Viimane KGB-lane
#21

(28-05-2019, 10:17 AM)Formika Kirjutas:  Teiseks tahetakse projekt ära osta. Eelmine nädal tuldi kohale...

Oled sa ise oma kontakte kuskil hoolimatult levitanud? Kogu austuse ja lugupidamise juures ning huvist tööde vastu ei oskaks mina kui kohalik küll kuhugi kohale tulla, imestama paneb kuidas kuskilt suure kodumaa avarustest (oletan et sealt tullakse?) osatakse sind üles leida?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#22

(28-05-2019, 19:46 PM)Walter Kirjutas:  
(28-05-2019, 10:17 AM)Formika Kirjutas:  Teiseks tahetakse projekt ära osta. Eelmine nädal tuldi kohale...

Oled sa ise oma kontakte kuskil hoolimatult levitanud? Kogu austuse ja lugupidamise juures ning huvist tööde vastu ei oskaks mina kui kohalik küll kuhugi kohale tulla, imestama paneb kuidas kuskilt suure kodumaa avarustest (oletan et sealt tullakse?) osatakse sind üles leida?
Seltsimehed kasutavad seda sama Foorumit. Kuidagi saavad nad aru, millest jutt. Tõenäoliselt Google tõlke abil. Kui vajutada minu kasutaja nime peale, siis annab sealt mulle võimaluse e-mail saata. Palju kasutatakse ka privaat sõnumeid. Ei saa kohe ära ka kustuda, sest sõkalde hulgast on ka mõni tera välja tulnud ja nii mõnigi asjalik kontakt saadud. Kui Moskvas sai käidud, siis sai mõnele visiitkaart antud. Eks need autopedede ringkonnad suhtlevad omavahel ka. Eks sellega tuleb leppida, et sellised asjad käivad käsikäes.
Vasta
#23

Häguselt meenub, et seesinane "Altai" olnd kunagi ca. 89- 90 aastal väljaantud "Äri ja majandusmehe käsiraamatus" ära mainitud kui ärimehe autosse vajalik featuur.

loll on loll olla.
Vasta
#24

(28-05-2019, 10:17 AM)Formika Kirjutas:  Nüüd on jäänud veel 1989 - 1990 a alarm tuled ja valjuhääldi. Kui kellelgi on ideid, kust neid saada, kõik viited on tere tulnud. On õnnestunud teada saada, et kasutati Tsehhi toodangut, vähemalt alarm tulede osas.
Omaaegsed operatiivautode katusevilkurid olid DDR päritolu. Tootja VEB Ruhla. Kuidas igasuguste iluvõretaguste plinkijatega asi oli, ei tea kindlalt öelda. Kui Tšehhoslovakkia, siis ehk AutoPal? Saada võib sellist kraami ehk mõnelt vanatehnikalaadalt.
[Pilt: page_15.jpg]

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#25

(28-05-2019, 19:14 PM)Formika Kirjutas:  
(28-05-2019, 18:41 PM)M.R. Kirjutas:  Operatiivraadioside võis ka selliste jaamadega tagatud olla.

Huvitav. Aga mis aastast selline aparaat pärit on?

On kusagil mälusopis teadmine, et need seadmed võeti kasutusele olümpia purjeregati ajaks.
Minul on seadmete dokumendid 1985 aasta dateeringuga.
               

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#26

Tuleb välja, et GAZ 24-le on lihtsam varuosasid saada kui 3102-le. Vaja uusi ilukilpe, mis lõpuks Novosibirski seltsimeeste abiga sai leitud. Kuna reaalne töö autoga enne suvepuhkust ajapuudusel pihta ei hakka, siis ei oska midagi täpsemat vajaminevatest vidinatest veel pajatada. Üks on selge, kõige suuremaks probleemiks saab elektri juhtmestik. See tuleb kuidagi üles ehitada ja siis Valgevenesse tehasesse saata originaali sarnaseks tegema. Praegu on tegu väga p.....sse keeratud elektrisüsteemiga. Kunagised eriseadmete toiteahelad on läbi lõigatud ja jumal teab milleks kasutatud. 
   
Vasta
#27

Pobiga jantimine võttis nii kaua aega, et alles nüüd sai mahti hakata 31013-ga tegelema. Algas molekulideks lahtivõtmine. Ikka ja jälle paneb imestama Gorki seltsimeeste vilets töö. Istmed osaliselt värvimatta ja vasaraga kuidagi vormi pekstud. 
   
   
   
Seni veel midagi katastroofilist ei paista aga eks tulevik näitab.
   
Vasta
#28

Saingi käpa peale omaaegsetele DDR valmistatud vilkuritele ja puha tutikad, või õigemini omaaegsed aga kasutamatta. 
   
Nüüd veel vaja keskmist osa. Ehk sellist nagu alloleval pildil Mersu katusel. 
   
Häälekõvendaja + sinine või punane vilkur. 
Moskvast pakutakse sellist komplekti, aga kardan, et vanem mudel.
   
Saadaval ka selline, aga pole punaseid vilkureid.
   
Tegelikult peaks see keskmine osa välja nägema selline, aga see vilkuri klaas tundub imelik. Peaks ikka ilus sinine või punane olema.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#29

Nii, mootor maas. Midagi erilist sellega tegema ei hakka, kuna töötas kenasti ja õlirõhk oli ka normis. Saab ainult kaubandusliku välimuse. Käigukasti ka ei puutu. Auto oli töökorras ja Nõuka autodedele iseloomulik õli loiku kõhu all ei täheldanud. 
   
   
Vasta
#30

(28-05-2019, 19:46 PM)Walter Kirjutas:  
(28-05-2019, 10:17 AM)Formika Kirjutas:  Teiseks tahetakse projekt ära osta. Eelmine nädal tuldi kohale...

Oled sa ise oma kontakte kuskil hoolimatult levitanud? Kogu austuse ja lugupidamise juures ning huvist tööde vastu ei oskaks mina kui kohalik küll kuhugi kohale tulla, imestama paneb kuidas kuskilt suure kodumaa avarustest (oletan et sealt tullakse?) osatakse sind üles leida?

Siis järelikult Walter sul puudub reaalne huvi asukoha vastu. Samas kui loogiliselt mõelda, siis saaks selle suhteliselt kerge vaevaga teada. Muidugi ma ei sa aru sellest, et miks tulla reaalselt kodu ukse taha, kui oleks võimalik meile vahetada või lihtsalt helistada.

Ma usun, et siin foorumis käib kindlasti mingi seltskond ainult Formika teemasid lugemas ja siis satutaks ka teistele teemadele. Aa need Formika ettevõtmised on ikka võimsad! Ausaltüeldes endalgi oleks suur tung nina ukse vahelt sisse pista, aa Eestlasele kohaselt tundub see väga veider. Kui kunagi peaks kogu autopark valmis olema, (jah ma tean, et see polegi võimalik) Siis tahaks küll neid iludusi oma silmaga näha ja ka omanikult kuulda täpsemalt kus mis ja miks.
Vasta
#31

omanik kindlasti kõike rääkida ei jõua ja ei viitsi. formika peaks koostama audiogiidi. külastaja lösutab autode kõrval diivanil klapid peas.
Vasta
#32

Hulga aega viimasest postitustest möödas. Kõik projektid olid viimasel paaril kuul praktiliselt suveune faasis. GAZ A - pole juppe, piduri osad tõsi küll jõudsid paar nädalat tagasi kohale. Sealt saab natuke edasi minna. GAZ M1V8 kogub tolmu, pole momendil vahendeid sellega tegelemiseks. GAZ 11- l loodan järgmisel nädalal hakata käiguosa kokku korjama. Kuna keegi teine seda teha ei oska, tuleb võtta vaba päev ja Tartusse mehaanikuks minna. GAZ 2424 poisi projekt, kere seest mingi paksu möginaga kokku mäkerdatud ja karbid mingit paksu ollust täis valatud. Kuna see töö oli hilinemisega ette võetud, siis tuleb ikka külje karbid ka ära vahetada. ZILl-li pahteldatakse ikka veel ja lehmana mitme heinakuhja vahel seistes keerasi pea GAZ 31013 poole ja otsustasin kiigata mootorisse. Tulemus kurb. Mootor essu täis, kolm klappi puru ja väntvõll ka liigub edasi-tagasi. Õnneks kolvid-hülsid OK. Klapivahetus ja mootoripesu kukepea aga mis võtta ette väntvõlli pikilõtkuga???
   
   
   
   
Vasta
#33

Kere sai ka liivapritsist läbi lastud, tegelikult küll alumine osa ainult. Mujalt sai lihtsalt vana värv eemaldatud. Kartsin hullemat aga muidugi keevitusest ei pääse. Soss-sepad on ka kallal käinud, aga pöördumatut kahju pole jõutud korda saata. Kõige hullemad kohad said jäädvustatud ja teistele ka siia imetlemiseks/parastamiseks. Big Grin
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#34

Huvitav täitsa et mitu promilli sel keevitajal omal ajal sees võis olla? Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#35

(13-08-2019, 23:44 PM)mlsluik Kirjutas:  Huvitav täitsa et mitu promilli sel keevitajal omal ajal sees võis olla? Big Grin

Seda me ei tea ja ei saagi teada. Võis olla ja ka mette.
Väiksed promillid töö kvaliteeti ei määranud. Pohhuism oli see, mis määras. Töö tuli ära teha ja pahtlit oli laos küllaga. 
Käsi peseb kätt ajal määras töö kvaliteedi see, mis sul sealt veel oodata oli. No mida oli KGB autojuhilt ikka oodata. Tuldi töökotta ja anti kamanda. Ega ikke isu teha suurt küll pole, neile ülbikutele.
Või tahaks Meelis nuhkidele paremat kvaliteeti pakkuda?

hp
Vasta
#36

Tervitused,

Tore kui kolmas 31013 ka korda saab. Ja kas neid mitte juba 4 tk Eestis pole??? Olen 31013 taastamise kadalipu kaks korda läbi teinud ja mingi arusaam sellest autost on tekkinud. Ma võtan sõbraliku tögamisena väidet, et minu valduses olevad 31013-d on taastatud mingiteks luks-sõidu Volgadeks, mitte Kremli saateautodeks Big Grin   

Tegelikult koosneb see nn "Kremli saateauto" ju kahest osast: tehase standardvarustus ja lisapaigaldusena varustus. Tehasevarustusena on lisaks tavapärasele Volgale sel autol peal dubleeritud süütesüsteem, millest enamus juhtmestikku on varjestatud ja võtmeta käivituse võimalus. Meil on üks ka täisvarjestusega. Armatuuri all on kontaktori aktiveerimine, otsetee süüte lülituseks ning süütesüsteemi ümberlülitus ühelt kommutaatorilt teisele. Ainsad signaliseerimise vahendid olid standardis vilkuvad udutuled mis olid ka minu teada ainsad korteežis operatiivsõidu vahendid neil autodel. Täpselt samamoodi sõitsid ka ZILid ju? Sireenid olid ka loomulikult peal, kuid mitte auto enda juhtmestiku osana, vaid lisapaigaldusena. Samamoodi nagu raadiojaam. Paljudel autodel oli kindlasti veel mingeid individuaalseid lisapaigaldisi tulede või muude funtsioonide juhtimiseks. Kõik need sinised-punased välgud võre taha tekkisid Zilidele ja teistele valitsuse esindusautodele hiljem.

Mis puudutab saateautode lisapaigaldusi, siis need on ilmselt siiani suht salastatud, või vähemasti väheräägitud teemad. Need olid kindlasti autodel erinevad, sõltuvalt sellest, mis ülesandeid nad täitsid. Meil üks on tulnud põhimõtteliselt otse Kremlist, teine tuli tollase Gorki linnavalitsuse turvaosakonnast. Ja autod olid erinevad, kuigi jaamad muidugi mõlemalt maha võetud. Seega pole ilmselt üheselt õiget vastest, mis seal küljes peab olema ja mis mitte. Siiski - 31013 on operatiivautode kõige kõrgem tase NSVL-is. Ta ei olnud "lihtne" 2424 või 2434, mida kasutati laialdaselt ka madalama astme julgeolekuinstantsides ja jälitustegevuses. Seetõttu mina arvan, et ei ole õige tegu paigaldada 31013 katusele vilkureid ja sireenikopsikut. Need olid palju madalama taseme operatiivautode teema, rohkem nagu reamiilitsate värk. 31013 oli ikkagi kõrgemate instantside kasutada ning seetõttu ka varjatuma ja esinduslikuma funktsiooniga operatiivauto. Ma tegelikult väga kahtlen, kas neil olid isegi võre taga üldse vilkurid??? Võib olla muidugi 90-tel juba olid ka, kuigi korteežides kasutati ainult vilkuvaid udutulesid. Pigem ma panustaks magnetiga vilkurile salongis. See ei olnud miilitsaauto eksole.

Altai on tore jaam ja meie kandi meestele nostalgiline, sest min.nõukogu autodel olid nad ju peal. Kuid seda paigaldades alandad sa oma auto paraku Moskva mõistes rajoonikomitee tasemele. Kremlis ja kõrgema julgeolekuga seotud instantsides kasutati ikkagi šifreeritud raadiojaama POCA (vene keeles siis). Neil oli väljas tavalist teleskoopantenni meenutav koonjas antenn, mis käis tavalise antenni kohale ja oli väliselt eristamatu. Seal sees oli sisuliselt kaks antenni - raadioantenn ja eriside antenn. Selle jaama pult ja antenn on meil olemas, keskusi pole. Ma ei tea, mis hetkel tekkisid Kremli autodele katusele esiklaasi kohale see eriside antenn ja ma ei tea mis jaam seal otsas käis. Sinu autol on see keretööde käigus ilmselt eemaldatud. Sarnased antennid on Moskvas kasutusel tänaseni. Meie autodel on need küljes, vanemal pikem, uuemal lühem.

Lihtsalt targutamise mõttes veel:
- need peeglid on nagu valed ja nagu ei ole ka. Volga tolleaegsed tehasepeeglid nad ei ole. Ja ma ei tea mille omad nad on. Kuid reaalselt kasutati neil autodel tavaliselt mingeid suuremaid peegleid mis laenati mõnelt välismaa autolt. Ilmselt ikkagi funtsionaalsuse pärast asendati operatiivautodel originaalsed plekktoosid millegi paremataga. Meie omadel olid ka küljes mingid suht imelikud peeglid, mõlemal erinevad. 

- 31013 radika kinnitused ongi teistsugused kui 3102 omad. Sest tal on radikas oluliselt eespool ja tal puudub ribikatik. Tal on isegi esimene nina raam seetõttu teise kujuga. Mina väidan, et sul on esimene lukutala/raam vale, ehk tavalise 3102 oma. Vähemalt meie omad numbritega 156 ja 192 omavad küll teistsugust lukutala.

- Sellised turvavööd olid tegelikult Volgadel kuni 1986 aastani.

- Genekas on vale

- 31013 mootor on tõesti küll 505 plokiga nagu Gaz 14, kuid tegelikult tal Gaz 14 mootoriga väga rohkem ühist pole ka. 14 on hüdrotõukuritega ja tema agregaatide asetus on ikka kardinaalselt teistsugune.

- noh ja … need soetatud kilbid on sul küll ikka jummala valed … Sad

Kui on huvi, siis mul on alles terve 31013 originaalne operatiivauto salong. Luksusliku veluuriga, veluurist uksepolstrid ja kõige rajum asi on Volga originaal kõrge seljatoega esiistmed. Nagu Saabi omad, Täiesti original tehase eristuudio värk. Meil jäid nad üle sellest Kremli autost, sest sõber MH tahtis enda autosse ikkagi harjumuspärase seljatoega istmeid ja nii me tegimegi nad Gaz 14 stiilis. Iseenesest ei olnud Gaz 14 stiilis istmed Volgades sugugi üliharuldased. Neid leiab isegi 2410 kerega autodest.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#37

Martin R tulistas väga operatiivselt. Hea kui keegi midagi tarka ka viskab.
Vasta
#38

(28-08-2019, 01:33 AM)Martin_R Kirjutas:  Tervitused,

Tore kui kolmas 31013 ka korda saab. Ja kas neid mitte juba 4 tk Eestis pole??? Olen 31013 taastamise kadalipu kaks korda läbi teinud ja mingi arusaam sellest autost on tekkinud. Ma võtan sõbraliku tögamisena väidet, et minu valduses olevad 31013-d on taastatud mingiteks luks-sõidu Volgadeks, mitte Kremli saateautodeks Big Grin   

Tegelikult koosneb see nn "Kremli saateauto" ju kahest osast: tehase standardvarustus ja lisapaigaldusena varustus. Tehasevarustusena on lisaks tavapärasele Volgale sel autol peal dubleeritud süütesüsteem, millest enamus juhtmestikku on varjestatud ja võtmeta käivituse võimalus. Meil on üks ka täisvarjestusega. Armatuuri all on kontaktori aktiveerimine, otsetee süüte lülituseks ning süütesüsteemi ümberlülitus ühelt kommutaatorilt teisele. Ainsad signaliseerimise vahendid olid standardis vilkuvad udutuled mis olid ka minu teada ainsad korteežis operatiivsõidu vahendid neil autodel. Täpselt samamoodi sõitsid ka ZILid ju? Sireenid olid ka loomulikult peal, kuid mitte auto enda juhtmestiku osana, vaid lisapaigaldusena. Samamoodi nagu raadiojaam. Paljudel autodel oli kindlasti veel mingeid individuaalseid lisapaigaldisi tulede või muude funtsioonide juhtimiseks. Kõik need sinised-punased välgud võre taha tekkisid Zilidele ja teistele valitsuse esindusautodele hiljem.

Mis puudutab saateautode lisapaigaldusi, siis need on ilmselt siiani suht salastatud, või vähemasti väheräägitud teemad. Need olid kindlasti autodel erinevad, sõltuvalt sellest, mis ülesandeid nad täitsid. Meil üks on tulnud põhimõtteliselt otse Kremlist, teine tuli tollase Gorki linnavalitsuse turvaosakonnast. Ja autod olid erinevad, kuigi jaamad muidugi mõlemalt maha võetud. Seega pole ilmselt üheselt õiget vastest, mis seal küljes peab olema ja mis mitte. Siiski - 31013 on operatiivautode kõige kõrgem tase NSVL-is. Ta ei olnud "lihtne" 2424 või 2434, mida kasutati laialdaselt ka madalama astme julgeolekuinstantsides ja jälitustegevuses. Seetõttu mina arvan, et ei ole õige tegu paigaldada 31013 katusele vilkureid ja sireenikopsikut. Need olid palju madalama taseme operatiivautode teema, rohkem nagu reamiilitsate värk. 31013 oli ikkagi kõrgemate instantside kasutada ning seetõttu ka varjatuma ja esinduslikuma funktsiooniga operatiivauto. Ma tegelikult väga kahtlen, kas neil olid isegi võre taga üldse vilkurid??? Võib olla muidugi 90-tel juba olid ka, kuigi korteežides kasutati ainult vilkuvaid udutulesid. Pigem ma panustaks magnetiga vilkurile salongis. See ei olnud miilitsaauto eksole.

Altai on tore jaam ja meie kandi meestele nostalgiline, sest min.nõukogu autodel olid nad ju peal. Kuid seda paigaldades alandad sa oma auto paraku Moskva mõistes rajoonikomitee tasemele. Kremlis ja kõrgema julgeolekuga seotud instantsides kasutati ikkagi šifreeritud raadiojaama POCA (vene keeles siis). Neil oli väljas tavalist teleskoopantenni meenutav koonjas antenn, mis käis tavalise antenni kohale ja oli väliselt eristamatu. Seal sees oli sisuliselt kaks antenni - raadioantenn ja eriside antenn. Selle jaama pult ja antenn on meil olemas, keskusi pole. Ma ei tea, mis hetkel tekkisid Kremli autodele katusele esiklaasi kohale see eriside antenn ja ma ei tea mis jaam seal otsas käis. Sinu autol on see keretööde käigus ilmselt eemaldatud. Sarnased antennid on Moskvas kasutusel tänaseni. Meie autodel on need küljes, vanemal pikem, uuemal lühem.

Lihtsalt targutamise mõttes veel:
- need peeglid on nagu valed ja nagu ei ole ka. Volga tolleaegsed tehasepeeglid nad ei ole. Ja ma ei tea mille omad nad on. Kuid reaalselt kasutati neil autodel tavaliselt mingeid suuremaid peegleid mis laenati mõnelt välismaa autolt. Ilmselt ikkagi funtsionaalsuse pärast asendati operatiivautodel originaalsed plekktoosid millegi paremataga. Meie omadel olid ka küljes mingid suht imelikud peeglid, mõlemal erinevad. 

- 31013 radika kinnitused ongi teistsugused kui 3102 omad. Sest tal on radikas oluliselt eespool ja tal puudub ribikatik. Tal on isegi esimene nina raam seetõttu teise kujuga. Mina väidan, et sul on esimene lukutala/raam vale, ehk tavalise 3102 oma. Vähemalt meie omad numbritega 156 ja 192 omavad küll teistsugust lukutala.

- Sellised turvavööd olid tegelikult Volgadel kuni 1986 aastani.

- Genekas on vale

- 31013 mootor on tõesti küll 505 plokiga nagu Gaz 14, kuid tegelikult tal Gaz 14 mootoriga väga rohkem ühist pole ka. 14 on hüdrotõukuritega ja tema agregaatide asetus on ikka kardinaalselt teistsugune.

- noh ja … need soetatud kilbid on sul küll ikka jummala valed … Sad

Kui on huvi, siis mul on alles terve 31013 originaalne operatiivauto salong. Luksusliku veluuriga, veluurist uksepolstrid ja kõige rajum asi on Volga originaal kõrge seljatoega esiistmed. Nagu Saabi omad, Täiesti original tehase eristuudio värk. Meil jäid nad üle sellest Kremli autost, sest sõber MH tahtis enda autosse ikkagi harjumuspärase seljatoega istmeid ja nii me tegimegi nad Gaz 14 stiilis. Iseenesest ei olnud Gaz 14 stiilis istmed Volgades sugugi üliharuldased. Neid leiab isegi 2410 kerega autodest.
 Mis ma Martin oskan sulle vastata. Lukuraami kohta ei oska sõna võtta, igatahes aru pole saada, et vahetatud. Võibolla tehtigi selliseid, mul ju vanem eksemplar, kui ei eksi, siis kerenumbriga 079. Igatahes tulemüür on kõll teistsugune kui tava 31-l. Kõik need muud asjad on kindlasti valed, sest seda autot on jumal teab, kui mitu korda ümber ehitatud. Auto ajaloost ei tea midagi. Aga miks tuled ja sireenid katusele. Vastus lihtne, nad on seal kunagi olnud. Vana värvi eemaldamisel tulid kinnipahteldatud augud välja. Tõenäoliselt on see auto olnud ka tookordse miilitsa kolla-sinises värvuses. Kuigi auto on hiljem koost lahti võetud, liivapritsitud, keevitatud, pahteldatud ja üle värvitud, siis kapoti alustes nurkades tuli välja ka vana kollast värvi. Selles tooniga selline auto sai olla ainult miilitsal. Kunagi nägin internetis üht filmilõiku, kus valitsuskolonn sõitis kusagil Moskvas ja kõige ees oli just selline miilitsa värvides GAZ 31+ auto. Kui sai selgeks, et auto oli kunagi kolla-sinine, tuli mul idee värvida see isend ka selliseks nagu ta kunagi oli ja ustele nostalgiliste seltsimeeste rõõmuks teha n. Liidu vapid. Kuna teil kaks LUX 31013 tehtud, siis püüan mina natuke eristuda. Big Grin  Arvestades sinu suurt kogemust 31013-te vallas ja minu täielikku kogenematust, siis suured tänud asjaliku kirjutise eest.
Vasta
#39

Eee...ma ei tahaks siin nüüd avalikult oma kallitele sõpradele vastu vaidlema hakata, aga no natuke ikka võib Smile

Näiteks selline slaid Moskvast:
[Pilt: 350_Gaz_31013_vilkuritega_Kremli_juures.jpg]
Vilkuritega 31013.
Tegu täiesti tüüpilise GON garaaži ZIL-ide ja Tšaikade saateautoga. Spetssignaalid täiesti nähtaval
Neid esines veel mitut varianti: kas ees punase ümmarguse kesktulega nagu see või kahelpool numbrit kahe kandilise punase tulega. 
 Olid tõesti ka sellised tagasihoidlikuma välimusega (vilkurite osas) saateautod nagu on Martinil. Mul on kuskil Gorba ja Reagani kohtumiste pilte, seal just sellised kasutuses. 
 Mulle on Moskva seltsimehed seda kunagi nii seletanud: Kui tuli keegi visiidiga N.Liitu, siis hoolitses vastuvõttev riik turvalisuse eest ja kasutusel olid alati sellised hästi nähtavad autod.
Kui näiteks Gorba käis USa-s või mujal, hoolitses peamiste julgeolekuplaanide eest vastuvõttev riik ja ei võõra riigi saateautodel ei kasutatud vilkureid vaid Autol nr.1 vilkusid udutuled ja nr.2 ja nr.3 olid magnetvilkurid, mis enamasti ei töötanud. Zil Skorpionil olid 2 statsionaarset katusevilkurit, mis ka tavaliselt ei töötanud

Aga Formika plaan kahevärviline ja vapiga...no kruto
Vasta
#40

Remargi korras, et visiidi puhul korraldabki vastuvõttev riik eskordi, turvalisuse jne. Ka tänapäeval. Kui kodanik ise kohale aerutab või foobiate ehk muude heade põhjendustega on, siis toksivad ise ka korraldada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne