Postitused: 46
Teemad: 15
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
06-11-2019, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-11-2019, 11:37 AM ja muutjaks oli
Ri-Q.)
Kutsuks kaasa mõtlema, kogemusi jagama sõidukikummide teemal nõukaajal. Nagu teame, oli kummide teema maailmasõdade vahel, rääkimata varasemast, olulisemaid teemasid üldse. Kummid maksid palju ja nendega juhtus ka paljut. Aga kuidas oli nõukaajal? Kust kumme osteti ja palju need maksid? Millega sõideti talvel? Kas riik arendas ka ohutuseasja mingil kujul? Äkki mõni põnev mälestus kummidega seoses. Ei küsi niisama, on plaan teha väike näitus.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
(06-11-2019, 11:37 AM)Ri-Q Kirjutas: Kutsuks kaasa mõtlema, kogemusi jagama sõidukikummide teemal nõukaajal. Nagu teame, oli kummide teema maailmasõdade vahel, rääkimata varasemast, olulisemaid teemasid üldse. Kummid maksid palju ja nendega juhtus ka paljut. Aga kuidas oli nõukaajal? Kust kumme osteti ja palju need maksid? Millega sõideti talvel? Kas riik arendas ka ohutuseasja mingil kujul? Äkki mõni põnev mälestus kummidega seoses. Ei küsi niisama, on plaan teha väike näitus.
Sama moodi nagu praegu poest osteti. Praegusega võrreldes olid palju kallimad ja vähe saada, samas sõitmata ei jäänud, pidi rohkem vaeva nägema. Olid Universaalid, mis sõitsid nii suvel kui talvel, eraldi talvekaid ei olnud, va mõned erandid.
huvitav oli radiaalidele üleminek, eri sildadel radiaal ja diagonaal panid masina vägevalt hõljuma. Suurt jama tekitas asjaolu, et radiaali ei tohtinud teistpidi jooksma panna -- siis vedas terassuka lahti ja traadid tulid välja ja lõhkusid sisekummi. Kuna kumme oli vähe saada, siis sai selle vastu present sisse lõigatud ja sai mõnda aega kulgetud, kuni kumm paiste läks ja prügimäele saadeti.
Eks omal ajal sai kõvasti seda vene riiki ja kaubapuudust kirutud, aga kui vaatad seda praegust arulagedat tarbimist ja raiskamist ja prügistamist, siis kohati tundub toonane aeg paremgi. Osati rohkem hinnata asju.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
radiaalrehve ei tohtinud panna esisillale,kui taga olid diagonaalid.sellise komboga hakkas meeletult ujuma.rehve oli ülimalt harva müügil.videviku kaupluses oli järjekord uksest välja,kui mingi partii tuli.mingi aeg lubati osta korraga vaid kaks rehvi.rehvi ost kanti sisse tehnilisse passi.
Postitused: 5,355
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
No ei ole siin imestada midagi. Mul Opel Kapitänil ka Pobeda tagasild all koos kummidega ja auto seisis õite õrna rohu peal siin maja ees. Vaja oli auto teise koha peale parkida ja vaatan, et mis jama see on, autol tagumised rattad käivad all ringi ja ei saa kusagile. Kallakut pea-aegu et polnudki. Kahtlustasin siis, et ju esipidurid kinni jäänud. Tõstsin rattad üles ja ei midagi, pöörlesid mõlemad vabalt. Mingit takistust polnud, lihtsalt ei vedanud kuidagi. Tõmbasin traktoriga nõksu edasi kruusa peale ja ei häda midagi. Lihtsalt kummid vanad ja kõvad ja muster ka kehvavõitu.
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
06-11-2019, 18:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-11-2019, 19:07 PM ja muutjaks oli
h2rra.)
#Äkki mõni põnev mälestus kummidega seoses. Ei küsi niisama, on plaan teha väike näitus.#
Tall-Lasnakoskis saadaval 2 uut protitud 13tolli rehvi. Rehve protekteeriti Kohtla-Järvel Ja Kose EPT s . Kose protti peet paremaks Kuid Kohtla -Järve oli suurem ja kiirem. Protekteeriti kõiki rehve, millel ei olnud pealmine kummi kiht kulunud koordini. Võis olla pealt täitsa sile, kuid niidid ei tohtinud väljas olla. Protekteeritud rehve oli 2 kategooriat 1. ja 2. kategooria Peale teist kanti rehv utiili. Proti rehvidele kirjutati hõbeda värviga tehase märk ja kood, mis kanti läbi raamatupidamisest. Kohtla- Järve algas vene tähtedega КЯ-.(Nr......)
Suuremate autobaaside "kummimeestel" olid spetsiaalsed rehvi numbrite rauad, mis aeti tulega kuumaks ja põletati rehvi küljele spets number, kas kolonni-garaazi, või muu raamatupidamisega seotud number, sest Varastamine ja vahetamise bisnes oli ikka super tasemel. Sestap ongi nõukaaegsed inimesed tähelepanelikumad ja ettevaatlikumad, kui praegused... sest oli vaja ju ellu jääda ja homme uuesti perele elatist teenida
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 839
Teemad: 13
Liitus: Sep 2009
Maine:
12
Miskil hetkel aastal 1990 ,Sai soetatud gaz 24.Siis kolhoosimeeste käest sai miskid papud mille transportisin,Kuskile ka Kohtla Järvele vist.Ja seal lihtsalt vahetusfonidis sai kohe teised vastu.
Kuid alla neid ei pannudki,Kuna sain miskid väljamaised turult soetatud.
Lada 03 enne seda sõitis kenasti prottidega.Nagu oleks leedust.Ei mäleta.
Sõitsin Tallinnas Kirsi firma all taksot.Vast 88 aastal.
Kuid kumme! sai ka ETKVl poodidest.Kui kaltsu vastu viisid.Kuid mul see ei õnnestunudki.
Kuna meie rajoonis neid ei jagatud avalikult...
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
06-11-2019, 20:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-11-2019, 20:08 PM ja muutjaks oli
h2rra.)
Kohtla-Järve tehase Tallinna vastuvõtu punkt asus Tallinna Vangla sissesõidu teel vasakut kätt madalas hoones. (natuke on katust näha) Paremal pool oli aga Miilitsa pataljon, ehk hilisemalt Õhutõrjepataljon, mis hiljem Tapale üle viidi.
https://goo.gl/maps/1Vm3EC6WsESKnD7x7
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 3,247
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Sama defitsiit nagu akud. Võin teha skanni tehn. passist kus kummide ost kirjas. Mul ei ole ka õnnestunud ametlikult NL ajal osta, ei utiilitõendiga ega mitte kuidagi, mustalt turult küll. Kohtla-Järve protti sai antud mitu jooksu ja nii ca 10% toodi tagasi prottimata, tunnistati kõlbmatuks, osa praagiti välja juba vastuvõtupunktis. Tartus oli kusagil ülejõel, Puiestee tänaval või Võidu tehasehoones vastuvõtupunkt. Kohtla prott oli enamasti kivikõva ja suvemustri või universaalmustriga ning jääl ülilibe, paremad olid Leedu protid, seal tehti NIŠPI (Rehvitööstuse teadusliku uurimise instituut) mustriga talverehvi protti, meil Vastseliina Žiguli autoteeninduse mehed tegid seda äri leedukatega.
Talverehvid kui sellised ilmusid kusagil 80-ndatel, tavaline diagonaalrehv oli "Šnežinka", need võin koos veljega praegugi välja otsida, see oli just läbivuse mõttes hea rehv lumes, sel olid ka naastuaugud olemas aga naastude saadavus oli veel viletsam. NIŠPI mustriga tulid tehasest radiaalrehvid. Radiaalrehvidest oli libedal jääl väga hea nn luksi rehv, st VAZ-2103 ja 2106-l tehasest all olnud rehv, see oli sisuliselt talverehv, tihedalt lamellitud ja kleepis ennast jääle väga hästi.
Postitused: 1,835
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
Meil õnnestus rublaaja lõpus ametlikult Järve autokaupluse kaudu osta 4 uut rehvi Ex-85 (miskised Michelini litsentsi alusel toodetud rehvid, hiljem muutus tähis Бл-85 -ks.) Tehasest tulnud 08-el olid sellised all. Tol hetkel olid need täielik kosmos vene ajast pärit inimesele.
Ost kanti teh. passi sisse, korraga sai osta 2 rehvi ühe auto kohta.
Hiljem hakkas liikuma Soomest toodud kasut. rehvid, siis sõideti nendega. Uusi lääne rehve sai ainult kas valuuta
poest Turist, meremeeste poest (nn. booni-poest), seevastu turult või käest-kätte liikus uusi aga väga harva.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 5,832
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
06-11-2019, 21:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-11-2019, 21:16 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
Mäletan ühte juhtumit, kus meie pere auto all olnud protil tuli tükk uut mustrit lahti. Kuna tegu oli äsja tagasi saadud rehviga, siis läks see reklamatsiooniga tagasi ja küllap saadeti veelkord protitud rehv tagasi.
Teadaolevalt sai Kohtla-Järvelt õigete tutvuste korral ka rehve ilma vahetust viimata. Neil olnud miski vahetusfond garantiijuhtumite jaoks, sealt need siis kõrvale läksid.
Kusagil ENSV lõpu poole tõi keegi Soomest koorma kulunud rehve, millest kaks siis mingite teenete eest isale anti. Võrreldes kodumaistega olid need väga pehmed. Mustrit küll ehk vaid paari kolme-milli jagu, aga sellest hoolimata paremad kui siinsed. Meelde on jäänud, et nendega varustatuna veeres auto kaugemale kui tavaliselt (koduteel oli üks langus, millelt alla veeredes oli selliseid asju võimalik märgata).
Siis käis rehvide tasakaalustamine veel kodus, vastav rakis oli olemas ja nii isa seal neid rehve veeretas. Tinaraskusi oli ka selleks otstarbeks varutud. Ei mäleta, et ükski ratas oleks tasakaalu ajamatta jäänud.
Talveks valiti rehvid, millel mustrit rohkem ja nii sõideti.
Päris talve- ja naelrehvide aeg tuli meie jaoks juba uue vabariigi ajal.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 37
Teemad: 8
Liitus: Jun 2013
Maine:
0
70 ndate algusest mäletan, et meie sapakale, mustriga rehve saada oli võimatu. Kuna selle aja inimesed olid veel nutikad, siis isa ajas slikkidele rehvidele mootorratta kummid peale ja niimoodi sai suve ära sõita. Ühel hetkel hakkasid, aga mootorratta rehvid peal ringi käima, siis osteti poest uued (neid oli saada) ja korrati protseduuri. Kord pidas miilits teepeal kinni ja jupp aega uuris, mis rehvid need on, aga jagu ta ei saanud. Kasutati auto all veel mingeid tõstuki kumme, mis poris olid väga head kuid teepeal sõites tegid hirmsat lärmi.
Postitused: 2,321
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Valga rajooni Hummuli prot. Saksa niiduki ja silokombaini heedrikäru kummid ka 13 tolli, zapikale sobitati.
Postitused: 1,408
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
80-nendatel nägin esimest korda siksi all vormeli "slikke". 13 tolli, ei mingit mustrit. Ilmselt mingi Estonia alt sebitud. Väga edev siks oli. Rahvas käis ümber auto ja ahhetas-ohhetas, vabšee zajebiis mašiina blja..