Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(09-08-2019, 10:51 AM)Maisalup1 Kirjutas:  Juu siis ma ei oska oma masinat kasutada ja olen saamatu. 
Või kasutan oma masinat tunduvalt intensiivsemalt kui teised echo omanikud...
No võta sa kinni kus see viga peitub...
Mis asi Sul Echo'lt on? Kuna ma mingi hetk pean soetama järgmise kettsae, on Ehco mul nr.1 valik. 

Echo on siiski 100% japs, Yamabiko korporatsioon. See, kui neil on OMA tehas ka Hiinas, ei tee seda veel hiinlaseks. Stihliga sama keiss. Sama nagu ondatiivik ei ole ju inglise auto, kuigi neid valmistati Inglismaal. 
PS: kuna koristasin/ehitasin suvekodus ümber kuuri, jäi prahihunniku alt "näppu" vana P351 ja oligi vaja paar lõiget lammutusmaterjalis teha. 2 suve polnud ma seda liigutanud ka aga Aspen2 oli sees. PAUGUST käima ja töötas nagu muiste! Ka see test on nüüd tehtud - Aspeniga võid sae/trimmeri aastateks seisma jätta! Cool  
Ma üldse ei imesta, kui ENAMUS bensutööriistade jamadest on SOLKbensust tingitud! Ka need simmerite jamad on SOLGIST tingitud!
Kuna Sõbra Proua töötab Uuemõisas "õiges poes", siis "Inimesi vaatamas käies" ehk Haapsalus poes käies käin ikka Teda ka vaatamas ja hääd tehnikat katsumas. Seekord "müüsin"  ühe Echo kettsae maha (490'ne) ja sinna juurde ka Aspeni kankutäie. Mehel olevat sugulane vana Husqu just bensu pärst sula-kamakaks lasknud. OK, oli õlivaba "puhas" solk. Oli ka "minuvanune" elik sinan 50 kanti ja sai täiesti aru sellest, et "seda allesolevat tuleb nüüd hoida". Lihtsalt 22€ 5 liitri eest on päris karm vs minu 25-liitrine 71€ eest Rootsist.
Vasta

Hoi saehuvilised!!! Olen teema algatajana hädas!!!??? On kellegil vedelemas kokku jooksnud  Steel mootorsaage kirjade järgi 70 cc ja pluss! Ühe projekti jaoks vaja. Stihl-i mitte pakkuda Big Grin

Veel pole maha löödud
Vasta

Mis asi Sul Echo'lt on? Kuna ma mingi hetk pean soetama järgmise kettsae, on Ehco mul nr.1 valik. 

Mul on echo cs600p täis prohvi masin ja peaks pidama valule vastu.
Kui nüüd need vända laagrid ja tihendid kõik vahetatud saavad, siis läheb korras masin uut omanikku otsima. Asendan ta dolmar ps6100-ga
Ma olen täielikult dolmari usku. Siis on kõik mu 2 taktilised masinad dolmarid
Vasta

(11-08-2019, 23:34 PM)Maisalup1 Kirjutas:  Mul on echo cs600p täis prohvi masin ja peaks pidama valule vastu.

Öiroopas siis cs-620sx. Kummaline. Venemaalt päris aus video, paneb mõtlema. Samas näeb see ülesehituselt ka teistest Echodest erinev välja. Tundub, et on kellegi teise disain. 
Aga Vjatšeslav on asjalik tegelinski ja samas kohe paneb selline asi mõtlema, MS261 maksab omajagu ja selline jama silindriga tehtud? Ma arvan, et Sinu Echo kestis ikka palju kauem, kui kõnealune patsient 2 tööpäeva (mingi ~20 töötundi)...
Vasta

620 on uuem mudel. Mul 3.0kw ja 6kg, 620 peaks olema 3.2kw ja 6.1kg kaaluma mul ta pidas ikka oma 15 päeva valu vastu.
Nüüd lasin pilbasteks tõmmata ja üle kontrollida kas mootori kappremont tehti korralikult koos uute kvaliteetosadega. Remondist tuli vastus, et kolb, silinder ja rõngad on suurepärases korras ja remont on olnud kvaliteetne koos originaal osadega
Vasta

