Gaz MM-V 1942

Rahvusarhiivi fotode infosüsteemis (FOTIS) on paar pilti GAZ MM-ist.
http://www.ra.ee/fotis/index.php/et/phot...cc8c540b90

http://www.ra.ee/fotis/index.php/et/phot...d44cd9088e


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta

Huvitav, kas Eestis mõni GAZ AAAA  fragment ka leitud on? Omal mul selline masin täiesti olemas, 100% komplektne ja tehaseoriginaal. Tõsi küll, mõõtkavas 1:43  Smile .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Minu teada pole ühtegi AAAA fragmenti Eestist leitud. Arvestades seda et neid tehti 2 tki ainult siis polnud vist eriti laialt levinud. Pigem katsetati igasugu variante et kevadel ühest külast teise saadaSmile kas oli vist NATI katse teha Gaz 4 paremaks??
Vasta

Täna tuli metsast muu träna seas üks pärl....

[Pilt: 20190926-185318.jpg]

Aku teenindusava kaas...

[Pilt: 20190926-183251.jpg]

[Pilt: 20190926-183237.jpg]

[Pilt: received-380027212928624.jpg]

Ilmselgelt on ta kasutuskõlbmatu. Aga see on väga hea näidis järgitegemiseks. Ma kunagi mõtlesingi et mis nõidus teda seal paigal hoiab. Metsast leitud kaanel on näha kõrvad mis teda paigal hoiavad...

Poolast liiguvad praegu postiga esituled siiapoole. Loodame et tulevad kohale kaa. Muid uudiseid eriti pole. Talve aja saabudes kolin jälle töökoja alla ja hakkab jälle töö MMi kallal pihta. Loodetavasti ei lähe see talv komandeeringute nahka nagu eelmine, ja saab rohkem tehtud....
Vasta

Pakk jõudis Poolast kohale. Tegelikult on mul vaja ainult ühte laternat. Aga kuna hind oli nii soodne siis võtsin koos teise pooliku laterna ja talaga ära. Need lähevad "kolleegide" abistamiseks...

[Pilt: 20190927-105335.jpg]

Teise laterna puuduvad jupid sai kunagi metsast leitud...

[Pilt: 20180819-231119.jpg]
Vasta

Ksf. Null viitas headele fotodele facebookis. Üks pilt salongist on suht hea....

[Pilt: 71466864-2216521298637954-7622478743126147072-o.jpg]

[Pilt: 70099080-2216521098637974-6869346327872929792-o.jpg]

[Pilt: 71171485-2216521045304646-8685108825306431488-o.jpg]

[Pilt: 71104406-2216520968637987-1342385306740981760-o.jpg]

[Pilt: 71559040-2216521081971309-609814471891746816-o.jpg]

Pildid pärit siit...

https://m.facebook.com/media/set/?set=oa...016&type=3
Vasta

(15-09-2019, 21:01 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu teada pole ühtegi AAAA fragmenti Eestist leitud. Arvestades seda et neid tehti 2 tki ainult siis polnud vist eriti laialt levinud. Pigem katsetati igasugu variante et kevadel ühest külast teise saadaSmile kas oli vist NATI katse teha Gaz 4 paremaks??

Õige küll. Pidasin silmas tegelikult sellist masinat:
[Pilt: 1_20_52725698.jpg]
Kuidagi on meelde jäänud, et selle mudeli all oli just kirjas GAZ AAAA. Võibolla hakkan vanaks jääma ja mälu veab juba alt... Sama mudel mul endal olemas, aga kapis kõige ülemisel riiulil kastis ja tervislikel põhjustel pole seda sealt mul sealt just kõige lihtsam kahjuks kohe kätte saada.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Selle mudeli alla on tehtud kiri:

Ц4Р40К
ГАЗ80

See 8 on loetamatu, sest ei paista viimase silla alt hästi välja. Võib ka 3 või lausa 0 olla. Silda ära võtma ka ei hakanud (lõhkuma).
Juhipoolse astmelaua ja käigukasti vahel on purjeka märk nagu VAZ tüüpi autodel. Ilmselt seal tehtud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

See mudel peaks olema Gaz 60 järgi tehtud. Selliseid poolroomikuid on küll liikunud siin Eestis. Üks Zis 42 roomikujupp vedeleb Võru ligidal....

[Pilt: Screenshot-20190928-083404-Chrome.jpg]
Vasta

Pakutakse aiatraktoreid müüa facebookis, tundub et GAZ-AA või MM baasil.
https://imgur.com/a/wPxx0jP
Vasta

Tänud! Rääkisin eile müüjaga. Et ehk on kuskil kuuri taga juppe. Öeldi et ei ole. Mul natu pikk maa kontrollima kaa minna.
Vasta

MM sai natu normaalsema kapoti omale...

[Pilt: 20191008-195529.jpg]

[Pilt: 20191008-195515.jpg]

Aga kapoti küljes veidrusi millest ma aru ei saa. Sangad on needitud mitte punktitud ja haagi vastused on erinevad AA omast. Nurkade peal paistab originaal nahk olevat säilinud. See nahk oli selleks et paagilt värvi ära ei kraabiks kui kapoti üles tõstaks??

[Pilt: 20191008-194215.jpg]

Kõikidel teistel kapottidel on punktitud sang...

[Pilt: 20191008-191607.jpg]

Haagi vastus on viimasel kapotil selline... kummipadi on poldiga läbi kapoti.

[Pilt: 20191008-194212.jpg]

Kõikidel teistel on nii...

[Pilt: 20191008-191447.jpg]

Nurkades on selline nahk...

[Pilt: 20191008-191406.jpg]

[Pilt: 20191008-191400.jpg]

Aga võtab kukalt kratsima. Peab nüüd hakkama uurima, millest need erinevused. Kas tõesti sõjaaegne kapott??? Vaevalt. Pigem UAZi tehases toodetud 1947-50 MMide teema...
Vasta

Kiire googeldamine näitas et selline kapott on vana. Kindlasti vana. AA oma. Uuemad haagi vastused on Model B kapoti pealt maha tehtud.

Model A kapotid...

[Pilt: 1930-ford-model-a-coupe-hot-rod-banger-8.jpg]


[Pilt: 1931-Fordmodel-AAdumptruck2-vi.jpg]


Minu kapott...

[Pilt: 20191008-194215.jpg]

[Pilt: 20191008-194212.jpg]

Model B kapott...

[Pilt: 1932-Ford-Model-B-Coupe-12-762x456.jpg]

Minu teistel kapottidel on kaa selline kinnitus..

[Pilt: 20191008-191447.jpg]

Praegu võib öelda ainult niipalju et 1944 aastal oli see uuem kapott juba olemas. Tõenäoliselt ka juba varem. Aga kõige vanem uuema kinnitusega kapott mis mul on tuli Sinimägede kandist metsast. Ja on killu auke täis.... seega 1944
Vasta

Uurisin kataloogidest kaa.

1949 MM kataloog...

[Pilt: Screenshot-20191008-223021-Drive.jpg]

1939 AA kataloog...(pilti polnud)

[Pilt: Screenshot-20191008-223912-Samsung-Internet.jpg]

Ma venekeelest eriti aru ei saa. Aga paistab et kinnitused olid tõesti erinevad????
Vasta

A-16760 detaili näitab fordi kataloog alates aastast 1931, ehk suure tõenäosusega pärast venelastele müüki.
16750-C on aga alates ford-b mudelist (kui see on selles mõttes üldse sama detail, fordil B-16750-C, GAZil A-16750-C)..
Jumal seda teab, millal venelased need muudatused üle võtsid.
Vasta

[Pilt: post-6059-0-69468600-1458403358.jpg]

[Pilt: post-6059-0-11545400-1458403323.jpg]

[Pilt: post-6059-0-45370100-1458403301.jpg]

[Pilt: post-6059-0-58331000-1458403288.jpg]

[Pilt: post-6059-0-55195100-1458403276.jpg]

[Pilt: post-6059-0-81726700-1458403259.jpg]

[Pilt: post-6059-0-00115600-1458403232.jpg]

[Pilt: post-6059-0-78955000-1458403218.jpg]

[Pilt: post-6059-0-69949500-1458402981.jpg]

[Pilt: post-6059-0-27445500-1458402969.jpg]

[Pilt: post-6059-0-08684500-1458402879.jpg]

[Pilt: post-6059-0-82619600-1458327742.jpg]

[Pilt: 3844.jpg]

[Pilt: 3555803.jpg]

[Pilt: 146055.jpg]

[Pilt: received-1351600665017947.jpg]

[Pilt: 221625-00000-osn-001.jpg]

[Pilt: 221638-00000-osn-001.jpg]
Vasta

Keegi nendelt dokumentidelt loeb miskit huvitavat välja? Minule võõras keel...


[Pilt: 24644.jpg]

[Pilt: received-511806126218269.jpg]

[Pilt: 145155.jpg]

[Pilt: 145157.jpg]

[Pilt: 3584232.jpg]

[Pilt: 13205-1.jpg]
Vasta

Juhilubades on huvitav see, et võib sõita ainult kolme masina margiga ja sedagi ainult koos vanema juhiga.
Vasta

Esimeses paberis  antakse autojuhile Gaz AA. Juht ei tohi masinat hüljata ilma komndöri loata. Sellist tegevus karistatakse samadel alustel kui relva loovutamine vaenlasele.- üldiselt nii.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

huvitav on see, et 43 a masina margiks on märgitud AA, sel ajal tulid vist ainlt MM-d liinilt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne