Mõistusevastased manöövrid liikluses

Kunagi oli vist liikluseeskirjas, et vahetada kaugtuled 300 m kaugusel. praegu enamasti vahetatakse tunduvalt kaugemal, eks tuled on ka heledamaks läinud selle ajaga (võrreldes vene tehnikaga) ja 300 m tundub tõesti liiga väike vahemaa olema, see oleks siis maanteel 6 sek enne kohtumist, enamike autode tuled pimestavad juba varem. Samas paljud vahetavad juba 1 km pealt, see on ka liig. Big Grin 

Ma ise tulepede ei ole ja vastusõitva sõidukitega kohtudes midagi peale lähitulede ei põle ja pole viitsinud uurida kuidas vastutuleva autoga kohtumisel lähituled + udutuled kombinatsioon praeguses liiklusseaduses on määratud, vist pole lubatud?
Vasta

paljudel autodel on tänapäeval automaatselt ümberlülitavad tuled. kui vastu tuleb masin ,millel tuled on nagu seasilmad,siis ei pruugi automaatlülitust toimuda.mul ühel masinal on näidikuplokis kaugtule indikaator,mille järgi juhindudes tõmban manuaalselt vahel kaugtuled maha.teisel on ainult autom. tulede kujutis.see reguleerib ja kustutab vastavalt vajadusel led-e ise. kui kedagi pimestatakse,siis võibolla oleks ikkagi mõistlik korra vilgutada.nii reageerivad automaattuled kiiremini
Vasta

Kui nüüd vaadata automaatset tuledevahetuse süsteemi siis mõne vastutuleva LEDi peale reageerib see juba kildi pooleteise pealt. Ja silma järgi pakuks, et tavaliselt pistab tuled ringi juba ca 300-500m pealt. Mõne üksiku seasilma laseb ligemale.
Tekib küsimus, et millest on tingitud diferents LE ja inseneride leiutise vahel?

Aquila captas non muscas.
Vasta

lähituled on niipalju paremad,et võimaldab varem ära kustutada.led-del tõmbab vasaku tule nats vähemaks,kui parempoolse ja suunab valgusvihu paremale poole.need meie seadused on arvestatud max h4 kasutamise järgi
Vasta

Aastaid tagasi vilgutasin ka vastutulijale.
Pime aeg, vihma nagu oavarrest ja õhtune liiklusvoog Tallinn-Tartu trassil enne Koset. Tuli kolonnis üks krdi rbe täistuledega vastu ja ei kavatsenudki alla vahetada. Lasin siis paar korda täistulesid näkku kuni jõudis aru saada. Umbes 100-200 meetrit edasi tormas äkki vastutulevate autode vahelt mingi punane pöörlev asi mulle otse auto ette. Peale äkkpidurdust nägin auto ees seisvat ja valgustatud sauaga vehkivat tublit naispolitseinikku kes ei osanud enam midagi teha kuna autod sõitsid meist peatumatult vasakult ja paremalt mööda. Tõmbasin siis teeäärde ja ja kui see meeter-pooleteisene tibi röökima hakkas oli jube küll! Süüdistas mind selles et andsin vastutulevatele autodele tuledega märku et politsei on teeääres ja mõõdab kiirust. Lõpuks sain kuidagi sõna vahele öelda et kus kohast mina pidin teadma et eespool politsei on kui ma polnud veel sinnani jõudnudki? Võttis mu autodokumendid ja üritas veelkord teed ületades enesetappu sooritada. Olukorrast arusaamine võttis neil seal politseiautos ikka tubli veerand tundi aega aga õnneks vist oli seal politseiautos mõni kaine mõtlemisega ametnik ikka ka. Tuli siis tibi tagasi ja pidas pika monoloogi et sel korral pääsen hoiatusega jne jne.
Vilguta veel, põhjustad oma tegevusega veel politseiniku suitsiidi....
Vasta

(27-11-2019, 20:05 PM)Meelis2 Kirjutas:  Aastaid tagasi vilgutasin ka vastutulijale.
...
Vilguta veel, põhjustad oma  tegevusega veel politseiniku suitsiidi....

Mitte politseiniku, vaid peast miilitsa. Sääraste kadumine puhastaks vaid genofondi. ja mitte suitsiidi, vaid kohaldad hädatappu.

Täistuledega ja valesti reguleeritud udutuledega sõitjaid on endiselt liiga palju liiklusesSad
Vasta

lisame siia veel manuaalsete päevasõidutuledega liikurid
ehk nende häda on pime tagumik
mis tänasel hetkel on päris hull kui selline mõnel tänaval jalgu jääb kus tänavavalgustust pole.
Vasta

(28-11-2019, 11:25 AM)MeelisV Kirjutas:  lisame siia veel manuaalsete päevasõidutuledega liikurid
ehk nende häda on pime tagumik
mis tänasel hetkel on päris hull kui selline mõnel tänaval jalgu jääb kus tänavavalgustust pole.

See on mõnede autotootjate vastutustundetu käitumine. Põhiliselt sõidavad ilma tuledeta autod, millel näidikute osa on valgustatud koguaeg. Teised tootjad veidi mõelnud ja päevatuledega töötab näidikute valgus vaid valges või ei tööta üldse. Tehnonõuete jaoks on piisav kui ,,soojanupud" pole valgustatud- juht saab ju aru ja nõue täidetud. Realsuses ei saa aru.
Vasta

Vastutustundetu on ronida rooli kui kehva silmanägemise tõttu sinna enam asja ei ole :-) Teele võivad sattuda ka asjad, kellele/millele tuled ei ole isegi lisavarustusena saadaval.
PS Ma enda autol samuti ei kiirusta päevatulesid sõidutulede peale ümber lülitama (automaatika teeks seda varem kui laseks), sest:
1. päevatuli on LED, aga pooltuled tavalised pirnid, mis ei kesta igavesti; 2. mõõdukas hämaruses näen kaugemale kui lähitulede valgusvihk seda võimaldaks.
LS käsib ääretulesid (loe tagumisi gabariite) kasutada ainult pimedal ajal (§40, punkt 2).
54) pimeda aeg on ajavahemik ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 meetri;
See muidugi ei tähenda, et peaks öösel päevatuledega ringi kimama - see ei ole mitte jokk!
Vasta

Tervist .

 Sa vaata nüüd , kus on säästukoht - lähitule pirnid pole igavesed , mida tyrri ? Normaalne on igal sügisel enne pimeda aja tulekut esituledes pirnid uute ja värskete vastu vahetada ning ühtlasi koos selle tegevusega tulede valgusvihud õigeks reguleerida .

Edvard .
Vasta

(28-11-2019, 14:39 PM)edvard Kirjutas:  Tervist .

 Sa vaata nüüd , kus on säästukoht - lähitule pirnid pole igavesed , mida tyrri ? Normaalne on igal sügisel enne pimeda aja tulekut esituledes pirnid uute ja värskete vastu vahetada ning  ühtlasi koos selle tegevusega tulede valgusvihud õigeks reguleerida .

Edvard .
Lepime nüüd kokku, et sina ei ütle mulle kus ja mida põletada/vahetada ning mina ei ütle sulle kuhu sa peaks minema Big Grin Toungue Toungue
Täiesti omaette teema oleks hõõglambi puhul valgusväljastuse ja vanuse seos või siis pigem seose puudumine kuni selle hetkeni kui hõõgniit lõpuks katkeb :-) , aga see on sinu raha ja tee sellega mida tahad.
PS Kui autoga mööda seinu ja puid mitte aeleda, siis ei ole vaja iga sügis tulesid reguleerida Big Grin
Vasta

Ja kaklus algas...

Olen ise nüüd hea viis aastat harrastanud sügisel pimeda tulekul uute pirnide panekut. Vahe pimedas on vaid aasta põlenutega näha. Lisaks säästan ühe pirnivahetuse pimedas teeservas või poeparklas. Varasem kogemsu näitas, et kruusateid sõitval autol ei kesta pirnid kahte aastat ka siis, kui lühtrid kenasti kinni on. Töllava tulega Zafira sõi pirne aga kolme kuuga. Ning kui suvel peakski pirn otsad andma, on riiulist poolpiduseid kohe võtta.

Aga võib ka säästlikult lõpuni kulutada ja pimeda per$ega ringi sõita, kuna "seadus lubab" ja "mull on juu helkurid".
Vasta

Võsa sa pole ainus kes turumajandust toidab Smile  Ma olen ka juba päris mitmed aastad sügisel uued hõõgniidid ette visanud.  Tegema hakkasin seda seoses ühe pisiautoga millel pirni vahetus on **** kuubis. Vastav margifoorum Inglismaal soovitas kord aastas soojas garaazis ja vajadusel õlle ning snäki kõrval see keberniit ära teha. Nii väldib krt teab kus pirnide vahetusest ja värskem valgus ka olemas. Puksiirile sai ka enne viimast Soome trippi värsked pirnid sisse. Nii,et olen ka süüdi maavarade arutus raiskamises Smile
Vasta

(28-11-2019, 14:32 PM)maaks Kirjutas:  Vastutustundetu on ronida rooli kui kehva silmanägemise tõttu sinna enam asja ei ole :-) Teele võivad sattuda ka asjad, kellele/millele tuled ei ole isegi lisavarustusena saadaval.
PS Ma enda autol samuti ei kiirusta päevatulesid sõidutulede peale ümber lülitama (automaatika teeks seda varem kui laseks), sest:
1. päevatuli on LED, aga pooltuled tavalised pirnid, mis ei kesta igavesti; 2. mõõdukas hämaruses näen kaugemale kui lähitulede valgusvihk seda võimaldaks.
LS käsib ääretulesid (loe tagumisi gabariite) kasutada ainult pimedal ajal (§40, punkt 2).
54) pimeda aeg on ajavahemik ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 meetri;
See muidugi ei tähenda, et peaks öösel päevatuledega ringi kimama - see ei ole mitte jokk!

§ 40.  Tulede kasutamise üldnõuded

(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.

*"valge aja" definitsiooni mina liiklusseadusest ei leia

Just, sina näed hämaruses teisi, sest neil tuled põlevad.
Vasta

(28-11-2019, 17:49 PM)saarlane87 Kirjutas:  
(28-11-2019, 14:32 PM)maaks Kirjutas:  Vastutustundetu on ronida rooli kui kehva silmanägemise tõttu sinna enam asja ei ole :-) Teele võivad sattuda ka asjad, kellele/millele tuled ei ole isegi lisavarustusena saadaval.
PS Ma enda autol samuti ei kiirusta päevatulesid sõidutulede peale ümber lülitama (automaatika teeks seda varem kui laseks), sest:
1. päevatuli on LED, aga pooltuled tavalised pirnid, mis ei kesta igavesti; 2. mõõdukas hämaruses näen kaugemale kui lähitulede valgusvihk seda võimaldaks.
LS käsib ääretulesid (loe tagumisi gabariite) kasutada ainult pimedal ajal (§40, punkt 2).
54) pimeda aeg on ajavahemik ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 meetri;
See muidugi ei tähenda, et peaks öösel päevatuledega ringi kimama - see ei ole mitte jokk!

§ 40.  Tulede kasutamise üldnõuded

(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.

*"valge aja" definitsiooni mina liiklusseadusest ei leia

Just, sina näed hämaruses teisi, sest neil tuled põlevad.

Mis sa arvad, kas valge aeg võib olla see aeg, kui ei ole pimeda aeg?

54) pimeda aeg on ajavahemik ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 meetri;
Vasta

Vastutulijaid näed niikuinii (misiganes tuled neil seal põlevad), ja kui sa ei passi ainult pooltulede heledat laiku enda auto ees siis näeks ka eesliikujaid, kui nad satuvad lähemale kui 300m.
Tagasõitjatest savi, neid ei soovigi näha, isegi peeglist mitte. Kui nad ei ületaks kiirust, siis nad mulle ka järgi ei jõuaks Toungue Toungue
Nagu juba eespool kirjutasin, siis vaadake kuhu sõidate (või sõitke kuhu vaatate), sest liikluses osalevad peale autode veel muud "asjad" kes pole tuledest ja helkuritest mitte midagi kuulnud.
EDIT: Ma nüüd Järvevanale "tõmblukkuma" :-)
Vasta

Tsitaat:pimeda aeg on ajavahemik ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 meetri;
Võibolla jõuame kunagi lennundusele järele, seal on valge ja pimeda vahel ainult üks moment, päikese tõus või loojang. Iga päev on see erineval kellaajal ju. Päeval saab lennata visuaallendu, loojangu momendist päiksetõusuni ainult instrumentaallendu. Ei loe, et nähtavus 1 minut pärast loojangut on sama hea kui 1 minut enne loojangut. Isesõitvatele autodele tuleb sama süsteem kindlasti kunagi. Siis kui autojuhi amet on ajalukku vajunud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta

(28-11-2019, 14:39 PM)edvard Kirjutas:  Tervist .

 Sa vaata nüüd , kus on säästukoht - lähitule pirnid pole igavesed , mida tyrri ? Normaalne on igal sügisel enne pimeda aja tulekut esituledes pirnid uute ja värskete vastu vahetada ning  ühtlasi koos selle tegevusega tulede valgusvihud õigeks reguleerida .

Edvard .
pirnid on kõige väiksem probleem. tegelikult keerab pekki ilmaasjata tulede põletamine nii reflektorid,kui ka klaasid.eriti linnavahel ummikutes töristades,kuna temperatuur laternas tõuseb.trassil jahutab tuul maha.
Vasta

Tulin just järvevanalt, tõmblukutamast- vasakult ei saanud minu ette ega taha ükski auto.

Ja kui keegi tahab oma põhitulesid säästa, siis programmeerigu oma tuled ringi, nii et nurgatuled põleks koos päevasõidutuledega.
Üks häda on päevatuledega veel- need pimestavad. Mõeldud on nad ikka eelkõige päevasel ajal sõiduki nähtavaks tegemiseks.
Vasta

Erksad on nad tõesti, samas pole pimedas neist juhile erilist tolku ka. Eks sealt ka see nõue, et päevatulede otstarve ongi see, mis nende nimest järeldub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne