28-03-2019, 20:46 PM
Mis selles jahutusvedelikus siis ajapikku muutub, et ta vananedes alumiiniumi hakkab närima?
(29-03-2019, 11:19 AM)PlyVal64 Kirjutas: Peamine asi, mida alumiinium ei taha, suisa kardab, aga teised materjalid armastavad - VASK!
(28-03-2019, 20:46 PM)vant Kirjutas: Mis selles jahutusvedelikus siis ajapikku muutub, et ta vananedes alumiiniumi hakkab närima?
(29-03-2019, 23:33 PM)wagoneer Kirjutas: Vask ja AL juhtmeid ju ka ei soovitata/tohi kokku panna.
(29-03-2019, 23:33 PM)wagoneer Kirjutas: Vask ja AL juhtmeid ju ka ei soovitata/tohi kokku panna.
(30-03-2019, 08:47 AM)vant Kirjutas: Kaabliühenduste täpset keemilist iseloomu vase ja alu vahel ei oska mina kirjeldada, aga vast ta oksiididega seotud on, mis ei lase ühel metallil teisega piisavalt head kontakti saada, et vool "läbi jookseks". Kehv kontakt, sealt sädelus, sealt kuumenemine ja lõpuks põlemineKirjeldada ei viitsi, kui meeles on, leian Al-Cu kaabliühenduse jupi, kus mõlemad omavahel sama klemmi all. 4x16mm kilbis ühendatud Al maakaabel ja pikenduseks peakaitsmeni (63A) Cu ...
(31-03-2019, 09:58 AM)vant Kirjutas: Ma ei viitsi väga vaielda ja otsida netist mingeid viiteid kõiketeadjatele, aga näiteks üks pikem maakeelne diskussioon, mida ma huviga olen lugenud soola ja niiskuse (vee), vase ja alu, tsingi ja muude metallide koosmõjust on siin:Neid meremeeste jutte seal lingil ei tasu täielikult uskuda. Esimeselt lehelt lugesin, et keegi pani alumiiniumpaadi vette ja siis tõsikindlalt ilma igasuguse elektrivooluta tekkis kohe elektrolüüs
Elektrolüüs
Jah, kahtlemata, saan aru, mootoris ja selle küljes olevatel detailidel valitsevad enamasti teistsugused tingimused, merevee asemel jahutusvedelik jne., aga erinevad metallid sealgi, kaasa arvatud jahutusel.
Ja üks igasugu reaktsioone kiirendav tegur on seal veel olemas- kõrge temperatuur.
Keemia jooksis mul omal ajal suhtkoht mööda külgi maha ja ei hakka ennast maailmatargaks maalima ja londoni murrakus tarku linke jagama, aga kategooriliselt väita, et ei reageeri, ei toimu, ei juhtu- seda ka ei söandaks.
(31-03-2019, 09:58 AM)vant Kirjutas: Ma ei viitsi väga vaielda ja otsida netist mingeid viiteid kõiketeadjatele, aga näiteks üks pikem maakeelne diskussioon, mida ma huviga olen lugenud soola ja niiskuse (vee), vase ja alu, tsingi ja muude metallide koosmõjust on siin:
Elektrolüüs
(30-03-2019, 14:14 PM)viplala Kirjutas: Niiskuse ja õhu toimel korrodeeruvad enamus puhtad metallid. See nüüd küll mingi teema ei ole. Duuralumiiniumi üheks komponendiks võib ka vask olla. vene mingeid kopikaid tehti vase ja alumiiniumi segust. Elektriga aga tekivad paljude erinevate metallide vahel igasugu nähtused. Alumiiniumi ja vase takistused samade läbimõõtude juures on erinevad, juba sealt tekib kontaktpinnal mingi jama, igasugu elektrokemilistest teguritest rääkimata. Kui aga alumiiniumi ja vase klots üksteise peale asetada, ei teki seal mingit reaktsiooni nende vahel. Vask ja alumiinium omavahel ei reageeri.
(01-04-2019, 09:29 AM)kass Kirjutas: Et Edmund Burke mitte kurvastada, siis olles lgp. Viplala postitust veidi analüüsinud, olen sunnitud kommenteerima, et kuigi kõik selles mõtteavalduses ei ole otseselt vale, siiski oleks parem, kui sellise sisulise väärtusega postitusi nii kergekäeliselt ei trükitaks.
(30-03-2019, 01:48 AM)spitfire Kirjutas: ...
Tegelikult kui nüüd kenasti järgi mõelda, siis minu 2 hullemat alu oksüdeerumise keissi, on mõlemad US-ja A-st tulnud california autod. Võimalik, et nad on pikalt sõitnud/seisnud hoopis tavalise vee peal.