GAZ kapremontmootori tähis?
#1

Silmasin ühte 51/52 mootorit, mille küljele olid käsitsi kirjutatud numbrid ja tundub, et varasemad numbrid on üle kirjutatud. Remondi birkat teisel küljel ei olnud, neediauke samuti mitte, seega tekkis kahtlus, et ehk on tegu tehase konditsioonis tükiga, samas kindlasti oli tal küljes kasutatud juppe ja ma ei usu, et tehases oleks eri pikkuses tikkpolte plokikaane külge keeratud. Kas selline tähistamisviis viitab mingile inventari/laomajandusele, või võib seda seostada remondikohaga?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Selliste numbrite kohta ei oska midagi öelda, aga osa tikkpolte olid küll pikemad. Vähemalt kaks tükki kummaski otsas. Sinna sai keerata need aasad külge, millest telfriga tõsta sai. Need olid juba kohe tehasest pikemad, mitte ei pandud kap-remondis. Minu mäletamist mööda.
Vasta
#3

Selline värviga numbrite maalimine peaks kuuluma Nõukogude armee käekirja hulka.  Tehti ju БТР idele kap remonti Tallinna Bussijaama taga asuvas väeosas.   Masinate markeerimine käis ka 3 numbriga.

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

Gaz 52 mootoriga kahveltõstukile sai vanarauaplatsilt sellise lipikuga mootor peale. Käib väga viisakalt ja õlisurve normis.
Teagi, kui suures ulatuses taastusremonti omal ajal sellele tehti. Ei viitsinud sisse ka piiluda, no see mõni liivatera nüüd kõike kannatavat vene tehnikat ära ei hukka.
Andestust kunagiste remondivaeva nägijate ees.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#5

Samasugune silt on mu 63-e peal oleval mootoril ning ka varuks oleval 52-e mootoril. Milline siis see "tehase mootor" on? Tuttav mainis, et tal pidi mingisuguse bussi peal "tehase mootor" olema, kas saan õigesti aru, et nende töökindlus oli oluliselt parem, kui kapitali mootoritel?
Vasta
#6

(05-08-2019, 17:46 PM)AddressUnknown Kirjutas:  Samasugune silt on mu 63-e peal oleval mootoril ning ka varuks oleval 52-e mootoril. Milline siis see "tehase mootor" on? Tuttav mainis, et tal pidi mingisuguse bussi peal "tehase mootor" olema, kas saan õigesti aru, et nende töökindlus oli oluliselt parem, kui kapitali mootoritel?

Tehase mootorite kvaliteet oli ühtlasem. Kap. rem.-ist võis tulla mida iganes - võisid väga hea mootori saada (üks selline, Tartu tehase sildiga, on mul maal GAZ 52 peal), aga võisid ka sellise saada, mis tuli kohe reklamatsiooniga tagasi saata. Isa vahetas kunagi RAF-il (2203) mootorit, pani kap. remondist tulnud mootori peale ja siis selgus, et see mootor ei käinud isegi mitte ringi - väntvõll oli ovaalseks lihvitud (kus, krt, olid TKO silmad?). Kui ma õigesti mäletan, siis GAZ-i R6 mootorite jaoks oli 4 remontmõõtu, st. sai 4 korda kapitaalselt remontida. Vanad autojuhid on rääkinud, et viimase remondi ajal lihviti väntvõll juba üsna õhukeseks ja kippus murduma, nii et sellised mootorid enam väga suurt "valu" välja ei kannatanud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Kusagilt mälusopist kerkis üles veneaegsete kuldsete kätega 24/7 keskmises joobes olevatelt mootorimeestelt kuuldud soovitus- tahad et molu mootor kestaks sõida 66 bensiiniga 66km/h ja 72 bensiiniga 72km/h.
Ju neil selles vallas ikka kogemusi oli.
Vasta
#8

Kui on selline silt küljes, siis seal ju kirjas, et remonditud mootor.
R6 mootorid on muidu üsna lollikindlad. Remontmõõte oli ikka 3 ja neljandaks võis ehk originaalmõõtu lugeda.
Nende mootorite nõrgad kohad on just nii raam-, kui kepsusaaled.
Plokikaane tihend 3 ja 4 silindri vahelt. Seal on teda väga vähe. Ei tohi kuivale jääda.
Ja ei saa ka märkimata jätta, et tänapäevase kange bensiiniga kipuvad väljalaskeklapid ära põlema.
Need mootorid olid mõeldud A-72 bensiinile.
Nende mootorite tootmisest ja ka kapremondist on ikkagi möödas 30 + aastat. Nii, et vahet pole.
Arvatavasti pole ka teada, kuidas nende mootoritega enne ümber on käidud. Parem ikka ise sisse vaadata.
Vasta
#9

(06-08-2019, 10:21 AM)samodelkin Kirjutas:  Nende mootorite nõrgad kohad on just nii raam-, kui kepsusaaled.
Mäletan et kui rem. fond oli lõhki, limiiti enam polnud, krediit oli otsas ja Kuusalust enam midagi ei saanud, samas sügistööd olid ukse ees siis pandi töökojas saaledele suitsupaberit alla ja käras küll - kuni järgmise korrani. Smile

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#10

(06-08-2019, 12:14 PM)Walter Kirjutas:  
(06-08-2019, 10:21 AM)samodelkin Kirjutas:  Nende mootorite nõrgad kohad on just nii raam-, kui kepsusaaled.
Mäletan et kui rem. fond oli lõhki, limiiti enam polnud, krediit oli otsas ja Kuusalust enam midagi ei saanud, samas sügistööd olid ukse ees siis pandi töökojas saaledele suitsupaberit alla ja käras küll - kuni järgmise korrani. Smile
Raamsaalte kulumine ja seetõttu väntvõlli murdumine oli ka 27-30 hj mootoritega sapakate tüüpviga. Tänapäeval enam antud probleemi sellisel kujul pole. Seletatakse seda asjaoluga, et veneajal sõideti Autooli vms. vene solkõliga, kuid tänapäeval on kasutusel kvaliteetsed õlid (ka õhkjahutusega mootorile sobivad).

Analoogne veneaegne tüüpviga oli Žiguliidel nukkvõlli kulumine. Tänapäevaseid (poolsünt) õlisid kasutades on ka see mure unustusehõlma vajunud.

Nii et ka GAZ mootori nõrgad kepsu- ja raamsaaled võisid väga vabalt tuleneda ka kehvast õlist.
Vasta
#11

Zigulide nuka ja nookurite surm oli mäletamist mööda see, et sõideti vanast harjumusest 4. käiguga "ümber nurga" e. see mootor tahtis pöördeid saada et õlirõhk oleks piisav õli kaande jõudmiseks.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#12

(06-08-2019, 13:11 PM)Walter Kirjutas:  Zigulide nuka ja nookurite surm oli mäletamist mööda see, et sõideti vanast harjumusest 4. käiguga "ümber nurga" e. see mootor tahtis pöördeid saada et õlirõhk oleks piisav õli kaande jõudmiseks.
Tänapäeval on teada, et kulumise põhjus polnud mitte madalas pöördevahemikus, vaid kehvas õlis: Viide1, Viide2, Viide3.
Vasta
#13

(06-08-2019, 13:57 PM)mossepower Kirjutas:  
(06-08-2019, 13:11 PM)Walter Kirjutas:  Zigulide nuka ja nookurite surm oli mäletamist mööda see, et sõideti vanast harjumusest 4. käiguga "ümber nurga" e. see mootor tahtis pöördeid saada et õlirõhk oleks piisav õli kaande jõudmiseks.
Tänapäeval on teada, et kulumise põhjus polnud mitte madalas pöördevahemikus, vaid kehvas õlis: Viide1, Viide2, Viide3.

Ju siis 1970 a 2101 oli oma elu lõpuni parema õli peal, sest nuka kulumisest kuulsin ainult hilisemate väljalasete kohta. Võimalik, et need ei kasutanud žiguli õli vaid autooli. Kusjuures ostetud sai see auto kasutatult vist 7 aasta vanusena.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#14

(06-08-2019, 10:21 AM)samodelkin Kirjutas:  Ja ei saa ka märkimata jätta, et tänapäevase kange bensiiniga kipuvad väljalaskeklapid ära põlema.
Need mootorid olid mõeldud A-72 bensiinile.

Kindel see, et tänane benss ei ole see mis vanasti, aga kõrgem detonatsioonikindlus ei tee küll mootorile halba. Seal ikka mingi teine point.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#15

(07-08-2019, 00:02 AM)spitfire Kirjutas:  
(06-08-2019, 10:21 AM)samodelkin Kirjutas:  Ja ei saa ka märkimata jätta, et tänapäevase kange bensiiniga kipuvad väljalaskeklapid ära põlema.
Need mootorid olid mõeldud A-72 bensiinile.

Kindel see, et tänane benss ei ole see mis vanasti, aga kõrgem detonatsioonikindlus ei tee küll mootorile halba. Seal ikka mingi teine point.

Nii väidavad teoreetikud, ometi omaaegsest praktikast oli nii, et kui Urali seest AI-93 oma auto paaki kallata ja sinna asemele lennukibensiin B-91/115 panna, siis sai varsti Urali mootori remonti saata. 
Margis 91 on oktaanarv mootorimeetodil ja 115 oktaanarv uurimismeetodil, 98 on selle kõrval poisike. Autole joodavat valmistades tuli võtta 2 osa 76-t ja üks osa B-91 ning kokku kallata.
Vasta
#16

(06-08-2019, 12:50 PM)mossepower Kirjutas:   kuid tänapäeval on kasutusel kvaliteetsed õlid (ka õhkjahutusega mootorile sobivad).

Ainult teoreetiliselt. Leia poest 10W-30 API CI-4 spetsile vastav mootoriõli. Seda õhkjahutusele sobivat. (ma ei räägi volksust ega sapparist), NETU. See ei ole isegi mikimaal enam letikaup. Pika otsimise peale leitsin butiigi kust seda pealinnas saab. A viimati kui oma vinku järgi käisin, öeldi ka sealt, et see läheb nüüd kah toomisest varsti maha.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#17

EDIT: Kolisin oma bensiiniteemalise mõtiskluse ja küsimuse ümber kohasemasse teemasse:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid481985
Vasta
#18

(07-08-2019, 11:01 AM)spitfire Kirjutas:  
(06-08-2019, 12:50 PM)mossepower Kirjutas:   kuid tänapäeval on kasutusel kvaliteetsed õlid (ka õhkjahutusega mootorile sobivad).
Ainult teoreetiliselt. Leia poest 10W-30 API CI-4 spetsile vastav mootoriõli. Seda õhkjahutusele sobivat. (ma ei räägi volksust ega sapparist), NETU. See ei ole isegi mikimaal enam letikaup. Pika otsimise peale leitsin butiigi kust seda pealinnas saab. A viimati kui oma vinku järgi käisin, öeldi ka sealt, et see läheb nüüd kah toomisest varsti maha.
Sapaka näitel nii (veneaegse) kirjanduse kui ka päriselu kogemuste (15W40 mineraal õli) põhjal võib tühikäigul õlirõhu tuli vilkuda kuuma mootoriga kuna normaalne töötemperatuur on kuni 120 °C. Samas sellist probleemi pole kui kasutada mootoris tänapäevast täis. sünt. 10W60 õli.

Maailma näitel, ka eelmise sajandi Posrche 911 mootorid ju õhkjahutusega, vaevalt et nüüd neile sobiva õli igasugune tootmine ära lõpetatakse. Ei ole nagu üldse loogiline kui vaadata 911 väga laia levikut ja autokultust.
Vasta
#19

(07-08-2019, 12:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(07-08-2019, 10:27 AM)honkomees Kirjutas:  
(07-08-2019, 00:02 AM)spitfire Kirjutas:  
(06-08-2019, 10:21 AM)samodelkin Kirjutas:  Ja ei saa ka märkimata jätta, et tänapäevase kange bensiiniga kipuvad väljalaskeklapid ära põlema.
Need mootorid olid mõeldud A-72 bensiinile.

...
aga kõrgem detonatsioonikindlus ei tee küll mootorile halba. Seal ikka mingi teine point.

Nii väidavad teoreetikud, ometi omaaegsest praktikast oli nii, et kui Urali seest AI-93 oma auto paaki kallata ja sinna asemele lennukibensiin B-91/115 panna, siis sai varsti Urali mootori remonti saata. 
...

Kui ägedama asemel lahjemat pruukida, siis jah, süütenurka muutmata hakkab paha sündima. AI-93 on kõrgema oktaanarvuga, kui B-91, kui uskuda käsiraamatut. Kas kellegi on teadmist, millised erinevused olid toonase AI-93 ja lennukibensiini B-91 vahel? Fraktsioonide aurustumistemperatuurid, väävlisisaldus? Oli lennukibensiinis midgai, mida autobensiinis ei olnud? ...
B-91 oktaanarv on igal juhul kõrgem kui AI-93 vähemalt meie lennuvälja kütuseinsenerid andsid eelnimetatud retsepti 93 saamiseks, arvutuse aluseks oli B-91 oktaanarv 115, autobensiinide numbrid on 98-l mootorimeetodil 88 ja uurimismeetodil 98.
Tsitaat:Авиационный бензин отличается от автомобильного более высокими требованиями к качеству, обычно содержит тетраэтилсвинец и имеет более высокое октановое число (что характеризует его детонационную стойкость на бедной смеси) и подразделяется по «сортности» (что характеризует его детонационную стойкость на богатой смеси). Сорта российских авиационных бензинов маркируются по ГОСТ 1012-72, как правило, дробью: в числителе — октановое число или сортность на бедной смеси, в знаменателе — сортность на богатой смеси.
http://proofoil.ru/Oilchemistry/fuelproperty4.html
Vasta
#20

See viide proofoil.ru on natuke desinformatsioon.
Bensiin Б-70 ei ole etüleeritud.
Sellest tulenevalt suhtun eelarvamusega sellesse viitesse
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne