Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Auto läheb värvimisse kuid eeltööd teen ise. Viimased pahteldused on tehtud ja viimane krundi kiht ka peal. Küsimus kui jämeda liivapaberiga peaks viimase lihvi enne värvimist tegema metallikvärvi puhul. Netist olen leidnud vastuseid p600-p1200. enda loogika ütleb et p1200 juba liiga peen ja värv ei nakku korralikult. samas kas p600 on metallikvärvi puhul piisav?
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Ma käin lõpus karukeelega ka üle,oleneb ka toonist,kui nt must siis väga 600 nühkima ei pea,piisab 500-sest jne jne.Hõbedasega on hästi jutid näha.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 147
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Kindla peale minek on 600 vibra, servad ja kandid käsitsi 600, pluss hõbedase ja kuldse puhul käsitsiilihvitud kohad kuivalt halli karukeelega kergelt üle lihvida.
Postitused: 147
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Kindlasti kasutada ka lihvimisel abivahendiks tahma või musta matti sprayvärvi, et oleks näha, mis toimub.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Tahma sa enam krundile ei kasuta,kui käib viimane lihv enne värvimist,see ikka pahteldamise lõppfaas.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Tänud, lasen siis julgelt 600paberiga ja halli karukeelega viimase ringi. See küsimus ka, et millega peale eeltööd pesu peaks tegema. Viimasena kindlasti silikonieemaldiga aga enne seda terve auto veega üle uhada? Seda lihvimistolmu kaunis raske ära saada.
Postitused: 216
Teemad: 0
Liitus: May 2005
Maine:
5
Veebaasil pesuaine peseb kõige paremini igasugused lihvimistolmu jäägid maha.Silikoonipesuga võid kordi pesta aga kui peale seda pinna vesipesu lapiga üle käid on lapid ikkagi sitased. Vesipesu ei ole mõtet uputada pinnale vaid mõistlikult lasta ja hoolikalt ära kuivatada.
Postitused: 147
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
06-04-2019, 22:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2019, 22:19 PM ja muutjaks oli
jupiter22.)
Kui kuivalt lihvisid, siis lükka auto õue ja lapi ning puhta suruõhuga lase tolm maha. Alles siis silikoni- ja soovil piiritusepesu. Kui märjalt nühkisid, siis sügavalt soovitav auto korralikult soojas ruumis ära kuivatada. Niiske garaaz ja vesilihv võivad ca aasta pärast anomaaliaid imepisikeste mullide näol ilmutada.
Postitused: 1,797
Teemad: 81
Liitus: Jun 2004
Maine:
19
Kas tõega teete siin kõik oma pahtlitöö veega märjaks?
Pahtel on ju poorne ja vett imav. Ja vesi aurab sealt 100 aastat välja. See on ka põhjus, miks näiteks otse haljale plekile ei tohi pahteldada.
Kui sinna märjale pahtlile veel kinnine värvikiht peale panna, siis jätkub seda vett piisavat, et uuesti roostetama panna ja vastavalt ka värv kergitama.
Ja ega asjata ei kasutata töökodades ainult kuivlihvimist (millel võimsad äratõmbevendid taga) ja kiireltkuivavaid silikoonieemaldeid.
Postitused: 147
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
07-04-2019, 23:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2019, 23:49 PM ja muutjaks oli
jupiter22.)
Vesi kindlasti pahtli ja krundi lihvimisel kõrvale jätta! Vee võib mängu võtta alles peale värvimist, defektide kõrvaldamiseks (tolm, apelsin jne.) vesilihviga. Kui tarbeauto värvitöödel pahtli alla krunti panna, siis jääb nälga, eriti ajaliselt. Kahjuks või õnneks on palju tegelasi, kes teevad värvitöid eeltöö ja komplekteerimisega 60-80 eurot detail. Katsu sa siis oma südametunnistusega epot roostest puretud metallile pahtli alla kanda ja ära kuivatada. Tüüpiline eestlane ostab ikkagi hinda ja tahab asja kiiresti kätte saada.
Seda krunti pahtli alla kannatab panna ainult kuskil "eurotöökojas" kus hinnad alates 150e. detail. Töökodades, kus sott per detail tehakse, seda asja üldjuhul ei tehta, sest elatakse ainult käibest. Iga lisatund detaili kohta, et metalli pahtlist isoleerivat krundikihti kuskil infrapuna all ca tund aega küpsetada, et see 100 prossa läbi kuivaks. No tulge maa peale. Pooltoores krunt krohvi all põhjustab ka igasugu anomaaliaid.
Võtame näiteks kapoti, mille eeltöö ja värvimise eest võtab töökoda kliendilt 120e. Selle otsene materjalikulu on kuskil 40-50eurot, kui mingeid Arse, Solle ja muud paska ei kasuta. Maaler saab sellest 120 eurost töörahaks 30-35 prossa bruto. Nii kõmm on ka 20 prossa. Siis liita veel muud kulud: elekter, küte, kambriliising jne, boss tahab ka raha saada. Kus kohast võtta veel see aeg, et haljaks lastud mõlgipõhi, kus olid roostealgmetega kivitäkked veel enne softi krundi alla panna? Sai igavene nutt ja hala aga nii see elu on.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
Mitu kapotti jõuab maaler päevas värvida? Mitu kapotti mahub korraga kambrisse?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(08-04-2019, 00:19 AM)Laurts Kirjutas: Mitu kapotti jõuab maaler päevas värvida? Mitu kapotti mahub korraga kambrisse?
