kere-remondi lühikonspekt

(05-08-2019, 09:52 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kui üks Meriva praegu juba nii läbi on roostetanud et ÜV-lt läbi ei saa siis selleks ajaks kui keegi seda autot taastama tahaks hakata ei ole konkreetsest autost midagi alles jäänud Big Grin

Selles foorumis ei ole see pädev vastus Wink
Kujutan ette kuidas 20 aasta pärast kiidetakse konkreetset mudelit kui "vana hea tõsine tükk rauda", mida on veel võimalik omal käel remontida, kasutamata "hüpersuperplasma" seadmeid ja teha seda "suure venna teadmata."


Vasta

Milline on veel ülevaatuskõlbulik auto? Pole kunagi säherdust roostes ronti enne pidanud, kogemus puudub.

Ma teen puhkuse mõttes veidi metallitööd ja hooldan oma jalgrattaid-motikaid-autosid niivõrd kui aeg ja vahendid lubavad.
Keretöid pole kunagi teinud, äkki on uus ja huvitav :-) Lasen traatkettaga lahtise maha ja panen mõned pildid?
Vasta

(05-08-2019, 23:04 PM)Kalts Kirjutas:  ...
Keretöid pole kunagi teinud, äkki on uus ja huvitav :-) Lasen traatkettaga lahtise maha ja panen mõned pildid?
Eeldades, et tegu ei olnud peene irooniaga, siis täpselt nii ongi. Kui lahtine eemaldatud, siis roostesurm jne. Kui peale relakat augud tekkisid, siis keevitus ja pleki vahetus. krunt, värv, lakk. jne nagu siin juba 20lk juttu on olnud.


Vasta

(06-08-2019, 08:33 AM)hulgus Kirjutas:  
(05-08-2019, 23:04 PM)Kalts Kirjutas:  ...
Keretöid pole kunagi teinud, äkki on uus ja huvitav :-) Lasen traatkettaga lahtise maha ja panen mõned pildid?
Eeldades, et tegu ei olnud peene irooniaga, siis täpselt nii ongi. Kui lahtine eemaldatud, siis roostesurm jne. Kui peale relakat augud tekkisid, siis keevitus ja pleki vahetus. krunt, värv, lakk. jne nagu siin juba 20lk juttu on olnud.
Ei olnud irooniat, ma olen keretöödes täielik võhik, pole kordagi värvipüstolit käeski hoidnud, värvimisest ja eeltöödest rääkimata.
Juba loen jõudumööda, keevituse lõime ka :-) Kardan, et pole keretöödeks sobivat keevitust, on TIG ja üks jämedama jaoks mõeldud
vana MIG, aga sinna ei saa 0,8 traatigi sisse panna, rullid na kulunud ja neid pole saada ka enam.
Vasta

(07-08-2019, 12:23 PM)Kalts Kirjutas:  
(06-08-2019, 08:33 AM)hulgus Kirjutas:  Eeldades, et tegu ei olnud peene irooniaga, siis täpselt nii ongi. Kui lahtine eemaldatud, siis roostesurm jne. Kui peale relakat augud tekkisid, siis keevitus ja pleki vahetus. krunt, värv, lakk. jne nagu siin juba 20lk juttu on olnud.
Ei olnud irooniat, ma olen keretöödes täielik võhik, pole kordagi värvipüstolit käeski hoidnud, värvimisest ja eeltöödest rääkimata.
...
Oleneb ka eelarvest, mis, kuidas ja kuipalju.
Mõned kindlad asjad, mis tasub arvestada.

Rooste ei kanna värvi ja paksem kiht värvi/krunti/pahtlit ei peata roostetamist.
Haljale pinnale läheb esimesena, krunt on see siis happe-täite vms. Pahtel otse plekile on uuesti tegemine lühikese aja jooksul.
olgu mistahes kiirkuivav keemia, ei tasu kiirustada, las kuivab parem 24h, kui et pärast kogu töö uuesti teed. Toored kihid üksteise otsas valmistavad super üllatusi.
Hoia sprayd eemal, kui just ei ole toonitud segu ja poes purki surutud.
Matistamata pinnale värvimine on iseenese petmine.
Parem õhuke kiht x5, kui 5x kiht ühe soojaga.

jne.

lisatud:
alguse, ehk kõige tähtsama unustasin.
Pesu... veega, šampooniga, siis silicone cleaner, või hädaga white spirit, ehk puhas bensiin. Miks? krdi vahad jms ilutooted omavad imelist võimet peale 10 kihti krunti-värvi oma ilu pinnale tuua, si----l juhul valgub värv lihtsalt maha, nagu vesi õliselt pinnalt.

Ilusa ilmaga õues (varjulises kohas ja soovitav katuse all) värvimine annab kordades parema tulemuse, kui ilma hea ventilatsioonita, kitsas, hämaras ja tolmuses garaažis.


Vasta

Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
   

   

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

(09-08-2019, 07:15 AM)leek Kirjutas:  Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
...

Mingi uuema aja veebaasiline autovärv?


Vasta

(09-08-2019, 07:15 AM)leek Kirjutas:  Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
puhasta, karesta, epo krunt, ppahtelda ja krundi-värvi 2k värviga, tegin oma vw tri 2 aastat tagasi, põhiosas ilus ikkagi, kuid altpoolt tulev rooste ikkagi tueb kunagi läbi.

Ja nüü tulevad kommudSmile
Vasta

(09-08-2019, 13:18 PM)hundu77 Kirjutas:  
(09-08-2019, 07:15 AM)leek Kirjutas:  Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
puhasta, karesta, epo krunt, ppahtelda ja krundi-värvi 2k värviga, tegin oma vw tri 2 aastat tagasi, põhiosas ilus ikkagi, kuid altpoolt tulev rooste ikkagi tueb kunagi läbi.

Ja nüü tulevad kommudSmile

Just sedalaadi soovitusi ootangi!

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

(09-08-2019, 13:18 PM)hundu77 Kirjutas:  
(09-08-2019, 07:15 AM)leek Kirjutas:  Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
puhasta, karesta, epo krunt, ppahtelda ja krundi-värvi 2k värviga, tegin oma vw tri 2 aastat tagasi, põhiosas ilus ikkagi, kuid altpoolt tulev rooste ikkagi tueb kunagi läbi.

Ja nüü tulevad kommudSmile
Tulevad...

Ikkagi küsimus: kas tegu veebaasilise moodsa aja "ökovärviga"?
Sama pilti nägin mingil viimase malli Avensisel, kõik põrkavad pinnad ära täkitud.

Kui ei, siis ana minna eelneva soovituse järgi. Aga kui on "vesivärv", siis peab vähe teisiti lähenema, ka epokrunt ei  pruugi olla pädev. Soovitan uurida spetsialistidelt või poest, täis tehnoloogia kohta.


Vasta

(09-08-2019, 16:38 PM)hulgus Kirjutas:  
(09-08-2019, 13:18 PM)hundu77 Kirjutas:  
(09-08-2019, 07:15 AM)leek Kirjutas:  Pole küll uunikum, kuid kuidas sellist tiivaserva menetleda?
puhasta, karesta, epo krunt, ppahtelda ja krundi-värvi 2k värviga, tegin oma vw tri 2 aastat tagasi, põhiosas ilus ikkagi, kuid altpoolt tulev rooste ikkagi tueb kunagi läbi.

Ja nüü tulevad kommudSmile
Tulevad...

Ikkagi küsimus: kas tegu veebaasilise moodsa aja "ökovärviga"?
Sama pilti nägin mingil viimase malli Avensisel, kõik põrkavad pinnad ära täkitud.

Kui ei, siis ana minna eelneva soovituse järgi. Aga kui on "vesivärv", siis peab vähe teisiti lähenema, ka epokrunt ei  pruugi olla pädev. Soovitan uurida spetsialistidelt või poest, täis tehnoloogia kohta.


2004a prantslane

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

Mina teeks ilmselt nii:

  1.Kahjustatud koht pesta silikoonipesuvahendiga
  2.Kataks kinni pinnad, millele ei tohi värv sattuda
  3.Rellakas ja terashari ning koht, kuni metallini puhtaks
  4.Roostesurma ei kasutaks, küll aga laseks zinkspreiga halja koha üle
  5.Siis kasutaks happekrunti
  6.Järgmisena täitekrunt
  7.Pahtel 
  8.Lihvimine
  9.alusvärv
  10.põhivärv

Umbes nii kujutan ette!

Tehke parandusi või täiendage, eri liivapaberite osas.

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

Kas sealt valge värvi alt paistab tsingikiht?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(11-08-2019, 00:15 AM)viplala Kirjutas:  Kas sealt valge värvi alt paistab tsingikiht?

Ei paista, kuid vanasti sai ikka kasutatud külmtsinki haljal pinnal kasutatud
Ilmselt kui happekrunti kasutada siis pole enam vaja.

Tsinkspray kaitseb metalli korrosiooni ja rooste eest

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

(11-08-2019, 07:59 AM)leek Kirjutas:  
(11-08-2019, 00:15 AM)viplala Kirjutas:  Kas sealt valge värvi alt paistab tsingikiht?

Ei paista, kuid vanasti sai ikka kasutatud külmtsinki haljal pinnal kasutatud
Ilmselt kui happekrunti kasutada siis pole enam vaja.

Tsinkspray kaitseb metalli korrosiooni ja rooste eest
vt. minu eelmist postitust sprayde kohta...

haljale metallile roostesurm või happekrunt. Viimasele võid pooltoorelt täitekrundi selga lasta.
Kui täkked metallini ei ulatu, siis krunt, pahtel, (pritspahtel), krunt ja värv.

Pahtli lihvimiseks -kuju andmiseks 60-80 karedus, viimased õhukesed pahtlikihid min 120-240, krundi alla min 240, matistamiseks min. 400, soovitav 600, kui värvid-lakid mitmes kihis kuivale pinnale, siis 1000. Meistritel igal oma harjumused, kui märjalt lihvid, siis võib peenemat kasutada.
Vale paberi valik selgub alles pinnavärvi kuivamisel...


Vasta

(11-08-2019, 17:51 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-08-2019, 07:59 AM)leek Kirjutas:  
(11-08-2019, 00:15 AM)viplala Kirjutas:  Kas sealt valge värvi alt paistab tsingikiht?

Ei paista, kuid vanasti sai ikka kasutatud külmtsinki haljal pinnal kasutatud
Ilmselt kui happekrunti kasutada siis pole enam vaja.

Tsinkspray kaitseb metalli korrosiooni ja rooste eest
vt. minu eelmist postitust sprayde kohta...

haljale metallile roostesurm või happekrunt. Viimasele võid pooltoorelt täitekrundi selga lasta.
Kui täkked metallini ei ulatu, siis krunt, pahtel, (pritspahtel), krunt ja värv.

Pahtli lihvimiseks -kuju andmiseks 60-80 karedus, viimased õhukesed pahtlikihid min 120-240, krundi alla min 240, matistamiseks min. 400, soovitav 600, kui värvid-lakid mitmes kihis kuivale pinnale, siis 1000. Meistritel igal oma harjumused, kui märjalt lihvid, siis võib peenemat kasutada.
Vale paberi valik selgub alles pinnavärvi kuivamisel...


Selge, tänud!

Sain asjale selgust!

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

Minul küsimus, kuidas parandada kriimustusi ?
Kellegi kuri käsi on mingi asjaga pika kriimu tõmmanud taga tiivast esiukseni ja ei tahaks nagu tervet külge värvida vaatates tänaseid hindasid.
Tegu metallik värviga ja auto suht vana juba, et mingi 1000€ maksta.
Vasta

(11-08-2019, 19:13 PM)Qunts Kirjutas:  Minul küsimus, kuidas parandada kriimustusi ?
Kellegi kuri käsi on mingi asjaga pika kriimu tõmmanud taga tiivast esiukseni ja ei tahaks nagu tervet külge värvida vaatates tänaseid hindasid.
Tegu metallik värviga ja auto suht vana juba, et mingi 1000€ maksta.

Aga mis tast üldse parandad kui auto seda väärt ei ole Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(11-08-2019, 19:13 PM)Qunts Kirjutas:  Minul küsimus, kuidas parandada kriimustusi ?
Kellegi kuri käsi on mingi asjaga pika kriimu tõmmanud taga tiivast esiukseni ja ei tahaks nagu tervet külge värvida vaatates tänaseid hindasid.
Tegu metallik värviga ja auto suht vana juba, et mingi 1000€ maksta.

Alusta sellest, et pesed selle kriimu korralikult puhtaks, lõppeks õrnalt white spiriti vm leebema lahustiga ainult kriimu mööda. Kui on mingi kivi, vm jälg, siis on pool sellest kriimust lahtine s--t, mis kenasti maha tuleb. Ühe naesterahva auto, mis vastu betoonposti õrnalt kriipis, sai pestes kriimudest pea lahti.
Edasi juba sõltuvalt sellest, kui sügav kriim on. Kui ainult lakk ja pinnavärv vastas, siis poleer+vaha, kui krundini, siis värvivaha. kui metallini, siis (....emeks?) küsid nt. Devorist oma auto värviga paranduspliiatsi ja jooksed sellega piki kriimu, pärast udupeene paberiga pisut lihvi, poleer ja nagu uus.


Vasta

(11-08-2019, 23:05 PM)hulgus Kirjutas:  ..küsid nt. Devorist oma auto värviga paranduspliiatsi ja jooksed sellega piki kriimu, pärast udupeene paberiga pisut lihvi,  poleer ja nagu uus.
Mida mõtled selle paranduspliiatsi all? Devorist saab parandusvärvi purgikese pintsliga millega võib ainult kivitäkkeid üle teha edasise roostetamise tõrjeks. Auto värvikoodiga pliiatsist paraku ei tea keegi midagi (kui ongi kellelgi valikus siis paluks viiteid). Selle küünelaki pintsliga aga mingit pikka ninast sabani triipu ära peita on suht lootusetu ettevõtmine (kui sa just pinstripe´i igapäevaselt ei harrasta.. Toungue ).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne