14-08-2019, 14:17 PM
2105-l oli ka vaakumkorrektoriga jagaja.
(13-08-2019, 21:15 PM)ZIL 131 Kirjutas: Jääme teemasse. VAZ 2101 ja VAZ 2105/7 on ikka täiesti erinevad kered.
(13-08-2019, 01:59 AM)taruvaras Kirjutas: Aga ma ei julge siiski välistada 80.-te kopikalistel mingitel juhtudel selle liitekoha tehasepoolset möginaga täitmist. Võimalik, et see võis ebareeglipärasena kaasneda mudeli 2105 ilmaletulekuga 1980. aastal. Neil küll tiivaliides erineb, kuid on kinni mäkerdatud.
(14-08-2019, 15:57 PM)ZIL 131 Kirjutas: Kehvasti taastatud VAZ 2101? 13. pilt.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...sfmr=false
(14-08-2019, 22:47 PM)Mossemees Kirjutas: ... Tegelikult ma ei saagi aru, miks omal ajal paralleelselt üldse kaht pea identset autot - VAZ 2101 ja 21013 toodeti....
(14-08-2019, 22:47 PM)Mossemees Kirjutas:Võin oma vana mütsi ära süüa, kui sellel autokerel on tehtud midagi peale tehasest väljumist. Erinevates riikides olid erinevad seadused/nõudmised teeliikluses olevatele sõidukitele. Kojameeste/klaasipesu süsteem näiteks.(14-08-2019, 15:57 PM)ZIL 131 Kirjutas: Kehvasti taastatud VAZ 2101? 13. pilt.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...sfmr=false
Näib olevat Slovakkia numbritega masin ehk üsna tõenäoliselt omal ajal Tšehhoslovakkiasse eksporditud auto. Jälle üks omamoodi huvitav variant - '79 aasta oma, aga klaasipesur juba elektriline ja kojameeste lülitushoob paremal roolisambal. Armatuurlaud, näidikuplokk ja rool sama mis 011, samas istmed, uksepolstrid ja -käepidemed algupärane 01. Tagapõllel kiri "Жигули" ja veel vanematüübiline. Eksportversioonil võiks pigem LADA seal olla? Samas kas sots. maadesse ekspordil see niiväga kedagi huvitas. Tegelikult ma ei saagi aru, miks omal ajal paralleelselt üldse kaht pea identset autot - VAZ 2101 ja 21013 toodeti. Milleks toota kahte eri tüüpi (kuid samas üksteisega 1:1 asendatavaid) istmeid ja salongipolstreid, tagumisi piilareid, esi- ja tagatulesid, esi- ja tagapõlle, stangesid jne. Või oli põhjus puhtalt ideoloogiline: mida rohkem mudeleid tootmises, seda uhkem?
(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas: VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.
(16-08-2019, 20:51 PM)Mossemees Kirjutas:(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas: VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.
Ja samas miilitsavariant, e. 01 1.5l. mootoriga on piltidel ikka sama mis tava 01? Pealegi, talvel sai Žigulidele, mudelist olenemata, dermatiinist kate iluvõre ette pandud.
(16-08-2019, 22:05 PM)ZIL 131 Kirjutas:(16-08-2019, 20:51 PM)Mossemees Kirjutas:(16-08-2019, 20:09 PM)ZIL 131 Kirjutas: VAZ 2101 v VAZ 21011 mootori võimsus/soojatootlikus tõusis. Oli vaja paremat jahutust. Tehtigi neli ovaalset ava esipõlle sisse jahutusradiaatori kohale.
Ja samas miilitsavariant, e. 01 1.5l. mootoriga on piltidel ikka sama mis tava 01? Pealegi, talvel sai Žigulidele, mudelist olenemata, dermatiinist kate iluvõre ette pandud.
Miks peaks? Kolvi läbimõõt ei suurenenud ju. Talvel oli vaja radiaatori katet, et vesi jahutusradiaatoris ära ei külmuks.
(16-08-2019, 23:54 PM)linnuke Kirjutas: Egas radika kate VETT seisva mootoriga jäätumast takistnud. Aitas pigem putka kiiremini soojaks saada.Ehk niipidi.Seisva mootoriga polnud tõesti suurt vahet kas kate oli ees või mitte ,siiski, mõnikord peale mootori seiskamist oli vahe tundides, olenes kust poolt tuul puhus parasjagu, kuid liikuva tranduleti ja vee puhul tulid erinevused juba kiiresti ilmsiks. Liikuval autol suutis mootor mingi osa soojas hoida aga radikas ja eriti radika alune osa olid üsna külmad ning liikumise pealt tekkinud intensiivne jahtumine suutis seal oleva vee kiirelt jääks ajada. Kui papp ees oli, siis ei käinud mootori ruumi temp enam nii kärmelt üles alla ning temperatuur püsis enamvähem plussis radika poole peal ja tänu sellele andis ka veega sõita. Putka kiirem soojenemine oli lihtsalt mõnus lisa mitte aga peamine point asja juures. Sigullid soojenesid tegelikult üsna kiiresti ja toas oli kenasti soe ka suuremate külmadega. Ma olen korduvalt suutnud isegi lahja tosooli radikas ära külmutada, väga suure külmaga maanteel liikudes, seda siis termostaadiga tänapäeva konel. Mis siis veel veest rääkida.