Kombainid Eestis

(24-08-2016, 08:54 AM)vellemees Kirjutas:  Sai hernest koristatud

Robin, said kombaini korda?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(24-08-2016, 17:26 PM)saarrand Kirjutas:  
(24-08-2016, 08:54 AM)vellemees Kirjutas:  Sai hernest koristatud

Robin, said kombaini korda?

Samal päeval ladusin juba kokku tagasi.
Vasta

Kuigi  see vene kombainide teema on  aastatega nii läbi hekseldatud  et polnud pikka aega midagi öelda .Kuidsiis leidsin siiski midagi uut millest ei saanud enam  vaikida. Need on CK-4  ja NIVA kombainide modifikatsioonid mida veeti traktori järel. Eestis neid vaevalt leidus sest ühtki pilti sellistest kombainidest pole ma ennem näinud . Tõenäoliselt võidi selliseid algelisi kombaine saata ka kuskile  aafrika  pärapõrgutesse eksporti kus olid venesõbralikud riigid .Samas pakub huvi -  mis traktor seda CK-4 haakes veab´. See oleks nagu mingi algelise T-150 prototüüp aga kuidagi väga madal ja võib olla  ei pruugi  üldse vene masin ollagi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Vist ikka nõuka päritolu. Kõigile teada-tuntud T-150K eelkäija oli T-125 ja veel varem T-90. Täpselt sarnast pilti pole näinud ju siis mingi katseeksemplar.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

[Pilt: M68JMih.jpg]
[Pilt: LUaOHJm.jpg]
[Pilt: DEGCPFj.jpg]
[Pilt: F9Y5B3x.jpg]

Aru Põllumajadi masin. Seda ei tea kas oma mootori jõul
Vasta

Veel ühest kombain NIVA modifikatsioonist mida pole siin foorumis veel käsitletud. See on  CKM-5 , milel puudus terapunker ja vili koguti hoopis kottidesse.Minu arust täiesti absurdne lahendus sest miks pidi üldse märga vilja kottidesse koguma et siis taas kuivatis kottidest välja valada. Vilja veeti tol ajal ja praegugi ainult autode ja traktoritega see kotimajandus oli levinud enne teist maailmasõda kui põllumajanduse peamine trantspordivahend oli hobune. Aga ometi oli selline kombain 70 - aastatel tootmises  ja eks ta oli üks järjekordne plaanimajanduse absurd sest  praktilist vajadust selle kombaini järgi ju enam ei olnud sest hobused kadusid majanditest ära juba 60 - aastatel . Huvitav kas Eestis ka mõni selline leidus ?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Aga kas kusagil pole mainitud miks seda vilja kottidesse koguti? Ja miks sellist kombaini toodeti? Ma arvan, et selle plaanimajandusega pole siin mingit pistmist. Pigem on tegu mingi sihtotstarbelise tootega. Näiteks sordiatetajatele.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Käes taas lõikuskuu ning postitan siia  pildi kombain niva eksportvariandist  NIVA-1500 mida toodeti väga vähe 80 - alguses .    


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Kohe on käes lõikus kuu ning mõtlesin foorumirahvale tutvustada uut Ростсельмаш tehase kombainide seeriat NOVA (mudelid  320,330,340) mis on mõeldud asendama    lausa 44 aastat  tootmises olnud  legendaarse  NIVA kombaini  (tootmise maht 1,2 miljonit 1973-2003) , moderniseeritud NIVA Effect (2003-2017- c 100 000) .   Võrreldes viimase Niva mudeliga  on see kombain kohe teisest sajandist   aga kuna eesti põllumehed on kogu tehnika ost eurotoetuste peal  siis  sellisel vene värgil Eestis turgu ei ole .Selle kombaini hinnaga on ka segased lood kuna vene rubla on ebastabiilne siis kombaini konkreetset hinnakirja ei leidnudki kuid erinevaid foorumeid kaevates selgus et see võib maksta 4 - 5 miljonit rubla ehk kuni 70 000 EUR. [url=https://www.youtube.com/watch?v=BWU2VsdG510][/url]



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Äkki kontrolliksid selle eurotoetuse värgi ja tegeliku hinna üle,saaks postituse poole tõesemaks.
Vasta