Ma arvan, et eriti laia lehvikuga suudab maaler värvida umbes 1000 kapotti päevas. Mis me selle teadmisega nüüd peale peaks hakkama?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,490
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
50
Jupiter22 jutul on kahjuks tõepõhi 100% all. Nii vee kasutamise osas lihvimisel kui ka aja/hinna/materjalide kasutamise osas. Vesilihv on tänapäeval vaid lõppviimistluse jaoks. Ei tule need üliläikivad/siledad näitusepillid(Soomes/Rootsis/USA-s) vaid värvipüssi alt. Pannakse paksult lakki ja pärast valdavalt vesilihv kõva klotsiga ja poleerimine. Aga seda osa tavaliselt telekast ei näidata
EPO krunt 20c juures peaks kuivama 5...8h. Paned veel natuke rammusamalt ja ootad soovituslikult 24h enne kui midagi tegema saad hakata. Aga see on ju töökoja aeg ning kahjuks maksab raha. IR-i näiteks Rootsis EPO puhul ei kasutata üldse või kui,siis ainult väga väikeste paranduste juures. Ma ei tegele eriti tänapäevaste ja kindlustus asjadega aga niipalju kui tegelenud olen,siis peamine asi on hind. Liisingu autode omanikud uurivad,et kas kestab 1,5a. Siis auto tagasi annab. Peaasi,et võimalikult odavalt tehtud saaks. Aga kuidas sa garanteerid midagi kui pead pooled asjad ära jätma?
Usun,et samalaadset juttu võivad rääkida ükskõik millise remondi/ehituse inimesed. Tahaks odavalt aga jube head. Vaheta klotsid ära aga kriitilise piirini kulunud piduriketas käib veel ju küll
jne. Palus tuttav,et kuule sul tõstukid ja kanal. Äkki saan õli ära vahetada su juures. Noh ikka aitan kui võimalik. Tuli tegelane kohale,lasi õli välja ja kruttis filtri alt. Näitasin kuhu vanad asjad visata saab ja tegelesin omade asjadega. Silmanurgast nägin,et hakkas kokku panema ja NÕRUTAS vanat filtrit tühjaks. Ütlesin,et pole vaja ja viska lihtsalt tünni. Aga oli küll vaja. Sest see läks alla tagasi
Et filtrit vahetab üle ühe õlivahetusvälba(välp 40K km). Ja kusjuures oli pahane,et mingi töökoda ei olnud tal nõus nii tegema ja nüüd peab vot ise vahetama hoopis. Ei hakanud ka midagi ütlema.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Postitused: 1,490
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
50
(08-04-2019, 08:29 AM)hulgus Kirjutas: Õnneks pole kiiret, krunt läheb ikka kõigepealt ja ilusa ilmaga saab IR-i otse päikeselt. Tulemus pole küll tehasevääriline, aga 10m pealt kannatab vaadata küll.
Päike on kõige parem kuivataja mis üldse olla saab. Tean projekte mis tehti täitekrundi alla valmis kevadeks. Ja suvel ilusate ilmadega lükati välja päikse kätte. Ja suve lõpus vaadati üle ning läks värvi alla,et järgmiseks kevadeks kokku panna
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
(08-04-2019, 07:51 AM)wagoneer Kirjutas: Jupiter22 jutul on kahjuks tõepõhi 100% all. Nii vee kasutamise osas lihvimisel kui ka aja/hinna/materjalide kasutamise osas. Vesilihv on tänapäeval vaid lõppviimistluse jaoks. Ei tule need üliläikivad/siledad näitusepillid(Soomes/Rootsis/USA-s) vaid värvipüssi alt. Pannakse paksult lakki ja pärast valdavalt vesilihv kõva klotsiga ja poleerimine. Aga seda osa tavaliselt telekast ei näidata
EPO krunt 20c juures peaks kuivama 5...8h. Paned veel natuke rammusamalt ja ootad soovituslikult 24h enne kui midagi tegema saad hakata. Aga see on ju töökoja aeg ning kahjuks maksab raha. IR-i näiteks Rootsis EPO puhul ei kasutata üldse või kui,siis ainult väga väikeste paranduste juures. Ma ei tegele eriti tänapäevaste ja kindlustus asjadega aga niipalju kui tegelenud olen,siis peamine asi on hind. Liisingu autode omanikud uurivad,et kas kestab 1,5a. Siis auto tagasi annab. Peaasi,et võimalikult odavalt tehtud saaks. Aga kuidas sa garanteerid midagi kui pead pooled asjad ära jätma?
Usun,et samalaadset juttu võivad rääkida ükskõik millise remondi/ehituse inimesed. Tahaks odavalt aga jube head. Vaheta klotsid ära aga kriitilise piirini kulunud piduriketas käib veel ju küll jne. Palus tuttav,et kuule sul tõstukid ja kanal. Äkki saan õli ära vahetada su juures. Noh ikka aitan kui võimalik. Tuli tegelane kohale,lasi õli välja ja kruttis filtri alt. Näitasin kuhu vanad asjad visata saab ja tegelesin omade asjadega. Silmanurgast nägin,et hakkas kokku panema ja NÕRUTAS vanat filtrit tühjaks. Ütlesin,et pole vaja ja viska lihtsalt tünni. Aga oli küll vaja. Sest see läks alla tagasi
Et filtrit vahetab üle ühe õlivahetusvälba(välp 40K km). Ja kusjuures oli pahane,et mingi töökoda ei olnud tal nõus nii tegema ja nüüd peab vot ise vahetama hoopis. Ei hakanud ka midagi ütlema.
Puhast kulda tuleb teil suust,igapäevased kogemused võivad kinnitada asja.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 6
Teemad: 0
Liitus: Nov 2017
Maine:
0
Kivikaitse pealt hakkas värv kooruma. Mis võiks põhilised põhjused selleks olla?
Ja mida ülevärvimise puhul silmas pidada?