Vahepeal tekkis pikem paus, töömees jäi grippi ja tuli pidada igasugu läbirääkimisi kunstiandega indiviididega, kes oleks võimelised ustele vapid tegema. Tuleb välja, et kui seda teha kõrgel tasemel, siis polegi nii lihtne. Muidugi ei kujuta ette ka täpselt kui hästi need olid tehtud kõige kõrgema taseme saateautodel, võrreldes tava miilitsa autodega. Muidugi hinna vahe on kordades. Suur vahe ikkagi, kas kirjutada vapile Eesti, Gruusia jne, keelsed tekstid loetavalt välja või piirduda umbmääraste kriipsukestega. Auto põhi sai ka tehtud.
Ma ei leia mingit viidet sellele, aga on nagu meelde jäänud, et see vapp oli uksel ainult GAI ehk siis liiklusmiilitsa autodel. Kunagi kui taksot sai sõidetud, siis vanad kalad õpetasid, et kui vappi ukse pääl netu, siis pole vaja karta, neil on mingi teine asi ajada. Teistel oli ainult sinine triip ja hoiatus, et Miilits. A tegelt on sellele väitele kinnitus ka: viimane link, vaata Tabel2.
Ma saan aru, et Nõukogude Liidu vapp on igale endisele nõukogude inimesele väga armas ja kallis, ja et kindlasti tahab juba keegi idapoolsema liiduvabariigi autohuviline seda Volgat juba ära osta ning sel juhul on vapi olemasolu hädatarvilik, sestap võib lasta fantaasial lennata ja joonistada vappe, sirpe-vasaraid jms sümboolikat.
Või on kindlaks tehtud, et seda vappi kandsid uksel suvalised, rohkema ilumeele ja suurema patriotismilaenguga siseministeeriumi töötajate autod ja mootorrattad?
(13-02-2020, 14:26 PM)kass Kirjutas: Ma saan aru, et Nõukogude Liidu vapp on igale endisele nõukogude inimesele väga armas ja kallis, ja et kindlasti tahab juba keegi idapoolsema liiduvabariigi autohuviline seda Volgat juba ära osta ning sel juhul on vapi olemasolu hädatarvilik, sestap võib lasta fantaasial lennata ja joonistada vappe, sirpe-vasaraid jms sümboolikat.
Või on kindlaks tehtud, et seda vappi kandsid uksel suvalised, rohkema ilumeele ja suurema patriotismilaenguga siseministeeriumi töötajate autod ja mootorrattad?
Minule küll see vapp armas ja kallis ei olnud ja neid KGB autosid ei tee ka nostalgiast endiste aegade järele. Kuna mu vanemad ja vana-vanemad jäid selle süsteemi hammasrataste vahele ja pidid oma elu parimad aastad Siberis mööda saatma, siis rohkem selleks, et näidata praegustele ja tulevastele põlvedele seda, kuidas maailma kõige võrdsemas riigis koheldi kõige võrdsemaid ja mida kõike selle võrdsuse tagamiseks tehti. Kui palju on meie seas neid, kellel oli mingitki ettekujutust spetsiaalselt organitele ehitatud autodest. Ma loodan, et paljude tehnikahuviliste maailmavaadet olen suutnud avardada ja muidugi ise enda oma ka. Need autod ei ole tehtud müügiks. Ma ju oleks võinud nad kõik, ma mõtlen kGB-lased, maha juba ammu müüa. Pakkumisi ja ka väga häid on tehtud kõigile mudelitele. Mis puutub sümboolikasse, siis kardan, et nõuka aja tingimustes iga suvalisel jorsil ikka oma autole riiklikku sümboolikat joonistada ei lubatud. Piirduti isakese Stalini pildiga esi aknal.
(Seda postitust muudeti viimati: 13-02-2020, 17:28 PM ja muutjaks oli spitfire.)
Nüüd sa langesid lihtsalt Kass-i muheda huumori võrku
Kass-i küsimus oli, et millele tuginedes sa oma KGB-auto uksele seda vappi maalida plaanid, ülalpool viidatud ametlikud allikad räägivad ju vastupidist ?
(13-02-2020, 17:20 PM)spitfire Kirjutas: Nüüd sa langesid lihtsalt Kass-i muheda huumori võrku
Kass-i küsimus oli, et millele tuginedes sa oma KGB-auto uksele seda vappi maalida plaanid, ülalpool viidatud ametlikud allikad räägivad ju vastupidist ?
Teatavasti viimane "suur" seltsimees Misha algatas glasnosti ja perestroika. Kunagi, vist oli aasta 1989, oli mul Moskvasse asja ja juhtusin nägema, kuidas valitsuse kolonn Kremlist välja sõitis. Tõenäoliselt see Misha ise ei olnud aga kedagi Poliitbüroost kindlasti. Kolonni ees sõitis just miilitsa värvides ja vapiga 3102, minu tollaste teadmiste järgi, siis kaks ZIL-li ja siis veel üks must 3102. 31013-st ei teadnud ma tollal midagi. Aastaid hiljem, kui kõrvade tagused kuivama hakkasid , jõudis kohale, et olin 99% tõenäolisusega näinud esimest korda 31013. Hiljem nägin kusagilt internetist ka filmi Gorbatsovi kolonnist ja seal oli juba kaks sellist autot. Ma olen tunde kulutanud, et see video interneti avarustest üles leida aga siiani tulutult. Igatahes Moskva seltsimehed, kes on kursis minu ponnistustega, kinnitavad, et sellised kolla-sinised "dogonjalkad", ehk saateautod olid olemas.
Võib olla oleks targem selle vapi joonistamine jätta Eesti kunstnike hooleks. Asi selles, et sa ei tule selle vapiga üle piiri. Vahetasime just ükspäev muljeid seltsimehega, kes tõi hiljaaegu Valgevenest miilitsa kopika välimusega auto. Vilkurid eemaldati juba enne. Aga sellegipoolest NSVL sümboolikaga sisse ei lastud. Minu teada ei ole see mitte piirivalvuri isiklik arvamus, vaid selle kohta on olemas seadus mis keelab nõuka sõmboolikaga kaupade sisseveo EL-i. Olen ise seda ka kogenud, et isegi suveniirid võetakse ära kui vahele jääd. Antud miilitsaautol vapi kinni katmine ei olnud variant. Kuna tal oli vapp kleebitud, siis tõmbas ta selle lõpuks lihtsalt maha. Kiri "militsija" lubati pika kauplemise peale jätta, kuid tegelikult ei lasta sellega ka sisse.
Nii, et äkki teed plaanid ringi, veits kurb oleks kui hakkad oma uuel Volgal piirile lähimas linnas uksi üle värvima
Vastab tõele see info.
Viimatisele Riga Retrole tulid venelased samuti ilma viisnurga ja sirp&vasara kleepsudeta autoga, mis piiril eemaldada tuli
Aga uksed teed valmis, aga autole külge ei pane vaid pakid pagasiruumi, kus need silma ei riiva
Üks väga huvitav infokild miilitsa värvide kohta. Gosti järgi pidi miilitsa õige värv olema sidruni-kollane, aga mingil põhjusel seda (ilmselt 80-nendad) polnud võtta ja hilisemate aastate autod saidki selle tumedama kollase, mis väidetavalt oli kokku segatud oranžist, mis rangelt võttes gostile ei vastanud aga ajas asja ära. Aga alles nüüd läheb huvitavaks, vaata allpool. Aga kes all toodud russkit ei pressi, siis minu vabatõlge:
"Aga kurvem selles loos on hoopis muu. Reaalselt hästi läbimõeldud, tõesti unikaalne, aga peamine 100% äratuntav nõukogude miilitsa värviskeem sai perestroika saabudes visatud kuristikku. Kurjad keeled kinnitasid, et NL-is algasid raskused kollase värviga. Nii või teisiti alates 1988-st aastast ametlikeks "minu miilitsa" värvideks said valge ja helesinine (goluboi).
Самое грустное в этой истории другое. Реально продуманная, действительно уникальная, а главное на 100% узнаваемая цветографическая схема советской милиции была в одночасье выброшена в пропасть с наступлением перестройки. Злые языки утверждали, что в стране начались сложности с желтой краской. Так или иначе начиная с 1988-го официальными цветами “моей милиции” стали белый и голубой
Kindel on, et need ei olnud maalitud, ka vesipilt pole tõenäoline. Muidugi oleks vahva, kui antud autole maaliks vapid mõni normaalne eesti kunstnik, näiteks Jüri Arrak, Leonhard Lapin või minu klassivend Kaido Ole. Tegelikult pole vahet, kuidas need vapid omal ajal ustele kanti, tulevikus lähtutakse juba kindlasti sellest, kuidas lgp. Forminka asja lahendab!
(Seda postitust muudeti viimati: 14-02-2020, 04:07 AM ja muutjaks oli spitfire.)
Siin teisest allikast ülalpool toodut kinnitav tekst. Minu vabatõlge: 80-nendatel algas järk-järguline üleminek kollaselt värvilt valgele, seoses Vaz ja Gaz tehaste saadetistega milles miilitsa modifikatsioonid olid valget värvi. Praktikas kasutati erinevaid vilkurite paigutamise skeeme tulenevalt auto kasutusotstarbest: kolonnide saatmine, patrullpostide teenistus, mittesihtotstarbeline valve jpm. Just neil aastail tekkis suurim värvikombinatsioonide variantide hulk, kirjade pealekandes ja NL-i riikliku vapi kasutamises GAI autodel.
Ja teine lõik: GAI volgad erinesid teistest miilitsa autodest värviskeemi poolest: GAI auto uksele paigutati alati NL-i vapp.
В 80-е годы начался постепенный переход от желтой окраски к белой, связанный с поставками ВАЗом и ГАЗом автомобилей белого цвета как милицейских модификаций. Практиковались различные схемы установки проблесковых маячков в зависимости от предназначения автомобиля — сопровождение колонн, патрульно-постовая служба, вневедомственная охрана и другие. Именно в эти годы появилось наибольшее разнообразие вариантов окраски, нанесения надписей и использования изображений государственного герба СССР на автомобилях Госавтоинспекции.
Гаишные" Волги отличались от других милицейских машин особенностями раскраски: на двери автомобиля службы ГАИ обязательно размещали герб СССР,
ma saan aru, et see vapp tuleb sinna nii või teisiti, sest tahtmine on ja turg nõuab. Mulle jääb arusaamatuks see detailitäpsuse taga ajamine jubina puhul mida mitte keegi järgmise saja aasta jooksul ei näe, aga ta saab õige läbi halli kivi. Ja samas kõige nähtavama elemendi puhul nagu vapp, mille kohta ütleb seadus, ehk gost, ja muud kirjalikud viited et see oli ainult GAI autodel. Aga GAI saateauto ei ole ju KGB saateauto ? Netis on vaid mõni üksik miilitsavolga pilt millel ei ole vappi uksel. Neid hiljem taastatud autode pilte puhta kullana ei tasu võtta tead seda isegi. Eks seal ongi eesmärk olnud pigem GAI.
Kuna see vapp tuleb sinna enivei, siis: 80-nendate alguses olid nad seal absull perfektsed, võimalik, et oli siiditrükis tehtud kleps. See värv oli kihtidena peal ja näpuga üle tõmmates olid kihid selgelt tuntavad. Ja tekst lindil oli loetav. Hiljem tuli valgele põhjale trükitud kleeps, mis pleekis ruttu plassiks. Kuna vapp oli ka reisirongi vagunitel siis võimalik, et mõne vaguni pealt saab täpsema pildi mis tehnikas ja kuidas see tehtud oli.
Kurat on ikkagi peidus detailides. GAI auto vapp ei olnud päris sama mis NL-i vapp. Üldise tausta värv oli helesinine (mitte valge) ja kuna taust oli sinine siis päikese kiired olid valged aga päike ise oli kollane. See oli põhi erinevus. Ma ei leidnud MITTE ÜHTEGI õige värviskeemi vapiga taastatud autot netist, mis kõik justkui oleks ehtsad miilitsad. Aga vanadelt originaal vapiga piltidelt neid detaile ei näe. Nagu kass ütles, sina oled see kes tõe kujundab, hiljem kopitakse sinu volgat netist kui ajaloolise tõe allikat.
Vabatõlkes punktis 3 antakse siin korraldus: "materiaal-tehnilisele ja sõjaväelisele varustus MVD CCCP (siseministeeriumile), tagada tarne vastavalt tellimustele MVD-UVD vilkuritele ja tehnilistele dekaalidele (dekalkomanii) NL vapi kujutisega." See "dekalkomanii" kõlab justkui "dekaalkompanii" ja käsk kõlab nagu peaks need tellima väljamaalt (see oli aasta 1969). Siis ikkagi olid klepsud, aga dekaal mina tõlgiks kui vesipilt. No see juba seletab miks seal tekst loetav oli.
Lihtsalt mõtteks.
Tänapäeval on võimalik lasta see vapp teha ka pehmele magnetalusele, samasugusele nagu kasutatakse näiteks taksodel või õppeautodel. Siis saab neid vajadusel külge panna ja ära võtta. Originaalse kleepsu või vesipildi saab alati uksele ka hiljem kleepida.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-02-2020, 10:19 AM ja muutjaks oli spitfire.)
Siin paistab õige vapp:
Tasub veel täpsemalt uurida pagassi teemat, sest kui autol on vapp küljel siis peab ka pagassil olema kiri GAI.
Kuna selle auto sünniaastat ei ole siin kusagil otseselt mainitud, aga kaudsetest vihjetest loen välja, et 1990 ? Siis mõned postid ülaltoodud infole tuginedes oleks pidanud selle auto tehasevärv olema valge.
Et asi vapiga oleks veel keerulisem, siis olid need ka eri suurustes. Olümpiamängude ajal muudeti vapp väiksemaks ja nimetati "olimpiiski gerb".
Pööra tähelepanu vapi suurusele ja auto numbrile, (võrdle numbrit ülemise auto numbriga),
Pööra veel tähelepanu, et kiri "militsija" on vanal variandil kollane ja uuel valge. Ilmselt tuli see muudatus koos selle vapi suuruse muutusega. Kindel ei ole aga väga ei imestaks kui neid värviti üle igal aastal, sest rooste plekke mendi masinatel ei olnud.
(14-02-2020, 01:45 AM)spitfire Kirjutas: Vabatõlkes punktis 3 antakse siin korraldus: "materiaal-tehnilisele ja sõjaväelisele varustus MVD CCCP (siseministeeriumile), tagada tarne vastavalt tellimustele MVD-UVD vilkuritele ja tehnilistele dekaalidele (dekalkomanii) NL vapi kujutisega." See "dekalkomanii" kõlab justkui "dekaalkompanii" ja käsk kõlab nagu peaks need tellima väljamaalt (see oli aasta 1969). Siis ikkagi olid klepsud, aga dekaal mina tõlgiks kui vesipilt. No see juba seletab miks seal tekst loetav oli.
Asjalik postitus ja kiiduväärt püüd süveneda probleemi!
Aga mina ei püüaks dekaali tõlkida kui vesipilti (kuigi ei saa välistada, et tegu oli selles tehnikas valmistatud dekaalidega, rongide ustel justkui võis vapp olla tõesti vesipildi tehnikas tehtud olla, sellise kulunud välimusega nad vist olid millalgi?) ja ka "dekalkomanijat/kompanijat" vms kahtlustan seal ka mitte kirjas olevat, minul sõna lõppu välja lugeda ei õnnestunud.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-02-2020, 10:54 AM ja muutjaks oli spitfire.)
Formika autot pidasin silmas.
Kui auto on 1990, siis saada oleva info põhjal laekusid sel ajal siseministeeriumi autod valgetena. Kas KGB allus siseministeeriumile?
Üks mis kindel, kui auto uksele joonistatada vapp, siis peab ka pagassil olema sinise ringi sees kiri "GAI".
Väga suure tõenäosusega oleks pidanud selle auto operatiivvärvid olema sellised valge-sinised. Autodel punased vilkurid koos madala sinisega ja ustel väike vapp. Sinine joon jookseb ka kapoti esiservas. Pilt tehtud 1990, Lenskas. Tähelepanu tasub pöörata ka nendele madalatele Tesla päritolu sinistele vilkuritele: osadel on tumedamad, mis on vanemad ja heledama kupliga on uuemat sorti. Formika varasemaid poste vaadates on kupli värvi järgi näha, et sul on olemas mõlemad Teslad, nii uuem kui vanem.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele. Ma ei hakka taga ajama mingit ajaloolist tõde, et kas nüüd 1990 aasta autod olid kollased või valged. Meil siin Eestis Valge-siniseid miilitsa autosid mina küll ei näinud. Teen vastavalt enda nähtule 1989 aastal. Vot seda küll ei mäleta, kas pagasniku luugi peal oli midagi või ei olnud. Kuna tegemist oli saateautodega, siis võis seda GAI-d mitte ka olla. Martinil on muidugi õigus, et piiri peal võib jamasid tulla ja eks ma olen sellele ka mõelnud. Alarmid, vilkurid kruvime igatahes katustelt maha. Vapid katame kinni kollaste klepsudega. Eelmine aasta, kui viisin kiirabi autot Ukrainasse, ei tundnud mingite kirjade vastu küll keegi mingit huvi. Küsiti, ega mingeid balloone peal ei ole. Omal jalal muidugi sõitmine välistatud. Lihtsamaks teeb asja see, et auto juba Eesti arvel ja Eesti numbritega. Saab appelleerda kui muuseumi eksemplarile, millele sai kunagi ka rõhutatud, kui ühele pan`nile ei meeldinud 2424-le paigaldatud raadiojaamad.
(14-02-2020, 01:45 AM)spitfire Kirjutas: ... See "dekalkomanii" kõlab justkui "dekaalkompanii" ja käsk kõlab nagu peaks need tellima väljamaalt (see oli aasta 1969). Siis ikkagi olid klepsud, aga dekaal mina tõlgiks kui vesipilt. No see juba seletab miks seal tekst loetav oli.
"Декалькомания" tähendas minu lapsepõlves üheselt vesipilti, kuid ilmselt jutuksolevaks ajaks laiendati see nimetus ka teistsugustele kleepsudele.
Sõna päritolu: https://en.wikipedia.org/wiki/Decalcomania
Prantslased ja sakslased on ennegi suure vene rahva käest sõnu võtnud, vt. бутерброд, шлагбаум, трамблер jne.