Kunagi kui sai Baltic Agros tellimustööd teha kus oli seinapeal vahetusse toodava tehnika müügipakkumised. Kui tundsin kohvinurgas huvi miks paari aastane vene päritolu kombain maksab kordades vähem kui  Deere siis võttis tuttav tehnik kalkulaatori ja paberi ja hakkasime arvutama. Võtsime hinna, kütusekulu, tootlikkuse tunnis, heedri laiuse jne. Ei viitsi seda tegevust foorumi huvides korrata aga tulemusena selgus et samaväärsete masinate puhul oli kasuliku võimekuse vahe ca kahekordne, st et kütust ja töötajaid ning aega ehk palgakulu kulus vene tehnikal samaväärselt rohkem, arvestades vene tehnika äärmiselt kõikuvast kvaliteedist tulenevat tehnohoolduse ja remondi kulu samaväärset tõusu oli hinnavahe umbes x aastaga tasa ning peale seda tuleb neid vene imesid käsitleda nagu ükspuha millist vene päritolu leiutist.

Aga Venemaal suudetakse teha palmiõlist kõiki maailmas teadaolevaid juustusorte, uus Lada Niva pidi võtma üle kogu Euroopa 4X4 turu jne.

Ps. Eeltoodut võite võtta kui ühegi konkreetse viiteta ükskõik millise trolli mula, aga otsige keegi kes selle vene ime osta raatsiks, las teeb ühe koristusperioodi tööd, pange tulemus exeli tabelisse, ja siis saab mustvalgel näha kas asjal on mõtet.
Vasta

(25-07-2019, 10:26 AM)Meelis2 Kirjutas:  ...Ps. Eeltoodut võite võtta kui ühegi konkreetse viiteta ükskõik millise trolli mula, aga otsige keegi kes selle vene ime osta raatsiks, las teeb ühe koristusperioodi tööd, pange tulemus exeli tabelisse, ja siis saab mustvalgel näha kas asjal on mõtet.

Eks ta trollimise valdkonda natuke kisub. Exeli tabelisse paneb arvud inimene ja inimene kaldub ikka liialdama pisut. Ma olen selliseid "arvutamisi" ka kuulnud. Kriipsusi tõmmatakse ikke sinna lahtrisse, kuhupoole kallutada tahetakse tulemust.
Igastahes onu ostis omale tutika vene kombaini ja teenis sellega (ja muuga) kõvasti pappi. Sul kindlasti niipalju pole. Exeli tabelist ei tea see mees küll midagi ja polegi vaja. Muidu poleks äkki ostnud ja raha oleks jäänud saamata. Rahakott on see, mis näitab asja mõttekust, mitte exel.
Ostetud kombain oli muidugi eriline. Polnud sellist ennem nänudki.

   

hp
Vasta

Енисей- 1200-1  Selliseid ikka leidub veel Eestis töötamas .See paistab olevat 90 alguses toodetud ENICEI kombaini säästuvariant 1 trummli ja pooleldi Niva juppidega.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Vist on vale vastus. Täht on vale.

hp
Vasta

Eks ta trollimise valdkonda natuke kisub.

Kisub jah, egas ma seda varjanudki.
Sina ja mina ja veel 500 meest foorumist ja veel mingi kogus veel elusaid exmasiniste saaksid selle vene kombaini töösolemisega hakkama ja arvestades Jenissei praegust vanarauaga võrdset hinda annab muidugi iga töötatud tund puhast kasumit Big Grin
Vasta

Ka uusim "vene" kombain on töömehele surm. No ei oska nad teha tööriista inimesele.

Ning et selel "kombainiga" saada kvaliteetne töö väikese kütusekuluga, peab pukis olema Kombainer, mitte suvaline tavotinina.

Pange need kaks asja kokku ja siit tulebki vastus, miks meil on enamus viljast lõigatud Lääne tehnikaga.

Kes ei usu, tehke paar päeva näiteks uue RSM roolis - täitsa saadaval kolmandikhinnaga uuest Claasist. Eriti soovitan tegelda kütusekulu optimeerimisega normaalse terakao säilitamisel. Tõsi, selle eeluseks on uue kombaini ülevaatamine mutrivõtmete komplekti ja haamriga. Ei pea olema eriti suur, 800-grammisega õgvendab kenasti konveierite põhjad ja luugid rapsipidavaks. Üle paari päeva ei tohiks minna, kui kõik tükid ikka küljes ja poldid-mutrid aukudes alles.

Parimate lääne kombainidega võib kohe seadistama ja lõikama hakata. Kui kohale toonud autojuht just midagi ära lõhkunud pole. Milles ei saa kunagi kindel olla...
Vasta

flint-i valikus ju mitmeid rostselmash-i kombaine.
ja juba aastaid.
ega nad moe pärast neid ei paku, küllap ikka keegi ostab ka.
Vasta

(25-07-2019, 12:27 PM)diesel Kirjutas:  flint-i valikus ju mitmeid rostselmash-i kombaine.
ja juba aastaid.
ega nad moe pärast neid ei paku, küllap ikka keegi ostab ka.

Ostetakse, ostetakse. Väiketootja, kel tampi taga pole ja väike tehnikahaigus küljes, saab sellega oma viljad võetud küll. Cool

Kuniks sedapalju rasva kogub, et vähepruugitud NH, JD või Claas soetada. Toungue
Vasta

(25-07-2019, 12:25 PM)v6sa Kirjutas:  Ka uusim "vene" kombain on töömehele surm. No ei oska nad teha tööriista inimesele.

Ning et selel "kombainiga" saada kvaliteetne töö väikese kütusekuluga, peab pukis olema Kombainer, mitte suvaline tavotinina.

Pange need kaks asja kokku ja siit tulebki vastus, miks meil on enamus viljast lõigatud Lääne tehnikaga.


Taavi, tänan komplimendi eest. Olles ise RSM roolis hakkan kõiki, kes lääne kombainiga koristavad "saamatuteks tavotininadeks" kutsuma. Cool 


(25-07-2019, 12:25 PM)v6sa Kirjutas:  Kes ei usu, tehke paar päeva näiteks uue RSM roolis - täitsa saadaval kolmandikhinnaga uuest Claasist. Eriti soovitan tegelda kütusekulu optimeerimisega normaalse terakao säilitamisel. Tõsi, selle eeluseks on uue kombaini ülevaatamine mutrivõtmete komplekti ja haamriga. Ei pea olema eriti suur, 800-grammisega õgvendab kenasti konveierite põhjad ja luugid rapsipidavaks. Üle paari päeva ei tohiks minna, kui kõik tükid ikka küljes ja poldid-mutrid aukudes alles.

Paar aastat tagasi korraldasid kombainide võrdluskatse Voore farmis. Miks RSMi ei kutsunud. Flindis Jaan igatahes väitis et nemad oleks osalenud kui õigel ajal oleks informeeritud. Oleks olemas kindlad faktid, praegu on ainult spekulatsioonid.

Pühapäeval olin alles soetatud 560 taliodras koos johhendeerega kõrvuti. 
Punkri maht sama, mul 6m heeder, tal 6.6m. 
Ei jäänud jalgu, sain punkri samal ajal täis. 
Purustatud põhk oli peenem ja paremini laotatud, minul oli lõikamiskõrgus isegi madalam.
Ma jään ootama varise idanemist, sest sellel deeril on iga aasta roheline rida järgi olenemata kuidas kombainer seadistab või kui kiiresti koristab. Seega on kohatu tuua siia teema terakao kohta.

Ostsin kasutatud(2013) RSM peaaegu sama raha eest, mis kulub selle johni 1,5 aasta liisinguks.
Kütusekulu, RSM praakis mercedese mootori oma valikust välja kuna oli kõige janusem. Jäi sõelale cummins. Taavi, kes kasutab mercedese mootoreid? 

(25-07-2019, 12:25 PM)v6sa Kirjutas:  Parimate lääne kombainidega võib kohe seadistama ja lõikama hakata. Kui kohale toonud autojuht just midagi ära lõhkunud pole. Milles ei saa kunagi kindel olla...

Kas lääne kombainide kategoorias on paremad ja kehvemad? Kehvemad on missugused margid?


Sinu jutus on tõetera sees, aga väide et  vene kombain on pask ei päde.
Vasta

Võsa jutule kirjutan alla, kel raha pole see kiidab RSMi kel raha pisut on, see ostab enne kasutatud claasi, hollandi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne