Haagise valik

(03-12-2019, 18:22 PM)aces Kirjutas:  Ma otsustasin siiski nii öelda täis panga peale minna ja Respo keevisraami võtta. 
Sama käru plaanin järgmisel aastal endalegi osta. Kui rahakott kannatab, võtan kaane ka. Las kriitikud annavad nüüd tuld!  Smile

Piduritega vs ilma küsimust olen ka ise pikalt kaalunud ja lõpuks leidnud, et valida tuleks koorma järgi mida sagedamini vead.  Harvadeks ekstreemjuhtudeks saab laenutusest võtta sobivama käru kui laenutus elukohast väga kaugele ei jää.
Minul on kõige rohkem vaja vedada ehitusmaterjali nagu laudu, prusse, kipsplaati, OSB-d jne. Vahel on asja prügimäele või vanarauda. Kogused on väikesed ja kergest kärust on küll. Laenutused on kodu lähedal ja ekstreemsusteks saab sealt midagi võtta ... või lasta siis juba suure autoga tuua.
Aga eks igaühel on erinevad tingimused ja võimalused/vajadused.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Remargina veel, et kõrgtugevast terasest ja Hardoxist tehtud tüüpmõõdus pidruniteta kerghaagise tühimass jookseb suht universaalselt 200+ kilu juures, sestap kasvõi minu aplikatsiooni näitel jääks veetavaks kasulikuks koormaks alla 150 kilu ja grammi puhast õhku Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(03-12-2019, 22:19 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Eks salaja võib tendi all kerghaagisega ka sama  palju vedada, aga milleks kogu aeg sinikuube nähes vaja higistada, et kas...

Sinikuued võtavad ainult raha. Piduriteta paaritonnine haagis lükkab mingeid vastuväiteid kuulamata takistusele otsa. Kes on kogenud, teab karta, kes pole kogenud, lahmib edasi. Aga alati võib ju lotot edasi mängida.

Tasub aga arvestada, et sündmuskohal võib sattuda kergkäivitusega tegelase otsa, kes ülekaalus kerghaagist nähes hakkab päris detoneerima ja karistuse kohapeal näkku ära kannab.

Ma ei winguks, kui ma ei peaks ülenädalati mõnda "ülijuhti" päästma, kes oma vänderdava paaritonnise prussikoormaga või laialikukkuva tellisealusega kogu tee endale on ahnitsenud. Kus te kuradid siis olete, kui mul on vaja mõni roostes pann LKF-le maha müüa?

Kaubik vs. haagis vaidluse vastus peitub kahes asjas. Esiteks selles, kas autoga sõitmine on hädavajadus, mille korral kasutusmugavus on arusaamatu termin või oodatakse transporditegevuselt ka harjumuspärasust.

Ning teiseks: kaubiku pidamine ei ole kuskilt ostast odavam haagise pidamisest.

Positiivne on ühe lukustatava liikuva kuuri tekkimine ja võimalus liigelda enam-vähem ohutult B-kati lubadega.
Vasta

Käisin huvi pärast Automaailmast läbi. Väljas seisis 3 käru, nende enda kirjadega, aga väidetavalt täpselt sama, mis Tiki. Ühel igatahes vedru kinnituse ots juba roostetas  Big Grin

Ja üldse see poltliides mulle usaldust ei äratanud, ma kardan küll, et see kast kaob mul koos atvga aukliku teepeal tagant ära  Big Grin
Vasta

Meil on peres automaailmast pärit poltliidetega Tiki, 7-8 aastat vana, kasutatud murutraktori veoks ja vähesel määral ehitusmaterjali ja küttepuude veoks ja on suhteliselt uueväärsena säilinud. Olen kindel et 3x rohkem makstes piduritega keevisraamiga haagise eest 3x õnnelikum ma praegu selle käru üle ei oleks  Smile Kui plaanis iga nädal mitu ruumi puid ja paar alusetäit kive vedada siis tasub kindlasti kallim-tugevam käru ära.
Vasta

Kas on kellegil ette näidata kandevõime piires ekspluateeritud polditud käru mis on laiali läinud või on tegu lihtsalt igaks juhuks hüsteeriaga.
Scanni poltidega raam püsis ka koos kuni mahakandmiseni või Kasastanini.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(04-12-2019, 14:10 PM)Daff Kirjutas:  Kas on kellegil ette näidata kandevõime piires ekspluateeritud polditud käru mis on laiali läinud või on tegu lihtsalt igaks juhuks hüsteeriaga.
Scanni poltidega raam püsis ka koos kuni mahakandmiseni või Kasastanini.

Kandevõime piires pruugitud PLH püsib kenasti koos. Paraku küll hakkab aastatega järjest enam kägisemaWink Aga seda ise ei kuule.

Üks tonniste koormatega äratapetud Respo PLH on tutvusringkonnas olnud, aga ka see ei kukkunud tükkidena laiali, vaid labaselt kaotas ühes kohas tiisli kinnituspuki raami küljest. Samas teenis end uhkelt tasa.

Mina PLH-d ei soovita, kuna hea keevitus on alati parem, kui lõikele töötav neet/polt. Aga kui iga sent loeb ja ei ole plaanis pidevalt LS rikkuda ülekaaluga, siis reaalses elus saab poldikäruga hästi hakkama.
Vasta

Lihtsalt huvi pärast küsin, kas keegi teab, mis tugevusega polte kasutatakse, 8,8 ? Selle detaili unustasin küsida, aga Respo tegi mulle päris hea pakkumise ka PLH-le... Keevise pakkumine nii hea ei olnud Smile
Vasta

(03-12-2019, 17:25 PM)metsakohin Kirjutas:  Kindlasti tuleks lisada kogu saadaolev lisavarustus, veel võiks hankida mingi kraanalaadse toote, mis tõstab vähemalt 500 kg korraga. Sedasi jääks kasuliku koorma jaoks vähem kilosid alles, omal ka kergem, saab rutem koorma maha ja peale Cool
Kuivõrd legaalne midagi sellist kerghaagise tiislile paigutada üldse oleks?
Veokatel, isegi B kat omadel pisikeste kastis olevate kraanade puhul on passis juba vastav märge. ilmselt siis päris nii ei ole lubatud, et poldin kodus mingi kraana peale ja tehtud?
Ja teine küsimus - kas meie kodumaistest kärutootjatest mõni midagi sarnast teeb ja konkureeriva hinnaga pakub? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=222970498&category=TipperTrailer&grossPrice=false&isSearchRequest=true&pageNumber=1&scopeId=T&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=c78df563-62f6-52d2-0260-a42ec8024f29
Vasta

Kallureid ei tehta, sest nagu siingi teemas kenasti nähtub, odavus maksab.

Odav säärane kallur aga ei ole.
Vasta

ma täpsustaks, et kallur säärane käru ei ole.
sealtsamast mobilest leiab umbes tonnise kandevõimega kallurid ka kenasti.
veidi kallimad ja tublisti jumekamad.
Vasta

(04-12-2019, 22:53 PM)v6sa Kirjutas:  Odav säärane kallur aga ei ole.

Minu näite põhjal ca 1k eur kallim samade mõõtudega tavakärust.
Omades 11-ndat aastat Kernus tehtud käru (mis on tegelikult väga hea käru) siis on olnud kordi, mil olen sellest täiskallutusfunktsioonist puudust tundnud. Tegelikult pole täiskallutav mõne aasta lõikes kindlasti kallim kui mõelda erinevate väikeste sutsakate eest vedude tegijatele kulunud summadele.

dieselile - ma panin meelega kõige odavama mis leidsin näiteks. Enda eelistus kindlasti oleks C raami asemel nelikanttoru. Jne..
Vasta

[attachment=79215 Kirjutas:diesel pid='489853' dateline='1575490474']ma täpsustaks, et kallur säärane käru ei ole.
...

Kuidas seda siis nimetada:
   
Vasta

seda nimetatakse täpselt nii, nagu kuulutuses kirjas.
ehk kandevõime 400kg.
ehk siis nali, aga mitte kallur.
ilma pidurita kerghaagis.
paned mõnisada raha juurde ja saad 600-800 kg kandevõimet juurde.
pidur kauba peale.
Vasta

(04-12-2019, 23:39 PM)diesel Kirjutas:  ...
ehk siis nali, aga mitte kallur.
...

Kallur on keretüüp, mitte kandevõime määratlus. Vaid õhu veoks sobilikke kallureid on ka B-kati krusade hulgas.

Neid naljanumbriga haagiseid on ka teiste keretüüpidega.  Selles mõttes olen nõus - kallur peaks olema tugev ja tummine haagis, mis paraku on O2 ja maksab palju.
Vasta

Rattalaagrite osas. Ise olen küll ainult 2tk vahetanud, kuid riknemise põhjuseks on olnud alati tagantotsast läbi simmerlingi tulnud niiskus mis on laagri lihtsalt rooste ajanud.
KNOTT rummudel (Respo kasutab kindlasti, teieste kohta ei ole kindel) on simmerlingid mingit ebamäärast mõõtu ka: 43,5x56x7. Eestist saad osta võllile mõõduga 42 või 44mm - mõlemad annaks sinna muidugi peale vägistada, samas on küsimus kaua ka originaal mõõdus simmerling kestaks, kui simmeri võlli kontaktpind on omadega roostes ning karvane. Käru all on sellele korretkset pinda raske tekitada ning kui lased kuskil lihtsalt vahetada, siis ma arvan, et seda võlliosa ei lükata ka tolmust puhtaks.
Väike mõttetera lihtsalt, et kui niiskus tagant sisse ei tuleks ei peaks ka rattalaagreid vahetama...
Vasta

(05-12-2019, 09:03 AM)qwerty009 Kirjutas:  KNOTT rummudel (Respo kasutab kindlasti, teieste kohta ei ole kindel) on simmerlingid mingit ebamäärast mõõtu ka: 43,5x56x7. Eestist saad osta võllile mõõduga 42 või 44mm - mõlemad annaks sinna muidugi peale vägistada...
Olen vägistanud, alguses läheb sõites soojaks, kuni sisse kulub. Lõpuks ostsin saksast eBayst õiges mõõdus simmerid ja väga hull hind polnudki. Pärast oleks nagu Tiki varuosariiulis ka näinud õiget mõõtu simmerit ja küllalt mõistliku hinnaga.
Vasta

(05-12-2019, 10:08 AM)margus61 Kirjutas:  ...
Pärast oleks nagu Tiki varuosariiulis ka näinud õiget mõõtu simmerit ja küllalt mõistliku hinnaga.

Ka Respo komplektis on õige tihend olemas. Uutel olla juba korraliku tihendiga, minu 2007. aasta mudelil oli veel plastrõngas.

Kui tihti te neid laagreid siis vahetate, et sellest tekib probleem?
Vasta

(04-12-2019, 17:50 PM)aces Kirjutas:  Lihtsalt huvi pärast küsin, kas keegi teab, mis tugevusega polte kasutatakse, 8,8 ? Selle detaili unustasin küsida, aga Respo tegi mulle päris hea pakkumise ka PLH-le... Keevise pakkumine nii hea ei olnud Smile

Veopea omad on 8,8. Alla ronima ei viitsinud hakata et teisi vaadata, kahtlustan et samad.
Vasta

(05-12-2019, 10:37 AM)v6sa Kirjutas:  Kui tihti te neid laagreid siis vahetate, et sellest tekib probleem?

Tuleb ikka ette paari-kolme aasta tagant mõni laager neljast, käru ka juba 1997.
Oletan, et põhjus on väheses kasutamises. Talvel ka veidi sõitu, saab soola, tihendipind läheb seistes rooste, närib tihendi ära, vesi saab laagrisse.
Teatud põhjustel tõmban korra-paar aastas käru garaažis tiislit pidi telfriga lae alla, nii et saba maas ja rattad õhus. Siis olen lasknud tihendava pinna vedela tahkestuva määrdega üle. Poeb vahele ja päris hästi on aidanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne