Akude tark laadimine

(25-11-2019, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:huvitab meid tegelikult ainult aku sisetakistus, seepärast jätan julgelt starteri ja juhtmed mängust välja.
Eksid rängalt. Sul on vaja iga millisekundi tagant mõõta starteri ja juhtmete takistust. Alates voolu sisselülitamisest hakkavad need väärtused kohe suurenema soojenemise tõttu ja sul ei õnnestu aku sisetakistuse määramine. Muidugi võid need väärtused mõõta enne katset ja vahetult pärast katset soojadel el.juhtidel. Siis mingi tulemuse isegi saab.

Aku sisetakistust ju otse mõõta ei saa, ainult valemi kaudu. Kui jätad starteri ja juhtmed mängust välja, huvitav mida sa mõõdad?

Starter on võib-olla tõesti kõige kättesaadavam ja lihtsam vahend koormamiseks, siiski mitte ainuke. Aga arutleme selle põhjal edasi.
Jätsin starteri sisetakistuse ja juhtme takistuse välja sellel lihtsal põhjusel, et juba ainuüksi 25 millioomi aku sisetakistuseks oli piisavalt hea. Kui sellest 25 millioomist lahutada starteri sisetakistus ja juhtme takistus, saame veel väiksema numbri? Ehk siis aku keemilised reaktsioonid töötavad veel paremini, kuna aku sisetakistuseks jääb veel väiksem number. 
Kokkuvõtvalt, 25millioomi ja sellest allapoole on ikkagi väiksem takistus, kui 200 milliamprit laadimisvoolu.

Või on Teie väide, et pliiaku sisetakistus ei jää vahemikku 5-30 millioomi?
Vasta

(25-11-2019, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  ...
Aku sisetakistust ju otse mõõta ei saa, ainult valemi kaudu. Kui jätad starteri ja juhtmed mängust välja, huvitav mida sa mõõdad?

Mõõdabki oomilist takistust aku sisend- ja väljundklemmi vahel. Mis ei näita mitte istelihastki aku seisukorra kohta.

Aga las katsetab, saabki targemaks. Cool Me kõik oleme alustanud suht juhmina. Ning õnnetuseks ei suuda igaüks lõpuni mõista, et vahelduvvool ei allu ohmu seadusele otseselt, seal on keerukamad seosed. Ning igasugused pulsslaadimised ja desulfaatorid on alalisvool ainult õigel sagedusel ostsilloskoobi jaoks. Akus toimuva aeglase keemilise protsessi jaoks on sekund päris lühike aeg...

Sulfateerunud aku ajavad ühtviisi keema nii 0,2, 2,0 kui 20 A. Küsimus on vaid paukgaasiks keedetava vee kadumisel kiiruses ja aku kuumenemises protsessi käigus. 

Kuigi ma ei kujuta ette, millise pingega peaks ühte surnud 12V happeakut "laadima", et saada voolutugevuseks 20 A...
Vasta

Asi võtab üsna koomilised pöörded juba Smile

Aku sisetakistuseks 5-30millioomi on mõõdetud palju targemate inimeste poolt kui mina ja üleüldse tõstatati see sisetakistus väitega, et 15V 0,2mA pole võimalik akut laadida. Kes tõstatas, pole minu asi siin näpuga näidata.

Kes nüüd eelnevad leheküljed uuesti läbi loeb, näeb, et minu eesmärk ei olnud mitte 20A vaid just nimelt 0,2A aku parema tervise huvides.

Aga see selleks. Usun, et selle arutelu võib ammendatuks lugeda.
Vasta

(25-11-2019, 10:54 AM)tonis278 Kirjutas:  Asi võtab üsna koomilised pöörded juba Smile

Aku sisetakistuseks 5-30millioomi on mõõdetud palju targemate inimeste poolt kui mina ja üleüldse tõstatati see sisetakistus väitega, et 15V 0,2mA pole võimalik akut laadida. Kes tõstatas, pole minu asi siin näpuga näidata.

Kes nüüd eelnevad leheküljed uuesti läbi loeb, näeb, et minu eesmärk ei olnud mitte 20A vaid just nimelt 0,2A aku parema tervise huvides. 15V 0,2mA tingimuste loomiseks on transformaatorid olemas, küll aga tööstuslikud seadmed suurte reguleerimisvõimalustega. Ehk siis mitte taskukohased.

Aga see selleks. Usun, et selle arutelu võib ammendatuks lugeda.

Kui muidu aru ei saa võta üks reguleeritava PINGEGA toiteplokk (pinge ja voolu mõõtmise võimalusega). Pane juhtmed akule külge ja hakka kruttima.

Proovi
* Kas saad pinge 15-16V peale (sinu väide) kruvida nii, et vool jääks 0,2A?
* Piirates voolu 0,2A peale tõuseb pinge kui kõrgeks?
* Kas näidud on ajas muutuvad või püsivad?
* Proovi neid katseid korrata erineva suurusega akudega (näiteks mootorratta ja auto akud).
Vasta

(25-11-2019, 11:20 AM)virks Kirjutas:  
(25-11-2019, 10:54 AM)tonis278 Kirjutas:  Asi võtab üsna koomilised pöörded juba Smile

Aku sisetakistuseks 5-30millioomi on mõõdetud palju targemate inimeste poolt kui mina ja üleüldse tõstatati see sisetakistus väitega, et 15V 0,2mA pole võimalik akut laadida. Kes tõstatas, pole minu asi siin näpuga näidata.

Kes nüüd eelnevad leheküljed uuesti läbi loeb, näeb, et minu eesmärk ei olnud mitte 20A vaid just nimelt 0,2A aku parema tervise huvides. 15V 0,2mA tingimuste loomiseks on transformaatorid olemas, küll aga tööstuslikud seadmed suurte reguleerimisvõimalustega. Ehk siis mitte taskukohased.

Aga see selleks. Usun, et selle arutelu võib ammendatuks lugeda.

Kui muidu aru ei saa võta üks reguleeritava PINGEGA toiteplokk (pinge ja voolu mõõtmise võimalusega). Pane juhtmed akule külge ja hakka kruttima.

Proovi
* Kas saad pinge 15-16V peale (sinu väide) kruvida nii, et vool jääks 0,2A?
* Piirates voolu 0,2A peale tõuseb pinge kui kõrgeks?
* Kas näidud on ajas muutuvad või püsivad?
* Proovi neid katseid korrata erineva suurusega akudega (näiteks mootorratta ja auto akud).

https://youtu.be/D2tFFHfAeyQ

See oli kiire otsimise tulemusel, kindlasti leiab selle õige 15V jaoks ka.

Edit: selline üle võlli aparaat on ka võimalik osta
https://www.amazon.com/Adjustable-Progra...lp_pl_dp_5

Edit: see aparaat normaalsema hinnaga, reguleerimisvahemik 0,5V-30V ja 0-3A.
https://www.ebay.co.uk/itm/Buck-Boost-Vo...SwL4JdTRPy
Vasta

(25-11-2019, 10:54 AM)tonis278 Kirjutas:  Asi võtab üsna koomilised pöörded juba Smile
...

Võtab jah. Loen mönuga.

Sa ikka saad aru selle pildi mõttest, et alalisvooluahelas on pinge, voolutugevus ja takistus omavahel rangelt seotud?
[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcSgEymn4tCe8Tvr7aKT47w...Gp9GDwx6&s]

Ehk juhul, kui tahad saavutada 0,2 A laadimisvoolu 15 V juures, peab vooluringi (mitte aku!) takistus olema 75 oomi. Kuna lühikesed juhtmed sisulist takistust ei oma, siis palju edu säärase aku leidmiseks.

Olemasoleva reaalse aku laadimseks 0,2 A vooluga, mida püüad saavutada, on Sul vaja reguleeritava pingega jäiga karakteristikuga toiteplokki. Mida laiatarbetoiteplokid, mida algses postituses plaanisid kasutada, ei ole. BA-2 on, aga kas sellega 0,2 A kätte saab, oskavad öelda kogenumad. Laboratoorne vooluallikas näituseks on säärane.
Vasta

(25-11-2019, 12:15 PM)v6sa Kirjutas:  
(25-11-2019, 10:54 AM)tonis278 Kirjutas:  Asi võtab üsna koomilised pöörded juba Smile
...

Võtab jah. Loen mönuga.

Sa ikka saad aru selle pildi mõttest, et alalisvooluahelas on pinge, voolutugevus ja takistus omavahel rangelt seotud?
[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcSgEymn4tCe8Tvr7aKT47w...Gp9GDwx6&s]

Ikka. Aga tundub, et meil on erinevad arusaamised voolu juhist. Ehk see lause aitab:
Kui 1m pikkuse ja 1m2 ristlõikepindalaga juhi takistus on 1Ω, siis on vastava materjali eritakistus 1Ωm

Ja kas akut ei peaks arvestama juhi asemel tarbijana? 
Vasta

Ohmi seaduse kontekstis ei ole mingit vahet, kas me nimetame traadipundart juhiks või tarbijaks. Kui puntra otstele rakendada pinget X volti ja puntra takistus on Y oomi, siis läheb sealt läbi I amprit. Et see I oleks täpselt võrdne 0,2 A, peab 15 V pinge korral traadipuntra takistus olema 75 oomi. Kas see traadipundar on elektrolüüdis olev plaatide kogum või krussikeeratud CAT-5 kaabel, ei oma muud tähtsust, kui vaid puntra suurus muutub.

Kilo vatti kaalub pähe kukkudes täpselt sama palju, kui kilo rauda.

Aga alati võib olla aku sees teine aku, mis on suurem, kui väline aku ja mille toimimse loogikat ma ei suuda aduda.

Edukat katsetamist, desulfaatimise teema on kõigile akudega majandajatele oluline. Kui siit midagi taskukohast ja tõesti toimivat suudad välja mõelda, siis pole vaja enam tööd teha.
Vasta

Oh mind lolli küll Smile

Oleks pidanud hoolikamalt süvenema teema esimesse postitusse, aparaat Ctek MXS 5.0 suudab juba ise kõik vajalikud funktsioonid täita, et ei peaks aretusega tegelema. 
Olemas nii desulphation kui recond ehk siis desulfaatimine ja tasakaalustamine. Recond seades siis 15,8V ja 0,3A pole ka kehvad näitajad.
Vasta

(28-11-2019, 16:25 PM)tonis278 Kirjutas:  ...
aparaat Ctek MXS 5.0 suudab juba ise kõik vajalikud funktsioonid täita, et ei peaks aretusega tegelema. 
Olemas nii desulphation kui recond ehk siis desulfaatimine ja tasakaalustamine. Recond seades siis 15,8V ja 0,3A pole ka kehvad näitajad.

Hoiatan: on akusid, mille puhul protsess ei peatu ja aku keedetakse tühjaks. Ehk peab ise silma peal hoidma.

Teiseks tõsiselt hapu aku peab panema paralleeli elusaga, et elektroonikat ära petta. Muidu ei hakka laadima ja kuulutab aku peediks.

Aga muus osas on CTEKi laadijad oma maine väärilised küll. Mul on hetkel õuenarridel käigus kaheksa akut, mis on autode pealt maha kantud kui "riknenud". Kõik CTEKi alt läbi käinud ja kasutuskõlblikuks praavitet. Tõele au andes tuleb küll tõdeda, et veel enam on akusid, millest elulooma siiski ei saanud. Pooltühja aku wägistamine igasugsute startrlaadijatega ja seejärel pooltühjana edasitarvitamine lühikesi sutsakaid sõites saadab akud vääramatult loojakarja.
Vasta

Probleem akudega. Elektrilise virnastaja kaks 12v akut(kokku24v) olid luukidest sisse vaadates kuivad. Milline oleks kõige mõistlikum lahendus? Akuvesi sisse ja laadima. Mõtlesin et laeks mõlemat akut eraldi 12v pealt(on mingi tark laadija) või oleks parem originaallaadijaga 24v järgi lükata(sellel ka 3 eri astet). Ühes akus näitas 11.7v ja teine 7.x midagi
Akud natuke kallid, et üritaks ennem ellu äratada kui uut ostma hakata.
[Pilt: y4mdPSCIqbLy-b8sd-vpGMwccmlO4cUudMzYiH2g...pmode=none]
Vasta

Nii suure erinevuse korral tuleb kindlasti eraldi laadida 12 V pealt.

Kui akud pole tühjaks voolanud, on destvesi ohutum. Kui virnastaja on kummuli käinud (nagu need kipuvad tegema), siis võib olla ka elektrolüüt kohane. Aga see vajab siis kindlust.

7,xV akuga on kiire, teisega pole veel häda.
Vasta

Ons see ikka pliiaku? Äkki peab hoopis seebikivilahust sisse panema. Akuhape on sel juhul väga kurjast.

Lihtsalt igaks juhuks pakkusin, et õnnetust ei juhtuks.

hp
Vasta

Ümber pole käinud vähemalt viimased ~3 aastat kui minu käes olnud.
Akul pb, ehk siis tina peal kirjas.
Vasta

Uurisin kuidas Bosch C3 laadija laadimise ajal käitub ja kaua üldse aku laeb. Panin laadima 60 Ah aku, mille pinge oli enne laadimist 11,8 V ehk oli üsnagi tühi, erineva  info kohaselt 10...30% mahtuvusest täis. Laadija toide oli läbi energiaarvesti, algul tarbis u. 60 W, hiljem peale 10,5 tundi kui laadimise lõpetas, siis jäi tarbima u. 3,5 W. Eks ta selle 3,5 W-ga mingil määral vaikselt laadis edasi, sest hoidsin laadijat veel mõne päeva küljes (graafikul on näha esimesed 24 h) ja lõpuks tõusis pinge 13,6 V-ni.

   
Vasta

Lihtsalt jutuks :
Oli minul aastaid tagasi vana 24 v tarbiv Patrol .Kui elu olu suht ühtlane ,polnud probleeme ,.Kui aga kasutasin (seisu ajal) pikalt muid  12 v tarbijaid ühe aku pealt , koormasid nad ka teist .Laadimisel aga tekkis paradox ,Täitus rohkem vähem kasutatud aku.Täis aku aga tühjenes. St.Ühtlust ei saavutanud peaaegu kunagi..(noorele kutile oli ju tähtsam elukas käima saada ,mitte musa jne ) Wink
Vasta

(07-12-2019, 00:41 AM)linnuke Kirjutas:  Lihtsalt jutuks :
Oli minul aastaid tagasi vana 24 v tarbiv Patrol .Kui elu olu suht ühtlane ,polnud probleeme ,.Kui aga kasutasin (seisu ajal) pikalt muid  12 v tarbijaid ühe aku pealt , koormasid nad ka teist .Laadimisel aga tekkis paradox ,Täitus rohkem vähem kasutatud aku.Täis aku aga tühjenes. St.Ühtlust ei saavutanud peaaegu kunagi..(noorele kutile oli ju tähtsam elukas käima saada ,mitte musa jne ) Wink
Eks ta rohkem õpitud (ja vigadest omandatud) ammune tõde paljudele.
Plii akude omapära, et üks korralik aku tühjakslaadimine aitab jälle ajutiselt lõppu edasi lükata. Mul nimega aku, 2015 soetatud, ootab teist talve vahetust. Aga siis "unustad" gabariitidega seisma, või kuulab keegi raadiot kauem kui võiks ja kuu paar jälle ok. Uus aku olemas, teise auto peal, aga kuniks pole teele jätnud, siis...
Mõned siin vaidlevad kümnendik amprite ja faaside üle...


Vasta

(03-12-2019, 14:02 PM)Kult Kirjutas:  Ümber pole käinud vähemalt viimased ~3 aastat kui minu käes olnud.
Akul pb, ehk siis tina peal kirjas.

Pb on siiski plii, mitte tina (Sn).
Vasta

Tark laadija on liiga tark. Või siiski võiks öelda, et veidi rumal. Ei lase tühja akut laadida. Aku oli mingil põhjusel väga tühjaks saanud, 7,4...7,5 V. Korraks küll arvas, et tegu on 6V akuga, aga see on täis ja laadimist ei vaja, aga enam ei tee midagi ja laadida ei saa. Sad Pole vist muud varianti kui korraks teise autoga või akuga  ühendada, et natuke kõrgem pinge sisse saada, siis ehk peaks laadija aru saama, et  tegu on 12  V akuga, mida on vaja laadida.
Vasta
Photo 

(26-12-2019, 15:52 PM)veix__ Kirjutas:  Tark laadija on liiga tark. Või siiski võiks öelda, et veidi rumal. Ei lase tühja akut laadida. Aku oli mingil põhjusel väga tühjaks saanud, 7,4...7,5 V. Korraks küll arvas, et tegu on 6V akuga, aga see on täis ja laadimist ei vaja, aga enam ei tee midagi ja laadida ei saa. Sad Pole vist muud varianti kui korraks teise autoga või akuga  ühendada, et natuke kõrgem pinge sisse saada, siis ehk peaks laadija aru saama, et  tegu on 12  V akuga, mida on vaja laadida.
Mitte targa laadijaga natuke ette laadima, kûll siis ära tunneb.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne