Jälle JOHN DEERE
#1

Hakkan kordama paari aasta tagust lugu ,mida sai siin uuritud.Trakatsil see nööridega " asi" ei taha liikuda ,ei üles ega alla. Mõne aasta eest kallasin ehk 20 l. õli juurde ,justkui toimis .Samas õlivarrast seal ei ole ,millega kontrollida taset. Ehk võib veel kuskilt midagi otsida.

[Pilt: 0112140997e7a16.jpg]
Nüüd suurem mure .Trakatsi perenaine kuulis mootoris mingit "kolinat".Egas miskit ,lendasin kohale ,nagu Svenssoni "parim" traktorimehaanik .Õlivarras andis esimese häire .Oli teine silmini täis ,lasin karteri tühjaks ,seal oma 20 l. jagu "vett" .Oligi vist ainult disla .Minu ainuke mõte käib küll hetkel ümber pumba (pildil) .Ehk membraan vigane ,kust mujalt disla karterisse saab.Samas siiamaani sõitis ikka.Kui nüüd saaled pees ,on muidugi muret veel ja küll.Samas ,uus õli veel sisse kallamatta ja testinud kah ei ole.Ehk oskab keegi mind kuidagi lohutada.
Vasta
#2

Pole see disla õliga midagi nii hull, et saaled peeti kohe keeraks. Määrib nii õli kui ka diisel. Mina ei muretseks üldse.  Kisu pump pooleks, näed ära kas membraan vigane või mitte, sealt saab juba edasi mõelda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

(19-07-2019, 23:22 PM)viplala Kirjutas:  Pole see disla õliga midagi nii hull, et saaled peeti kohe keeraks. Määrib nii õli kui ka diisel. Mina ei muretseks üldse.  Kisu pump pooleks, näed ära kas membraan vigane või mitte, sealt saab juba edasi mõelda.

Kardan ,et seal oli ikka dislat rohkem .Kuidas õlipump seda üles ka peksab .Egas midagi ,kallan õlid sisse ,ex siis paistab ,annan teada.Membraani kisun ikka ennem lahti .
PS .Kohalikus poes uue pumba hind ca.22 raha .Tellimise aeg sellele elukale vast paar nädalat. Sad
Vasta
#4

Korras pump lööb seda segu hästi, kulunud pumbaga võiks "tudengituli" süttida. Õlirõhumanomeetrit sel ei ole ilmselt?

Kui kahju on tehtud, siis pole enam vahet. Aga seda saab tuvastada vaid lahti võttes ja mikromeetriga üle mõõtes. Samas kui uue õliga (10W30 on sellele pajale hää küll, paremat võib muidugi ka pakkuda) ei kolise, siis läks veel õnneks. Selle vabalt hingeldava paja tugevusvaru on meeletu. Aga mitte lõputu - ükskord läheb ka see katki. Kui traktor pole elukriitiline, siis mina väikest kolinat üldse remontima ei hakkaks ja laseks lõpuni. Suure tõenäosusega on nii vanal masinal sees II remont ja lihvida seal midagi enam ei ole. Või siis on, enne lahtivõtmist ei tea. Kui tegu on esmavajaliku masinaga, siis on viimane aeg midagi uuemat asemele vaadata ja see ringlusesse lasta.

Varuosade tellimisaega pole mõtet ennustada, vaid seda tuleb reaalselt küsida - võib mõlemas suunas üllatuda. Kõnealuse mootori pump pole mudelitoode, vaid riiulikaup ja oli sellisena kasutusel paljudel. Esmalt võta maha ja veendu, et mõni riiulis olev nõukapump või Tööriistamarketi letikaup poleks samade mõõtudega. Etteanderõhk pole väga oluline, kuniks seda on.

Rippsüsteemi mitteliikumisel on enamasti kaks põhjust: keegi on rikkunud hoovastiku või sisse lülitanud lukustuse (siis ei liigu kumamski suunas ) või on hüdrosüsteem labaselt kulunud (ei jõua tõsta). Kumb siis on?

Hüdroõli tasmevarras või kontrollava PEAB olema. Seda mudelit ma torkinud ei ole, otsi. Kontrollkork võib olla plast/klaassilmaga või kollase otsaga. Võib paikneda ka kusagil raskestinähtavas kohas ratta kõrval. Tasub tudeerida ka õli sissevalamise korki sellise pilguga, et ega sealt ole üks varras ajaloo hämaruses lahkunud...

EDIT: tundub, et sõltuvalt käigukastist on kas toas või hüdroväljavõtete all. Silma pilti:
   

Oluline on see, et kontrollimisel peab mootor töötama tühikäigul ja veolatid olema lastud alumisse asendisse. Kas seisupiduri pealetõmbamine ja mõlema käiguhoova (ma eeldan, et tegu on sünkrokasti ja mitte hüdrokastiga) neutraaliasetamine on vaid ohutusmeetmed, või toimib sellega ka mingi õlinivood muutev liigutus kasti hüdroosas, ma ei tea.

Nii vana masina pidamisel on hädavajalik soetada mudeli remondikataloog. Veebis saab ka lugeda, näiteks siin:
https://www.slideshare.net/jjjn9eoksl/jo...-109838074
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne