Haagis või kastiauto? [poolitus teemast Haagise valik]
#41

(10-12-2019, 09:05 AM)vant Kirjutas:  Sekundeeriks ka sellele pe$$eminekule Smile
 12 või 13 aastat on neliveolise kastikaga tööd tehtud, nii kastis kui kasti taga kõiksugu asju veetud ...
ma sama meelt, mul pika kastiga 4x4 kastikas (ja vanasti oli uazik kastikas) siis enamiku asju saab kastis veetud (lihtne manööverdada, pole vaja terve päev käru taga vedada), üle tonni paned kasti alusega, lahtise luugiga saab kuni 3m asju veetud (vineer, lauad-prussid), vahel ka 4 m kodu lähedal suure patuga ja kui on vaja suuremõõdulisi vedada siis olen ikka suurt kerghaagist laenanud, omal pole. Tegelt oleks ostnud ka, kui oleks seeriatootmises üle 1,5 laia kerghaagist (1,55 või 1,6) pikkusega 4 m. Paar korda olen seadust rikkunud ja vedanud ka suurt O2 haagist taga, load seda ei luba. 
Aga need pooleveolised bussid maal ei päde, pool aastat ei saa nendega õuelegi sõita, ei tõuse minu mäkke lumisel, jäisel või vihmaligasel ajal.
Vasta
#42

Kui pirita või nõmme uusrikkal on täissuuruses kokpitiga kastikas, siis on see tillipikendus.  Aga kui tegu on täispika kastiga veoautoga, siis see on täisväärtuslik tööloom ja maal ongi meil 9 kuud aastas pori/lumi/libe tee.
Vasta
#43

(10-12-2019, 09:51 AM)huvi5 Kirjutas:  Kui pirita või nõmme uusrikkal on täissuuruses kokpitiga kastikas, siis on see tillipikendus.  Aga kui tegu on täispika kastiga veoautoga, siis see on täisväärtuslik tööloom ja maal ongi meil 9 kuud aastas pori/lumi/libe tee.

KUI see kastikas kunagi teelt maha asja pärast ei keera, siis jah. Aga kui raha on, siis milles probleem? Tasuta lõunaid looduses ei ole ja täiemõõdulise kastika pruukimine linnas on piisav karistus mõtlemisvõimelisele inimesele.
Vasta
#44

Teema on "Haagise valik". Kõik peale ühe saavad sellest aru. Kas mõni mode saaks "kaubik või haagis" lõigud tõsta sinna, kus on juba "bensiin või diisel", "naast või lamell", "blond või brünett", "ema või tütar", "saku või alecoq", "iiri või šoti" ja muud taolised maitseküsimused lõpututeks sisutühjadeks heietamisteks?
Vasta
#45

(10-12-2019, 00:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(09-12-2019, 22:09 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
"Klassikaline" maastur-kastikas on mõttetu, see ei kõlba suurt millekski muuks peale mudas sõitmise. Tillipikenduse värk. Ja eriti ebamugavad sõita.

Priit, mine per$$e.
Ei lähe  Cool   Jonnin ja keeldun! Eriti praegu, kus värskelt jälle kord kõht pikalt lõhki tehtud ja oskad MUGAVUSEST auto juures lugu pidada! 

Need maastur-kastikad on toredad asjad ja osadel ka täitsa uskumatud lubatud numbrid, Isuzudel 3500 käru ka  1100 kastis etc. Kõik vastab tõele. Dodge RAM'iga on sigahea sõita, kui mingi arutu paat sabas - jõudu ja mugavust jagub sõiduautodele ka! Ehituslikult USA jaoks on sillad ka koormateks arvestatud ehk kasti võib ka midagi panna. Aga tarbimismugavus hinnalipiku teljega võrreldes on "olematu"! Tahad poodi minna, siis mõtled, kuhu auto panna! Sisse-välja ka keerulisem käia, ülalpidamise kulud on sõgedad ainuüksu rehvimõõdult jne. Lisaks oledki selline tillipikendaja teel...

Vanus on sealmaal, et täna ma armastan autosid "teen ukse lahti, astun sisse ja istun istmele". Ja välja vastupidises järjekorras ning 30-sendise "lõhega" kõhul lihtsalt saan ennast keerata, tõusta ja väljuda! JA ka vajadus 80+ esivanemaid vedada, et Nad ei peaks hambad ristis kangutama... 
Ma üha enam ei armasta neid käulasid, kuskoahst ma pean ennast käterammuga välja vedima, ennast välja libistama, kuhu sisse peab pugema, kuskohast kõnnitele pääsemnien tähendab sügavkükist püsti tõusmist jne, jne. Jah, suvi otsa sõitsin jälle mõnusa manual-Compactiga. Lihtsalt bemmi ülim mõnus juhitavus ja kihutamisvõime kõrvalmaanteedel (sai ikka peal k hoitud, nii 120 keskmiseks Luuale etc - ega ma mingi vanaätt pole) kompenseeris kasutus-ebamugavust. Saevarustus mahtus pakiruumi ja muu pole oluline.  Omegatega sama, maantee mugavus on ikka üleprahi, aga sellest poolkorvist "tagumik vastu asfalti" välja pugemine on PITA! 

Lisaks olen kaardistanud oma päriselt-päriselt  autokasutuse veoskeemi osas. 5 aastat Quattroga ja paljuvedu läks vaja vaid Talverallile radasid otsides! Jah, ka suvel sai puukoormaga metsaall dragracetud ja mingit kaapsugi maha ei jäänud - muidugi on hea! Aga karjuvat vajadust pole tundnud. Kuna ma välistasin teadlikult omal ka teetammi 150cm laiusega (normaalne paadikäru läheb üle) igasuguse autoliikluse mereäärde, siis ma ei näe vajadust oluliselt kallimat aga väga palju ebamugavamat toodet soetada. Kast on veel omaette teema ja nende hiina-jaapani imede roostelembus! Jällegi on "aus Tai kaup" elik Isuzu teistest parem aga sedagi on nüüd aastaid saanud kasutada ja... 
On terve hulk selliseid tegelasi, kelle jaoks on maastur-kastikas peaaegu "möödapääsmatu" aga ka siis on enamusel "vaja" mõttetult metsa otse põdra kõrvale sõita jms. Talumehele, liinimeestele, metsameetsele jne on maastur-kastikas aga vajalik. 

Ja nii oma vajadusi ja tarbimist "kõrvalt jälgides ja kaardistades" olengi jõudnud sellise automargi ja mudeli juurde, mis on üldiselt olnud siiani minu jaoks välistatud! T4 kohe kindlasti.  Sprinter on natuke liiga suur, Transit üüberkole ja vist laguneb ka, Renault  suur, ja siis muud prantslased ka ikkagi "tsipa" liiga suured. Oleks seda kere pika kabiini ja kastiga - see oleks ka kõva Tegija! Aga muidu on viidatud "vilkuritega valge boxer" ka alternatiiv, sõita on nendega ju ülimõnus, lisaks suisa 7 kohta, kast 2888 pikk ehk 3-meetrise kipsi/OSB paneb kenasti peale ja ka samapikka küttepuud saab vedada jne.  Kandevõime passis 1307kg, piduriga haagis 2500kg. Kokku "asendab" selline auto ju peremulli+O2 haagis!!! A'la 7-kohaline vojaager suure käruga. Kui olla üle suhtumisest "näe töömees tuleb", ja see enesekindlus tuleb vaid ajaga!, siis minu arust universaalsemat mitme majapidamise vahel sõidu asja pole olemas. 
EDIT: Transiti kohalt pean oma suhtumist äkki muutma, see näeb täitsa äge välja ja sisu on puhas sõiduauto! Suisa tehases värvitudki. Pildid on aga ilmekaimad linna-auto problemaatikast Toungue  

Ei vali haagist, ja siis otsi sinna ette legaalset vedurit, ostaks "kaks ühes" kola vedamiseks! Selveri parklas sama ebamugav, kui RAM vms stuff, tänu levikule vast remontida mõistetakse ja rattamõõt pole ka neegri oma.
Vasta
#46

Kuna minu sõiduõpe käis kadriorus GAZ52-ga, siis ma tegelikult ei tunne ennast eriti karistatuna linnas suurte autodega sõites...suht suva. Nagunii mahub läbi peaaegu igalt poolt. Nagunii mahub parkima. Rooli peab keerama lihtsalt ja suuremad kaared tegema - aga mis viga on tänapäeval roolivõimendi ja sünkroniseeritud käigukastiga (või suisa automaadiga) seda kõike teha.

Mina ei nimetaks kedagi kabiini pikkuse pärast imbetsilliks. Mul oli näiteks neljaliikmelise perega kolme istmega transit ja jube tobe oli minna kahe autoga ainult sellepärast, et ühele pereliikmele istekohta polnud. Ma oleks täitsa valmis olnud loobuma natukesest kaubaruumist selle nimel.

Sõidumugavus on igalühel eraldi defineeritud...minu jaoks oli näiteks vana transit palju mugavam, kui tol hetkel uhiuus fabia.

Suurus ei näita ka suurt midagi sisse-välja käimise kohta...hetkel kirun ennast, et ei näinud ette seat leoni kangemates varustustasemetes sunniviisiliselt kaasa tulevate sportistmete sisse-välja käimise ebamugavust. Samas rifterisse või kasvõi pajerosse - minu tagumikule ülimugav.
Vasta
#47

(10-12-2019, 10:53 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-12-2019, 00:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(09-12-2019, 22:09 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
"Klassikaline" maastur-kastikas on mõttetu, see ei kõlba suurt millekski muuks peale mudas sõitmise. Tillipikenduse värk. Ja eriti ebamugavad sõita.

Priit, mine per$$e.
Ei lähe  Cool   Jonnin ja keeldun! Eriti praegu, kus värskelt jälle kord kõht pikalt lõhki tehtud ja oskad MUGAVUSEST auto juures lugu pidada! 

Need maastur-kastikad on toredad asjad ja osadel ka täitsa uskumatud lubatud numbrid, Isuzudel 3500 käru ka  1100 kastis etc. Kõik vastab tõele. Dodge RAM'iga on sigahea sõita, kui mingi arutu paat sabas - jõudu ja mugavust jagub sõiduautodele ka! Ehituslikult USA jaoks on sillad ka koormateks arvestatud ehk kasti võib ka midagi panna. Aga tarbimismugavus on olematu! Tahad poodi minna, siis mõtled, kuhu auto panna! Sisse-välja ka keerulsiem käia, ülalpidamise kulud on sõgedad ainuüksu rehvimõõdult jne. 

Vanus on sealmaal, et täna ma armastan autosid "teen ukse lahti, astun sisse ja istun istmele". Ja välja vastupidises järjekorars ning 30-sendise "lõhega" kõhul lihtsalt saan ennast keerata, tõusta ja väljuda! JA ka vajadus 80+ esivanemaid vedada, et Nad ei peaks hambad ristis kangutama... 
Ma üha enam ei armasta neid käulasid, kuskoahst ma pean ennast käterammuga välja vedima, ennast välja libistama, kuhu sisse peab pugema, kuskohast kõnnitele pääsemnien tähendab sügavkükist püsti tõusmist jne, jne. Jah, suvi otsa sõitsin jälle mõnusa manual-Compactiga. Lihtsalt bemmi ülim mõnus juhitavus ja kihutamisvõime kõrvalmaanteedel (sai ikka peal k hoitud, nii 120 keskmiseks Luuale etc - ega ma mingi vanaätt pole) kompenseeris kasutus-ebamugavust. Saevarustus mahtus pakiruumi ja muu pole oluline.  Omegatega sama, maantee mugavus on ikka üleprahi, aga sellest poolkorvist "tagumik vastu asfalti" välja pugemine on PITA! 

Lisaks olen kaardistanud oma päriselt-päriselt  autokasutuse veoskeemi osas. 5 aastat Quattroga ja paljuvedu läks vaja vaid Talverallile radasid otsides! Jah, ka suvel sai puukoormaga metsaall dragracetud ja mingit kaapsugi maha ei jäänud - muidugi on hea! Aga karjuvat vajadust pole tundnud. Kuna ma välistasin teadlikult omal ka teetammi 150cm laiusega (normaalne paadikäru läheb üle) igasuguse autoliikluse mereäärde, siis ma ei näe vajadust oluliselt kallimat aga väga palju ebamugavamat toodet soetada. Kast on veel omaette teema ja nende hiina-jaapani imede roostelembus! Jällegi on "aus Tai kaup" elik Isuzu teistest parem aga sedagi on nüüd aastaid saanud kasutada ja... 
On terve hulk selliseid tegelasi, kelle jaoks on maastur-kastikas peaaegu "möödapääsmatu" aga ka sisi on enamusel "vaja" mõttetult metsa otse põdra kõrvale sõita jms. Talumehele, liinimeestele, metsameetsele jne on maastur-kastikas aga vajalik. 

Ja nii oma vajadusi ja tarbimist "kõrvalt jälgides ja kaardistades" olengi jõudnud sellise automargi ja mudeli juurde, mis on üldiselt olnud siiani minu jaoks välistatud! T4 kohe kindlasti.  Sprinter on natuke liiga suur, Transit üüberkole ja vist laguneb ka, Renault  suur, ja siis muud prantslased ka ikkagi "tsipa" liiga suured. Oleks seda kere pika kabiini ja kastiga - see oleks ka kõva Tegija! Aga muidu on viidatud "vilkuritega valge boxer" ka alternatiiv, sõita on nendega ju ülimõnus, lisaks suisa 7 kohta, kast 2888 pikk ehk 3-meetrise kipsi/OSB paneb kenasti peale ja ka samapikka küttepuud saab vedada jne.  Kandevõime passis 1307kg, piduriga haagis 2500kg. Kokku "asendab" selline auto ju peremulli+O2 haagis!!! A'la 7-kohaline vojaager suure käruga. Kui olla üle suhtumisest "näe töömees tuleb", ja see enesekindlus tuleb vaid ajaga!, siis minu arust universaalsemat mitme majapidamise vahel sõidu asja pole olemas. 

Ei vali haagist ja siis otsi sinna etta legaalset vedurit, ostaks kaks ühes kola vedamiseks!

Millise HAAGISE ma valima peaks?
Vasta
#48

(10-12-2019, 10:29 AM)karlarnold Kirjutas:  Teema on "Haagise valik"...

Seda küll, aga pealkirja mõte on suuresti "Veoste vedu". Sellisel juhul võib pisut rääkida ka mootoriga varustatud "haagisest".
Vasta
#49

(10-12-2019, 11:01 AM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 10:53 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Ei vali haagist ja siis otsi sinna etta legaalset vedurit, ostaks kaks ühes kola vedamiseks!

Millise HAAGISE ma valima peaks?
Ja fuktsionaalset lugemisoskust on vaja milleks????
Vasta
#50

(10-12-2019, 11:34 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-12-2019, 11:01 AM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 10:53 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Ei vali haagist ja siis otsi sinna etta legaalset vedurit, ostaks kaks ühes kola vedamiseks!

Millise HAAGISE ma valima peaks?
Ja fuktsionaalset lugemisoskust on vaja milleks????

Right back @ you.

Teemaks ei ole, et kas ma peaks ostma bussi või haagise. See, et Sina väikse BMW istemel mahud, ei puutu kuidagi haagise valimisse. Igasse teemasse on vaja paugutada rämedalt teemast välja minevat teksti, aga kui panna linke ja jura juurde, siis on ok või? Mul on palju parem ronida XC90sse näiteks, kui passatisse, seega soovitan valida haagise, mis paremini volvo järel istub kui passati?

teema esimene postitus:" Seisab lähiajal ehk ees haagise ost. Kerghaagis ühe sillaga (kuni 750kg siis). On siin inimestel kogemusi, mis tootja valida? Keevis või poltliitega? Või mida üldse veel tähele panna? "

Seal ei ole kirjas, et lähiajal on vaja prusse vedada. Seal on kirjas, et milline haagis parim on. Mis parim tähendab, et tõesti lahtine mõiste, aga parim haagis ei ole mikrobuss. Mikrobuss on mikrobuss ja haagis on haagis. Tule taevas appi.
Vasta
#51

(10-12-2019, 12:02 PM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 11:34 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-12-2019, 11:01 AM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 10:53 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Ei vali haagist ja siis otsi sinna etta legaalset vedurit, ostaks kaks ühes kola vedamiseks!

Millise HAAGISE ma valima peaks?
Ja fuktsionaalset lugemisoskust on vaja milleks????

Right back @ you.

Teemaks ei ole, et kas ma peaks ostma bussi või haagise. See, et Sina väikse BMW istemel mahud, ei puutu kuidagi haagise valimisse. Igasse teemasse on vaja paugutada rämedalt teemast välja minevat teksti, aga kui panna linke ja jura juurde, siis on ok või? Mul on palju parem ronida XC90sse näiteks, kui passatisse, seega soovitan valida haagise, mis paremini volvo järel istub kui passati?

teema esimene postitus:" Seisab lähiajal ehk ees haagise ost. Kerghaagis ühe sillaga (kuni 750kg siis). On siin inimestel kogemusi, mis tootja valida? Keevis või poltliitega? Või mida üldse veel tähele panna? "

Seal ei ole kirjas, et lähiajal on vaja prusse vedada. Seal on kirjas, et milline haagis parim on. Mis parim tähendab, et tõesti lahtine mõiste, aga parim haagis ei ole mikrobuss. Mikrobuss on mikrobuss ja haagis on haagis. Tule taevas appi.
See teema, aga ka igasugune seadusandlus, on vahepeal niipalju arenenud! Vahepeal jõuti juba absurdsete hindadega asjadeni nagu O2 kasthaagised jms. Üldse on haagis Eestis täiesti sõgeda hinnaga OSTA, rentida on mõtekas. Muuseas, viimane küsimus ostuks oli jälle ju ATVd vaja vedada kalale jms. Jummala pohh, milline nendest osta sest kõik vad peaaegu ühesugused. Tiisli pikkuse vahe ongi suurim erinevus. Kuna kalal käiakse pikemalt kui pool päeva, on rahaliselt mõtekam haagist omada. Selline korralik lisadega asi maksab  1500raha, tavaline kerghaagise ööpäeva rendihind on 25€ ehk 60 päeva käid kalal, oled nullis. Aga kui hagist on vaja paaritunnisteks sutsakateks, siis on rendikordade arv 100 ja rohkem, mis selle raha eest saab. Ja ka siis vaatad, kas  autol passis on üldse mingi number kirjas või on seal "mõnitus". 

Kaubik tuli sisse, kui jutt on "kogu aeg käru sabas ja muudkui tassin kõike, tohutud kaalud". Aga ka kaudselt läbi haagiste kaante, et on head hoiukohad! Kaubik on ju veel suurem hoiukoht  Big Grin Kui tekib juba reaalne O2 haagise vajadus ehk pidevalt on vaja tassida bigbagiga betooni jms, siis ongi kastikas! Kraanaga, et olla autonoomne suurte raskuste mahatõstmisel. Täiesti abiks ka teises "kuumas" teemas metsaveol, kui 3-meetrine teeääres on. Sellega tõstad omale 2 tihu küttenotte ka turjale. Kuna autorong on igapäevane, on juba kastikaga ju mugavam toimetada??? See odavaim O2 kasthaagis, kui sinna veel paar reaalselt vajalikku lisa juurde panna, maksaks ikkagi 2300€. Järgi jääb 5750-2300=3450€ eest vedukile + OMA kraana. Ma ei oska kraanale mingit väärtust panna sest omal pole kodus trakatsit, mille "kunniga" tonni maha tõsta näiteks. Poest tõstetakse asjad ju peale. Minu jaoks oleks see "tohutu väärtus", vähemallt lisaväärtus! Teine äärmus, kuna sai ka kallurhaagise pilt pandud, mille RENT ei maksa midagi aga haagis ise julmalt: mitu ühes. Hüdraulika pealt on 200 kilo kandevõimet läinud aga mugavust on selle võrra rohkem juures. Kaubaruum on juba 2 meetrit lai, mitte 1,5 nagu haagisel. 

Lihtsalt Eestis on valik olematu, et panna hinnad õigeks. Et võtta haagis ja samas hinnas kastikas. Odavaim 1000 kilo kandevõimega haagis on see tundmatu asi 1450€. Enamuse autodega kaasneb kahjuks ka BE vajadus. Odavaim sellise kandevõimega kastikas on mõned rahad kallim. Rootsis on amuu jõutud aga hagiste asendamiseni autodega ja sedalaadi asju on seal palju liikvel! Need kõik seal maalt toodud ja ongi "mootoriga haagised" sest osadel moodsatel autodel pole enam üldse haagist lubatud, õigemini on see paljudel puhkudel mõnitamine! Odavam on kolaveoks eraldi pisemat kastiautot omada! 
Toon näite: isegi füüsiliselt konks küljes, kõige tüüpilisem aasta 2019/2020 pereauto, mille sabas võiks haagisel murutrakatsit suvekodusse vedada. Aga mida ütleb taustakontroll: 345 kilo on nii piduriteta kui piduritega haagise mass! Tühjasid haagiseid saab tõesti vedada! Ja see kahjuks on tulevik ehk erakaubik võib muutuda väga popiks! Elektriautodel on ju niigi käru 0kg, Leaf, NV200Evalia, Kona jms kohe kindlasti. Kona täitsa ju auto. Kontrollisin: kuigi USAs on Model X käru vist isegi lubatud, siis Eestis on passis kõik 0 kg! Esimenme elektriauto, millel on ka kobe haagis lubatud, on see aparaat  Big Grin Teema "kas oma kerghaagis või pisike era kastiauto" ei olnud veel mõne aasta eest väga päevakorral, aastal 2020, kuhu me kohe jõuame, aga küll!
Vasta
#52

(10-12-2019, 13:42 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-12-2019, 12:02 PM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 11:34 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-12-2019, 11:01 AM)ivo86 Kirjutas:  
(10-12-2019, 10:53 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
...
...
...
Üldse on haagis Eestis täiesti sõgeda hinnaga OSTA, rentida on mõtekas.
pidevalt on vaja tassida bigbagiga betooni jms, siis ongi kastikas! Kraanaga, et olla autonoomne suurte raskuste mahatõstmisel.

Nüüd lõpuks ma olen nõus. Kui on valida, kas Tiki, Respo, Brentex või üldse neljas ning kaane vajaduse üle ka veel mõtisklete, sest te olete betoonifirma, siis on targem rentida käru ning osta kallur ja kraana.

Ning kuna süües kasvab isu, siis võtke kohe see: Täpselt paras kraana koju
Kindla peale minek, respoga ei tee midagi!
Vasta
#53

(10-12-2019, 10:29 AM)karlarnold Kirjutas:  Teema on "Haagise valik". Kõik peale ühe saavad sellest aru. Kas mõni mode saaks "kaubik või haagis" lõigud tõsta sinna, kus on juba "bensiin või diisel", "naast või lamell", "blond või brünett", "ema või tütar", "saku või alecoq", "iiri või šoti" ja muud taolised maitseküsimused lõpututeks sisutühjadeks heietamisteks?
hästi öeldud! Smile

jupitamine nüüd tehtud. Tüütu see alati on, sest peab kogu selle teemasse keedetud "jäätis sinepi ja frikadellidega"-supi läbi närima ja algosadeks lammutama. Eks teinekord rakendan "profülaktilist kustutamist" Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#54

(10-12-2019, 17:34 PM)ivo86 Kirjutas:  Ning kuna süües kasvab isu, siis võtke kohe see: Täpselt paras kraana koju
Kindla peale minek, respoga ei tee midagi!

Big Grin  Kusjuures mingil tegelasel ongi kraana hobiautoks   Big Grin 

Aga haagistega minnake kas "hulluks" või oma väljamõeldud vajadustega "mägedesse". Reaalsuses on mingil poolkööbakal kärul 200 kilo prahti ja selline on 90% sõitudest. Ka see 400-kilona ATV ei lõhu midagi. Hulluks lähevad enamasti jahimehed, kui valavad sellise PLD kopaga vilja, porknaid, kartulit, midaiganes servani täis ja siis Boggeritega varustet jõhkardiga lohistavad selle mööda värsket väljaveoteed söödaplatsile, vahepeal iseennastk ivintsiga välja tõmmates. Ja siis imestavad - näed, katki läks, tähendab ebakvaliteetne! REAALSUS, nähtud! Ühele sellisele ärimehele ma kord soovitasin, et osta siis juba forwarder - saad sigadele sööta viia ja põdra kered metsast tagasi tuua. Solvus... ostis uue kahesillalise ja "tugevdatud", selle puruks tõmmatuga saan praegu vahepeal ise koju puid tuua  Big Grin Uus sild läks alla ja Sõber sai kopikate eest omale.
Vasta
#55

50+ aastates inimesena  Valmierasse sattudes ehitusmaterjali sai ostetud rohkem kui pisikaubikusse Fiat Scudo mahtus. Samast sai ostetud siis juurde ksf PlyVal soovitatud Neptunase haagis ja ühekorraga kõik OK. Haagis hea hinnaga, kerge, pisike, hea kandejõuga ühe alusetäie korraga  materjali vedamiseks. Kodus sobib peale auto järel tarvitamise ka igasugusteks metsas ukerdamisteks ATV või pisitraktori sappa võtta. Pikki asju vedada harva, selleks saab mõneks korraks rendist võtta kasvõi 30 km kauguselt.
Autosid tuleb eluetappides vahetada. Noorelt odav, tihti remonti vajav maastur(et tehnikast taipu õppida). Keskeas pereinimeesena kauemkestev sõiduauto+haagis. Kui juba kõhtu on, selg ka väga ei paindu enam, aeg kaubik muretseda. Saad sirge seljaga autosse, taha mahub koer, õngevärk, püss, võibolla keedu- ja magamisasjadki. 70+ aeg laste liisingu läbinud linnamaasturile kolida. Ja hea kui kollast värvi- leiad parklast kohe üles, teel kõigile näha et penskar tulemas, tal võib pööramisel laiemat teed vaja olla...
Vasta
#56

(11-12-2019, 03:08 AM)pen.skar Kirjutas:  Samast sai ostetud siis juurde ksf PlyVal soovitatud Neptunase haagis ja ühekorraga kõik OK. Haagis hea hinnaga, kerge, pisike, hea kandejõuga ühe alusetäie korraga  materjali vedamiseks. 

Selle piduritega Rustiku? On siis korralik Poola toode, nagu aru saada. See on tõesti hinnalt ja numbritelt see, mis veel kuidagi mõistetav-söödav on. 1300kg on ka see number, mis paljude autodega koos veel BE'd ei tee aga samas aluse standardmõõdus OSB tood koju ära.

Haagis.ee uus leht on parem, sealt näeb, et vähemalt teoorias pakutakse samu piduriga haagiseid kolmes versioonis! On piduriga O1 750kg, siis peaaegu kõigile autodele sobiv O2 täismassiga 1000kg ja seesinane 1300kg, kus E-vabaduseks ei tohi veduki täismass olla üle 2200kg. On ka 1600kg aga see on juba teine teema. 
Peaks äkki korra vaatamas käima, aastaid tagasi seal Mäealuses ei jätnud paaditreila küll mingit muljet. See oli muidugi "vana tüüp" pikenduva tiisliga jne, uus leht näitab hoopis teistlaadi toodangut! Omaette küsimus on hinnad kodukal, mis erinevad auto24 omadest ju täpselt 20% jagu Big Grin Koduka hinnaga piduritega haagis kätte saada Rolleyes
Vasta
#57

(11-12-2019, 10:18 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Selle piduritega Rustiku? ... 1300kg on ka see number, mis paljude autodega koos veel BE'd ei tee aga samas aluse standardmõõdus OSB tood koju ära.
no mu pisikese linnaka taha võib 1500 kilo riputada ja 3500 läheb lõhki alates 1625 kilost aga see haagis on ju alamõõduline, standardsed ehitusplaadid on ikka enamasti 1500x2600 või 1500x3000 (ok osb on 1250x2500) ja selline käru on nii kitsam kui lühem, selle kastimõõtu asjad mahuvad mul ka kastika kasti, aga käru oleks ju vaja suurte asjade vedamiseks.
Vasta
#58

(11-12-2019, 11:15 AM)honkomees Kirjutas:  
(11-12-2019, 10:18 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Selle piduritega Rustiku? ... 1300kg on ka see number, mis paljude autodega koos veel BE'd ei tee aga samas aluse standardmõõdus OSB tood koju ära.
no mu pisikese linnaka taha võib 1500 kilo riputada ja 3500 läheb lõhki alates 1625 kilost aga see haagis on ju alamõõduline, standardsed ehitusplaadid on ikka enamasti 1500x2600 või 1500x3000 (ok osb on 1250x2500) ja selline käru on nii kitsam kui lühem, selle kastimõõtu asjad mahuvad mul ka kastika kasti, aga käru oleks ju vaja suurte asjade vedamiseks.

Standard on ikkagi kips ja OSB ehk 125 laius. See 236 pikkus haagisel on vähe kummaline aga pole vahet, otsaported käivad ju lahti! Ehk 3-meetrise kipsialuse paneb lõdvalt peale ja tagant ei ole keelatult üle. Laiuse värgis ongi platformid ses suhtes palju asjalikumad, kaotad küll tsipa laadimiskõrgust aga universaalsust tuleb julmalt juurde. Julia poleks kuidagi oma 2.50 laiusega ja rannatreilaga kitsa tavakäru sisse mahtunud. Treila rattad ise 1.40 laiali. Kaalu pole komplektil palju, 600 kilo. Haagisest olen vaikselt seda 1300-kilost platformi vaadanud, sellega kannatab ka enamuse väiketraktoritest ära vedada. 975kg on omajagu. Kuna pole otseselt ostukorral olnud, pole näppimas käinud. Aga äkki peaks minema ja "sedamoodi" otsa vaatma? Et äkki ongi sigahea ja tugev asi sellise raha eest? Tiki ja Respo hinnad on ju kohati absurdile lähenevad! Selline sinna ette (klassika aga ka jube mõnus käruvedaja, ma 740ga seda omajagu teinud) ja lõpuks on ilus, mõnus, tarbitav jne komplekt kokku käes odavamalt, kui Made in Estonia suvaline käru??? Mõnitamisest tehpassides: Volvol 500kg piduriteta??? 
edit: Ahjah, veel mõnitamsit, sest kui omale igapäeva-käruveo autot otsin, siis see number on peaaegu et valiku aluseks (näolõikusega oomega vagun on praegu)! Outback on samamoodi 500kilo bensukahaagisele  Rolleyes Sellinne 1000/1300kg O2 kipub paratamatu vajadus olema.
Vasta
#59

(11-12-2019, 12:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Mõnitamisest tehpassides: Volvol 500kg piduriteta??? 

ses suhtes on mu pisike daakialane duster tubli - 1500 ja 695 kg lubatud, oma täismass 1875.
Kastikal vea pea kui rasket tahad aga 3500 läheb lõhki, oma täismass 3 t. St et kasti mahuvad rasked asjad kuni 1,25x2,5m ja sappa on vaja kerghaagist suuremõõduliste asjade jaoks!
Vasta
#60

Ford Sierra baasil P100 oli tore kastikas. Kandevõime 1060 kg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_P100
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne