Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Ma ei mõtle aspeni peale. Aastas põletan ikka 20..30 liitrit bensiini. Dolmar ei köhi ka selle peale kui echol kõik persse läheb. Seega on odavam sae marki vahetada Big Grin
Dolmari võsakas jookseb nüüd 13 aastat tava bensiini peal ja pole veel tihendeid vahetanud....
Vasta

20-30 L on olematu kogus ja hinnavahe aasta peale (u. 1 eur nädalas). Ma üldse ei kaalukski mingi haisva ja vähe aega säiliva solgi kasutamist ja selle heitgaasi sisse hingamist. Rolleyes
Vasta

(12-08-2019, 23:59 PM)Maisalup1 Kirjutas:  ... Aastas põletan ikka 20..30 liitrit bensiini. Dolmar ei köhi ka selle peale kui echol kõik persse läheb. Seega on odavam sae marki vahetada Big Grin
Dolmari võsakas jookseb nüüd 13 aastat tava bensiini peal ja pole veel tihendeid vahetanud....

Ma ei oska küll öelda, palju mingi aparaat aastas kütet läbi laseb, kokku kulub sõltuvalt talvepuude varumisvajadusest nii 70-100 l, kindlasti põhiosa (ca 50l suvega) käib läbi võsakast ja trimmerist, kuna seda niitmist on vaja korduvalt teha ... Saed teevad tööd erineval määral ja sügisel saab parajalt vatti lehepuhur, oma hektari jagu õuemaad-õunaaeda vaja üle puhuda. Puhuri paak saab kiirelt tühjaks.
Vasta

20..30 on puhtalt mootorsae paagist, võsakas sööb suvega ligi 50 liitrit ja talvel ka umbes 10..20 liitrit võsalõikust seega terve aasta peale võib kõigi 2t mootorite kulu kokku olla ka ligi 100 liitrit...
Ärge toppige bensiini rohkem odavat õli kui etye nähtud on, hoidke õhufilter puhas ja karbuss õiges reguleeringus. Ostke katalüsaatoriga saag mitte odavaid ilma kat saagesid, ning 95 asemel lasutage 98 ka siis pole mingit muret tossava või mitte käivituva saega....
See kas 98 või aspen on mõttetu vaidlus koht. Linnameged kes 5 lirtsu aastas põletavad las põristavad aspeniga. Kel tervis ei kannata, kasutagu ka aspenit, kuid minul pole probleeme 98bensiiniga ja ma põletan seda oma mpotorites,.ning masinad kõivituvad ka peale 2 a seismist sama bensiiniga.
See, et see kohe kõik tihendid ära sööb on suurelt jaolt muinasjutt ja mind ei kohuta
Vasta

Alkülaadiga on Eesti oludes ikaldus. Rootsis, kuskohast see osaliselt Maailma on vallutama läinud, mitte! 745sek ehk 71eurot on 25 liitrit. Ja see hind kehtib KÕIGILE Aspenitele: 2, 4 ja diesel. 200-liitrine maksab 5595sek (28 sek/l) ehk 522eurot. See viimane teeb 2.61 €/liiter! OLEMATU! Aspen4 suures tünnis on veel odavam, 5395sek elik 503€! Öelge, kes suudab näiteks oma murutraktorist hooajaga 200 liitrit läbi lasta??? 98super maksab Rootsis 16,5 sek/l ehk vahe on nende jaoks väike. 

See, et Eestis müüakse seda bensu arutu hinnaga kõige väiksemates pakendites, seal on aktsiis juures jne, on kuritegelik Riigi poolt. Ainult käibekas ja selle saab ETTEVÕTE, kes teenust pakub, ju tagasi! Jah, metsanduses on Mehe tööhinnad aetud selliseks, et iseenda tapmisega teenid midagi aga see ei olegi normaalne. Ma ise ei viitsiks hommikul voodist välja ka ronida ülepinnalise hektari puhastuse eest pakutava raha eest. Mu jalutamine maksab ka rohkem... Selge, et ei jagu siis õigele ja Eestis kallile bensiinile. 
Ja mis salata, ise ka kasutan VAID kettsaes Aspenit, kui otsest sissehingatavat jama tekitavas tööriistas. Võsakas väljutab seljataga ja mereääres ikka mingi õhuliikumine on ehk ei ole veel seda kettsaest väljuvat julmust tundnud. Aga olen ka ilma valinud ehk tuulevaikusega võssa pole pugenud, pigem on liiga tuulinegi olnud, lisaks keerad ennast võimalusel näoga tuulde. Kuna niisama naljapärast Rootsi ei lähe, siis see 25 liitrit kestab vast kenasti kevadeni. Aga mine tea, mis mõte vahepeal mõne purjekaga tekib Big Grin
Vasta

(13-08-2019, 08:47 AM)Maisalup1 Kirjutas:  20..30 on puhtalt mootorsae paagist, võsakas sööb suvega ligi 50 liitrit ja talvel ka umbes 10..20 liitrit võsalõikust seega terve aasta peale võib kõigi 2t mootorite kulu kokku olla ka ligi 100 liitrit...
Ärge toppige bensiini rohkem odavat õli kui etye nähtud on, hoidke õhufilter puhas ja karbuss õiges reguleeringus. Ostke katalüsaatoriga saag mitte odavaid ilma kat saagesid, ning 95 asemel lasutage 98 ka siis pole mingit muret tossava või mitte käivituva saega....
See kas 98 või aspen on mõttetu vaidlus koht. Linnameged kes 5 lirtsu aastas põletavad las põristavad aspeniga. Kel tervis ei kannata, kasutagu ka aspenit, kuid minul pole probleeme 98bensiiniga ja ma põletan seda oma mpotorites,.ning masinad kõivituvad ka peale 2 a seismist sama bensiiniga.
See, et see kohe kõik tihendid ära sööb on suurelt jaolt muinasjutt ja mind ei kohuta


Kõiki tihendeid ei söö ja ka mitte kohe. Oleneb konkreetsest tihendite ja karburaatori detailide materjalist ja kui kaua bensiin seisab seal. Võta üks uus simmer või O-rõngas ja mõõda enne igatepidi ära ja siis pane mõneks ajaks tanklabensiini sisse ja peale seda jälle mõõda ära. Väga tõenäoline on, et ei ole enam samat mõõtu. Ja kummi elastsus ka muutub. Wink
Ei oska omalt poolt kommenteerida, aga väidetavalt tavabensiiniga tehtud segus peale pikemajalist seismist õli enam ei toimi nii nagu peaks. Ei oska öelda mis sellega juhtub seal, kas bensiinis olev keemia mõjutab seda või mis. Aspen2 valmissegu aga võtad paar aastat hiljem ja kõik ok.
Vasta

(13-08-2019, 11:45 AM)veix__ Kirjutas:  Ei oska öelda mis sellega juhtub seal, kas bensiinis olev keemia mõjutab seda või mis. Aspen2 valmissegu aga võtad paar aastat hiljem ja kõik ok.

Bensiinis olev piiritus on peamine kurja juur. Lisaks siis muud lisandid oktaaniarvu tõstmiseks jms, mis vaigustuvad. Piisab juba sellest, kui piiritus eemaldada, juba läheb paremaks.  Äsjane loomkatse Alexela 98'ga ei andnud küll otsest piirituse lisandumise tulemust, ja ma unustasin ka täpse mensuuri võtta (sestap ütlen tulemuseks "null"), aga mingi hais veele juurde tekkis ehk midagi see puhas vesi sealt bensiinist iseendaga ikkagi sidus, sest mingi väevumärgatav taseme tõus ikkagi oli. Seesama 5% on sellise ebatäpsuse juures märkamatu vahe, peaks oluliselt paremaid mõõduvahendeid kasutama  Big Grin 20% elik viiendik on juba silmaga nähtav. Ja seda puhastatud bensu olengi kasutanud võsasaes ja ka murutraktoris, sest seda on ülilihtne teha.  Isegi see 5% on "liiga palju" minu arust, uuest aastast on aga ka Alexela kõik kütused solgitud.
Vasta

miks sa priit kangesti tahad rootsist kütet tuua?
14 ja pool raha viieliitrise kannu eest ei ole ju palju kallim kui sinu reklaamitav rootsi hind.
Vasta

(13-08-2019, 12:41 PM)diesel Kirjutas:  miks sa priit kangesti tahad rootsist kütet tuua?
14 ja pool raha viieliitrise kannu eest ei ole ju palju kallim kui sinu reklaamitav rootsi hind.

Palun LINKI ja müügikohta, kuskohast ma saan 14,5 raha eest omale Aspenit osta??? Et lähen poodi, võtan riiulist, lähen kassasse ja maksangi sellise summa? Ilma igasuguste nurgatagusteta, lepinguteta, tutvusteta jne? Grangarden on sama, mis Soome-Eesti Motoneti ja Mehka ristsugutis. Müüb RIKASTELE hobutarbeid, Stihli ja siis sellise hinnaga Aspeneid. Mina ei tahaks midagi kusagilt tuua aga mistahes POODI ma ka läheb, on 5-liitrise kannu hind 22 eurot. Ja minu arust PEAKS ju maaletooja hinda määrama?  Pannakse paika jaemüügi hind, müügiboonused läbimüügilt, stendid-tarvikud ja äri käib. Et saab mul bens otsa, käin Uuemõisas Selveris õlle järel ja R-Tehnikast (või ringi pealt Stokkerist) raban ka 15-rahaga bensu kaasa. Eestis käivad aga asjad hui-teab-kuidas läbi urruaugu. Ja et ostan siis hoopis 25-liitrise kannu, mida nõristan olemasolevatesse 5-liitristesse, sest ma püüaks olla võimalikult Loodust säästev ja miks ma peaks sadu kankusid pidama? Ma ideaalis laseks sinan 25-liitrisesse poes VILLIDA, et olekski vaid 2-3 punast kankut kokku. Kahjuks ei olnud Rootsis selles poes täiteotsikut, seda tahaks ka Eestist saada 17 euro eest POEST!

Edit: esiteks tuletan meelde, et Rootsis on KÕRGEM käibemaks! Ja võtame sellesinase poe ja vatame näiteks Stihli saagide hinda: hea profisaag MS 261 C-M Mehkas tavakodanikule tänavalt 769 eurot, Rootsist saab seesama Inimene sama sae kätte 680 euroga! Kui nüüd teisendada Rootsi käibemaksuta hind Eesti erakliendi käibemaksuga hinnaks, oleks see 543.45€+kõm ehk 652€. "KÕIGEST" 117 eurot hinnavahe!!! Nii saad aru, kui persses tegelikult see Eesti elu ja hinnatase on. Ja miks saab Rootsit juba alusvõrdluseks tuua. Samas on mõned tooted Rootsis ja Eestis sama hinnaga, kuigi käibeka vahe on ikkagi, näiteks minu iseterituva ketiga Oregon maksab mõlemal pool 129€ ja ümberarvutuslik vahe on olematu - ma käin Hiiul ikka tihedamalt kui Rootsis Big Grin Ja ka Stihli MS201 C-M on peaaegu samas (arutus 651 või 669 raha) hinnas. Ümberarvutatuna 625 eestlasele siin ehk ikkagi 44€ vahet.
Vasta

nojah, ma olen korduvalt öelnud (ilmselt ka siin teemas), et eestis on aspeni maaletooja flexoil.
mina ostan paar-kolm korda aastas. käin enamasti rapla flexoilis. ka rakverest ja tallinnast olen ostnud.
lepingut pole, allahindlust ise küsinud ka pole, kohapealt saan kauba ja maksan ka sealsamas.
viimati raplast ostes pidin maksma 14.50 kanistri eest. 2t ja 4t sama hinnaga.
Vasta

(13-08-2019, 13:03 PM)diesel Kirjutas:  nojah, ma olen korduvalt öelnud (ilmselt ka siin teemas), et eestis on aspeni maaletooja flexoil.
mina ostan paar-kolm korda aastas. käin enamasti rapla flexoilis. ka rakverest ja tallinnast olen ostnud.
lepingut pole, allahindlust ise küsinud ka pole, kohapealt saan kauba ja maksan ka sealsamas.
viimati raplast ostes pidin maksma 14.50 kanistri eest. 2t ja 4t sama hinnaga.
Ka mina olen Võru Flexoilist võtnud, AGA hind oli veidi alla 20€. Samuti lihtinime lepinguta.
Vasta

(13-08-2019, 15:46 PM)honkomees Kirjutas:  
(13-08-2019, 13:03 PM)diesel Kirjutas:  viimati raplast ostes pidin maksma 14.50 kanistri eest. 2t ja 4t sama hinnaga.
Ka mina olen Võru Flexoilist võtnud, AGA hind oli veidi alla 20€. Samuti lihtinime lepinguta.
Seda ma juba usun täiega! Ega siis maaletoojad ka heategevusega tegele! 

Lisaks lajatatakse IGALE liitrile Eestis otsa 563 eurot 1000 liitri kohta aktsiisi, sinna otsa käibekas. Ehk selles 5-liitrises kankus on ainuüksi neid makse juba 3.38 eest! Lisaks ka plastikkanku aktsiis 2,5€/kg, kokku on kaks aktsiisi ja käibekas 4 eurot. Aktsiisilao kulud, transport etc: lihtsalt nii ongi! Rootsis on bensiinile maksud KOKKU 8,425 sek/liiter ehk 79 eurosenti liitrile ehk samapalju u. 4 €/kankule, minu arust aga on Aspenitel eriseadusega see kas vähendatud või üldse puudub. Selle kohta oli lausa Rootsil ELiga erikokkulepe, mille ma korra isegi üles leidsin. See on siis rikka maa sissetulekutega suhtes ju odav! 
Samas on Rootsi VAT 25%, meil 20%. Seega väga teoreetiliselt võiks peaaegu juurdehindluseta äri ajades Eestis saada ka Rootsi hindadega kütust müüa aga seda ei tehta, sest MAHTU pole! Maht aga ei tule jälle siingi foorumis (metsandusest parem ärme räägi) laialt levinud halast et "kallis ja mõttetu" ehk mitteteadlik tarbimine. Mis on ka suhtelise vaesusega seotud...  

Kuna on saeteema, siis tegin veel paar kiiret vaadet Rootsi tehnikahindadele ja asi on ikak PÄRIS HULL! Kui veel osta firmana ja käibekavabalt, on hinnavahed kolossaalsed. Kuna Tallink pakub ülisoodsaid kruiisipakette ka autoga reisides, siis tuhandese ostu korral hakkab asi juba ennast "ära tasuma". Kui veel vormistad komandeeringuks, on tasuvus kindel. MA ei kujuta ette, kui suured teened ja allahindlused peaks olema, et Stokkerist Rootsi LETIhinda saada??? Saagide kõrval teine kuum teema siin on ju murutraktorid. Esimene ettejuhtunud Rootsi sait ja CC XT2 hind letis koos 25% VATiga 2795€. Eestis Stokkeris täpselt sama masin koos 20% käibekaga 3299€, vahe 504 eurot! Selle rahaga käid Abikaasaga oma autoga Stockis ära, oled aknaga kajutis ja sööd kõik 4 sööki. KONTROLLITUD! Teeme nüüd pöördkäibemaksuga ja vormistame komandeeringu, on reaalse rahakulu vahe lausa 540€ seadmelt ja "sotti" joonistab kenasti ka sõidurahast omale tasku. See on siis reaalsus ehk ma peaks saama Eestist sama trakatsi kätte 2K€ eest ehk ~40% allahindlusega. Samas võib leida ikkagi ka Eestis tooteid, mis on alalhindlusega ikkagi odavamad, kui sama asi Rootsis. Aga see on harv juhus. Küll oli selline näiteks Stihli väiksem murutraktor. Samas akusaagide komplektide hinnavahe oli kolmandik: Eestis 369€ ja Rootsis 279€. 90eurot on odavaima ülesõidupaketi hind... 
 Asi on ikka päris hull, kui aus olla.
Vasta

Mine küi üks korralik litt Poolas ära ja siis enam Rootsi hindadest ei jahu.  Läti Depo hinnad on Poolaga võrreldes nagu Stockmanis. Meie K-rauta -30% on ka kõvasti kallim kui Poola letihinnad. Aga kui omale XT2 tahad siis pead peale passima kuna Stokker on ikka iga aasta teinud hooaja lõpus -28% või 30% TAVAHINNAST ja siis tuleb see XT2 odavam kui Rootsis. Stokkeris vähemalt see -30% kehtib tavahinnast isegi siis kui tootel on soodushind (mitte nagu K-rauta, et terve pood on kollaseid silte täis ja soodus ei kehti).
Vasta

(14-08-2019, 00:59 AM)Mart69x Kirjutas:  Mine küi üks korralik litt Poolas ära ja siis enam Rootsi hindadest ei jahu.
POOLAS on mootorsaagidel sarnased hinnad Eestiga, näiteks Stihli profisari, zlotist oskab igaüks ise ümber arvutada. Näiteks MS261, Poolas 670€, Rootsis 680€ ja Eestis 729€. Vahe on 50-60 raha aga kui võtta aluseks riigi kodanike ostujõud, on Rootsi hinnatase ikka ülemõistuse odav! Eesti ja Poola sissetulekute vahe ongi täpselt selline, kui näites saagide puhul on, selline jäme 10%, mis tuleb kindlasti ka 38 MILJONI elaniku pealt... 
MS462 puhul on hinnavahe aga kadunud, Poolas 1037€ vs Mehkas 1049€! 
Poolas on palju odavaid asju aga mootorsaed ei ole seal "odavad", küll võivad nad seal olla kopikates odavamad absoluutskaalal. Aga kui võtta sõidukulud juurde, on Rootsi kilulinnlasele absoluutskaalal odavam käia! Nii totter see värk ongi, et Maailma ühte "rikkamasse ja õnnelikumasse" riiki on meil juba odavam minna ostureisile... !
Vasta

Sai rootsis käidud kevadel,Ostsin siis ka sae jaoks palju kiidetud 2T aspenit.Maksis 5l mingi 13 eur.
Nüüd võtsin kodus puid maha maja ümber.Järgates kadus tühikäik ära,puhastasin õhufitrit ja vahetasin küünla, pooli, kütusefiltri ja sda muud imet.Ei lähe enam käima rsk.tõmbasin laiali sae, kolb ja silinder nägid välja nagu ilma õlita oleks bens olnud, silindril, kolvil peenikesed vaod sees kôikjal tööpinnal..Õnneks oli uus silindri komplekt riiulil olemas, sai töö lõpetatud.Vb olla ka juhus et aspeniga juhtus, olen ainuke kel aspeniga nii juhtunud?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Värvist oli näha, et õli oli hulgas? Ilma õlita on täiesti läbipaistev.
Vasta

(22-08-2019, 18:35 PM)veix__ Kirjutas:  Värvist oli näha, et õli oli hulgas? Ilma õlita on täiesti läbipaistev.
Oli selline kollakas, 3l on alles, panin 100gr 2t õli juurde.Üldiselt on minu moto koguaeg rasvasem segu teha ca 1:25/30 teen.Las suitseb.Seda paljast bensu valades oli juba vale tunne , et mingi kahtlane asi.Mida kardad , see ka tuleb Toungue

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Selline juhus siis et lasin aeda kukkunud kaske juppideks Oregoni iseterituvaga ning ülla-ülla ... leidis rsk naela! Kui lihtinimese saega lastes näed kerge sädemevihuga ära et oli vist nael jah ning vahel mõnel hambal ka jälg peal siis selle iseterituva ketil nägin samuti sädemeid aga enne kui seisma sain oli ketil 4 hammast suisa pooleks ning teistel lõikeservad vigased. Mis krd materjalist selle kett tehtud on?! Arusaadav et saag on mõeldud ikka puidu lõikamiseks aga sellist jama kohtan küll esimest korda. Kas mingi muu tootja ka sellele kette toodab või puhtalt ainult Oregoni teema ja vaja hortuluse poisse jälle 4kümpiga sponsoreerida?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(22-08-2019, 19:45 PM)Walter Kirjutas:  Kas mingi muu tootja ka sellele kette toodab või puhtalt ainult Oregoni teema ja vaja hortuluse poisse jälle 4kümpiga sponsoreerida?

Ma mingi aeg juhtusin kusagil silmad üle laskma uudisest, et miski firma pidi tulema sel aastal turule parema tootega aga kaotasin selle lingi ja lännu uudis ongi. Täna on Oregon vist ainus iseterituva tootja. Ainult kett peaks maksma alla 30'ne.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(22-08-2019, 19:15 PM)diselist Kirjutas:  
(22-08-2019, 18:35 PM)veix__ Kirjutas:  Värvist oli näha, et õli oli hulgas? Ilma õlita on täiesti läbipaistev.
Oli selline kollakas, 3l on alles, panin 100gr 2t õli juurde.Üldiselt on minu moto koguaeg rasvasem segu teha  ca 1:25/30 teen.Las suitseb.Seda paljast bensu valades oli juba vale tunne , et mingi kahtlane asi.Mida kardad , see ka tuleb Toungue

Mõnel sael ongi ette nähtud mitte 1:50, vaid 1:40 ehk siis tuleb natuke õli ise juurde panna. Kindlam valik on osta Aspen 4 ja ise vastavalt vajadusele õli segada. Muide mul üks 25 L avamata Aspen4 kanister seisab ja lähiajal pole ka eriti kasutust ette näha, parema meelega ei hoiaks seda võibolla aasta aega omal keldris jalus. Kui keegi soovib, siis võib ühendust võtta. 2,8 eur/L võiks ära müüa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne