ja see ajaga teisele poolele ca 3mm sügavuse süvendi juba õõnestanud. Veidi uurimustööd interneeduses andis tulemuseks teadmise, et see siduri pidur ainult vanematel väikese kabiiniga mudelitel olla olnud ning sellist võlli ja neid piduridetaile ei suutnud internetipoodidest leida. Teab keegi ehk soovitada kus siiski selline võll ja siduripiduri detailid võiksid müügil olla?
Vasta

Miks sul seda vaja on? Belarussi mees vahetab tundega käike. Üldiselt mõtetu vigur, insenerid uuematele enam ei paigaldanud.
Vasta

Minuteada siduripiduri detaile ei olegi enam võimalik poest osta.
Küll aga saab leiutada sinna võllile kahest poolest kokku käiva pinna millel pidurdada.
Kahju muidugi et ei ole sest see säästab käigukasti ikka palju kauemaks kui on laaduriga majandamine või metsatöö.
Vasta

(15-03-2019, 23:33 PM)I.A Kirjutas:  Miks sul seda vaja on?... Üldiselt mõtetu vigur, insenerid uuematele enam ei paigaldanud.

Loll jutt suhu tagasi. Sidurivõlli pidur seiskab võllid ja käigu sissepanek seisult ei lõhu kasti. Teisipidi - sama mõttetu, kui kangi liikumist juhtiv kulissplaat, mitme käigu lülitumist takistavad blokeervõllid või inimesele mõeldud traktorite sünkrokastid.

Mainitud pidurit esineb siiski ka uuematel masinatel, kui "asjatundjad" seda  "mõttetut vidinat" maha pole kaapinud ajaloos.
Vasta

Tänud vastajatele, tõepoolest siinsetest kohalikest poodidest enam siduripiduri detaile ei leidnud ja ka sellist kiilusoonega võlli mitte. Õnneks aga on jätkuvalt asjalikke meistermehi ning nii saigi vajalik kiilusoon võllile sisse ja vanad kulunud piduripooled kah taastatud.
Vasta

(16-03-2019, 14:49 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-03-2019, 23:33 PM)I.A Kirjutas:  Miks sul seda vaja on?... Üldiselt mõtetu vigur, insenerid uuematele enam ei paigaldanud.

Loll jutt suhu tagasi. Sidurivõlli pidur seiskab võllid ja käigu sissepanek seisult ei lõhu kasti. Teisipidi - sama mõttetu, kui kangi liikumist juhtiv kulissplaat, mitme käigu lülitumist takistavad blokeervõllid või inimesele mõeldud traktorite sünkrokastid.

Mainitud pidurit esineb siiski ka uuematel masinatel, kui "asjatundjad" seda  "mõttetut vidinat" maha pole kaapinud ajaloos.

 Ei tea ühtegi mtz käigukasti veel, mis sidurivõlli piduri puudumise pärast oleks otsad andnud... viimane traktor, mida remontisin, andsid kõigepealt k-kasti laagrid järgi... 920.3 ja 2500tt, terve elu ainult lumega võidelnud, sõites paha hääl, mis ütleb, et ära sõida... kui seda eirata, lähevad hammakad järgmisena. Kui kasutada Made in piluka hammakaid, lähevad nemad esimesena. Aga mida mina ka tean.. Smile
Vasta

(26-03-2019, 23:31 PM)I.A Kirjutas:   Ei tea ühtegi mtz käigukasti veel, mis sidurivõlli piduri puudumise pärast oleks otsad andnud... 

Õige - piduri puudumine üksi kasti ära ei tapa. Cool Ikka lollkasutaja läbematus, kes käike ragistades 3/6-TK hammakad peeti laseb.

Ilma pidurita tuleb lihtsalt kastivõllide seisumist kauem oodata, et seisu pealt käik sisse lülitada. Sõidul saab gaasiga mängides enamasti sidurita hakkama sama suuna käikudega.
Vasta

Tahaks küsida ühe keerulisema küsimuse.
Nimelt kas keegi on Belarusi käigukastis kasutanud kas meelega või kogemata sellist kaasaegset hüdroõli mis käib tänapäeva traktorite käigukastidesse kus hüdropaaki eraldi ei ole?
Huvitab just et kui kõvasti see pärast mölisema hakkab?
Tahaks selle hüdropaagi ja jagaja armatuuri alt ära kaotada ühel traktoril et teha ruumi teistsugusele kabiinile kus on soojendus selle kohapeal ning kuna tegemist on väikse traktoriga siis ei oskagi seda hüdroõli mujale mõelda kui käigukasti sisse kuhu seda mahuks ka rohkem kui hüdropaaki.
Vasta

(01-04-2019, 08:48 AM)2715 Kirjutas:  Tahaks küsida ühe keerulisema küsimuse.
Nimelt kas keegi on Belarusi käigukastis kasutanud kas meelega või kogemata sellist kaasaegset hüdroõli mis käib tänapäeva traktorite käigukastidesse kus hüdropaaki eraldi ei ole?
Huvitab just et kui kõvasti see pärast mölisema hakkab?
Tahaks selle hüdropaagi ja jagaja armatuuri alt ära kaotada ühel traktoril et teha ruumi teistsugusele kabiinile kus on soojendus selle kohapeal ning kuna tegemist on väikse traktoriga siis ei oskagi seda hüdroõli mujale mõelda kui käigukasti sisse kuhu seda mahuks ka rohkem kui hüdropaaki.

Kas pump peab hakkama õli imema või uputad ka pumba käigukasti?
Vasta

Pumba tahaks jätta ikka omale kohale, kuid mitte hammasratas vaid kolbpumba.
Loodetavasti ei ole see 50cm kõrgusele imemine pumbale probleem.
Õlivõtmise oleks lahendanud tagasilla pealmise kaane kaudu sest tagasillas segatakse õli kõige vähem õhuga ja seal on ka sügavam koht kuhu õlivõtja teha.
Õlivõtturile on muidugi vaja võrk ümber teha ja kahe plaadi vahele magnetid, mis rauapuru kinni peavad.
Tagasivool aga eestpoolt kõige esimese luugi alt et kastis õli ringlus tekitada jahutamise eesmärgil.
Loodetavasti ei jõua seda kasti 8h tööpäeva jooksul üle kuumutada.
Väga suur ahvatlus oleks seda teed minna sest traktor on väike ja hüdraulika asjad panna kabiini põranda alla paakide asemele teeks ruumi sileda põrandaga kabiinile, kus terve põranda saab teha üleskäiva et asjadele ligi saada.
Kütusepaak aga vasakule kabiini ukse alla kus ta oleks ka trepiks.
Vasta

(01-04-2019, 08:48 AM)2715 Kirjutas:  Tahaks küsida ühe keerulisema küsimuse.
Nimelt kas keegi on Belarusi käigukastis kasutanud kas meelega või kogemata sellist kaasaegset hüdroõli mis käib tänapäeva traktorite käigukastidesse kus hüdropaaki eraldi ei ole?
Huvitab just et kui kõvasti see pärast mölisema hakkab?
...

Ma oma hübriidrussi jõüuülekannet loputasin peale emulsiooni väljalaskmist parasjagu kättejuhtunud STOUga. Ei ütleks, et rohkem mölises. Praegu on sees miskine ***tool ja see lärmab kuumaks saades hullemini.
Vasta

Väheke müra tuleb kindlasti juurde aga alati saad müramatte juurde teha.
Nt 1025 kasutab kastiõli väikeseks hüdro ringluseks.
Kunagi oli ka plaan sama traktori kastiõli kasutada eesmise hüdromootori tarbeks aga enam ei mäleta miks ei teinud,
sai ikkagi eraldi paagi ette.
Mina ei näe takistust miks ei saaks nii teha.
Vasta

Müra ja õliga selline suhe, et oleneb täitsa kasti enda seisukorrast. Mul on kapitali kast ja vedela ehk diisliga mürrab mis kole. Tad-iga on enam vähem. Isa sama aasta traktor (1965) originaalkastiga diisel sees ainult sahiseb.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Mehed mõelge ka enne kui hakkate käigukasti õli kasutama hüdros...
Sellistel käigukastidel on surveõlitus. Kui suurema mahulised seadmed taga siis mingil hetkel võivad osad laagrid kuivalt käia paiskõlituse puhul...
Valtra käigukastis on näiteks seda õli sees 80 liitrit... 
Siis pead kogu kasti ümber ehitama, lisaks imemisele ette filtrid ja asjad, kuna rauda seal ikka liigub... ma soovitan pigem ehitada kusagile mujale hüdropaak. Kui kodutalus ainult liigud, võib näiteks selleks kohaks olla üks kütusepaak. 60 liitriga saab päeva hakkama küll, teisele poole saad 60 liitrise hüdropaagi....
Vasta

(01-04-2019, 13:04 PM)2715 Kirjutas:  Pumba tahaks jätta ikka omale kohale, kuid mitte hammasratas vaid kolbpumba.
Loodetavasti ei ole see 50cm kõrgusele imemine pumbale probleem.
Õlivõtmise oleks lahendanud tagasilla pealmise kaane kaudu sest tagasillas segatakse õli kõige vähem õhuga ja seal on ka sügavam koht kuhu õlivõtja teha.
Õlivõtturile on muidugi vaja võrk ümber teha ja kahe plaadi vahele magnetid, mis rauapuru kinni peavad.
Tagasivool aga eestpoolt kõige esimese luugi alt et kastis õli ringlus tekitada jahutamise eesmärgil.
Loodetavasti ei jõua seda kasti 8h tööpäeva jooksul üle kuumutada.
Väga suur ahvatlus oleks seda teed minna sest traktor on väike ja hüdraulika asjad panna kabiini põranda alla paakide asemele teeks ruumi sileda põrandaga kabiinile, kus terve põranda saab teha üleskäiva et asjadele ligi saada.
Kütusepaak aga vasakule kabiini ukse alla kus ta oleks ka trepiks.

See kasti lärmakamaks muutumine sõltub jah eelkõige kastist endast. Karjuvad need lääne masinad ka kui kast kulunud on.
Tean paljusid põllumehi kes lääne traktorist õlivahetusel kastist välja lastud viisakama õli russi kallavad. Nii hüdrosse kui kasti. Ei ole veel kuulnud et poleks sobinud või miskit sellest juhtunud.

Russi kast suutis mahutada leketeta 60 liitrit mootoriõli. Lisa 20 liitrit sai katse mõttes sisse kallatud kasti müra vähendamise eesmärgil.
Vaiksemaks jäi aga hakkas märgatavalt rohkem kuuma eritama...
Seda meenutades tekib küsimus kas see lisaõli kastis ja selle lisakoormusest hüdraulikas lisanduv kuumus suudab läbi kasti korpuse ennast jahutada?
Kui suur see väljas käiva õli vajadus liitrites siis on ja kas jääb pikemalt välja või ainult nö kasti tõstmise hetkeks? Üle poleks nagu mõtet selle kogusega pingutada.
Tekib suure tõenäosusega vajadus kasti õliradiaatori järele, nagu lääne sarnastel masinatel.

Filtritele(eriti enne pumpa) peab suurt rõhku panema. Ja imutoru peab suht täpselt dimensioneerima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne