Belarus traktorid.

Koha peal tuli tõdeda, et neil tõesti pole tahtmist müüa. Kohale veetud isendid olid mo arust potjomkinlus: meie oskame ka.

Igatahes tuleks maha lasta see ajukääbik, kes on pannud RV õlipaagi TD mootori jahutusradika ette:
    See pisike punane potsik aku ja heleda vahejahutikärje vahel, punase püsttala taga.

Mina pole veel näinud RV ülipaaki, mis ei leemendaks. Ning kuna soojusvahetite plokk ei käi puhastamiseks lahti ka (nagu ühel normaalsel traktoril anno 2019 peaks käima) siis saab selle traktori pidamine olema üks kuum töö.

See nali, et tankimine on muudetud ... huvitavaks, kestab edasi:
   
   

AdBlue mootoritel on kütusepaak ühel, kusiainepaak teisel pool traktorit. Jummalast normaalne ilmselt, ilmaasjata topivad teised need lähestikku. Ning kuigi lõpuks on suudetud kütusepaagi täitekael viia trepi vahelt ära, siis trepiks on seda äärmiselt jalavaenulikku redelit siiski raske nimetada:
   

Samasse klassi kuulub ka huumor pihustite elektrijuhtmete "kaitsmise" kohta. Pihustite juhtmed kinnituvad mutrite alla - ilmselt on sealmaal nii kombeks. Aga pihusti klemmile on unustatud tekitada krae, mis suudaks hoida kaitsvat kummikübarat peal. Nii need siis nukralt töllavadki klemmide kohal...
   

Pisiasjad ütlete - võib olla. Aga "moderniseeritud" kabiini armatuurikonsooli paremale küljele viidud reeversikang, mille saab minusugune jupats kätte vaid kõhuli roolile heites, ei ole pisiasi, vaid sigadus juhile. 

Nagu ka lugematud teravad servad ja logisevad kangid. Ma ei saa siiani aru, kuidas õnnestub neil toota kulisse, kus ei ole võimalik tuvastada käigu kohta. Isegi Mahindra sünkroniseerimata käigukastiga "hinnat alkaen" asjal oli käigukang täitsa konkreetne. A ju nii siis peab sealkandis.

Et lõpetada positiivse noodiga, siis näha oli, et viimane värvimine oli tehtud kvaliteetse läikiva värviga ja päris hoolikalt. Ning CAT mootoriga uued mudelid olid tõesti inimlikuma kabiiniga. Mille koostekvaliteet endiselt soovida jättis. Uute mudelite hinda ei osatud (või ei tahetud, pelae rinnasildi tudeerimist) öelda. Vanade mudelite hinnad on kõrged, aga Saksamaal leidub pisiavalt Belarussiusku inimesi ja nii nad müüvad.

Olgu öeldud, et ka Kirovetsi ümber oli pidev saksakeelne inimmeri. Ikkagi "Kirovec"... Otsisin tükk aega midagi, mis oleks selgelt Vene päritolu. Lõpuks leidsin kabiini alt Waeco piduriklapi küljest vana tuttava rõhuandurikobaka.
Vasta

Hei
On keegi oma russi hüdrosüsteemi ka UTTO tüüpi õli pannud ? Kuna majapidamises üks uuem pill, mis antud õli oma süsteemis pruugib, siis tülikas on jälgida, et sellele masinale seda riista saab külge, ja sellele ei või, sest õli segamini ajada ei taha. 

Peaks ju toimima küll sellega ? Tihendid ? Viskoosus kuumana läheb äkki käest ära russa jaoks ? Ei ole just odavamat sorti hüdroõli hinnaga ka see UTTO, et niisama katsetada :Big Grin

Ootan seisukohti, kui kellelgi kogemust. 
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(15-11-2019, 00:13 AM)kris282 Kirjutas:  ...
On keegi oma russi hüdrosüsteemi ka UTTO tüüpi õli pannud ?
...
Peaks ju toimima küll sellega ? Tihendid ? Viskoosus kuumana läheb äkki käest ära russa jaoks ?
...
Ootan seisukohti, kui kellelgi kogemust. 

Mu hübriidrussis on poolsünt 10W-40 sees. Sest seda sattus kätte, ei muud. Ei oska kurta: püsib sees ja on külmana vedelam (RV töötab ka sellega paremini). 

Sügavalt teoorias on UTTO parem, kui sinan ette nähtud mant. Seega ei näe põhjust, miks ei peaks toimima. Siinkohal olgu öeldud, et siiski konkreetse traktori jagur või pump võib sedapalju lekkida, et tekib probleem, õlikulu tõttuWink
Vasta

Nagu ma aru saan on isand v6sa väisanud saksamaal mingit näitust kus palju punast rauda koos.
Kommenteeriks lauset müüatahtmisest ja kvaliteedist Minski autotehase müügidirektori vaatevinklist. 
"Meile sellest kvaliteedist piisab ja me ei kavatsegi euroopale meeldida ja nende nõudmisi järgida. Me ei jõua niigi kõiki tellimusi täita mis tulevad väljastpoolt EL-i mõjusfääri."
Ehk on MTZ-l sama suhtumine.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Täisti kindlasti on neil sama suhtumine. 

Kogu "läänekõlbuliku" tehnika tootmine on vaid PR. Reaalse kasumi toodavad vanad mudelid. Aga kui keegi mingil põhjusel (nostalgia, põhimõtteline oponeerimine turulvalitsevale, masohhism) peaks tahtma osta, siis nad rõõmsasti müüvad, ega nad kadedad ole.

Kusjuures mitmed Ukraina ettevõtted olid tõsiselt müügi peal väljas: keevisõmblused olid korralikud, kleebised ja poltühendused korrektsed. Suhtlus viisakas, kuid iseteadlik. Nendega oli meeldiv suhelda.

Minu arvates peaks iga end põllumajandustehnika alal pädevaks pidav inimene käima kord elus Agritechnical ära. Raputab natuke maailmapilti paikaWink

Metsameestele on paremaid, kasvõi ELMIA. Kesk-Euroopa metsamajandus on väga teistsugune.

Veel teemavälist kommentaari selleaastase näituse kohta. Türgi tuleb. Kui aastaid tagasi (käisin viimati 2011) oli neid vaid mõni valmistaja ja needki nurgaboksides, siis nüüd oldi väljas kallistel pindadel suurte stendidega ja kogu ampluaas: raud, komponendid, tarkvara (sic!). Nagu ka Hiinlased: uhkelt oma nime ja näoga, mitte allhankijana.
Vasta

See kes esmakordselt läheb tehku enne paar nädalat tugevat kõnnitrenni Toungue
Ootan huviga seda aastat millal vene russile tekib selline imeleiutis nagu kabiinivedrustus.
Vasta

(17-11-2019, 12:56 PM)mutikas Kirjutas:  Ootan huviga seda aastat millal vene russile tekib selline imeleiutis nagu kabiinivedrustus.

Vaevalt seda enne tuleb kui täiesti uus traktor projekteeritakse.
Praegused kabiinid ei võimalda seda ja käigukastil pole vastavaid kohti kuhu neid asju kinnitada.
Täiesti uut traktorit, mis praegustele ootustele vastab aga seal keegi tegema ei hakka sest see oleks vene traktoristile liiga keeruline ja ei peaks vastu ilma pädeva hoolduse ja remondita.
Olles nüüd pool aastat tegelenud selle aparaadi ümberehitusega siis ei ole kuigi hea algmaterjal millest ehitada ja ma saan täiesti aru miks nad sellised välja tulevad kui kaasaegsemaks üritatakse muuta ja herr Võsa oma piltidel eksponeeris.
Kabiini põrandat eest siledaks ei saa sest hüdropump on käigukasti peal, astet põrandalt ära kaotada ei saa sest tagasilla kaane peal on rippsüsteemi asjad ja nagu näha on sinna kuhugi ka kütusepaak ära mahutatud.
Kui paak küljepeale panna, siis paremale ta kuidagi ei sobi sest seal on asjad mida on vaja tihti näppida nagu kasti õlifilter ja hüdraulika ning pidurite ajam.
Jääbki üle panna paak vasakule, kus on jälle siduriajam ja käigukasti luuk, kuhu saab väljavõtte panna ja seega kabiini ääre alla ta ei mahu.
Ettepoole pikemaks ka ei saa teha sest poolraamile tahetakse kinnitada esilaadurit ja muid sisteeme.
Seega ta tulebki selline pontsakas, ebamäärase kujuga ja lühike, ulatudes rattast väljapoole koos kabiini redeliga...
Addblue paak ei mahuks sinna enam kuhugi ja siis pandigi teisele poole.
Mida aga oleks saanud lihtsa vaevaga teha?
Paagile oleks saanud teha astmete kohad sisse et paremini üles käia ja selleks oleks paak teistpidi pidanud olema.
Addblue paagile oleks saanud täitekaela üle sidurikoja vasakule välja tuua.
Miks commonrail mootoril pihusti juhtmed kruvidega kinnituvad on muidugi omamoodi fenomen aga ju siis ei ole osatud töökindlaid hermeetilisi pistikuid hankida...
Mis oleks saanud paremini olla on ühe kummiluti üle terve pihusti tõmbamine kuhu läheb üks juhtmeava sisse.
Muide nende klemmide peale satub miski metallese, näiteks kapoti üleval hoidmise varras on tuttaval korra aju remonti saatnud.
Vasta

Kas kuskil kirjanduses võiks kirjas olla MTZ-80 plokikaane andmed? Huvitab just pihustipesa sügavus, kui sügaval pihusti kaane sees istub.
Vasta

(14-11-2019, 23:43 PM)v6sa Kirjutas:  Samasse klassi kuulub ka huumor pihustite elektrijuhtmete "kaitsmise" kohta. Pihustite juhtmed kinnituvad mutrite alla - ilmselt on sealmaal nii kombeks. Aga pihusti klemmile on unustatud tekitada krae, mis suudaks hoida kaitsvat kummikübarat peal. Nii need siis nukralt töllavadki klemmide kohal...
 
Tegemist peaks olema Boschi rasketehnika commonrail pihustitega. Nende elektromagnetid on lihtsalt sellise ehitusega. Deutz, Volvo Penta, Cummins, MAN, Iveco ja paljud teised kasutavad seda tüüpi pihusteid. Kuna üldiselt on Commonrail mõeldud moodsatele neljaklapiga silinditele(pihusti keskel), siis on kontaktid tavaliselt klapikambrikaane all õli keskkonnas(raskemal tehnikal). Kergemal tehnikal on ilmastikukindlad pistikud ning pihusti pigem klapikambrikaant läbiv.
 
Aga mingid plastikust kübarad oleks vähemalt võinud panna mutritele.
Vasta

Ka need kummist kübarad oleks väga OK olnud, kui poltide otsas oleks kõige alumisena olnud lai seib, mille taha jääks kübar pidama. Sarnaseid lahendusi on põllumajandustehnika täis ju.

Mitte polt-mutter kinnituses pole asi (kuigi ka see kuvab väga hästi tehnoloogilist taset), vaid pohhuismis. Kui juba RV näitusele toodud asi on ülenurgatöö, mida siis oodata toodangumudelist?

Samas paluks mitte siit välja lugeda halvustavat suhtumist Vene tehnikasse, mida mõned (veel) austatud kaasfoorumlased mulle inkrimineerida püüavad. Aga olles kokku puutunud väga erineva tehnikaga, siis mõni asi torkab valusasti silma. Just kasutaja poolelt, turunduse arvates piisab kiiskavast värvist ja uutest (tudisevatest) LEDtuledest küll "uue mudeli" tarbeks.

Olen endiselt seisukohal, et oma hinda on väärt ainult heas korras kaheksakümendate lõpu suure kabiiniga russ. Sellest saab teha päris käepärase ja soodsa abilise kodumajapidamisse. Uuendused on asjavaid halvemaks teinud. Väike kabiin on juhile veidi ebamugavam, ei muud.
Vasta

Kellelgi MTZ 82 väände/võimsuse graafikut ei juhtu olema käepärast? Ning mis on PTO ülekande suhe vastavalt 500/1000 rpm reziimides?
Vasta

(29-10-2019, 19:59 PM)Indu Kirjutas:  Mis jama võib olla mtz 240D mootoril, algul külmalt on rõhk 3bar ja 10 minutid tööd tehes ja tühikäigule pannes on 1bar ja vahel alla selle kui vaikselt tuksuma jätta kohapeale!? Olen praegu vahetanud ära raam-ja kepsusaaled, õlipump, õlipumba toru, tsentrifuugi olen asendanud õlifiltri vastu aga ikka ei ole muutusi näha. Sai see mootor teise traktori pealt maha võetud siis sellel oli ennem koguaeg 2bar. Mootor sai sel suvel laiali võetud ja kuluosad välja vahetatud ja nüüd selline jama.

