Isevalmistatud kaevekopp
#41

Sai käega ka kobitud seda ämblik Germany Jansenit. Puksilahendused liigenditel sellised nii ja naa. Uuena ostes ilmselt jätkub hobimajandamiseks.
Igatahes ligi 4000.- päris prooviks naljaraha minu jaoks enam pole ja loobusin sellest ostumõttest. Mõneti määras ka see Ksf võsa eespool pandud masti purunemis video. 
Ehk ka kivi kangutamiste ja muu säärasega tehti liiga, aga masin peaks ikka selliselt ehitatud olema, et nii lihtviisilselt asi puruneda ei tohiks.
Jäi silma üks kuulutus, viiendik sellest Janseni hinnast. Ja nüüd õuel selline mingi bobikulise kaevekopp.
         

Teagi, millele külge täpsemalt käib. Ülemised kinnitused on nagu haagisekonksud.
   

Tegu päris vana asjaga ja netist suht midagi ei leia. Aga soomlane ikka rauaga koonerdanud pole. 
         

Üldine pukside seisund viisakas, jupim aega kasutamata seismisest küll kopa liigutuse silindrivars roostega. Sõrmega maha ei lükka ja liivapaberiga seda vist ka enam ei päästa ilmselt? Tuleb uus silindrivars teha.
   

Kaevekopp 420mm laiusega. Kaablikraavi jaoks oleks vist kitsamat vaja. Oskab keegi öelda, kas see ülevalt kahvlisse ja alt ühe tapiga kinnitus on miskine standard?
         

Ämblikut teha oleks lihtne. Ette tugijalad ja taha raam. Samas teagi, kui võimekas see silindritega mastipööramine on. Samuti miskine kleebis annab aimu masti võimekusest, peab igaks juhuks mitmekordse tugevusvaruga ehitamise mõtetega piiri pidama.
         

Esialgu kogun mõtteid. Ehk kavalam ikka miski ratasteveoga asi aretada. Nagu siin eespool mainiti pisikesi rootsi ekskavaatoreid.
Lihtsasti saaks traktori taha kinnitades, siin näha millele mõtlen. Ilmselt rippsüsteem üle ei elaks ja ainus lahendus oleks Jumzi laadne täisraam traktori kõhu alla ja sinna külge. MTZ jaoks sobiks, aga selles klassis masin olemas ka ja nii suurt asja ei taha.
Traktori taga see bobiku kopp peaks olema eraldi istmega, mis eeldab kaevamiseks ja edasiliikumiseks pidevat kobimist eri istmete vahel.
Piin ja ja jagaja traktorisse toomine ja üle õla vahtimine targem pole. Pöördistmed jms ka jama.
         

Oskab keegi öelda, palju see bobikulise ekskavaator orienteeruvalt õlivoolu mahtu ja survet tahab saada? Küljes on joystick jagaja. Voolikud sisse välja jagajast 1/2 tolli. Kõik muu 3/8 tolli.
Bensiinimootoriga hüdrojaama pakkumisi igasuguseid:
https://www.google.com/search?q=h%C3%BCdrojaam&rlz=1C1QJDB_enEE611EE653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiE_6n96drjAhXnwcQBHZH6BS0Q_AUIESgB&biw=1280&bih=709
Või siis ostaks miskise NS vene pumba, aga kas 32 piisaks?
32 pumba veab vist 10Hj mootor ära küll? Samas vajatav surve teadmata ja see muudab asja palju.
         
Vasta
#42

(29-07-2019, 22:04 PM)meli666 Kirjutas:  Üldine pukside seisund viisakas, jupim aega kasutamata seismisest küll kopa liigutuse silindrivars roostega. Sõrmega maha ei lükka ja liivapaberiga seda vist ka enam ei päästa ilmselt? Tuleb uus silindrivars teha.
Küsimus pole mitte varre, vaid tihendi päästmises. Kui liigutamata, siis poleeri vars ära, see on täisremondist kordades lihtsam.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#43

(29-07-2019, 22:04 PM)meli666 Kirjutas:  ... jupim aega kasutamata seismisest küll kopa liigutuse silindrivars roostega. Sõrmega maha ei lükka ja liivapaberiga seda vist ka enam ei päästa ilmselt?...
 

Kettal terashari võtab maha rooste, aga jätab sääre pinna terveks. Olen ka näinud, et kahjustatud kohad tinutatakse täis, kui kraapsud/augud ohustavad tihendit.

hp
Vasta
#44

(29-07-2019, 22:18 PM)Marko Kirjutas:  Küsimus pole mitte varre, vaid tihendi päärtmises. Kui liigutamata, siis poleeri vars ära, see on täisremondist kordades lihtsam.

Silinder liigutamata, aga...
Panen parema pildi. Esineb suht sügavaid augukesi. Paremaks poleerides ilmselt saab proovikaevamise tehtud. Aga jätkusuutlikkusse siiski usku pole.
Eks ilmselt selle aja peale tihendid ja hüdrovoolikud on üldiselt kogu kopal küsimärgiga.
Silindrivarre vahetust ei karda. Vanal lõikab keevitusest silma lahti. Treipink ka olemas, et kolvi jaoks uus vars ära treida ja keermestada.
   
Vasta
#45

(29-07-2019, 22:38 PM)meli666 Kirjutas:  Silinder liigutamata, aga...

Ei mingit aga...
Mida sul kaotada on? Poleeri silinder ära ja proovikaevamine. Pärast jäta kopp seisma nii, et silinder oleks sees.

hp
Vasta
#46

Ämblikkopa projekt oleks kuidagi vaja liikuma saada, seega miskine sisepõlemismootori baasil hüdrojaam vaja osta.
   

Hüdrosilindrid kõik 36mm varrega. Kolvi mõõtu ei tea, aga silindritoru pealt 75mm.  Seinapaksus 10mm vast pole, seega kolb ise võiks olla vast kuskil 60-65mm kandis. Tugijalaste silindrid pisemad, aga need lähevad nagunii eemaldamisele.
Nüüd küsimus. Kaevamisel on vilumuse saamisel vist vähemalt kolm erinevat silindrit töös korraga mingil ajal? Palju võiks L/min vajadus olla selle ekskavaatori mõistlikuks liigutamiseks. Samuti, palju survet võiks pump arendada?
Pisemad lahendused algavad 9 L/min ja 6.5HP.
https://www.soov.ee/12255817-hudrojaam/details.html
Rohkem pilte ehitatava kopa kohta eelmisel leheküljel, kui keegi miskit muud ka abistamise jaoks vaadata tahab:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49207&pid=481367#pid481367
Vasta
#47

Ilmselgelt on sinna 6 hp hüdrojaam ebapiisav.
 Oled ikka kindel, et see Bobcati kaeveseade on?
 Pigem vast ikka traktori haakesse.
Vasta
#48

Bobikulise ikka - vaata haakekonkse. Lisaks on traktorile haagitaval jalad alati laiemalt.

Rehkendades bobiku rammuks 30+ kW, siis alla 15 kW pajaga hüdrojaama läheb töö aeglaselt...
Vasta
#49

[attachment=76981 Kirjutas:vant pid='481765' dateline='1564907337']Ilmselgelt on sinna 6 hp hüdrojaam ebapiisav.
 Oled ikka kindel, et see Bobcati kaeveseade on?
 Pigem vast ikka traktori haakesse.

Tänan, vägagi infoküllane lehekülg. Seal küll H100/2 andmed, mul H100. Aga kaevepoomi liikuvuse mõõdud klapivad ja suurt erinevust olla ei saa.
Bobcati taolise, Gehl äkki, küljes ta oli olnud. Kurdeti, et maru halb oli kaevata, istmelt midagi näha ei olnud.
Kui neid andmeid vaadata seal lingil, siis on välja toodud kaal ilma kaevekopa ja baasmasina kronsteinita. Selles viimases võibki asi olla. Saab nii traktori, kui ka bobiku taolise külge kinnitada.
Praegune kinnitusraam traktorile eriti nagu ei sobitu.  Alumised tapi pulgad kinni keevitatud, traktori jaoks peaks need lahtised olema. Et veoaisade munakatest läbi lükata. Ülemised haagisekonksu kinnitused ka traktori kesktõmmitsa jaoks ebaloogilised nagu.
               
Vasta
#50

Läänemaalt toodud Maz või Kraz rattapaar, mis tehtud T 25 rattasüdamikule. Ostsin aastaid tagasi T 16m jaoks, et kui praoga Sk 3 rehv lõpetab, paneks need. Punnitab, lausa õhukummi näeb, aga ei tee ikka veel kossdi. Heameelega vahetaks paari ühe Ck-3,4 veoratta vastu. Mu pakutavad sobiks just kopale. Tugevad, sik-sak maanteemustriga.
Vasta
#51

Kui silindri säärt poleerima hakkad, alusta nühkimist mugulsibula sisuga. Aega võtab, aga tulemus on üllatav. Ja siis juba vaata, kas ja kui palju peenikese liivapaberiga lisalihvi üldse tarvis on. Loomulikult tuleb mahlad pärast kindlasti hoolikalt maha pesta ja säär sisse õlitada.
Vasta
#52

Kuna mainisid ise Bobcati, siis selle kohta infot vaadates oli samamoodi tabel erinevate kaeveseadmete kohta ja sobivustabel.
Pildil olevat markeeringut märkasin, nagu ikka, alles hiljem, sellest siis oletus, et äkki hoopis traktorile, sest too H 100 värskem variant  on justkui selle jaoks ehitatud. Kuidas kinnituste täpne ajalugu on, teab ilmselt vaid müüja või müüjale müüja või kõige esimene ostja. Ei ole teemaga kursis, aga arvatavasti sai/saab sellistele kaeveseadmetele tellida erinevaid kinnitusi tehasest, nagu näiteks ekskavaatori tööorganitele. Antud juhul siis mingi pooluniversaalne nii Gehlile kui veel mingile muule masinale rippesse.
Mis kaevamisse ja jõudlusesse puutub, siis Bobcatiga ja nende analoogidega ongi kehv kaevata. Eemalt vaadateski on see juba hirmus vaevaline.
 Vähe suurema ja raskema traktori haakes on selline kaeveseade ehk natukese mugavam.
 Rahaliselt hakkab teema jõudma välja selleni, et hinna poolest võinuks juba kas või paaritonnise miniekskavatori peale mõelda, kui kõik need kaeveosa- ja traktoriremondid kokku lüüa. Kui seda 25-e olemas ei oleks, siis juba looks...
 Samas need 7-8 tuhandesed rondiks aetud miniekskavaatorid tahavad ka kindlasti kallist remonti, aga tulemus ilmselt on pisut parem vähem masohhistliku töökeskkonna näol.
Vasta
#53

Üks sarnane asjandus on müüki tekkinud.
Vasta
#54

25 kabiini läheb siis müüki? Rolleyes
Vasta
#55

(11-08-2019, 09:40 AM)vant Kirjutas:  Üks sarnane asjandus on müüki tekkinud.

Palun ostjal esimese asjana lõigata see kolmnurk sealt minema ja teha korralikud kinnitused - siis on lootust isegi tööd teha.

See kolmnurk ei kesta kaevamisega kaasnevat wäänet üle mõnekümne tunni ka Väga Hoolika Mehe käes.
Vasta
#56

(11-08-2019, 10:40 AM)mlsluik Kirjutas:  25 kabiini läheb siis müüki? Rolleyes

Kabiin leidis juba omaniku. 
Ei saagi aru, miks see 25-e kabiin nii nõutud asi on ja makstakse suht ulmelist summat isegi vana käraka eest.
Kui just audentset originaali taga ei aja, siis soovitaks vana käraka eest küsitavale summale veel paarsada juurde lisada ja selline soetada:
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...d=79840341&pob_action=show_post&pob_cat_id=10832&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&search_X_cat_ids=10680&search_evt=onsearch&search_O_string=kabiin
Tuttaval on. Uksed käivad kui külmikul, vaade parem. Tagaken avatav. Uus pealegi ja ei pea roostega võitlema. Jne...
Läks teemaväliseks, nüüd kaevekopast.
Tahaks silindritel tolmurõngad ära vahetada. On teised mõrased ja liivaterad kipuvad ka vahele minema. 
   

Vaja oleks silindrite otsamutrid lahti keerata. Keeramiseks 4 sälku.
   

Proovisin siin haakvõtmetega ja vasaraga. Tasakesi sai koputatud ka silindri torule keerme kohale ümberringi.
Tulemuseks null. Väga tampida ka haakvõtmetele ei taha.
Haakvõtmed ei ole ka kõige täpsemad silindri mutri läbimõõtu arvestades. Tööriistamarketist sai vaadatud, on ka täpse mõõduga olemas. Aga jäi ostmata, kuna see vist lahtikeeramiks eriti juurde enam ei anna.
         

Oleks vaja sõjaplaani, kellegil head soovitust?
Nüri meisli ja 10 kilose vasara ka välistaks. Võiks ikka viisakalt toimetada.
Mõtlesin teha miskise kahest poolest kokku käiva toru. Sinna pooltele puuriks silindri mutri sälgukohtade asetust aluseks võttes augud. Ja keevitusega poldiotsad külge. 
Siis kaks poolt poltidega ümber silindri mutrit kinni, saba ka taha, täpselt ei teagi...
Või kindlasti kellegil lihtsam lahendus pakkuda?
Vasta
#57

Kasuta teise pildi võtit, küll avaneb. Esimese pildi oma vedrutab, teine koputab. Poereisi pole vaja. Leotamine, ümberringi toksimine, aga sa tead seda isegi ju. Kannatust on vaja.
Haakvõtmele pika toruga jõud peale ja siis haamrikesega tulipunkti töötlema Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#58

Kaks võtit korraga ei mahu peale? Üks mees ühelt, teine teiselt poolt.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#59

Võibolla on liimiga pandud see mutter?
Siis ei aita muu kui pitsiga kuuma või peab piisavalt palju toksima et toru jämedamaks veniks ja tuleb lahti.
Tihendid lähevad ju nagunii uued sest 80% kindel et hakkavad jooksma kui nii pikalt seisnud.
Vasta
#60

(11-08-2019, 13:30 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-08-2019, 09:40 AM)vant Kirjutas:  Üks sarnane asjandus on müüki tekkinud.

Palun ostjal esimese asjana lõigata see kolmnurk sealt minema ja teha korralikud kinnitused - siis on lootust isegi tööd teha.

See kolmnurk ei kesta kaevamisega kaasnevat wäänet üle mõnekümne tunni ka Väga Hoolika Mehe käes.
mul analoog metsatõstuk millel ka kopp ja olen kaevanud ja 3+ haagisetäit sitta peale pannud ja toimib küll.tõsi keerata ma koormuse all ei saa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 22 külali(st)ne