Postitused: 1,836
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
Peeglitega seoses tuli kord sanga istuda ühe tibina liikurile ning selle peeglid olid kõik nii keeratud et polnud võimalik küll tuvastada mis taga toimub. Küsimise peale miks nii öeldi et nii näeb ta ennast peeglitest kõige paremini.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
sa saad veidi valesti aru ja vaidled ilma asjata.
juba ainuüksi mõte sellest, et nüüd peab/ei pea peeglisse vaatama, tähendab, et see liigutus pole sul veel piisavalt reflektoorseks saanud.
no võta võrdluseks näiteks kõndimine. sa ei pea ju sellele mõtlema, igale sammule keskenduma, teadlikult jalga kuskile täpselt maha panema.
kõnnid automaatselt, jalg jala ette ja ise võid näiteks samal ajal juttu ajada kaaslasega. pärast pole sul õrna aimugi mittu sammu tegid või kummas tee servas kõndisid. ehk asi on korralikult selge ja tegevus toimub seljaaju juhtimisel.
kui aga vaja on kõndida näiteks kitsast purret mööda või siis lehmakookide vahel laveerida, siis seljaajust tõenäoliselt ei piisa ja juhtimine läheb peaaju kätte, ehk iga samm on mõtestatud. samal ajal jutuvestmine kipub juba keerulisemaks minema.
ma eeldan, et sa oled pädev juht. siduri lahutamisele ja käigu vahetusele tõenäoliselt ei mõtle, automaatika töötab. hetkeks mõtlema ja süvenema pead ehk siis kui näiteks järsul tõusul pead, koos päras oleva raske käruga, ilma tagasi vajumata kohalt võtma.
peeglisse vaatamine tuleks endal ka automaatseks saada.
Postitused: 91
Teemad: 0
Liitus: Sep 2014
Maine:
4
Veiksist saab kindlasti kunagi tubli sohver, kes saab aru kui kiiresti liikluses olud muutuvad (kui pika vahemaa läbib sõiduk maanteel 2sekundiga (rääkimata 20nest))
Sisetunne on hea tugitoolis nõidade tuleproovile kaasa elades. Liikluses võetakse otsuseid vastu nägemis ja kuulmis meelte kaudu saabuva informatsiooni abil. Kes rohkem või vähem seljaaju kasutades, aga kogenud juhil on ümbritsevast alati värske info ajudele töötlemiseks.
Herr diseli jutt on rohkem kui õige ja sellele ei ole mõtet oma "tarkust" vastu ajada
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
sa vist ikka ei saa asja olemusest aru, või siis lihtsalt tahad vaielda.
ma proovin täpsemalt seletada, äkki on abiks.
vasakuga jalaga sidur alla, parema käega aeglasem käik sisse, sidur lahti, samal ajal ehk ka paremaga jalaga pidurdad.
võib-olla ka vasaku käega keerad rooli. kõik liigutused käivad vähemalt osaliselt samaaegselt. nendele ei ole vaja eraldi keskenduda, seljaaju juhib ja kõik toimib nagu peab. ükski liigutustest ei vaja hetkekski mõtlemist.
on niimoodi?
ja ühtegi neist asjadest ei osanud keegi meist sünnist saati. kõik tuli õppides.
oma autokooli aegu ehk ei mäleta, aga igapäevaselt võib algajaid ju liikluses jälgida.
väljasuretamised või hüplikud kohaltvõtud, nurgelised keeramised, jõnksudega pidurdamised, ...
need ei ole vigased inimesed, ega pooletoobised, ega muidu pidurdunud tüübid.
nad on algajad, õpivad alles ja liigutused käivad suuremalt jaolt peaaju juhatusel.
ja peaaju ei ole võimeline rööprähklemiseks ehk multitaskinguks. osavamad meist lülituvad küll kiirel sagedusel eri tegevuste vahel, aga
ometigi käib üks tegevus korraga. autojuhtimise vallas siis pilk peeglisse, suund sisse, sidur alla, käik sisse, veidi gaasi, sidur lahti, ...
kõik käivad ükshaaval. harjutades võtab iga asi järjest vähem aega ja tasapisi hakkavad kattuvalt või üheaegselt käima, ehk lähevad vaikselt seljaaju kamandamisele üle. algajast saab autojuht.
kui nüüd peeglisse vaatamise ka nii automaatseks harjutaks, et endal enam aimugi sellest pole, siis on ju sõit selle võrra turvalisem.
tasub harjutada.
osav autojuht olla pole häbiasi. veel vähem häbiasi on olla veel osavam autojuht.
pealegi on seljaaju juhtimine oluliselt kiirem peaajuga võrreldes. no teate ju küll, et jalg on enne piduril kui arugi saad, et miskit on ootamatult teele ette ilmunud.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
lisan veel.
igatahes su oma kirjelduse järgi käib sul peeglisse vaatamine veel peaaju kamandamisel. ehk selles vallas oled veel algaja autojuht.
noor mees ka ilmselt alles, sest kõva protestivaim on veel sees.
Postitused: 761
Teemad: 63
Liitus: Nov 2015
Maine:
24
Kui lubasid tegin 1983. aastal siis BC kategooria koolitusel taoti pähe nagu mantrat et iga 30 sekundi tagant peab vaatama peeglisse, ülirõhu näidikut, ampermeetrit, veetemperatuuri näidikut ja spidomeetrit. Vene autoga oli see primaarne ning tõstis autoga kojujõudmise tõonäolisust ikka kordades.
Tänapäeval vaatan tahavaatepeeglisse enne manöövri alustamist( ehk enne kui lülitan sisse suunatule) ja vahetult enne keeramist, muul ajal aeg-ajalt igavusest. Kui tihti ei oska öelda, mida pikem sõit maanteel seda sagedamine vist.
Kas ikka peab õieti reguleeritud peeglite korral iga paarikümne sekundi tagant peeglit kiikama? Kui tagant lähenev sõiduk alustab möödasõitu siis ilmuvad tema päevatuled ju peeglisse, sama ka operatiivsõidukitega jne.
Pigem ei seisne oht iseeneses mitte peeglisse vaatamises vaid hoopis kolmandates tegevustes- helistavad, saadavad sõnumeid, vaatavad telefonist filmi, loevad anektoote, näpivad kaasreisijat, teevad idiootseid manöövreid jne.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Tahavaatepeegli kasutamisest üks nõukaaegne meenutus. Tulime Moskvast kolme autoga. Enne Pihkvat jupp maad jäi jalgu vene numbritega ZIL. Auto käis vinta vänta ja enamuse ajast kulges keset teed. Ürita palju tahad mööda ei saa. Tüüp peeglisse ei vaata.Meie taha oli veel kogunenud autosid kes ka närviliselt aeg ajalt nina kolonnist välja pistsid lootuses mööda saada. Lõpuks tuli raudtee ülesõit mis õnneks või kahjuks, võta sa kinni, oli suletud. Jäime ootama. Peeglist näen, et tagant marsib mööda kolonni soniga vend ja montirovka näpu vahel. Läks lõi sellel tüübil peegli ühe osava liigutusega maha. Andis meile veel lühikese seletuse olukorrast riigis ja kobis oma autosse südamerahuga tagasi. Zil-i mees jäigi sinna konutama kui tõkkepuud lahti tehti.
Ja selliseid liiklejaid on ka praegu oi kui palju, nii siin- kui sealpool piiri. Sõidab terve igaviku ees ja ei vaata kordagi peeglisse.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,585
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Pole seni ükski vilkuritega masin seljataga ootama pidanud, kõigil on võimaldatud mööda saada. Küll panevad imestama vastutulijad, kellele vilkurid lausa silma säravad ja enamus ei oska hoida tee serva poole hoida. Jällegi jutt peeglist, seekord parempoolsest (ühe välise peegliga autosid on ikka väga vähe), mis võiks anda aimu teeserva kaugusest. Üks hea näide Pärnu vanast sillast, kus kaks kohtuvat bussi mahuvad sõitma, aga sõiduautodele napib ruumi. Veel peeglitest: teedele on ilmunud need, kes talvel eriti ei sõida, kindlasti on vaja sõita turule hommikul vehetult enne kella kaheksat ja teha seda 90-alas kiirusega 70 km/h, samas vasakpoolsed ratta lausa telgjoonel, paremalt mahuks vabalt mööda, vasakult mitte kunagi.
On veel need, kes peale ristmikku koguvad hoogu 2-3 kilomeetrit.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 2,284
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Eks see tuleb kogemustega. See intuitsioon, kui keegi ees järsult pidurdab.
Mul näiteks lisaks sellele, et parem jalg piduri pedaalil töötab, valmistub vasak sidurit tallama. Silmad käivad samal ajal üle kõik kolm peeglit ja vasak käsi jääb roolile ning parem on juba käigukangil hoo maharaiumiseks valmis.
Kaks korda on elus ette tulnud vajadus ja õnneks võimalus kasutada tagant tulija stangematsust pääsemiseks parempoolset suunarada, mis noil hetkil vabad olid. Puhas juhus ja õnn, aga elu sellistest hetkedest sisse jääbki või kaob jäädavalt.
Postitused: 761
Teemad: 63
Liitus: Nov 2015
Maine:
24
See tuuleklaasipeegel vist rohkem nagu meikimiseks mõeldud, kui selle järgi sõitma hakata siis vist kaugele ei jõua. Tagurdamiseks vähe, mööduvat autot kah nagu õieti ei näe. Võib-olla tegemist harjumusega, saand palju veokate ja kaubikutega sõita, juba ilma ära harjunud.
Samas vaatasin just mingi autokooli juhendit sõidu alustamise kohta, seal oli küll kõikide 3 peegli asendi paikaseadmine sees.
Postitused: 650
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
Kui kepikast seljaajusse sööbind siis isegi mitu aastat automaadiga vuranuna hakkab vasak jalg põrandat patsutama ohuolukorras. Noh vähemalt mul kunagi oli selline olukord, nüüd jälle mittu aastat manuaali roolis.