Autokummid nõukaajal
#81

(02-12-2019, 12:18 PM)stennadi Kirjutas:  'Neid naelrehvi märke kasutasid mõned inertsist veel 90dtel. Olen tegelikult näinud isegi paar aastat tagasi mõnda autot sellise tähistusega liikvel.

(02-12-2019, 12:13 PM)Ri-Q\ Kirjutas:  Samuti räägitakse, et 1980. aastatel kohustati naelrehvide omanikku kandma sõiduki taga punase äärisega võrdkülgset valget kolmnurka, milles oli musta värvi vene täht “š”. Kust pagan ta selle märgi välja võttis ja kas tõesti niisugust asja oli tänaval näha?

venemaal on see siiani kohustuslik (ka välismaa autodele!), iseenesest pole enamik pärast nõukaaega seda kasutanud aga paar aastat tagasi algas kampaania rikkujate trahvimiseks ja märkida valmistajatel oli hää põli.
Nõukaajal joonistasin selle märgi ise. 90-ndatel pidi meil selle asemel kasutama naastu kujutisega märki.
Vasta
#82

(02-12-2019, 12:27 PM)veix__ Kirjutas:  Millistel aastatel see levinud oli, et "roolijoodiku" autole anti O-tähega algav numbrimärk? 80-ndate lõpu kohta mäletan, aga millal algas ja millal lõpetati, seda ei tea.

Aastat ei mäleta aga mul on siiani äiale väljakirjutatud O-numbrid alles Smile
Vasta
#83

(02-12-2019, 12:27 PM)veix__ Kirjutas:  Millistel aastatel see levinud oli, et "roolijoodiku" autole anti O-tähega algav numbrimärk? 80-ndate lõpu kohta mäletan, aga millal algas ja millal lõpetati, seda ei tea.

80.-date lõpul see juba vaibus, s.t. O-numbreid jagati suvaliselt. 

Kampaania alguseks võiks loogiliselt pidada Gorba kuiva ajastu algust 1985.
Vasta
#84

(02-12-2019, 12:18 PM)stennadi Kirjutas:  'Neid naelrehvi märke kasutasid mõned inertsist veel 90dtel. Olen tegelikult näinud isegi paar aastat tagasi mõnda autot sellise tähistusega liikvel
Eelmisel talvel, sedaan Peugeot 306 kandis seda märgist Tallinnas. Oli idamaine külaline.
Vasta
#85

(02-12-2019, 15:56 PM)gruppen Kirjutas:  
(02-12-2019, 12:18 PM)stennadi Kirjutas:  'Neid naelrehvi märke kasutasid mõned inertsist veel 90dtel. Olen tegelikult näinud isegi paar aastat tagasi mõnda autot sellise tähistusega liikvel
Eelmisel talvel, sedaan Peugeot 306 kandis seda märgist Tallinnas. Oli idamaine külaline.
Venemaalt tulijatel jah peal ning samas olen täheldanud - see märk on vist kujunenud praegu Idaosariikides mõnedel Eesti numbritega autodel mingi meelsuse väljendamise vahendiks (a la Georgi lint).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#86

(02-12-2019, 16:34 PM)Walter Kirjutas:  [quote pid='489612' dateline='1575291419']
[quote pid='489591' dateline='1575278286']
... see märk on vist kujunenud praegu Idaosariikides mõnedel Eesti numbritega autodel mingi meelsuse väljendamise vahendiks (a la Georgi lint).

[/quote]

[/quote]
Ei ole meelsusega kuidagi seotud.
Lihtsalt ei viitsita seda märki iga kord ülesse sättida ja ära korjata, kui venes käiakse.
Vasta
#87

(02-12-2019, 12:13 PM)Ri-Q Kirjutas:  Samuti räägitakse, et 1980. aastatel kohustati naelrehvide omanikku kandma sõiduki taga punase äärisega võrdkülgset valget kolmnurka, milles oli musta värvi vene täht “š”. Kust pagan ta selle märgi välja võttis ja kas tõesti niisugust asja oli tänaval näha?
Noil aegadel olid inimesed harjunud sellega, et paljusid asju polnud kuskilt "välja võtta". Autojuht otsis liikluseeskirjast märgi mõõdud välja, võttis jupi paksemat paberit, joonlaua, hariliku pliiatsi, käärid ja vildikad (või kui oli käepärast, siis plakatisuled + potsikud punase ja musta tušiga) ja nii see märgike valmis saigi. Kavalamad delegeerisid selle vastutava ülesande järeltulevale põlvkonnale, kes ülesande enamasti suurima täpsuse ja ülima kvaliteediga täitsid. Kõvemad mehed võtsid vajalike mõõtmetega kolmnurkse plekitüki, peened pintslid ja valget, punast ja musta värvi.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#88

(02-12-2019, 20:29 PM)Mossemees Kirjutas:  
(02-12-2019, 12:13 PM)Ri-Q Kirjutas:  Samuti räägitakse, et 1980. aastatel kohustati naelrehvide omanikku kandma sõiduki taga punase äärisega võrdkülgset valget kolmnurka, milles oli musta värvi vene täht “š”. Kust pagan ta selle märgi välja võttis ja kas tõesti niisugust asja oli tänaval näha?
Noil aegadel olid inimesed harjunud sellega, et paljusid asju polnud kuskilt "välja võtta". Autojuht otsis liikluseeskirjast märgi mõõdud välja, võttis jupi paksemat paberit, joonlaua, hariliku pliiatsi, käärid ja vildikad (või kui oli käepärast, siis plakatisuled + potsikud punase ja musta tušiga) ja nii see märgike valmis saigi.

ise tegin kunagi sama moodi õppesõidu y märgi kui emmiga lubadeta sai sõidetud vanamehe kõrval.
Vasta
#89

Nii sai vanamehele ka 70-ne märk tehtud omalajal. Kavalamad ehitasid märgile veel miskisest laste konstruktorist el.ajami külge, millega miilitsat kohates number kiiresti üles tõsteti - muidu sõideti ikka ilma märgita ringi. Toungue

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#90

Aga kas keegi mäletab, millal EV-s muudeti talverehvid kohustuslikuks? Päris alguse LE on väga lage.
Vasta
#91

(03-12-2019, 12:38 PM)Ri-Q Kirjutas:  Aga kas keegi mäletab, millal EV-s muudeti talverehvid kohustuslikuks? Päris alguse LE on väga lage.

1997 aprillis muudeti kohustuslikuks.
Vasta
#92

(03-12-2019, 12:38 PM)Ri-Q Kirjutas:  Aga kas keegi mäletab, millal EV-s muudeti talverehvid kohustuslikuks? Päris alguse LE on väga lage.

Tundub, et alates 1997. 
https://www.riigiteataja.ee/akt/31627
Vasta
#93

Kas mitte 1996 ei olnd?  95 aasta alul tekkis me majapidamisse Sierra ja vist esimesel aastal tolle teemaga ei tegelenud aga järgmisel talvel sai poolvägisi talvekad soetatud. 
 Tollega olnd seoke lugu lisaks, et küünist, kus varju all hoitud, teepeale olnud pisuke tõus ja igakord pidi jube hoolega lume ära rookima, et stardist võetud hooga kenasti üles sõidusuunda keeratud saaks. Kui siis esmakordselt talvekatega sama trikki tegin, lendasin mauhti üle teeraja teisele poole hange… krrrt, olnud jälle pool tundi kaevamist. Pidamine oli "pisut" teine kui "silestonedel". Big Grin

loll on loll olla.
Vasta
#94

Janka jutt jummala õige. Külastasin Sillamäed pühapäeval ja vahepeal tegin(plikal olid võistlused seal) aega parklas parajaks. Üks noorema poolne härrasmees(vene keelt kõnelev) tuli oma MB-ga parklas minu autot vaatama ja uurima,et kust sellist kleepsu saaks Smile
Vastastiku võõraid keeli purssides ajasime juttu ja silmanurgast silmasin tal pagassil seda "š" kleepsu. Mainisin,et vanasti pidi Eestis kõigil naelikute omanikel see olema. Tema siis teatas,et venes peab ka tänapäeval see olema. Ja kuna ta seal iga nädal käib(hooldab oma babushkat) siis ei viitsi ta seda seal koguaeg ära võtta ja tagasi panna. Trahvi pidavat saama esimesel korral meie rahas 15.- paberitega või viiekas lihtsamalt Smile

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#95

(03-12-2019, 15:18 PM)wagoneer Kirjutas:  Janka jutt jummala õige. Külastasin Sillamäed pühapäeval ja vahepeal tegin(plikal olid võistlused seal) aega parklas parajaks. Üks noorema poolne härrasmees(vene keelt kõnelev) tuli oma MB-ga parklas minu autot vaatama ja uurima,et kust sellist kleepsu saaks Smile
Vastastiku võõraid keeli purssides ajasime juttu ja silmanurgast silmasin tal pagassil seda "š" kleepsu. Mainisin,et vanasti pidi Eestis kõigil naelikute omanikel see olema. Tema siis teatas,et venes peab ka tänapäeval see olema. Ja kuna ta seal iga nädal käib(hooldab oma babushkat) siis ei viitsi ta seda seal koguaeg ära võtta ja tagasi panna. Trahvi pidavat saama esimesel korral meie rahas 15.- paberitega või viiekas lihtsamalt Smile
Naljamehed, ma juba hulka postitusi tagasi kribasin sellest venemaa värgist ... Ikka kordame mitu korda üle.
Vasta
#96

шипованная шина    ehk naastrehv vene keeles ,sealt ka see sümbol autotähisel .


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#97

Lapsepõlv tuleb meelde, heas mõttes. Pobedal oli taga pealesunnitud pikk number, selle jaoks tegin aluse ja kasutasin otstes kahte originaalset keskmist lühikese numbri hoidjat. Selle kohal troonis talvisel ajal metallist Š punase äärega kolmnurgas. All olid Niva naelutatud rehvid. Nostalgiahetk, palun vabandust!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#98

(03-12-2019, 15:18 PM)wagoneer Kirjutas:  Vastastiku võõraid keeli purssides ajasime juttu ja silmanurgast silmasin tal pagassil seda "š" kleepsu. Mainisin,et vanasti pidi Eestis kõigil naelikute omanikel see olema. 

EV ajal meil vene "š" ? No ei mäleta sellist märki. A naelad mul olid. Tutikad Dunlopid, maksid jopp matt. Foori alt minema läksin, olin esimene. Tagaveolisega. Vot olid ajad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#99

(03-12-2019, 21:27 PM)honkomees Kirjutas:  
(03-12-2019, 15:18 PM)wagoneer Kirjutas:  Janka jutt jummala õige. Külastasin Sillamäed pühapäeval ja vahepeal tegin(plikal olid võistlused seal) aega parklas parajaks. Üks noorema poolne härrasmees(vene keelt kõnelev) tuli oma MB-ga parklas minu autot vaatama ja uurima,et kust sellist kleepsu saaks Smile
Vastastiku võõraid keeli purssides ajasime juttu ja silmanurgast silmasin tal pagassil seda "š" kleepsu. Mainisin,et vanasti pidi Eestis kõigil naelikute omanikel see olema. Tema siis teatas,et venes peab ka tänapäeval see olema. Ja kuna ta seal iga nädal käib(hooldab oma babushkat) siis ei viitsi ta seda seal koguaeg ära võtta ja tagasi panna. Trahvi pidavat saama esimesel korral meie rahas 15.- paberitega või viiekas lihtsamalt Smile
Naljamehed, ma juba hulka postitusi tagasi kribasin sellest venemaa värgist ... Ikka kordame mitu korda üle.
Tegelikult selle märgi kohustuslik kandmine venes lõpetati ära. Omalgi kodus olemas kuid ei jõudnud paikka panna, paaril korral oli taga kojamehe vahel. Muidu oli trahviks 500 ruublit ehk siis 7.15€. Käin ise viimased 7-8a. iga kuu sanktsioonide all kannataval!!! naabril külas ja kursis sealsete asjade ja hindadega.
Vasta

(05-12-2019, 07:36 AM)juri73 Kirjutas:  Tegelikult selle märgi kohustuslik kandmine venes lõpetati ära. ...

nojah, selle äramuutmisega oli ikka pidev jama, siseministeerium esitas ettepaneku ja siis ei võetud vastu, osad olid juba teadmises et ei pea panema ja said rõõmsalt trahve jne. https://youtu.be/AaHs11PSBW8?t=300
Lõpuks oli Medvedevi allkirjaga paber (Постановление от 24 ноября 2018 года №1414.) avaldatud 2018 lõpus ametlikus portaalis http://government.ru/docs/34889/ millega sellest aastast tõesti ei pea seda märki enam kandma.
Tsitaat:Кроме того, внесёнными изменениями исключена обязанность водителя устанавливать опознавательный знак «Шипы» на механических транспортных средствах, имеющих шипованные шины. Такая обязанность закреплена в пункте 8 Основных положений и не менялась с момента их издания. Постановлением Правительства от 24 марта 2017 года №333 перечень неисправностей и условий, при которых запрещается эксплуатация транспортных средств (приложение к Основным положениям), был дополнен новым пунктом 7.151, запрещающим эксплуатацию транспортного средства в случае отсутствия таких опознавательных знаков.

Знак «Шипы» потерял свою актуальность в связи с тем, что в настоящее время динамические характеристики движения транспортного средства в значительной мере определяются другими факторами (конструкцией транспортного средства; степенью его загруженности; наличием современных электронных систем, способствующих торможению/стабилизации и др.). Таким образом, установка этого знака на современных автомобилях не позволяет другим участникам движения однозначно судить о вероятном характере их движения, особенно в условиях неоднородного дорожного покрытия, характерного для зимних условий.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne