Kasutatud autode ostmise mõtekusest.

lihtsalt ääremärkusena mainiks, et vileuue sõiduauto saad poest (75-80.- pluss kindlustus) kuumaksega kätte küll ja veel.
Vasta

(20-06-2019, 17:12 PM)diesel Kirjutas:  lihtsalt ääremärkusena mainiks, et vileuue sõiduauto saad poest (75-80.- pluss kindlustus) kuumaksega kätte küll ja veel.

Ei saa, ära üldse seleta! Alla 150 kuu kulu ei saa zittagi, mis nagu sõidaks ja käru ka veaks. Lisaks paned minimaalselt samasuguse summa sissemaksuks, mis praegu läheks ost+regamine+aasta kindlustus. Hetke konkurentsitult odavaim pakkumine on ikka Dacia ja see 81€ on ju naljanumber. Ainuüksi sissemaks on ju 738 + lepingutasud jms. Et sellega Laagrist poest koju sõita, kulub julge tonn ära. Siis liiklus+kasko iga kuu juurde, teoorias kärukonks aga see astmaatiline mikromootor on ainult iseenda tagumendi tööle vedamiseks linnatingimsutes, maanteele selle võrriga asja pole. jne. Kui tööandja annaks mulle selle töövahendiks või ma võidaks sellise varustusevaba-aksessi, siis ma sõidaks küll. Aga osta omale selline??? 

Realistlik valik oleks mul oma tingimustele sobivalt siis diisel-tolmutis: 2K€ taskus Laagrisse ja edasi 5 aastat iga kuu jäme 200 must-be autokulu ja kohustus. Ja see on ka selline Eesti tegelikkus. Jah, see ei ole üldse palju, kui ikka on vaja ja uue autota ei saa. Elad kaugel/metsas/karupees ja sõidad iga päev vähemalt 60-100km ehk 30000km aastas. Ma sõidan 10 korda vähem...ja siis ka enamasti koorem peal või käru sabas.

Edit: uue autoga ikka nii ei majanda, et 21.sajandi "Tere, siin me oleme!" Big Grin Või nii, et loobid puud, saed, kirved, kiivrid jms luugist sisse ja annad käru sabas õkva läbi võsa minna. Selline majandamine ongi 100% odava kasutatud tehnika pärusmaa. 


[Pilt: 4qUgen07gdA5k58tDd_vUlWXK7zVmWi4ZCXMfVvp...50-h937-no]

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

(20-06-2019, 17:12 PM)diesel Kirjutas:  lihtsalt ääremärkusena mainiks, et vileuue sõiduauto saad poest (75-80.- pluss kindlustus) kuumaksega kätte küll ja veel.

Palun näidet. Minule ei ole alla 120.- midagi sõidetavat silma jäänud. Sellele tuleb veel jäme 30 kaskot ka peale. Rääkimata sissemaksest.

Aga 200.- alla saab juba küll. See teeb siis 2400 aastas pluss kütus, mida kulub jämedalt sama palju. Ei ole vahe kordades, kui võrdleme sarnaseid autosid, mitte utiili uue autoga.
Vasta

priit eelpool viitas daciale. hakkasin ise ka vaatama. tuttav inime suht hiljuti ostis servoleti ja kiitis reipalt alla saja rahast kuumakset, aga krt neid enamb ei müüdagi vist.
no igatahes vähemasti dacia on.
ja siis on esindustel demomasinad, mis suht olematute läbisõitudega teinekord ikka kõva alega antakse ja küsides saab uue auto tingimustega liisingu ka vahel.
liisinguga on kohati asi veidi imelik ka muidugi. viimati kui seitse aastat vana ja paarsada tuhat sõitnud vankri liisinguga soetasin, siis kuumakse oli suurem kui uue sarnase asja liisimisel. no oli küll jäägita ja neli aastat aga ikka tundus veidi arusaamatu.
Vasta

(20-06-2019, 17:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... see astmaatiline mikromootor on ainult iseenda tagumendi tööle vedamiseks linnatingimsutes, maanteele selle võrriga asja pole. jne. ... Aga osta omale selline??? 

Realistlik valik oleks mul oma tingimustele sobivalt siis diisel-tolmutis: 2K€ taskus Laagrisse ja edasi 5 aastat iga kuu jäme 200 must-be autokulu ja kohustus. ... Jah, see ei ole üldse palju, kui ikka on vaja ja uue autota ei saa. Elad kaugel/metsas/karupees ja sõidad iga päev vähemalt 60-100km ehk 30000km aastas. ...
See astmaatiline mootor on ju võimalike valikute seas keskmine, 0,9l ja diisli vahel, 412 mosse oli sama võimas ja käras küll.
Analoogne nelikveoline diisel duster on mul 3 a, varustus küll vähe kehvem ja hinnanumber oli tsutt suurem, aga rikkeid peale ühe dpf anduri oma pole olnud. ja mu jaoks on kõige olulisem, et saaks igapäevaselt muretult sõita ilma remondimureta, igasugu lisad ja mugavused pole määravad. Kuna elan metsas karupees töökohast ~60 km kaugusel aastane läbisõit tuleb ca 40kkm + kastikaga veel oma 10kkm. 
Kuus 150€ ja kogu mure, lisaks veel 2 puudust, talvel on külmavõitu ja kuumaga on kondil võimu vähe ning heliisolatsioon on kehv. Aga muus on auto nagu auto ikka ...
Sama raha ehk 17 tonni eest oleks saanud tol ajal ka Suzuki Vitara ja mingi SsangYong Tivoli, aga nendest hirmutas eemale kehvem maastikuvõimekus, madalam kliirens jms maakale oluline. Samas ka Dusteril sõitsin summutipüti küljest.
Vasta

(20-06-2019, 18:24 PM)diesel Kirjutas:  liisinguga on kohati asi veidi imelik ka muidugi. viimati kui seitse aastat vana ja paarsada tuhat sõitnud vankri liisinguga soetasin, siis kuumakse oli suurem kui uue sarnase asja liisimisel. no oli küll jäägita ja neli aastat aga ikka tundus veidi arusaamatu.
talvel olii ka plaan expert pruugitult liisida,aga nähes mida pank koorib ja muudkui maksa,maksa ja maksa ja lõppu polnud näha siis saatsin panga peppu.7500 oli äkki auto hind ja kuumakse 150 ja 5 aastat ja 2012 masin oli.pank jäi klotsist ilma ja soetasin sama vana partneri maxi,teeenib braha juurde siis saab experdi.
Vasta

(20-06-2019, 18:56 PM)honkomees Kirjutas:  See astmaatiline mootor on ju võimalike valikute seas keskmine, 0,9l ja diisli vahel, 412 mosse oli sama võimas ja käras küll.
Analoogne nelikveoline diisel duster on mul 3 a, varustus küll vähe kehvem ja hinnanumber oli tsutt suurem, aga rikkeid peale ühe dpf anduri oma pole olnud. ja mu jaoks on kõige olulisem, et saaks igapäevaselt muretult sõita ilma remondimureta, igasugu lisad ja mugavused pole määravad. Kuna elan metsas karupees töökohast ~60 km kaugusel aastane läbisõit tuleb ca 40kkm + kastikaga veel oma 10kkm. 
Kuus 150€ ja kogu mure, lisaks veel 2 puudust, talvel on külmavõitu ja kuumaga on kondil võimu vähe ning heliisolatsioon on kehv. Aga muus on auto nagu auto ikka ...
Sama raha ehk 17 tonni eest oleks saanud tol ajal ka Suzuki Vitara ja mingi SsangYong Tivoli, aga nendest hirmutas eemale kehvem maastikuvõimekus, madalam kliirens jms maakale oluline. Samas ka Dusteril sõitsin summutipüti küljest.

Too astmatiline oli mõeldud käruveo kontekstis, tsiklile mõeldud haagisekest kannatab vast vedida ehk siis kerget asja, murutrakats peal.  

Aga Duster: täitsa selgelt Eestis alahinnatud ja enamuse poolt ülekohtuselt "põlatud" auto. Kui esimene vast oli veel disainilt... nagu oli, siis uus on ikka väga kabe. Mis aga käruvedu puudutab, siis on diisel-Duster inglaste tigumajavedajate ringkonna lehes korduvalt esiotsa tipp-sooduspill olnud. Eestis pannakse kohe muidugi Duster kastikate ja X5'tega samasse patta ja siis "hädaldavad", et paha ja ebamugav. Sellise 150-200€ kuus kuluga ei saa midagi teist ligilähedast paljuveolist! Kui muude taatsiate puhul võib/saab veel hinnapõhiseltki alternatiive otsida ja vigiseda, siis 4WD-diiselduster on kõigist omalaadsetest lihtsalt üle. On see ja siis on tükk tühja maad, nii 5-6K€ jagu või 270-300 €/kuu või 2K vs 4K sissemaks, kui tuleb järgmine linnamaasturilaadne paljuvedu, kes midagi ka vedada tohib. Seega - Sul hea valik! 

Uku Tampere on teada-tuntud haagisehull ja tema Dusteri arvustus lugemis tväärt. Nagu viimane ahastus uue Sprinteri olematu haagise puhul Big Grin Ehk Uku lugusid tasub lugeda, kel samasugused hobid... Läks kasutatust OT. Aga see kuramuse haagis ja mahutavus on julm probleem uute parsadega. Sestap on vanakestel odavatel oma koht siin Päikese all ikkagi olemas. Võtame Volvo XC70 - piduriteta 500kg! Mullibussid: 2,5diisliga g-vojaager - 500kg! KUHU sellega minna??? Isegi sel 1,6bens+automaat renool on 675kg. Nii tundubki MPV vaatama minemist väärt olev pill olevat. 7 kohta, 750 kg käru, murutraktor mahub ka sisse  Cool 


Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Val, Scorpal on küll 750 kilo käru lubatud, aga usu, sa ei taha seda kogu aeg parandada. Kogemusest räägin, nagu ikka. Ostes mõtlesin, et olen kaval ja jätan ühe põlvkonna vahele, paari kuuga oli selge, et panin korralikult puusse.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-06-2019, 19:56 PM)Marko Kirjutas:  Val, Scorpal on küll 750 kilo käru lubatud, aga usu, sa ei taha seda kogu aeg parandada. Kogemusest räägin, nagu ikka. Ostes mõtlesin, et olen kaval ja jätan ühe põlvkonna vahele, paari kuuga oli selge, et panin korralikult puusse.

 Lisaks on sel näitel kurikuulus 2,5 liitrine itaalia paadiankur peal. Voikugi puhul tuleks mitu korda mõelda kas ikka on mõtet seda 2,5 diislit võtta. Fordi puhul on ka kogu ülejäänu nagu on. Match made in heven (or hell) Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Oma 99.a grand voyageri puhul imestasin et sel on piduritega haagise mass kuni 700kg ja piduriteta ainult 450kg. Auto on 3.8l ja neliveoline, tühimass 2,1 tonni. Kas nii lahjad näitajad võivad olla nende nõrga käigukasti pärast mis kõngevad niisamagi?
Vasta

vaatsi just putukate andmeid ja leidsin, et pisikene sukisuki jimny veab 1.3 tonni piduriga haaget.
jumekas.
Vasta

Kusjuures ma meelsasti vaataks kedagi sukimukiga säärast saba vedamas maanteel. Ohutust kaugusest... Aeglaselt liikudes pole vahet.

Valmistajad reeglina alahindavad oma toodete tugevusvaru haagisemasse loosides. Mitte, et need alati loogilised oleks... Aga tõesti, võimekus täiskoormaga kohalt ära saada on üks kriteerium.
Vasta

Pidurid on märksõna mitte vedamine.
Vasta

(20-06-2019, 22:42 PM)MeelisV Kirjutas:  Pidurid on märksõna mitte vedamine.

Piduriteta haagise korral jah. Piduritega haagis (nagu see sukimuki 1300 kg) peab selle töö ise ära tegema. Auto ülesanne on sedapalju takistada, et haagisepidurid tööle hakkaks.
Vasta

Tervist .

 Audi enne minu juurde jõudmist seisis umbes 2 aastat , millal viimati õli vahetati - pole aimugi . Süüteküünlaid polnud vist keegi kunagi vahetanud . Audi sai uued küünlad , küünlajuhtmed , jagaja kaane ja rootori . Oli tohutult elektrimuresi , no sain korda , ülevaatusel räägiti veidi vedelatest esimestest õõtsapuksidest ( tegelikult oli vedel vaid parempoolne ) vahetusse läksid mõlema poole õõtshoovad . Peale õõtsade vahetust on vajalik sillaregull. Siis veel , esimesed pidurid jäid aeg ajalt peale - remont käis "spetsialisti" juures nii : pidurikolvi tolmukate kruvikeerajaga eemale , miskit aerosooli vahele  ja korras =  mahavisatud raha . Pidurid remontisin kasutades remondikomplekte . Nüüd on järjekord generaatori käes .
 Nii need sada € kuus kogunevad .
Vasta

Tagumised supportid vajavad neil veelgi tõenäolisemalt vahetust kui esimesed. Rolleyes Poritiivad on ka minev kaup, kui värvi all kobrutamist näed, siis on auk juba metallist läbi, sest see tuleb seestpoolt. Sajad kogunevad jah alguses, aga ega konstantselt iga kuu ja niimoodi iga aasta ei lähe.
Vasta

Mina teen näiteks nii,et iga 2-3 aasta tagant ostan mingi 1500-2000 eurose liikuri (siiani viimased 2 tk golf 4-jad) uhan sinna 35-40000 km aastas peale ja siis müün maha.Muidugi kasutan autot sihtotstarbeliselt,ei laku muki ega silu,kui miski katki saab korda tehtud.Niimoodi on auto remondile kulu kuus kuskil 40-50 eur,töö teen ise. Pole siiani liisingu autodele raha raiskamist mõttekaks pidanud,soomest saab igast oksjonitelt väga odavalt heas korras autosid,läbisõidud on küll suured,aga õiged,pole kõik kirikupapi omad.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Inimeste soovid ja võimalused on erinevad. Endal oli au golf neljaga tutvuda aastal 98, salongis : ) Õnneks ei andnud pank tollal liisingut. Minupoolne komplektatsioon maksis vist 280000 kroonu. Selle kõige juures oli hea asjaolu, et vanaema korter jäi alles.  

Meie  ühist  minevikku  kerge  muigega   vaadates pole  siiski  päris  selge, miks  antud  teemas tundub  popp  olema  iseenda  piitsutamine  ja  seepeale  rõõmsal  näol  kinnitus,  et  küll  on  hea.
Võistlemine igiliikuri odavuses ei tohiks olla võidumehe tunnus. Sellise massina soetamise võimalus, millega igakordsel ülevaatusel võiduloosi saad, ei nõua kopikatki remondiraha, on kütusejänus tagasihoidlik ja tavaliselt õnnestub pärast veel kallimalt maha müüa, kõlab isiklikul kogemuse põhjal üsna kahtlaselt. Kuigi võin ka eksida.
Vasta

Vähemalt mina olen jõudnud  tõdemuseni ,et kas ma olen siis tõesti nii vähe väärt et sõita igapäevaselt mingi roostes ja kohe laiali pudeneva roobiga.Kõik taandub lõpuks  muidugi rahakoti suurusele aga joosta juba autoga peaaegu kaasa või lükata jalaga hoogu  ja taguda rusikaga rinnale ,et mina liisingut ei maksa,olen vaba mees vabal maal.Sõidan ka kasutatud autoga aga loodan et vähemalt kümme aastat ei pea veel tutvuma igal hommikul Kuusakoski hinnakirjaga ,et kas täna viimaseks sõiduks õige päev.
Vasta

Asi vist sõltub konkreetsest päevast, millal konkreetne isend tehasest välja sõitis. Minu kogemused:
1983 a VW Jetta. Hind 4000 eek. Kui igapäevaselt sõitsin ei lagunenud mitte miski. Ülevaatusel kord öeldi, et üks šarniir logiseb- vahetasin välja. Rohkem pole sõitmist takistavaid tegureid olnud. Jäi seisma, sest naine ei lubanud turvalisuskaalutlustel sellega lapsi vedada. Kulu 5,7l bensiini sajale, kindlustus 23€/aasta.
2001a VW Passat. LS 320 000. Hind 5500€ Mootor töötab, kere korras. AGA plastosad järjest lagunevad- uksekäepidemed, mootorikate alt ja ülevalt, õlivardatoru. Lisaks ebaloogiline tagaluugilukk. Kulu 5,3l diislit sajale, aastane kindlustus 89€.
2003 a VW Sharan. Algus 210 000, lõpp 360 000. Hind 2000€. Sõitsin töösõite, kodusõite, ehitasin maja, vedasin 2 tonnist haagist, aastane läbisõit 65 000. Õlivahetusega kaasnes veovõlli otsa vahetus. Pidi lagunema nagu juudas aga ei lagunenud- kulus lihtsalt ära. Istmed läksid koledaks, suuremad remondid olid kohe saades sidur ja natuke pärast seda roolilatt. Arvestades asjaolusid- kuluosad. Kulu 6l sajale diisel, kindlustus 72€/aasta. Müüsin 800€ eest. Kilomeetrihind tuli üsna madal.
2016 Dacia Duster- algus 80 000, hetkel 130 000. Töösõit metsas/kruusal. Garantiikorras nipet-näpet vahetatud. Minu masin peab kenasti, mõnel teisel firmas laguneb (kokku meil 12 tk), niiet majandusmees keeldub dustereid juurde ostmast- esindus väänab ulme remondiarveid (pidi olema jutu järgi pea 3x kallim audist arvestades pidurite ja sillaremonti). Muidu metsas üksinda sõita väga mõnna. Peret sinna sisse hästi ära ei mahuta, haagisega julgeks vedada kergemat koormat. Kui satub selline mittelagunev isend nagu mul, siis soovitaks kõigile tööautoks. Võrreldes 2015 aasta RAV4-ga palju mugavam. Kütust võtab 5,3l diislit.

Niiet kellele ema, kellele tütar.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne