Triumph TR6 '72
#21

Golfi-tõve põdesin ma kaks aastakümmet tagasi raskel kujul läbi ära. Mk1 GTI ja Mk2 GTI 16V olid mõlemad olemas. Siis oli autohaiguses pikem paus ning nüüd tundub, et jälle mingid järelnähud on end ilmutamas. Mõnest haigusest vist ei paranegi ära [Pilt: smile.gif].

See on tõesti tore, et Briti autodele hästi juppe saab. Mitte ainult elektrile, ikka mootorile ja kerele ka. Nende kerejuppide kvaliteet võib küll kõikuv olla, kuid nagu üks kaasfoorumlane eravestluses mainis - neid autosid pandigi käsitsi kokku ning paneeli mõningane toksimine käis asja juurde. 

Ma plaanin seda autot kaua pidada ning teda jõudumööda korrastada. Ei saa välistada, et mõni teine vanem auto tekib majapidamisse veel, kuid see saab siis olema midagi hoopis teistsugust. Kollektsionäärihinge minus ei ole, ehkki autode kogus kipub kuidagi kasvama küll.

Rooli keeramine ei ole miskit rasket ning napilt tonnise auto puhul oleks ka veider, kui oleks. Stanged vahetas eelmine omanik. Spoileri lisas ka.
Vasta
#22

Olid ajad...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#23

(17-12-2019, 23:18 PM)Aspelund Kirjutas:  Olid ajad...

Olid. Nüüd on teised, kah toredad.
Vasta
#24

Eilehommikust Wheeler Dealerit järgi vaadates selgus, et TR6 on hoopis sakslaste joonistatud disain.
Ehk siis Karmann`is, Osnabrückis, kritseldati ta esmaselt paberile.


Mine siis võta kinni, on briti auto või ei ole.

.
Vasta
#25

See on mulle juba varem silma jäänud, et TR6-e disain erineb oluliselt teistest Triumphidest, aga et see ei olegi Michelotti joonistatud, vot selle peale pole isegi mitte ei tulnud.
Vaatasin TR6-e TopGeari lõiku ja seal testiti seda pilli talle (ja meile) sobilikus keskkonnas, ehk lausvihmas. Teine tarbijale oluline TopGeari tedaanne oli, et see on ilmselt ainus kabrio, mille rooli sobib mees rohkem kui naine  Cool

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#26

(19-12-2019, 16:35 PM)stihl Kirjutas:  Eilehommikust Wheeler Dealerit järgi vaadates selgus, et TR6 on hoopis sakslaste joonistatud disain.
Ehk siis Karmann`is, Osnabrückis, kritseldati ta esmaselt paberile.


Mine siis võta kinni, on briti auto või ei ole.

Selle Karmanni disaini kõige ägedam külg on see, et TR6 täiesti uutmoodi välimus saavutati eelmisele, TR4 ja TR5/TR250 kerele vaid uusi väliseid paneele külge pookides. Isegi uksed on sama kujuga - ehkki rangelt võttes mitte täpselt samad. 

Auto ehitamisel on ühelt poolt vaadates väga vähe juhtunud ja teiselt poolt äärmiselt palju juhtunud. On langenud mõned otsused, näiteks. Esimene otsus on see, et seni lihtsalt neljakäiguline käigukast saab enesele overdrive'i. Teiseks on leitud mootori ehitaja, millest saab ehk millaski natuke lähemalt rääkida. Kolmandaks on hoolega ehitatud seda kohta, kus hobiautod elada saavad. Mul ei ole koduhoovis praegu garaaži ning olukorras, kus hobisõidukeid on tekkinud päris mitu, on mingi suurem varjualune vajalik. No ja kui juba varjualune on, siis võiks seal ka tööd teha saada. Nii siis sai paari semuga seljad kokku pandud ning üks suurem ruum renditud - kokku pealt 200 ruutmeetri. Sinna tuleb kodu päris mitmele putitamist vajavale autole ning seega on vajalik päris suur hulk erinevaid võimekusi - tõstukist korraliku keevituseni. Tollmõõdus tööriistugi läheb vaja praeguse seisuga vähemalt kolmele autole. See renditud ruum aga ei ole praegu veel sugugi töökojaks valmis ja seega tuleb praegu hoolega sooja ilma ehitamiseks ära kasutada. Kui kõik läheb plaanide kohaselt, siis peaks uue nädala lõpuks esimene auto paljudest uue katuse alla saama. See ei saa küll ilmselt Triumph olema Smile.

Auto ise on praeguseks vähe tähelepanu saanud. Uus generaator on kapoti alla koha leidnud ja istus sinna kenasti. Rihmaseib sai võetud vanalt generaatorilt, sest Valmeti oma on märkimisväärselt suurem. Et võllid on erinevad, tuli vana rihmaseibi treipingiga tutvustada, aga igatahes on see nüüdseks paigas. On tõenäoline, et homme saab elektrimasin ühendatud ning siis saab näha, kas aku ka laadima hakkab Smile. Siis saab värskeid pilte ka Smile
Vasta
#27

(11-01-2020, 22:44 PM)Marvin Kirjutas:  Tollmõõdus tööriistugi läheb vaja praeguse seisuga vähemalt kolmele autole.

Üldjuhul saab hakkama kui on normaalne padrunikomplekt, st sisaldab ka 15, 16, 18 ja 20mm padruneid. See pidev veerandike ja kaheksandike lugemine ajab tavainimese lühisesse. 15 on hea kui on selline natuke kulunud juba Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#28

(12-01-2020, 00:21 AM)Marko Kirjutas:  
(11-01-2020, 22:44 PM)Marvin Kirjutas:  Tollmõõdus tööriistugi läheb vaja praeguse seisuga vähemalt kolmele autole.

Üldjuhul saab hakkama kui on normaalne padrunikomplekt, st sisaldab ka 15, 16, 18 ja 20mm padruneid. See pidev veerandike ja kaheksandike lugemine ajab tavainimese lühisesse. 15 on hea kui on selline natuke kulunud juba Smile

Nojah, kõik õige. Aga kui garaažis on 1 Triumph, 1 Landrover Series II ja kaks vana Minit, siis võib tööriistadesse juba investeerida küll.

Pagan - 4 autot tuli kokku. Ju siis ongi nii. Ei, need kõik ei ole minu omad Smile
Vasta
#29

Võib. Tegelikult pole vaja. Turgutad majandust?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#30

(12-01-2020, 01:07 AM)Marko Kirjutas:  Võib. Tegelikult pole vaja. Turgutad majandust?

Ma kipun olema tööriistapervert Smile.

Aga värskeid uudiseid ka. Mõni minut tagasi tegi Messenger häält ja toimetas minuni manuses oleva pildi. Tühikäik, kõik praegu töötada suutvad tarbijad taga. Tundub, et elektrimasin toimib.

   
Vasta
#31

Tänane päev tõi teadmise, et katkiste generaatorite vahetamine tervete vastu on üks äärmiselt tululik tegevus - hulk seni autot kimbutanud elektrimuresid kadusid kui nõiaväel. Nii näiteks lõpetas laadimise märgulamp süüte sissekeeramisel alaliselt põlemise ning tundub ka, et iseeneslik aku tühjenemine on ära kadunud. Asi vajab küll pikemat vaatlemist, kuid esimesed märgid on head.

Nüüd tuleb vaadata, kuidas auto tagumise otsa lambid põlema saaks, ja seejärel võiks uurida, mis värk nende lisakaugtuledega on, et need vaid hädavaevalt hõõguda viitsivad. Lisakauged ise saavad küll niikuinii välja vahetatud. Ma ei hakka praegu ütlema, mille vastu, sest liialt puristlik see lahendus ei ole. See-eest annab valgust.

Selle kõigega on natuke kiire, sest kohe lähinädalail hakkab ka mootor koos käigukastiga kerest/raamilt irduma ning siis on juba palju tegemist paljude muude asjadega.
Vasta
#32

Elektrisüsteemi kallal jätkub nokitsemine. Elektri olemasolek on selle kahtlemata oluliselt lihtsamaks teinud Smile

Tagumised tuled said põlema. Suunatuled, pidurituled, gabariidid - kõik töötab. Polnudki miskit hullu - pirnipesad tahtsid puhastamist. Selgus ka, et ilmselt uuemal ajal ostetud (Hiina?) koopiad on konstruktsioonilt kehvemad varuosade karbis autoga kaasa tulnud Lucase originaalidest. 
Esimeste lisatuledega on olukord natuke huvitavam. Olin senini arvamusel, et need on lisakaugtuled ning sedasi olid nad ka taha ühendatud. Selgub, et see arvamus on väär ning lisatuledes on kahe niidiga lamp, mis oli aga ühendatud sedasi, et mass läks ühe niidi sisendisse ja pluss teise omasse. Tulemuseks olematu maa ning vaevu hõõguv lamp. Selle saaks muidugi lihtsalt korda teha, kuid et ka reflektorid on raskeid aegu näinud, uurime neid lampe edasi kunagi tulevikus. Kui leiame uued reflektorid, siis ehk teeme kordagi. Praegu aga dokumenteerime lihtsalt ära selle, mismoodi seasilm kõige tavalisema H4-ga võrreldes välja näeb:    

Augud kaitserauas on koledad ja pimedus auto ees on saatanast. Seepärast saavad augud täidetud millegi visuaalselt sobivaga. Millega nimelt, sellest räägin homme. Kas keegi soovib seniks pakkuda, mis need augud täita võiks?
Vasta
#33

Küünlajalad?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#34

Hea pakkumine, ja ega sealt valgust ka palju vähem tuleks Smile
Vasta
#35

Kumera, lameda ja ideaalis kroomitud peaga polt, võiks olla kena augutäide. Mööbli tarvik. Suvel meil siin ööd valged enivei.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#36

(17-01-2020, 13:28 PM)spitfire Kirjutas:  Kumera, lameda ja ideaalis kroomitud peaga polt, võiks olla kena augutäide. Mööbli tarvik. Suvel meil siin ööd valged enivei.

Ajastutruu joonega tuled tegelikult sobivad sinna ette ning et mul on ühed juhtumisi ka olemas, siis saavad need sinna kruvitud. Valgusallikaks on küll täiesti ajastukõlbmatu LED. Kui ma Motonetis nende tulede hinda nägin, siis ostsin kohe tükki kuus Smile.
Vasta
#37

Nii - tänane päev läheb ajalukku sellega, et 17. jaanuaril sõideti Triumphiga ülevaatusele ja läbiti see - sest seda hetke, mil kõik tuled põlevad, tuleb ju ometigi kasutada. Ülevaatajad vaatasid autot pealt, alt ja seest ning ütlesid, et miski ei loksu ega tilgu, tuled põlevad ja pidurid pidurdavad. Tõsi, üks kõhe hetk oli siis, kui signaal, mis garaažis oli uljalt pasundanud, oli ülevaatuspunktis lihtsalt kuss. Mõningase nõutuse järel selgus, et roolirattal oleva nupu pööramine tekitas taas ühenduse ning päev oli päästetud. Huhhh....
Selle veidra jaanuaripäeva tähistamiseks ka mõni pilt. Nagu näha, sai auto seniste trompetite asemel ka õhufiltrid. Meie oludes võiks need olla üsna kasulik kraam Smile.
   
   
   
Vasta
#38

Ilmavõrk on suure hulga lauskõntsa kõrval ikka ka vägevat värki täis - jätkugu vaid oidu see üles leida. Aga alustame natuke kaugemalt ja räägime esmalt sellest, mis ja miks TR6 kapoti all on. 
TR6-l oli õnnetus ilma sündida sel ajal, mil mingid kodanikud Kalifornias arvasid, et maailma päästmiseks tuleb autod tuksi keerata. Sestap on TR6 mootoreid mitmesuguseid, aga kõige laiemas vaates tuleb need jagada kaheks - Euroopa ja USA omadeks. Euroopa mootorid on võimsad, USA omad jõuetud - 110 KW vs 78 KW. Et USAs müüdi umbes 90% neist autodest, siis tähendab see seda, et ka enamus turulolevatest autodest on küll vahvasti vasakpoolse rooliga, kuid just USA-pärase mootoriga. See USA-pärasus tähendab seda, et Euroopa mudeli Lucase mehaanilise sissepritse ja 10-le läheneva surveastme asemel on mootori surveastmeks umbes 7,5 ning süttesegu keedavad kokku kaks karburaatorit. TR6 on tehases varustatud nii Strombergi kui SU karburaatoritega ning järelturul on pakutud ka Webereid. Üldine konsensus on, et SU ja Stromberg on tee parima võimsuse poole, kuid Stromberg kõike keerulisem häälde saada. Weber on selline.... keskmine. Mind tippvõimsus praegu ei huvita ning ma oleksin täitsa rõõmust rõngas, kui mul kõikide putitamiste tulemusena õnnestuks mootorist need Euroopa 110 KW kätte saada. Selleks, et aga kusagilt minema hakata, võiks olemasolevad karpad natukenegi hääles olla.  No nad ei ole.
Minu auto karburaatoriteks on algselt olnud kaks Strombergi, kuid mingil põhjusel on need vahetatud kahe Weberi vastu ning Strombergid on leidnud tee varuosakasti. Mina neid sealt praegu välja koukima ei hakka ning püüan need Weberid hakatuseks käima saada. Ja selleks on vaja tükke ning siin tuleb mängu Internet. Nimelt sain autoga kaasa karbitäie Weberite düüse, kuid paraku mitte neid, mis selle aparaadi vähegi mõistlikult käima paneksid. Selle asemel et vanu VFTS-mehi kiusata oma düüsikarpe välja otsima, lõin lahti veebi, otsisin üles saidi nimega carbparts.eu, tuletasin Paypali parooli meelde ja kaks päeva hiljem oli DHL kohale toimetanud sellise pakikese:
   
Läheb vist kruttimiseksSmile
Vasta
#39

Väike hariduslik trivia ka - miks on 75 õige number Triumph TR6 võistlusautole? Keda või mida sellega meeles peetakse?
Vasta
#40

Õige number on 44

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne