Sukaga petrooli lamp
#21

(08-07-2019, 23:40 PM)honkomees Kirjutas:  ja mina kasutan petroolilampides seda nn lennukipetrooli elik reaktiivkütust, ka puhtam ollus kui poes müüdav.

Ärge toppige oma lampidesse igasugu 'puhast' ollust mis näib puhtam ja kenam, eriti kui te lambikest toas põletate. Reaktiivkütuste sisse topitakse lisanditena kõikvõimalikke lisaaineid nagu tolueen, ksüleenid, benseenid, 2-methoxyethanol jne jne jne. Reaktiivkütustes sisalduvate mürgiste ja tapvalt mürgiste lisaainete loetelu võib päris pikalt jätkata. Taolise kütusega, toas põletatava lambikese, gaasid sisaldavad samuti neid aineid, mille te endale rõõmsalt koos perega sisse ahmite hubase valguse paistel. Lambiõli aga on nn päriselt puhas, olgugi, et näib solgina võrreldes reaktiivkütustega. Lambiõli toodetakse ilma igasugu lisaaineteta mis aitaksid näiteks lennukit õhus hoida või kurat teab mida teha.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#22

(17-07-2019, 15:06 PM)viplala Kirjutas:  
(08-07-2019, 23:40 PM)honkomees Kirjutas:  ja mina kasutan petroolilampides seda nn lennukipetrooli elik reaktiivkütust, ka puhtam ollus kui poes müüdav.

 Lambiõli toodetakse ilma igasugu lisaaineteta mis aitaksid näiteks lennukit õhus hoida või kurat teab mida teha.

Praegu lambiõli nime all müüdav asi on vedel parafiin ja kuna parafiin on tahke aine toatemperatuuril siis ei ole süütud ka need ollused mida on sinna lisatud et ta vedelaks ajada.

Sellist võtet olen kuulnud vanematelt meestelt, sõja ajal ja peale seda kui lambipetrooli polnud saada, valgust oli vaja. Tavalistes küllastunud tahiga (rõhuta) lampides põletati bensiini. Ohutuse tagamiseks täideti lambi mahuti kõigepealt keedusoolaga ja siis valati bensiin peale.

 Tänapäeval on olemas analoogsel tehnoloogial kütusepaagid sõidukitele, kus paagi sisu on täidetud peene kärgmaterjaliga - ka süütava kuuliga ei saa paaki plahvatama.
Vasta
#23

(17-07-2019, 17:14 PM)hydrofoil Kirjutas:  Praegu lambiõli nime all müüdav asi on vedel parafiin ja kuna parafiin on tahke aine toatemperatuuril siis ei ole süütud ka need ollused mida on sinna lisatud et ta vedelaks ajada.

Sellist võtet olen kuulnud vanematelt meestelt, sõja ajal ja peale seda kui lambipetrooli polnud saada, valgust oli vaja. Tavalistes küllastunud tahiga (rõhuta) lampides põletati bensiini.

Süütu ei ole ükski põlev asi. Enamjaolt ka mitte tappev kui asju terve mõistusega võtta. Kuid siinkohal võiks aru saada ka sellest, et poes müüdavale vedelikule ei lisata eluohtlikke lisaaineid nagu seda tehakse reaktiivkütusega. Ei lisata selle pärast, et asi on seadustega reglementeeritud ja allub rangele kontrollile. Eks sõja ajal ja ka hiljem põletati igasugu asju, ka plii sisaldusega bensiini ning nuusutati endale seda sisse. Enamjaolt oli tegemist teadmatusega. Täna on need teadmised olemas ja endale vabatahtlikult igasugu sitta ninna tõmmata peab ikka jubedalt tahtmist olema.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#24

Reisilennuk põletab u 200 l kütust enne kui maast lahti saab. Kui Ülemistelt linna peale tuul, siis koos viplalaga peaks linnarahvas lõpnud olema. Aga ei ole ju. Nl ajal Pärnu lennuväljalt tulev odöör võttis küll Jänesseljal sööklas isu võõral inimesel ära.
Vasta
#25

(17-07-2019, 22:57 PM)pen.skar Kirjutas:  Reisilennuk põletab u 200 l kütust enne kui maast lahti saab. Kui Ülemistelt linna peale tuul, siis koos viplalaga peaks linnarahvas lõpnud olema. Aga ei ole ju.

Jah sul on täitsa õigus. Vaata näiteks kui palju korstnaid igal pool suitseb ja kõik elavad. Soovitan sul järgmise kütmise ajal siiber sulgeda, tulevad ehk paremad mõtted pähe.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#26

(16-07-2019, 19:12 PM)hydrofoil Kirjutas:   ...White spiritiga mina ei eksperimenteeriks, süttimistemperatuur on liiga madal...

Andmed internetist. Diisel 210C*, Petrool 220C*, White spirit 230C*, Puit 180C*.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#27

(17-07-2019, 22:57 PM)pen.skar Kirjutas:  Reisilennuk põletab u 200 l kütust enne kui maast lahti saab. Kui Ülemistelt linna peale tuul, siis koos viplalaga peaks linnarahvas lõpnud olema. Aga ei ole ju.

Kui seesinane reisilennuk põletaks need liitrid näiteks ERMi fuajees ja järgneva kahe tunni jooksul keegi sealt väljuda ei tohiks, siis seesolijatel hakkask kaunikesti paha.

Üks asi on kärsatada vabas õhus ja teine suletud ruumis. Tallinna lennujaam on vabas õhus, mitte koos Ülemiste arendustega kupli alla suletud.

Soomes oli võimalus tarvitada suitsusauna, kus valgusallikaks oli tattnina. "Valopetrooli" kannatas tunnikese põletada, diislid ja muud "mõistlikud" kütused ajasid juba mõnekümne minutiga pea valutama.
Vasta
#28

Soomes oli võimalus tarvitada suitsusauna, kus valgusallikaks oli tattnina. "Valopetrooli" kannatas tunnikese põletada, diislid ja muud "mõistlikud" kütused ajasid juba mõnekümne minutiga pea valutama.

 Eks ma ka oma kogemustest räägin, põletatud seda Petromaxi tunnelma saamiseks. Neste diisel põleb füsioloogilise kontrolli alusel kõige puhtamalt ja haiseb kõige vähem. Mitte et gaasisti ja sukaga lampi tohiks Jewroopa Ühendriikides toas põletada, too tegevus om juhendis karmilt keelatu!
Vasta
#29

Mis vajadus on tänapäeval üldse neid lampe nii hirmsasti põletada, et lambiõli tervislikkuse küsimus päevakorrale tõuseb?
 Elekter pole siis siiani tareni jõudnud?
 Hea küll, mingitel tehnilis-romantilisel-nostalgilisel ajendil meeleolu loomiseks ehk vahel ja elektrikatkestus oleks ka justkui hea põhjus.
Mul on ka väike kollektsioon neid lampe ja mingil ajal sai ikka mõnda laternat vahel pärast korrastamist prooviks põletatud. Olgem ausad, elektrikatkestuse puhuks on vähemalt toas mingi akulamp iga kell etem. Eelduseks muidugi, et selle aku laetud on. Kui majapidamises mõni milkivei või makita akudrell leidub, saab sinna lambi ikka juurde "muretseda".
 Väljas pole vast suuremat lugu, kui lambi heitgaasi sisaldus päris Euro 6- le ei vasta.
Vasta
#30

(21-07-2019, 08:54 AM)vant Kirjutas:  Mis vajadus on tänapäeval üldse neid lampe nii hirmsasti põletada, et lambiõli tervislikkuse küsimus päevakorrale tõuseb?
... elektrikatkestus oleks ka justkui hea põhjus. ...

Eks ikka elektrikatkestus, viimasel ajal tuleb Eesti Energia või tema tütre Elektrilevi kiituseks öelda, et pole juba ammu olnud. Vanasti või kord nädlaas ärgata hommikul pimeduses ja kuulda telefonist, et teame, kobras langetas liinile puu ja juurde ei saa, liig pehme.
(21-07-2019, 08:54 AM)vant Kirjutas:  ... Olgem ausad, elektrikatkestuse puhuks on vähemalt toas mingi akulamp iga kell etem. Eelduseks muidugi, et selle aku laetud on. ...

Olgem ausad, elektrikatkestus esineb piisavalt harva, et selleks ajaks on lambil akud ikka tühjad ... petroolilambid seisavad täidetuna aastaid ja vajadusel saab põlema panna ning hädapärased toimetused tehtud.

Ja on veel üks oluline põhjus nn polnõi pizdets, kui tuleb ellujäämisega tegelema hakata hävitatud kommunikatsioonide, poodide jms tingimustes. Siis on väike varu erinevaid põlevaineid väga kasulik.
Vasta
#31

(21-07-2019, 08:54 AM)vant Kirjutas:  Mis vajadus on tänapäeval üldse neid lampe nii hirmsasti põletada, et lambiõli tervislikkuse küsimus päevakorrale tõuseb?
 Elekter pole siis siiani tareni jõudnud?
...

Samadel põhjustel, miks taastatakse maamootoreid või mõned riskivad käeluu murdmisega igal Lanz Bulldogi käivitamisel.

Kohatu küsimus siin foorumis... Rolleyes

Muide, akulambi aku saab alati tühjaks elektrikatkestuse esimesel tunnil, näidaku "rohelised tulukesed" palju tahes... Toungue
Vasta
#32

Järjekordne isalik-õpetlik stammkorüfee on rääkinud. Ma polegi kahelnud ei maamootorite ega mõne muu vanatehnika liigi taastamise mõttekuses emotsionaalses või esteetilises mõttes. Lihtsalt antud juhul kerkis küsimus antiikse asja funktsionaalsest kasutusest. Iga kord ei ole sel mõtet. Pole mõtet (minu arvates) taga ajada mööda poode ökomökopetrooli, mida lampi kallata, selle asemel et võtta elektrikatkestuse korral korralik akulamp ja see oma akutrelli akuga põlema panna.
 Jutt esimesel tundidel kõngevatest akudest peab muidugi paika, kui majapidamises leiduv akutrell kasutust ei leia ja akud laadimata on. Vähegi arvestatava aku laetavuse korral kestab lamp tunde.
 Sama hästi võib selle jutu taandada poest ostmata jäänud petrooli peale.
 Mulli kah Smile Wink Cool Big Grin Toungue Rolleyes Sad
[url=https://ksd-images.lt/display/aikido/store/fbc4d61d1e9f8e88e85b0e5685e24a77.jpg][/url]
Vasta
#33

(22-07-2019, 16:34 PM)vant Kirjutas:  Järjekordne isalik-õpetlik stammkorüfee on rääkinud.
...

Järjekordne õrnapõrnaline maailmaparandaja, kes kõike vaid otstarbekuse vaatenurgast vaeb.  Loomuliklult on akulamp mõistlik. Nagu ka liisingkets vanaisa sigulli asemel.

Muide, isalik-õpetlikke postitusi ei pea lugema. Ning eriti vastikuid tüüpe saab vaenlaste listi kaudu isegi programselt ignoreerida.
Vasta
#34

(21-07-2019, 08:54 AM)vant Kirjutas:  Olgem ausad, elektrikatkestuse puhuks on vähemalt toas mingi akulamp iga kell etem. Eelduseks muidugi, et selle aku laetud on. Kui majapidamises mõni milkivei või makita akudrell leidub, saab sinna lambi ikka juurde "muretseda".

 Levima hakanud "Olgem ausad," on eriti küüniline, manipulatiivne kõnekasutus, mille puhul kasutaja justkui eeldab et kõik need kes temaga automaatselt ei nõustu ei olegi ausad inimesed. Ksf! Võsa andis siin nipsu õige koonu pihta ja õiglaselt.

 elektrikatkestuse puhuks on vähemalt toas mingi akulamp iga kell etem - on küll, tuppa pisikest püsivalgust andma, käikudel kohtvalgust andma jms. Suur Petromax annab maksimaalsel võimsusel 400W hõõglambiga võrdset valgust, kuni kanistrid, vaadid tühjaks saavad; ja meeldivalt soojust, justkui kamina ees istuks - soojuspump ka elektrita tavaliselt seiskub, olen vanade meeste käest kuulnud. Elektriliin läbi metsa tähendab hooajal katkestust kord nädalas kindlasti, kusjuures kellelgi pole kiiret just sinu tagametsas olevat liini parandada. Nii et suur sukaga lamp abiks asi, isegi söögitegemise rakmed on Petromaxile olemas.
Vasta
#35

Pole siin mingit küünilisust. Omal oli ka periood, kus alatasa vool ära käis. Läbi oma kannatuste jõudsin (enda jaoks) tõdemuseni, mida eespool mainisin.
 Aga mis siin ikka - "jedem das seine"
 Mulle meeldib niimoodi ja mul ei vedele nagu eespool argumendiks toodi, tühjad akud, mis esimese tunniga kustuvad jne. Aga ilmselt on mul keskmiselt rohkem akusid ka tagavaraks.
 Ja kordan igaks juhuks üle, et ma pole mingi õlilambivastane, saati siis veel vanaasjavastane.
 Omalgi noid lampe igasuguseid.
Vasta
#36

Soojendaks teemat natukene.
Kas poes müüdav lambiõli sobib kõikidele petrooli peal töötavatele lampidele?
Leidsin motonetist 10 liitrise kanistri, k-rautast 5 liitrise ja kõige odavam on liitrine kodukaubast.
Segadusse ajab see natukene, et väljamaa keeles on parafine, kerosene ja meil on ainult petrooleum. Pudelitele aga kirjutatud lambiõli või petrool või parafiin  Big Grin Et siis mida eelistada tubastesse tingimustesse? Või mõtlen lihtsalt üle ja peaasi, et piirituse ja lambiõli pudeleid sassi ei aja?
Edit: mul pole rõhu alla aetav sukaga petromax, tavalise tahiga asjad hetkel ainult, kui see vastust kuidagi mõjutab.
Vasta
#37

Mööndustega sobib.

Mööndustega selles mõttes, et taht imeb selle üles ja ära see põleb. Aga kuivõrd praeguse aja "lambiõlid" on üsna teadmata fraktsioonkoostisega ning kaasaegsed inimesed kaunikesti tundliku ninaga, siis mitte iga kerosiini põlemine ei ole juuresolijatele talutav.

Katsetada tuleb...
Vasta
#38

Gost 49 aastast valgustuspetroolile. Kas täna müüdav erinev lurr vastab sellele, ei tea.

.pdf KO-25.pdf Suurus: 216.47 KB  Tõmbamised: 45

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#39

https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid555428
Siin teemas on pikem arutelu.
Mina kasutan Whitee Spirit nimelist vedelikku. Põleb ja aurustub hästi, ei haise, ei tahma.
Vasta
#40

Imelik nimetus, Piiritus pandud Parafiinile?

Kaevasin siin seda interneedust ka läbi ja tuleb välja, et "paraffin" ja "kerosene" on siiski kaks erinevat ainet, esimene sisetingimustesse ja teine aind välja. Esimene põleb puhtamalt aga näitab vähem valgust. 

Nüüd jääb ainult küsimus, et mis asi see lambiõlinimeline vedelik on? Et kui võtta lambiõli, sisetingimustesse mõeldud, siis peaks juba päris ohutu olema nii haisu kui co jne asjade poolest.
Idee on soetada telgiahi, mis selle õli pealt töötab lisaks puid ja briketti söövale ahjule.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne