EPILOOG
Kõigi selle teema kaasaelajatele pean edastama kurva uudise. ANDSIN ALLA. Töö muutus nii probleemseks, et ei näinud enam mõtet edasi minna. Mis siis juhtus. Kuna otsisin Venemaalt juppe ja jooniseid, siis oli see projekt idanaabrite kõrgendatud tähelepanu all. Siin sai viimases postituses mainitud, et panen 11-40 projekti riiulisse. Peale selle tuli Venest pakkumisi, et tahetakse see asi ise lõpule viia, neil see prestiisi küsimus. Kuna pakutav hind ei katnud ligilähedaseltki ära mul tehtud kulutusi, siis ajasin sõrad vastu. Ma olen siia ju investeerinud küllalt arvestatavad summad.
(gaz 11-73 Ukrainast + vedu +toll, Ford Model 78 USA-st, kaks Gaz 11 mootorit + nende taastamine + küllalt palju juppe ebuy-st, USA-st + suures koguses üle maailma tellitud spetsiifilisi juppe + igalt poolt tellitud jooniste järgi valmistatud juppe) Ja siis tuli Venest teine pakkumine. Vahetame minu GAZ 11-40 ja 11-73 projektid ZIS 110 vastu. Sellisest pakkumisest ei saanud ma ära öelda. Nimelt olid seltsimehed Leedust poolteist aastat tagasi soetanud väga heas korras ZIS 110. Väga heas korras - st. oma ea kohta. Auto originaal värvi all, 98% komplektne, muidugi väsinud ja nõuab täielikku renoveerimist ja uuendamist. Pakuti seda autot mulle juba eelmisel aastal, aga rahaliselt poleks selleni küündinud. Nüüd on seda aasta juba Tartus vahelduva eduga renoveeritud aga hoog on raugenud. Põhjus, vanade autode hinnasula Venes. Kui renoveeritud ZIS 110 maksis poolteist aastat tagasi Venes veel 400K €, siis nüüd saab juba 300K € eest. Toll sellise 6L mootoriga auto eest on 45 000.-€. See pani poisid põdema ja lootus oma raha tagasi saada kustus. Aga leiti rikkur, kes oli hirmsasti huvitatud enda kogusse saama kahte üliharuldast GAZ 11-ne mudelit.
Niisiis lõimegi käed. Eelmisel nädalal sõitis kastikas Venesse 11-73 kere, raam mootor ja muu ja täna veeres üle Narva silla siis 11-40. Mingeid Dokumente ei tahetud. Viidi tagavaraosadena, kokku 1500 kg kaupa. Vene toll 2.-€/kg, ehk 3000.-€. Autodena viimisel, arvestades kummagi 3500 cm3 mootorit oleks tulnud maksta 50 000.-€
Niisiis hüvasti GAZ 11-40/73
Ja tere tulemast ZIS 110
Lähiajal avan siis uue teema tõenäoliselt STALINI LEMMIK pealkirja all. Mulle saadeti 2800 pilti selle auto senisest restaureerimise käigust. Pooled neist tehtud moblaga, mis pole eriti kvaliteetsed, pooled kaameraga, mis kõik vajavad vähendamist, sorteerimist ja endale selgeks tegemist. On ju ZIS 110 minu jaoks täiesti tundmatu auto, millest ei ole õrna aimugi. Samuti on töödega vaja edasi minna. Võibolla on asi isegi kergem, kui need GAZ 11-d, kuna tegemist ikkagi komplektse autoga ja ei pea jalgratast leiutama.
Seda GAZ 11-ne teemat veel lõplikult lukku ei paneks. Kuigi kauplesin, et mulle saadetaks pilte restaureerimisest aga sellest kõrvast midagi kuulda ei tahetud, küll lubati mind külla kutsuda, kui asi valmis. Kuna tegemist erakoguga, siis sinna lastakse ainult kutsetega. Nii, et kunagi loodan siia panna pildid autost, mille sünnivalud tuli mul üle elada. Kurvastusega tuleb ainult tõdeda, et lõpetasin seal samas kus Leedukad, ka nende 11-ne projekt sõitis paar nädalat tagasi Venemaale. Huvilistele jääb siis ainult Riia Motomuuseumi mitte väga originaalne isend.