(12-08-2019, 11:53 AM)Maisalup1 Kirjutas:  620 on uuem mudel. Mul 3.0kw ja 6kg, 620 peaks olema 3.2kw ja 6.1kg kaaluma mul ta pidas ikka oma 15 päeva valu vastu.
Nüüd lasin pilbasteks tõmmata ja üle kontrollida kas mootori kappremont tehti korralikult koos uute kvaliteetosadega. Remondist tuli vastus, et kolb, silinder ja rõngad on suurepärases korras ja remont on olnud kvaliteetne koos originaal osadega

Nagu ka Vjatšeslav ironiseerib, siis eks bensiin ole peamine vigade põhjustaja! Seda päris kindlasti, sest mistahes põhjusel jääb segu lahjaks, on kohene ülekuumenemine. Ja sealt siis riburada kõik muud vead. Saagidel on "torerantsi" imevähe, väiksemgi kõrvalekalle teeb laastamistöö kiirelt ära. 21.sajandi SOLKbensiin bensujaamast võiks unustusse jääda. Reaalselt on tippsaed ehitatud ja häälestatud nagu võidusõidumootorid. Ja võidusõidus on elementaarne, et kasutatakse võistluskütust Big Grin  See on puhas loogika, mitte midagi muud. See, et Eestis asjad sitasti on ja me ei saa mõistlikes kogustes õiget bensiini osta, on teine teema.
Vasta

Mul käis bensiin laboris ennem remonti, et selgitada kas maksan mina või tootja. Sellega oli kõik korras ja ka õli seal sees vastas kõrgeimatele nõuetele... 
Mul lihtsalt oli mingi fekaal juhus, et nii läks. Teistel on palju paremini sama saega läinud
Vasta

Ilmselt koostamisel laagrid valesti paigaldatud.

Ise näpu ja haamriga neid "reguleerinud" üsna delikaatne protsess. Aga ükski hiina "kitsaw" pole saba andnud.

Echo/Dolmar enam-vähem ühte auku. Kuigi isegi vist eelistaks dolmarit just võimsuse poolest.
Vasta

(12-08-2019, 16:15 PM)Mihkus Kirjutas:  Echo/Dolmar enam-vähem ühte auku. Kuigi isegi vist eelistaks dolmarit just võimsuse poolest.

Reaalne test ja kõrvuti töö on vajalik! Selline "test" on ju mõttetus, kus saagide võimsused ja ka hinnad on erinevad.  Selline 400 eurot hinnaklass, 2,1-2,3kW ja 5 kilo eluskaalu. 
Ise paneks kõrvuti Echo 4510 ja Dolmari 420SC. Mõlemad pool-profikad talumetsa. Echo natuke raskem, sest ei ole magneesiumkarterit. OK, praegu on 490ES ka hirmsa soodukaga ja see on juba peaaegu profiriist ujuva tähikuga jne.  Ei oska kuhugi pöörduda ka, peaks mingi testiks Luuale kaasa võtma. Tundub, et tuleb kolm päeva müttamist. Stihli ja Husqut on kindlasti Meestel kaasas, Echot ja Dolmarit vaevalt. Koolil omal Husqud ja eks ma oma imeasja viskan ka autopeale.
Vasta

Asi ei olnud laagrites. Kolb jooksis kinni. Nüüd on laagrid vahetuses kuna vända tihendid otsas ja imeb lisa õhku. Et mitte mitu korda remontida, lähevad ka laagrid koos tihenditega vahetusse.
Dolmari kasuks räägib suurem võimsus, väiksem kaal, saledam korpus, lihtsam hooldus, väiksem vibratsioon käepidemes, katalüsaator, odavam hind, töökindlus ka lumes ja vihmas ning parem kasutusmugavus. Varuosad saabuvad tehasest 2..3 kuu asemel max nädalaga... ikka on eeliseid.
Kõik kes kiidavad, et echo on kergem, siis vaadake kw-sid. Kohe kui echo jõudis dolmarile järgi, on dolmar kergem. Võrrelge võrreldavaid asju ikka ja kw lõikab.
https://www.stokker.ee/mootorsaag-echo-c...1297562951
https://www.dolmar.de/produkte/kettensae...index.html
Vasta

(12-08-2019, 18:01 PM)Maisalup1 Kirjutas:  Võrrelge võrreldavaid asju ikka ja kw lõikab.

Lõikab pöördemomendi ja pöörete kooslus KOOS keti ja lati mõõtudega, mis väljendub arvutuslikes kilovattides  Cool ( järgmine mõnus trolliteema Toungue ) 
Ehk ainult kilovatt ise ei näita ka mitte midagi, kui vahed on väikesed. Samas kilo on kilo ja reaalne töökaal konkreetses koosluses on oluline. Kui eesmärk pole meetriseid haabasid tükeldada, siis tohutud jõu"elukad" ei ole obligatoorsed. 50-sendist haaba ja saart saevad ka need paari kilovatised saed. Rahaline hüpe 2,2-3kW on tuntud kaubamärkide puhul lihtsalt liiga jõhker. 2,1kW on olemas, järgmine peaks olema kergem. Kergemat leiab aga vaid kallimate hulgast. Aga olles MS251'ga siin natuke ka müranud, siis on kerge pettumus. Jube lihtne oli, kuniks asjast midagi ei teadnud, arvamust ei omanud ja P351 "ajas asja ära"  Big Grin  Sestap peakski kõik korraga kõrvuti panema.
Vasta

(12-08-2019, 18:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Rahaline hüpe 2,2-3kW on tuntud kaubamärkide puhul lihtsalt liiga jõhker. ...

Mul oli 2,2 kW hobby Stihl ja ostsin 3 kW kanti profi Dolmari, viimase hind oli soodukaga odavam Toungue . Ja mõlemad on tuntud kaubamärgid. Aga võimsa saega on isegi ainlt tsutt jämedamat puud ikka palju mõnusam-kiirem lõigata, ei pea ennast tagasi hoidma.
Vasta

Hiina MS660 200€ eest ja asi korras, stihl kleeps ebayst ja kõik naabrimehed on kadedad Wink

Kestavad küll kui oskad otsast lõpuni õieti kokku panna, võib ka 4-5kW ilma eriliste modifikatsioonideta välja võluda.
100€ sugi hara või stihl latt+kett lisaks...
Mõni mees rääkinud ja ka tõestanud, et vähemalt aasta profitööd peab kenasti vastu.


Aga eks ta ole rohkem härrasmeeste lego.
Vasta

(12-08-2019, 18:01 PM)Maisalup1 Kirjutas:  Asi ei olnud laagrites. Kolb jooksis kinni. Nüüd on laagrid vahetuses kuna vända tihendid otsas ja imeb lisa õhku.

Kolb jooksiski kinni sellepärast, et tihenditest lisaõhku imes ja see rikub ära ka laagrid. See tihenditejama saab alguse tanklabensiinist ja vahet ei ole millisest tanklast ostetud. Kui uue sae ostad, ära "tavalist" bensiini enam kasuta kui tahad taolisi probleeme vältida. Sad
Vasta

(12-08-2019, 19:47 PM)veix__ Kirjutas:  Kolb jooksiski kinni sellepärast, et tihenditest lisaõhku imes ja see rikub ära ka laagrid. See tihenditejama saab alguse tanklabensiinist ja vahet ei ole millisest tanklast ostetud. ...
mu nn hobby-Stihl 16" latiga on 19 a. töötanud tanklabensiinil, ok enamasti vene bensiinil ja nüüd vist hakkakavad tihendiprobleemid, kuna tühikäigul tükib välja surema, tahab gaasitamist. Jah, pole saanud igapäevast vatti ka ka, aga suure üle saja aasta vana üsna hõreda talumaja+ sauna kütte on alati ära teinud + muud nipet-näpet ehitusel jms lisaks. Seega ei tohiks normaalsel sael see ikkagi juhtuda nii kähku ...
Vasta

Praegu ei tehta selliseid saage nagu 19 a tagasi...  Nagu ka autosid. Ja eks väike juhuslikkuse moment on niikuinii sees- ühel ei juhtu, teisel juhtub. Spetsbensiiniga igatahes võib bensiinist tingitud rikked põhimõtteliselt välistada ja kui me ei räägi sadadest liitritest bensiinist aastas, siis ei ole mõtet kütusest tulenevast kokkuhoiust rääkida. No ok, kui keegi väga tahab võib ju sae remontijatele ja varuosade müüjatele käivet teha, küll aga on tervise jaoks suur vahe tanklabensiini ja alkülaatbensiinil. Tervise pealt ei tasu kokku hoida. Sad
Vasta

(12-08-2019, 21:02 PM)veix__ Kirjutas:  ... ja kui me ei räägi sadadest liitritest bensiinist aastas, siis ei ole mõtet kütusest tulenevast kokkuhoiust rääkida. ...
Kas ikka on nii? Keegi pole vist arvutusi teinud aga jahinduses-relvades on seda küll arvutatud. 
Igatahes on selge, et kui nt püss maksab 2000€  (aga täitsa ok on ka 1000€ püss) ja odav teatud määral püssirauda rikkuv terasmantliga kuuli ja korrosiooni põhjustava sütikuga padrun 1€ ning kvaliteetne pehme vaskkuuliga jne padrun 3€, siis püssi p...sse keeramiseks tuleb lasta vastavalt oletame kas 5000 või 10 000 pauku. Kogusummad vastavalt 7000€ ja 32 000€. Järelikult saab lasta 10 000  odavat pauku ja kulutada läbi 2 püssi  ehk kokku 14000€ või 10 000 kallist pauku justkui rauda hoides ning lõpuks ikkagi on püss omadega läbi ja kulutades seejuures 32 000€. 14000 vs 32000, on vahe? 
Mida ma tahan öelda, et masinate hind pole enamasti oluline, oluline on just kulumaterjalide, nt kütuse hind.
Vasta

Mootorsae puhul on asi keerulisem kuna keegi ei suuda ette öelda millal ja kui palju saag remonti vajab odavama kütuse tõttu. Lisaks odav püssikuul laskja tervist tõenäoliselt ei riku, odav bensiin aga küll. Rolleyes
Vasta

(12-08-2019, 22:01 PM)veix__ Kirjutas:  Mootorsae puhul on asi keerulisem kuna keegi ei suuda ette öelda millal ja kui palju saag remonti vajab odavama kütuse tõttu. Lisaks odav püssikuul laskja tervist tõenäoliselt ei riku, odav bensiin aga küll. Rolleyes

Eks see alkülaadi ja tavabensiini vahel valik filosofeerimise teema ole. Tahan tervist säästa, pean ostma arvestatavalt kallima liitrihinnaga alkülaadi.
Samas, kui raha selle ostmiseks õhust ei tule, siis tuleb see vahe tagasi teenida rohkem tehtava tööga. Omakorda jälle tervist rikkuv.
Täit tõde alkülaadi kasuks olla ei saa.
Ise olen Põlva kandis eri tanklatest võtnud kütet trimmerile, saagidele, murutraktorile ja -niidukile.
Kolm korda üle õla, aga pole veel "tavasolgi" kasutamisega probleeme olnud. Ja ei tea ka ümbruskonnas kedagi.
Jättes kõrvale selle nii ja naa ülalpool kirjutatud kahe otsaga terviseteema ja võttes aluseks 10 aastase tööriista kasutusaja ja kulutatud küttekoguse. On kõik eelpool toodud asjad rahaliselt tava solkütte kasutamisega oma ostuhinna mitte alkülaati kasutades tagasi teeninud.
Vahe on ikkagi kolmekordne kahte küttehinda võrreldes.
Eks muidugi oleneb kogustest ka. Kui 5L kankuga aasta otsa ära saaks majandada, mõtleks.
Vasta

(12-08-2019, 22:48 PM)meli666 Kirjutas:  Eks see alkülaadi ja tavabensiini vahel valik filosofeerimise teema ole. Tahan tervist säästa, pean ostma arvestatavalt kallima liitrihinnaga alkülaadi.

Rohkem vist vaesuse teema. Kui mõnes teises riigis on sissetulek 3x suurem, siis nende jaoks alkülaati osta on sama mis meile tanklabensiini. Muidugi väga tahtes leiab alkülaati ka sellise hinnaga, et jääb vaid 2x kallimaks tavabensiinist.

Professionaalse töö tegemise puhul kindlasti on hinnavahet rohkem märgata ja kui ettevõttel majanduslikult kehvasti läheb ja tervisega seotud teemat eirata, siis rahaliselt on tanklabensiini osta kasulikum, ilmselt isegi kui iga 6 kuu tagant uue sae peaks ostma. Ühe tavalise kodukasutaja jaoks aga on see parim valik, sest vahel saag seisab kaua (alkülaatbensiin säilib kordades kauem) ja bensiini kulu on kokkuvõttes väike. Isegi kui iga nädal 5 L ära kulutada, tuleb hinnavahe väiksem kui paljud igasugu sõltuvuste peale kulutavad, näiteks suitsu ja alkoholi. Jämedalt öeldes 1 pakk suitsu või 1 L õlut= 1 L alkülaatbensiini tavabensiini asemel.  Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne