Vahelduseks teateid orignaalfiltrite maailmast.
T-25, originaalne 91 aasta toode. Filter vahetatud eelmisel kümendil. Enam ei jaksa käia. APPIIIIII.
Omanik pole nõus filtrit normaalse vastu vahetama, peab jääma odav originaal. No, soetagu, aga toogu ka uued tihendid. Laekun traktori juurde, filtrid ja tihendid olemas. Mida pole, on peenfiltri poldi koonustihend. Ehk kõige olulisem üldse. No, saame hakkama, ventiiliseeni on piisavalt varutud.
Tõmban laiali - surm, aga vett ja roostet pole. See on hea märk. No muda natuke oli. Filter oli kunagi pandud tugivõrguga erim, mis oli kenasti kujus ja ilmselt ka terve. Aga umbes, kui kurat.
Filtrikopsiku serva tihend oli muidugi nii jäik, et irdus tükkidema. Hakkan uut sisse pressima - ei lähe. Õigemini pool ringi läheb ja edasi lokib. Nusserdasin pool tundi, aga sisse ma need sain. Keskpoldi ümber panin seene ära ja kogu ilu kokku. Ülevoolustuts lahti ja pumpama. Kütus tuleb.... Pada käima - käib.
Kaks päeva hiljem kõne "Misssategid, traktorkatkieikäienam...". Ma ei teadnuki, et tal säärane kopsumaht on....
Traktori juurde tagasi. Ülevool lahti ja pumpa - kütus jookseb õhumullideta. Hm. Traktor käivitub hästi, aga jääb nälga ja sureb maha. Lekkeid ei ole. Pumpan - õhk sees.
Paagist imitoru välja - puhas ja terve Seibid olid muidugi emased. Uued seibid kogu matkale. Omanik ähkis kõrval, aga ega tal muud üle jäänud, kui nõustuda. Pumpan - kütus tuleb. Traktor käivitub ja sureb minutiga nälga. Jälle õhk sees. Nüüd hakkas juba tekkima viha, et mida see sunnik tahab. Uurin kütusevoolikut ja avastan, et see pöördub stutsil näppude jõul. Pikkust oli, panime uuesti peale ja vitsad ka. Korralikud, mitte odavad. Nuttis, aga nõustus.
Panen käima, kõik on ilus, aga sureb maha. Nüüd enam käsipumbaga pumbates ülevoolustutsist õhku ei tule, puhas kütus. Aga pump on nälgas. Hm... Tuletame meelde: käivitub peale pumpamist koheselt ja alguses käib, nagu vana mees. Aga siis sureb maha...
Siis hakkan vaatama, et KSP ülevool puudub. Pumbapeast läheb tagasivoolutoru etteandepumpa, aga peast paaki kütus (ja selles olev õhk) ei pääse. Selge - peasse jääb õhupadi ja see tuleb eraldi välja lasta. Õnneks on kenasti väljaspool teine tutsiava, milles punn ees - sealt tuli paar puuksu ja puhas kütus. Starterit - käivitus koheselt, käis normaalselt. Ja siis sureb jälle maha. Õhku pole ei filtris, ei pumbapeas - kohe tuleb puhas kütus pumbates. Selge - süsteem on õhutihe, aga kusagil on ummistus.
Vaatan, et filtripoldi aluseks tihendiks saanud seen on ära pudenemas. No selge - ei talunud seekordne kütust, ennegi juhtunud. Seega peenfilter jälle maha. Ja ülla-ülla, ka filtri kumitihendid ei ole kütust talunud - pundunud nii palju, et ei taha poldi otsast maha tulla. Kütus eranditult Olerexi sinine, vahetub loomulikul teel paari kuuga. Kopsiku servatihend ka lokib. Hakkan uut panema - no ei lähe pessa. Poolringi läheb kenasti ja edasi vaid serviti. Rsk! Hakkan uurima - tihendi laius erineb pea millimeetri. No ei mahu ju.
Siis sai hing täis - kodus oli Hydroskandi rõngastihendid olemas ja tõin selle. Lupsti soonde, klõpsti filter kaanega pessa ja uue seenga kinni. Natuke pumpa ja käima. Käib. Ja käib. Ja kohe jäigi käima. 24 h hiljem pole kõnet tulnud...
Ühesõnaga - ma jään seisukohale, et algne filtersüsteem on üks sitanikerdis peamiselt selle tõttu, et originaalosad ei ole meie kütusega kokkusobivad. Suvaline teine filtersüsteem on kordades valutum. Kasvõi kolksvaageni läbivoolufilter voolikute vahele. Jah, prahti tekib palju (kogu filter tuleb ära visata), aga jama on vähem.
Probleemsed filtrid ja tihendid ostis omanik Sauelt Agromarketist. Minu Türilt soetatud tihendid ja filtrid korda 3 pole probleeme tekitanud. Karma?