Haagise valik

(06-07-2019, 15:46 PM)motamees Kirjutas:  miks minnakse siis ulmekärude valdkonda.

Smile 1500*3000 haagise puhul pole ju pidurite omamine mingi ulme, 1500 kg täismass pealegi. Siin poisid (või tüdrukud reaalse vägi teo toime viinud isik jäi vist täpsustamata) veavad piduriteta haagisega 2400kg koormat (pea 3t aga vähemalt 2,8 reaalselt konksus) ma ei kujuta ette mis sellisel juhul veduriks peaks olema, ulme. Samma valdkonda lähevad ka need penoplasti vedamiseks mõeldud haagised kaks silda all, porte kõrgendused, plastikaas... ette pannakse kas diiselpassat või fooksus või kiia"maastur" või mis iganes, vaatad kuidas autost käib haagis üle juba tühjalt mis siis saab kui keegi juhuslikult sinna midagi peale ka paneb.
Vasta

Mul omal hakkas ka hirmus kui kuulsin, et kõrgendustega haagis pandi silmini vanapaberit täis ja koorma kaal oli 2400kg. Veduriks oli 1.8 corolla. Ja juht hiljem ütles, et vaatas jah, et auto ei jõudnud kohapealtki minema minna, midagi oli valesti vist. Omal ka mõttes 1600kg täismasaiga topeltsillaga ja piduritega haagis vaadata kuna pidevalt vaja 1000-1200kg koormaid tõmmata. Ning talvel on 500kg koormagagi väljaspool linna tegemist, et pidama saada...
Vasta

(06-07-2019, 23:09 PM)Qunts Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:34 PM)honkomees Kirjutas:  ... Lihtsam on kerghaagise ja kastikaga majandada. Samas on autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 3000 kg  ja autorongi mass 6000 kg.
Väiksel autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 1500 kg  ja autorongi mass 3375 kg, nii et saab b-katiga sõita, aga kerghaagist lubatakse alla 700 kilo vedada
Nüüd ei saa enam millestki aru milleks käruload ja milleks kood 96 ?
Kui B kati autol lubatud piduritega max haagise mass 2800kg kas siis peavad olema käruload või võib kulgeda rahulikult B katiga ?
Lisaks see kood 96 annab mõne lisakilo, kellel seda vaja ?
Vabandust, ma vist vähe ebaselgelt väljendusin. Teksti mõte oli, et "suure" kastikaga saan b-katiga vaid kerghaagisega majandada ehk 750 kg sabas. Väikesele saan aga kuni 1,5 t päris O2 sappa võtta (3500 ei lähe lõhki), samas kerghaagis peab olema alakaaluline. 

P.S. See Geeniuse artikkel on ikka "keenjuste" kirjutet pullikaka.
Vasta

(06-07-2019, 23:09 PM)Qunts Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:34 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:08 PM)Qunts Kirjutas:  Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

... autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 2800kg  ja autorongi mass 6300kg. ?
Nüüd ei saa enam millestki aru milleks käruload ja milleks kood 96 ?
Kui B kati autol lubatud piduritega max haagise mass 2800kg kas siis peavad olema käruload või võib kulgeda rahulikult B katiga ?
Lisaks see kood 96 annab mõne lisakilo, kellel seda vaja ?
mistahes haage, täismassiga üle 750kg nõuab B+ kategooriat, on see siis 96 või E.


Vasta

(07-07-2019, 09:55 AM)hulgus Kirjutas:  
(06-07-2019, 23:09 PM)Qunts Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:34 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:08 PM)Qunts Kirjutas:  Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

... autol on suurim lubatud piduritega haagise mass 2800kg  ja autorongi mass 6300kg. ?
Nüüd ei saa enam millestki aru milleks käruload ja milleks kood 96 ?
Kui B kati autol lubatud piduritega max haagise mass 2800kg kas siis peavad olema käruload või võib kulgeda rahulikult B katiga ?
Lisaks see kood 96 annab mõne lisakilo, kellel seda vaja ?
mistahes haage, täismassiga üle 750kg nõuab B+ kategooriat, on see siis 96 või E.
Kui auto ja haagise (välja arvatud kerghaagise) täismasside summa on üle 3500kg, siis ei piisa B kategooriast.

Näiteks:
Kui auto täismass on 2000kg ja haagise täismass on 1400kg, siis võib seda autorongi juhtida B kategooria juhilubadega.
Kui auto täismass on 2500kg ja haagise täismass on 1400kg, siis on vajalik E kategooria või kood 96.
Kui auto täismass on 3500kg ja autol on taga kerghaagis (O1), siis piisab B kategooriast.

Aga alati peab jälgima ka kui rasket haagist on lubatud konkreetsele vedukile järgi panna.
Sul võib olla E kategooria juhtimisõigus, aga kui autole on lubatud haakida 1500kg piduritega haagis, siis haagise hetke reaalne kaal (mitte enam täismass) ei tohi olla sellest suurem.
Vasta

(07-07-2019, 09:55 AM)hulgus Kirjutas:  mistahes haage, täismassiga üle 750kg nõuab B+ kategooriat, on see siis 96 või E.

Vale jutt. Kui täismasside summa jääb 3500 piiresse, siis pole mingit kategooriat vaja.
Vasta

Just. Kui mu auto täismass on 2000 ja pidurjga haagist on lubatud vähemalt 1500 kilo, siis ma võin järgi panna 1500 täismassiga piduriga haagise ( päris suur haagissuvila näiteks), ja pole mingit lisa kategooriat vaja.
Vasta

(06-07-2019, 23:22 PM)Laurts Kirjutas:  Auto täismassi ja haagise täismassi liidad kokku,

kuni 3500kg on vaja B kategooriat
kuni 4250kg on vaja B96 kategooriat
kuni 7000kg on vaja BE kategooriat

Kui vajalik kategooria on olemas siis haagise tegelik mass võib olla niipalju kui autol piduritega haagist lubatud.
Ülimalt lihtsalt sõnastatud kokkuvõte suhteliselt keerulisest seadusandlusest.
 Omal oli ka mitu aastat tagasi päevakorral selle sama BE kategooria taotlemine. Ega ei jäändki muud üle kui autukooli minna Smile
 Sai tehtud vanas eas jälle teooriaeksam, sõidueksam koos käruga ka.
 Ega seal muid erilisi nüansse polnudki, kui see, et käru ei tohi eksami käigus kõrvaltänavasse tagurdamisel "sirgeks tõmmata", st. ühe korraga pead saama tagurdatud.
Muud meie Jõmmipealinna tänavatel tehtud eksamikatsumused elasin kergelt üle Smile
Vasta

(06-07-2019, 23:44 PM)Qunts Kirjutas:  
(06-07-2019, 23:32 PM)Kult Kirjutas:   Nii ongi, kerghaagist võid vedada millega tahad, ekstra kategooriat see ei nõua. Kui ka auto on 3500kg, siis võib vedada. Samamoodi võid kerghaagise rekale järgi panna, ei ole vaja c+e, piisab kui on c.
 Lugesin ka seda autogeeniuse juttu, palju valeväiteid, ehk ühelt lollilt lollidele jutt.

Auto täismass on 3500 ja see on B kategooria ja kas piduritega haagist võib vedada kui on lubatud kuni 2800 kg ja mis lubasd nõuab ?.

Siitsamalt lehelt:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49514&pid=480062#pid480062
Vasta

(07-07-2019, 09:55 AM)hulgus Kirjutas:  mistahes haage, täismassiga üle 750kg nõuab B+ kategooriat, on see siis 96 või E.

Palun valeinfot mitte levitada!

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49514&pid=480062#pid480062
Vasta

mitte midagi ei saa enam aru.
Kes arvab et räägib õigust, kes räägibki õigust Rolleyes
Vasta

Krt mehed seda on lõputult jauratud. 

Kerghaagis ehk o1 käib B kati sisse ja selle massi piirab vaid auto oma lubatud haagise massiga.

O2 puhul tuleb lisaks auto andmetele arvutada ka summaarset massi ja siis vaadata kas mahub B sisse või piisab 96 või vaja juba E
Vasta

(07-07-2019, 20:53 PM)MeelisV Kirjutas:  Kerghaagis ehk o1 käib B kati sisse ja selle massi piirab vaid auto oma lubatud haagise massiga.

Passis lubatav, sappa riputatav mass käib eluskaalu järgi, mitte täismasside järgi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(07-07-2019, 21:19 PM)meli666 Kirjutas:  
(06-07-2019, 22:08 PM)Qunts Kirjutas:  Kuulsin kusagilt, et käru lubade tegemine peaks see aasta lihtsamaks minema, ei vaja koolis käimist enam ja vaja teha ainult sõidueksam (võib olla ka jutt, et naised saunas rääkisid).
Aga igaljuhul plaanin need käru load ära teha. mitte seda kood 96.

E kategooria nüüd vaevalt ilma koolis käimiseta ja teooriata-praktikata juhiloale saab.
See jutt, mis kuulsid käibki ikka kood 96 kohta.

Selline jutt jäi endale ka kusagilt kõrva, et BE tegemine tahetakse lihtsamaks teha.
Vasta

Kindlasti pole teie sellised aga lubade tegemist ei tohiks kindlasti lihtsamaks teha, meil on ikkagi liikluses palju "mõrtsukaid" juba.

m 402
saab 96
Vasta

(09-07-2019, 06:47 AM)tynyty Kirjutas:  Kindlasti pole teie sellised aga lubade tegemist ei tohiks kindlasti lihtsamaks teha, meil on ikkagi liikluses palju "mõrtsukaid" juba.

Eriti jubedad mõrtsukad liiklevad haagised sabas.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(04-07-2019, 20:48 PM)mlsluik Kirjutas:  Brentexid kippusid siin kodanikel viimasel ajal kõvasti roostetama, tuleb ostes uurida kuna tsingitud on. Tsink tahab seista, ei saa kohe soolalobjaka sisse tuisata. Üsna pehme väljanägemisega ka teised.

Oskagi öelda, kas kasutaja viga või tootja millegiga mööda pannud.
Aga sattus kasutada üks 2016 aasta keevisraamiga Respo. Pestud alati peale sõitu pole, samas soola sisse talvel kaua marineerima ka ei olevat jäetud.
Rooste täpikesed tulede tagapaneelil, astmelaual ja poritiibadel vohavad. Natuke nagu varavõitu?
Peale tsinkimist vist tekib mingitel tingimustel valge tsingirooste, mis kihti hävitab. Samas haagis kuskil umbses ruumis ei seisa.
Või mis arvata asjast? Konkurents äkki viibki kvaliteedi alla ja ühel tuttaval endist Statoili 12 pluss aastat vana Respo nullroostega rendikäru vastupidavust ei tasugi loota.
Nüüd miskisest 3 korda korrosioonikindlamast materjalist väidetakse haagised valmistatavat:
https://www.respo.ee/et/haagised/kastihaagised/6281
Mõned pildid sest 2016 Respo roostealgetest.
               
Vasta

Olen näinud veel mõnda sellist respot, mingi aasta variant oli ja suht nigela kattega ja selliste kärudega võiks vist pöörduda respo poole selgituse saamiseks. Sest kui 10-15a vanad respod on ühegi rooste täpita ning paari aasta vanune roostetab, noo see ei ole normaalne.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mul Respol 25a juba kukil ja ainult silla tala roostes. Kere ja ported kõik ilma täppideta.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(09-07-2019, 22:07 PM)mlsluik Kirjutas:  Olen näinud veel mõnda sellist respot, mingi aasta variant oli ja suht nigela kattega ja selliste kärudega võiks vist pöörduda respo poole selgituse saamiseks. Sest kui 10-15a vanad respod on ühegi rooste täpita ning paari aasta vanune roostetab, noo see ei ole normaalne.

Mind huvitab ka, kas tootja arvates ongi normaalne, et haagis peabki rebaseks minema. Sest kuidas muidu uut müüa, eksole.

Anno 2007 toodet haagis veel ei roosteta, kuigi tsingikiht on mõneski kohas kahtlaselt karvaseks pekstud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne