17-05-2019, 23:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-05-2019, 23:50 PM ja muutjaks oli Formika.)
Nüüd siis aeg panna üles ka minu GAZ 31013 saaga. Sai teine muretsetud kolm aastat tagasi Saksamaalt, kuhu üks Vene emmigrant oli selle isendi kaasa võtnud, sealse tolli ja registeerimise kadalipu läbinud ja lootuses suurele rahale müüki paisanud. Tuli välja, et Saksa seltsimehed sellest isendist vaimustuses ei olnud ja isend tuli alla omahinna , nagu õnnetu seltsimees väitis, Eestisse, ehk mulle müüa. Kuna minu suur unistus oli kogu KGB autode rida kokku ajada, siis tõin isendi koju. Muidugi meie Autoregistri töötajatel vajus karp lahti, et selline isend Saksa passiga Eestisse tuli. Kohe ära ei registreeritud, vaid tehti Saksamaale päring, kust saadi vastus, et asi igati aus. Enne kui asjaga edasi lähen, siis mõne aasta tagused pildid Saksamaalt, enne auto laadimist treilerile, sest omal jalal ma küll sellega sõita ei riskinud.
Välimus on väga petlik, auto on üle värvitud ja ainult jumal teab mis siit veel välja tuleb.
Natuke ka GAZ 3102 baasil ehitatud KGB autodest. Olen pikalt otsinud andmeid ja tootmis mahte selle isendi kohta aga tuleb välja, et see veel kõige salastatum kõigist KGB-lastest. Teada olen saanud, et GAZ 3102 baasil toodeti neid kahte varianti. Gaz 31011-d Gaz 13 195 hj. mootoriga ja Gaz 31013-d Gaz 14 220 hj. mootoriga. Kokku umbes 300 tk. Neid esimesi, ehk 31011-d pole kuskil kohanud, vist kõik hingusele läinud. Hilisemaid, ehk 31013 on isegi Eestis 3 tk. Mis on ikka väga kõva sõna, sest Moskva meeste arvates neid autosid ongi ainult umbes 30 tk. säilinud. Väga raskelt järeletehtavaks teeb ka selle auto teistsugune mootor võrreldes GAZ 14-ga. Kui 14-l on kaks karbussi, siis 31013 üks nelja lõõriline. Seega on ämblik ka teistsugune. Eks kui töö käigus targemaks saan, siis proovin ka teisi informeerida. Praeguseks on selge, et paigaldatud on Mersu roolivõimendi (originaal oli pagasnikus kaasas, tõenäoliselt kutu), juhtmestik küllalt näruses seisus. Tõenäoliselt tuleb lasta uus teha. Autol on olnud peal omajagu spets lisavarustust, nii et igasugu juhtmeid jalaga segada. Ühesõnaga midagi kerget pole aga kes ütles et kerge peab olema. Kuna 3 kõige raskemat projekti momendil seisavad (Gaz A, GAZ M1V8 ja GAZ 11-40) siis on vähemalt millegagi tegeleda.
Välimus on väga petlik, auto on üle värvitud ja ainult jumal teab mis siit veel välja tuleb.
Natuke ka GAZ 3102 baasil ehitatud KGB autodest. Olen pikalt otsinud andmeid ja tootmis mahte selle isendi kohta aga tuleb välja, et see veel kõige salastatum kõigist KGB-lastest. Teada olen saanud, et GAZ 3102 baasil toodeti neid kahte varianti. Gaz 31011-d Gaz 13 195 hj. mootoriga ja Gaz 31013-d Gaz 14 220 hj. mootoriga. Kokku umbes 300 tk. Neid esimesi, ehk 31011-d pole kuskil kohanud, vist kõik hingusele läinud. Hilisemaid, ehk 31013 on isegi Eestis 3 tk. Mis on ikka väga kõva sõna, sest Moskva meeste arvates neid autosid ongi ainult umbes 30 tk. säilinud. Väga raskelt järeletehtavaks teeb ka selle auto teistsugune mootor võrreldes GAZ 14-ga. Kui 14-l on kaks karbussi, siis 31013 üks nelja lõõriline. Seega on ämblik ka teistsugune. Eks kui töö käigus targemaks saan, siis proovin ka teisi informeerida. Praeguseks on selge, et paigaldatud on Mersu roolivõimendi (originaal oli pagasnikus kaasas, tõenäoliselt kutu), juhtmestik küllalt näruses seisus. Tõenäoliselt tuleb lasta uus teha. Autol on olnud peal omajagu spets lisavarustust, nii et igasugu juhtmeid jalaga segada. Ühesõnaga midagi kerget pole aga kes ütles et kerge peab olema. Kuna 3 kõige raskemat projekti momendil seisavad (Gaz A, GAZ M1V8 ja GAZ 11-40) siis on vähemalt millegagi tegeleda.