Sai täna selle sama traktoriga veits tööd tehtud, vahepeal oli selline imelik seik, et õlirõhk kukkus täitsa nulli rahulikus tempos töötava mootoriga, kui ma korra vajutan gaasi põhja siis ta läheb jälle paika 1-1,5bar vahele. Äkki kellegil targal on midagi lisada!?
Vasta

Reduktsiooniklapp jääb kinni ehk?
Õliradiaatori sõelad on puhtad ja nukkvõlli pukse pole ringi tõmmanud?
Esikaane all vahehammasratta telg pole lahti pääsenud?
Õlipump praak ei ole ja pumbast tulevas kanalis sama rõhk mis peale filtrit?
Vasta

(21-11-2019, 00:07 AM)2715 Kirjutas:  Reduktsiooniklapp jääb kinni ehk?
Õliradiaatori sõelad on puhtad ja nukkvõlli pukse pole ringi tõmmanud?
Esikaane all vahehammasratta telg pole lahti pääsenud?
Õlipump praak ei ole ja pumbast tulevas kanalis sama rõhk mis peale filtrit?

Reduktsiooniklapp ei saa vist ollla, sest võtsin tsentrifuugi välja ja panin õlifiltri, ning tulemus oli sama.
Õliradiaatori sõelasi poole vaadanud, nukkvõlli pukse pole ringi tõmmanud.
Ei usu, et vahehammasratas lahti oleks pääsenud, pole seal midagi lahti võtnud.
Õlipumba vahetasin ka uuema vastu välja ja seis oli sama, pole kontrollinud niimoodi.

Ennem see mootor toimis eelmise traktori peal, alati oli 2 bar peal, nüüd kui tõstsin selle teise traktori peale ja uue plokikaane peale panin ning hülsid,saaled ja kolvid ära vahetasin ja nüüd selline kala sees äkki
Vasta

Sa vahetasid õlivõtja ära või toru pumbast plokki? Kuidas see tasapinda jäi, tihend?
Vasta

82-l puudub nelikvedu tagurpidi sõites. On lülitatud pideva veo peale. Ostsin uue esisilla väljavõtte, ikka ei midagi. Hästi madalatel pööretel veab, muidu ei. Uue väljavõttega on ka esipidi vedu kuidagi kahtlaseks muutunud.

On kellelgi targemal midagi kosta selle peale ?

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(21-11-2019, 13:54 PM)kris282 Kirjutas:  82-l puudub nelikvedu tagurpidi sõites. On lülitatud pideva veo peale. Ostsin uue esisilla väljavõtte, ikka ei midagi. Hästi madalatel pööretel veab, muidu ei. Uue väljavõttega on ka esipidi vedu kuidagi kahtlaseks muutunud.

On kellelgi targemal midagi kosta selle peale ?

Kris

Keera vahepukast kettaid peale või pane mõni lisaks.
Vasta

(21-11-2019, 13:54 PM)kris282 Kirjutas:  82-l puudub nelikvedu tagurpidi sõites. On lülitatud pideva veo peale.
...

Lülitushoova pikkus on vale ja ei tõmba lõpuni üles. Või on jaotuskastil hambad labaselt maas. Või kahvel võllil lahti. Sul on kast automaadi asendis.
Vasta

(21-11-2019, 01:20 AM)gruppen Kirjutas:  Sa vahetasid õlivõtja ära või toru pumbast plokki? Kuidas see tasapinda jäi, tihend?

Mõlemad vahetasin ära, puhastasin tasapinnad ära ja panin uued tihendid sinna
Vasta

Vahelduseks mõni pilt enda MTZ-82-st.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 11 külali(st)ne