Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(15-09-2019, 09:12 AM)Talupoeg taluja Kirjutas: Nii,eila Nõos laadal kohtusin Inimesega kes rääkis,et noorest peast oli näinud kuuesilindrist sõjaaegset tanketi mootorit millel ei olnud nookureid vaid eksentrik surus klappe alla.
Enamus tänapäeva mootoreid ju sellised kus nukk surub otse klapi lahti, hüdrotõukur on ainult vahel. Võta suvaline audi kone, näiteks 1.9 masuudipress või mis iganes taoline. Või on siinkohal mõeldud eksentrik vahetükina nuka ja klappide vahel või veel mingit kolmandat moodi?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Nukk otse klapi peale on hoopis teine asi. See oli sõja ajal näiteks V2 peal kasutusel. Esimesi DOHC lahendusi.
Talupoeg mõtleb ja räägib ekstsentrikust. Mis mootoril seda kasutati ei tea aga olen näinud mingit joonist kus nukkvõlli nukk pöörles mingi huinjaa sees. Surus ka otse klapile pähe aga läbi mingi vahendaja mis välistas otsese liug hõõrdumise.
Hitleri kättemaksul vist ka midagi sarnast.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Ja mis seda ekstsentrikut käitab?
Nukkvõll ongi ju ports vardasse aetud ekstsentrikke...
Iseeensest oleks huvitav seda priboori näha küll.
Postitused: 1,835
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
(16-09-2019, 11:13 AM)Talupoeg taluja Kirjutas: (16-09-2019, 10:52 AM)motamees Kirjutas: Nagunii lasti kohe puruks.
Mingid minutite jutud liikusid isegi...
T-34 hinnanguline keskmine lahinguline tööiga oli kuskil 5-10 min vahel kui õigesti mäletan.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(16-09-2019, 12:52 PM)pvr Kirjutas: (16-09-2019, 11:13 AM)Talupoeg taluja Kirjutas: Arvatavasti oligi lihtsam toota ja ega see sõjamassin...
Tekkib küsimus, et kas esimesel koostamisel töödeldi klapid kohapeal õigesse pikkusesse või kuidas oli lahendatud selle sõlme puhul tolerantside kuhjumise efekt... kolisevate klappidega saab ju pisut sõita aga midagibpeab ikka vahel olema, et vahet regullida. Varastest ohc mootoritest paljud piltide järgi ei kasutanud nookureid kuid reguleerseib või midagibpeab ilka vahel olema
Kui pilte teravamalt vaadata siis klapi peal oleval taldrikul on servades märgata sisselõikeid mis viitavad sellele, et neid peaks saama lihtlabaselt võtmega keerata ehk reguleerida.
Kuna näiteks esimeste V2 motoressurss oli vaid 150 tundi siis polnud seal vajagi mingit kõrgtehnoloogilist reguleeringut. Enne lasti puru kui mootor soojaks läks.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 5,355
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
16-09-2019, 14:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2019, 14:05 PM ja muutjaks oli
Talupoeg taluja.)
Järgmine küsimus. Tünnike tavoti laadest ollust ja peal kirjad smaska 158 (tumeroheline). Kas keegi kinnitab,et see 158 on tumeroheline.
Tänud ette.
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Loll küsimus, kuid kuna endal kokkupuude siiani puudus ja siin ikka teadjamaid inimesi koos siis küsimus järgmine:
Mis õli käib Zil 130 mootorisse ? Auto seisnud vähemalt 7a. ja ennem oleks tarvis oluline määre vahetada.
Ja filter on tal pestav ?
Lugupidamisega
Kris
Rohkem kapotti all
Postitused: 863
Teemad: 20
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Zilile sai küll vene ajal igatsugu õli pandud, mida kätte sai.
Tänapäeval ilmselt tavaline mittesünt.mootoriõli. Minu mäletamist mööda läks terve ämbritäis.
Õlifilter on tal tsentrifuug. See peab peale mootori seiskamist tükimat aega undama.
Kui kohe vagusi jääb, või väga vähe aega pöörleb, siis on umbes.
Mina muretseksin hoopis selle pärast, millise bensuga peaks Zil tänapäeval sõitma!