Postitused: 10,755
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
Ega nende küünaldega muud häda olegi, kui laisaks jäävad. Süütavad küll, aga veidi hiljem ja veidi lahjemalt, kui peaks. Sellest võib aga kenasti piisata, et ülevaatajaonu aparaat punaseks ajada.
Aspen ilmselt ei päästa. Aga võib - proovimine maksab täpselt mainitud 30 € pluss ajakulu ülevaatuseks.
Kui katt on olemas, siis seda võiks ju kümmekond minutit@4000 krpm elustada. Või siis mitte, kui see on päris laip. Palju uus maksaks?
Postitused: 1,841
Teemad: 21
Liitus: Aug 2008
Maine:
8
01-10-2019, 20:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2019, 20:58 PM ja muutjaks oli
veix__.)
4000 pöördega sõitsin enne ülevaatust ise ja ka ülevaatusel köeti 4000-ga ja selle juures olid kõik näidud peale lambda normis (lambda oli hästi natuke üle), aga nii kui 2500 pöörde juurde lasi, siis tuli CH ja CO veidi ka (CO oli veidi üle, CH 2...2,5 x üle normi). Tühikäigul ka sama lugu.
Postitused: 3,632
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
01-10-2019, 22:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2019, 22:08 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
(01-10-2019, 20:43 PM)v6sa Kirjutas: Ega nende küünaldega muud häda olegi, kui laisaks jäävad. Süütavad küll, aga veidi hiljem ja veidi lahjemalt, kui peaks.
...ja füüsika selle väite taga on täpselt mis? St kas:
- "laiskus" - see mõniteist või enamgi kV kõõlub vana küünla puhul elektroodil ja mõtleb, mida teha. Kuni ühtäkki ikka otsustab miskipärast vooluringi moodustada?
- "lahjem süütamine" - suurenenud sädevahe puhul on ju hoopis sädeme "pikkus" suurem ehk siis loogiliselt on hoopis "ägedam süütamine" (kui see suurusjärk 100um sädevahe muut oleks kuidagi suurusjärgus 1000m/s leviva põlemisfrondiga võrreldav...)? Ning miks üldse silindris kokkupressitud segu see sädeme suurus huvitab?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 10,755
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
01-10-2019, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2019, 22:17 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Ega ma udupeenelt kõrgel rõhul toimetava kõrgpingeülelöögi füüsikat jaga, aga koolist on meelde jäänud nii.
Töötamisel kattuvad küünla elektroodid mitmesuguse huvitava materjaliga. Osa sellest on teatud oludes ära põlev, osa on jääv. No meie kütuste juures tundub, et seda jäävat on märkmisväärses koguses.
Mida paksem on kultuurkiht elektroodidel, seda rohkem peab volte juhtmesse kokku pressima, et säde kontaktide vahelt üle lööks. Mida kõrgemaks aetakse pinge, seda väiksemaks jääb sädeme energia sama primaarpinge juures (mäletate, energia jäävuse seadus ja alati läheb osa maksudeks). Ehk mida šitem on küünal, seda lahjemaks jääb säde. Mida lahjemaks jääb säde, seda väiksema tsooni see süütab esimestel kriitilistel millisekunditel. Vahe on väike, aga mõnel puhul määrava tähtsusega. Siinkohal tuleb siis meeles pidada, et meil on kasutada seesama üks konkreetne pool selle konkreetse mootori küljes. Kui panna võimsam pool, saab küünalde vahetust edasi lükata... Mida väiksema tsooni suudab küünal aga süüdata, seda aeglasemalt liigub põlemisfront silindris. Mida aeglasemalt see liigub, seda halvem on efektiivsus (ja nigelamad heitgaasid). Mäletate, siin räägitakse napilt üle piiri olevast katlast.
Samasugune efekt on ka liigse sädevahe tekkimisel. Kui puhta kütusega ja hea hooldusega mootoris küünlad väga kaua töötavad, siis kuluvad elektroodid sedapalju, et enam ei suvatse sekundaarpinge hüpata läbi sädevahe (mäletete, kõrge rõhk), vaid paneb juhtmest õkva mättasse. Ega ta loll ole, et kitsasse kohta poeb.
Tõenäoliselt on siin veel midagi, aga kogemus on seda ülimalt lihtsustatud arutluskäiku kinnitanud küll: uute küünaldega käib mootor paremini, kuigi ka vana küünal veel praksub kontrollimisel.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
kas keevitasid,või panid klambritega.klambritega on lihtsam igal aastal vahetada
Postitused: 1,401
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(11-10-2019, 08:39 AM)veix__ Kirjutas: Ise ei pannud, seetõttu täpselt ei teagi kuna pole auto alla vaadanud. Samas katalüsaatoril endal olid mõlemas otsas lihtsalt toruotsad, millised need klambrid oleksid?
Taolised ntks, kui ei keevitatud.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 3,632
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
jääme siin teemasse. Kes tahab väga KATdest ja nende kestvusest (või lausa allapanekust) rääkida, otsib või teeb vastava teema.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"