Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Noo kurat, lugesin nii ja naa ning ei näe küll põhjust miks kärul peaks luugid küles olema, ei ole nagu kerghaagisel liigitus et on ta nüüd platvorm või madel. Tellisingi ilma luukiteta, kooner olen noh, passi seda ju ei märgita eraldi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(07-02-2020, 09:43 AM)rulli Kirjutas:  
(07-02-2020, 00:58 AM)veix__ Kirjutas:  30 a vanaga käisin. Käima, kõikvõimalikud tuled põlema, signaal, rehvide (samuti 30 a vanad) visuaalne kontroll, edasi ja tagasi lükates rataste piduriga blokeerimine (edasi lükates tagumine ratas, tagasi lükates esiratas), rattalaagrite kontroll rataste loksutamisega, muud vist ei olnud. Ilmselt natuke sõltub konkreetsest ülevaatajast.

49 aastat vanal otsitakse üles birkal olev 5-kohaline number, siis toksitakse se arvutisse ja ropendatakse natuke (vahel ka rohkem) - kuna tänapäevased vin-id on vähe pikemad, olen igasugu üllatusi kuulnud - kõige parem oli see, et kuna birka numbril 5 kohta kattus nende andmebaasis mingi varastatud sõidukiga, ei saanudki (laupäevane päev ja natshalnikuid peakontoris polnud) tüv-i arvutis registreerida ja 1,5h järjekorras passimist läks vastu taevast.

See on vana autoga ka nii. Aga ainult esimene kord ÜVle minnes tõmbavad kõne MNTsse, kus asi korda aetakse. Mul 2 sellist autot. Ühel 3 ja teisel 4 kohaline vin. Järgmistel kordadel saab juba nädalavahetusel ka ÜV tehtud. Tegelt saab sama asja lasta mnt garaazis kohe arvele võttes korda ajada, siis ÜVl enam jamamist ei tule. Aga tihti mnt ametnik ise selle peale ei tule, aga kui mainida, siis pole probleemi.
Vasta

See juhtus 2015, siis olin külksi juba 8 aastat mujal lasknud üle vaadata ilma varastatuks kuulutamata.
Vasta

Kui passis on märge, mootorratas külghaagisega kas siis soolona läbi ei lasta?
Passis ka märge selle kohta et võin ka ilma külgkorvita liigelda.
Vasta

(07-02-2020, 14:26 PM)tõnn Kirjutas:  Kui passis on märge, mootorratas külghaagisega kas siis soolona läbi ei lasta?
Passis ka märge selle kohta et võin ka ilma külgkorvita liigelda.
loogiline,korv tuleb ju ka üle vaadata.
Vasta

(07-02-2020, 10:46 AM)mlsluik Kirjutas:  Noo kurat, lugesin nii ja naa ning ei näe küll põhjust miks kärul peaks luugid küles olema, ei ole nagu kerghaagisel liigitus et on ta nüüd platvorm või madel. Tellisingi ilma luukiteta, kooner olen noh, passi seda ju ei märgita eraldi.
koheselt tekkis küsimus,et kas selliselt poolfabrikaatselt haagist üldse müüakse poes?omatehtuga teine teema ja mul ongi kodukootud ja teist sellist lihtsalt pole.
Vasta

komplektsuse teemasse: haagisega TÜV-l käies üllatati sellega, et haagisel peavad omad tõkiskingad olema. Lasin nende puudumise sisse märkida, aga mainisin, et kui see oleks kaalukeeleks, ei oleks ma nõus - siis oleks mul kaasas just haagise tõkiskingad ja puudu auto omad. Ning kuna ma autot üle vaatama ei tulnud, siis märkus pole asjakohane Big Grin

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(07-02-2020, 19:02 PM)13piisab Kirjutas:  komplektsuse teemasse: haagisega TÜV-l käies üllatati sellega, et haagisel peavad omad tõkiskingad olema. Lasin nende puudumise sisse märkida, aga mainisin, et kui see oleks kaalukeeleks, ei oleks ma nõus - siis oleks mul kaasas just haagise tõkiskingad ja puudu auto omad. Ning kuna ma autot üle vaatama ei tulnud, siis märkus pole asjakohane Big Grin
mult pole veel nõutud,aga tegelikult on asjal point küll.ma ka ühitan paljusi sõite ja kodunt metsast tulles haagis kaasa ja jätan selle kuhugi parklasse ootele.tööd toimetused tehtud siis haagis uuesti sappa ja koorem-kaup peale ja kodu tagasi ja kui aus olla siis on probleeme küll kuidas fikseerid pidurita haagise,et udu ei pane kellegile ette või otsa.viimati oli tankla parklas ja tagasi tulles vaat sinist naftat täis.tahtsin murule parkida kuna seal ei veere,aga tädid ei lubanud ja käskisid parkla kohale panna,need paraku kerge kallak.
Vasta

Mu meelest tõkiskingu nõutaksegi ainult piduritega haagiselt. Mis on selles mõttes veider küll, et too püsib isegi paigal.
Vasta

Kahte ohukolmnurka ka nõutakse?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Kes veel traktoriga pole käinud see aasta, siis tänane kogemus mu endise metsatraktoriga pakub ehk huvi neile kes kavatsevad minna.
Esiteks kohe leiti 4 õlileket.
Otseselt ei tilkunud aga mootori karter oli õline ja hüdrojagaja - pumba juurest ning tagant jõuvõtuvõlli juurest õline, esisilla kardaani juurest ja õliradika toru.
Heitgaasitorustik pole tihe sest summuti ühendus kollektoriga on tahmane klambri vahelt ja heitgaasid pole korras sest tühikäigul on sinist suitsu näha.
Piduritega polnud rahul sest ühel pedaalil oli vabakäik 15mm pikem, pneumosüsteem ehk käru pidurid pole komplektne ja manomeeter armatuuris ei näita sest õhupaak ja andur maha võetud ja osuti läheb põhja.
Rooli vabakäik oli suurevõitu, tahhomeeter-kiirusenäidik ei tööta, töötuledel pole kontrollampe, haakeraua osad splindid asendatud sobimatu asjaga ehk veovõlli mutrite splintide asemel torutiftid pandud.
Siis ukseluku vastus piida küljes kulunud ja ei pruugi ust kinni hoida.
Rehvidel defektid ehk mustrist tükid väljas ja üks auk paigatud ja poritiivad ees puudu ning taga kummilapatsid.
Armatuuri valgus ei põle osaliselt ehk õhumanomeetril ja kütusenäidikul ja kaugtule kontrolllamp ei põle.
Esisilla kardaanil pole kaitset ja tagumisel jõuvõtuvõllil ka.
Eks omanik nüüd mõtleb millised puudused kõrvaldab milliseid mitte, kuid kõiki polnud nõus.
Vasta

(08-02-2020, 13:35 PM)2715 Kirjutas:  Kes veel traktoriga pole käinud see aasta, siis tänane kogemus mu endise metsatraktoriga pakub ehk huvi neile kes kavatsevad minna.
Esiteks kohe leiti 4 õlileket.
Otseselt ei tilkunud aga mootori karter oli õline ja hüdrojagaja - pumba juurest ning tagant jõuvõtuvõlli juurest õline, esisilla kardaani juurest ja õliradika toru.
Heitgaasitorustik pole tihe sest summuti ühendus kollektoriga on tahmane klambri vahelt ja heitgaasid pole korras sest tühikäigul on sinist suitsu näha.
Piduritega polnud rahul sest ühel pedaalil oli vabakäik 15mm pikem, pneumosüsteem ehk käru pidurid pole komplektne ja manomeeter armatuuris ei näita sest õhupaak ja andur maha võetud ja osuti läheb põhja.
Rooli vabakäik oli suurevõitu, tahhomeeter-kiirusenäidik ei tööta, töötuledel pole kontrollampe, haakeraua osad splindid asendatud sobimatu asjaga ehk veovõlli mutrite splintide asemel torutiftid pandud.
Siis ukseluku vastus piida küljes kulunud ja ei pruugi ust kinni hoida.
Rehvidel defektid ehk mustrist tükid väljas ja üks auk paigatud ja poritiivad ees puudu ning taga kummilapatsid.
Armatuuri valgus ei põle osaliselt ehk õhumanomeetril ja kütusenäidikul ja kaugtule kontrolllamp ei põle.
Esisilla kardaanil pole kaitset ja tagumisel jõuvõtuvõllil ka.
Eks omanik nüüd mõtleb millised puudused kõrvaldab milliseid mitte, kuid kõiki polnud nõus.
Kui saladus pole, siis kus kohas ülevaatusel käisid?
Vasta

(09-02-2020, 10:34 AM)muska71 Kirjutas:  
(09-02-2020, 00:12 AM)ivo86 Kirjutas:  
(08-02-2020, 19:26 PM)Jesper Kirjutas:  
(07-02-2020, 21:26 PM)viplala Kirjutas:  fakt on see, et tegelikult laenatakse õige ajajärgu klepsuga tulekustuti sõbra autost enne ÜV
Selle käitumise eest võiks lausa mingi kilpluse eriauhinna anda - poes maksab kustuti alla 10€, ilgelt nutikas on küll selle asemel sõpru tüüdata ja kustutit tuues-viies mööda ilma ringi kimada...

Millest selline arvamus? - Tartus mingit isekontrollitud kleepsu ülevaatusel igatahes läbi ei lasta, korduvalt proovitud.
mina küsiks ülevaatajalt seadusepügalat millele tema tugineb,seda pole seega on lubatud ise kontrollida endale,naabrile paraku mitte.ja kustuti puudumine  ei tee muud midagi kui mitteoluline viga mnt lehel.mind ei häiri,aga mõnda häirib.
Tõsi, ma võin seal vinguma hakata. Aga tegemist on tegelikult väga mõistliku kohaga, välja arvatud paar kiiksud. Ja seepärast ma ka seal tülli kellegagi minna ei taha. Kui oma õigust taga nõuda, ei ole raske konflikti minna, aga mul ei ole vaja, et keegi hakkaks gestapot tegema mul auto all.
Vasta

Mina ei käinud vaid sõber käis Tartus möödaminne kahes kohas ja mõlemas oli enamvähem sama jutt aga ühes ei tehtud kaugtule lambist numbrit.
Kaamera on üleval ja nad ei saa läbi lasta kui suits sinine on.
Vasta

Miks traktorit üldse kaamera alla vaja lükata?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(09-02-2020, 21:26 PM)mlsluik Kirjutas:  Miks traktorit üldse kaamera alla vaja lükata?
Aus olla siis ei tea, pole enam mitu aastat käinud aga näiteks halb ilm või ka korraldus, et kõik ülevaatused peavad kaamera all toimuma või olid kontrollid käimas ei tea.
Igatahes sellised on nõuded ja mismoodi neid keegi kontrollib on tema otsustada.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/110..._lisa1.pdf#
Vasta

Sai eile ülevaatus läbitud, igati mõistlik ja mõnus mees trehvas aga pärast paberit vaadates tekkis huvi heitgaaside mõõtmise kohta. Seal nüüd  palju vähem andmeid kui vanasti ja tahmasuse ning CO2 asemel  mingi K hoopis kirjas. Mida see küll tähendab, kas keegi oskab seletada. Üldse käis see heitgaaside mõõtmise protseduur tunduvalt kiiremini kui vanasti.[Pilt: orig_29863419_V2Ba.jpg]
Vasta

Diislil CO-d ei mõõdetagi, pole kunagi mõõdetud. "K" ongi see sama tahmasus. Lühend kiirguse neeldumistegurile.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(19-02-2020, 11:18 AM)Wiki432 Kirjutas:  Diislil CO-d ei mõõdetagi, pole kunagi mõõdetud. "K" ongi see sama tahmasus. Lühend kiirguse neeldumistegurile.
ei tea, ma varem saanud mitmerealise raporti, kus igasugu numbreid, sealjuures sõnadega tahmasused ja co ja veel krt teab mida kirjas,
probleemiks on korra olnud just tahmasus, ülejäänud näidud olla korras olnud, tuuritati nati pikemalt putkas ja saadi piiripealsed numbrid kätte. Peale seda olen teinud punkti sõidu ca 3000-3500 pöörde peal (4 käik ja 120 km/h) ja enam pole seda muret olnud.
Vasta

(19-02-2020, 11:45 AM)honkomees Kirjutas:  probleemiks on korra olnud just tahmasus, ülejäänud näidud olla korras olnud, tuuritati nati pikemalt putkas ja saadi piiripealsed numbrid kätte. Peale seda olen teinud punkti sõidu ca 3000-3500 pöörde peal (4 käik ja 120 km/h) ja enam pole seda muret olnud.
lugedes foorumeid siis enne ülevaatusele minekut soovitataksegi nii ca 20 km läbida ca 4000rpm peal köhib torud lõõrid puhtaks ja näiudud korras.mullu oli mu masinal ülemisel piiril ja küsisin mis teha selle vastu-mootor vahetada oli vastus Big Grin ,seda lolli katsun vältida edaspidi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 32 külali(st)ne