18-02-2020, 12:12 PM
Uunikute 19.Talveralli 2020 EELMÄNG, targutamine, "Sirjega" rajale jkm tavapärane
18-02-2020, 18:29 PM
(18-02-2020, 12:12 PM)zazik Kirjutas:Mulle meeldib, et Eesti hobiautonduses saame kõik rõõmsalt ühist asja ajada. Vahel küll mõni kirub, et miks ta ei saa musta numbrit (sageli isegi proovimata seda taotleda). Samas on elujõuliselt esindatud vanatehnikaga seotud sündmused, kus eesmärk ei ole mitte viimase poldini viimistletud tehnika, vaid võisteldakse hoopis selles, kelle masina proovikäivitus toimus kõige hiljem ja mitu kilomeetrit tehnika auklikel kruusateedel vastu pidas. Seisvaid autosid oskame kõik lapiga läikima nühkida, tõeline tehnikaoskus tuleb ikkagi sõites ja remontides. Tagantjärgi ongi kõige suuremat emotsiooni tekitavad ning meeldejäävaamd need sündmused, kus tuleb lahendada erinevaid ettekerkinud probleeme. On ikka suur privileeg olla vanatehnikaharrastaja Eestis, kus kõik viisid on aktsepteeritud ning üksteisele kaikaid kodaratesse ei loobita. Mõistlik kriitika ning veidi kirumist käib ikka asja juurde. Endal on siiralt kahju, et seekord Talveralli seoses kurva mälestusüritusega Pärnus vahele jääb.(18-02-2020, 08:28 AM)hundu615 Kirjutas: Mul seisab siiani seal kus ma ta pärast eelmist talverallit panin,eelmine nädal igatahes käima ka ei läinudSul pole kauge tulla, eks laupäeva hommikul on paras aeg vaadata, kas läheb käima
Soovin osalejatele ja korraldajatele seikluslikku Uunikute Talverallit.
18-02-2020, 19:29 PM
Vaatasin ikka täna mis jama on.Tuli välja,et vesi saab kuskilt tuppa ja otse aju peale.Natuke togisin siis hakkas kuidagi käima,kakkus jubedalt,panin aju ahjule sooja,puhusin õhuga üle ja käib nagu Imeliku kannel!
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
18-02-2020, 21:26 PM
(18-02-2020, 19:29 PM)hundu615 Kirjutas: Vaatasin ikka täna mis jama on.Tuli välja,et vesi saab kuskilt tuppa ja otse aju peale.Natuke togisin siis hakkas kuidagi käima,kakkus jubedalt,panin aju ahjule sooja,puhusin õhuga üle ja käib nagu Imeliku kannel!Selline ebamugav tunne tekkis, kui lugesin- uunikute ralli ja sina siksid auto kalllal, millel aju niiske.
Karpa ja kontaktidega pill tuleks ikka soojaks ajada. Pidin lihtsalt targutada saama
Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
18-02-2020, 21:58 PM
(18-02-2020, 21:26 PM)masinist Kirjutas:Kas sinu boxseril juba kontaktid plõksuma pandud(18-02-2020, 19:29 PM)hundu615 Kirjutas: Vaatasin ikka täna mis jama on.Tuli välja,et vesi saab kuskilt tuppa ja otse aju peale.Natuke togisin siis hakkas kuidagi käima,kakkus jubedalt,panin aju ahjule sooja,puhusin õhuga üle ja käib nagu Imeliku kannel!Selline ebamugav tunne tekkis, kui lugesin- uunikute ralli ja sina siksid auto kalllal, millel aju niiske.
Karpa ja kontaktidega pill tuleks ikka soojaks ajada. Pidin lihtsalt targutada saama
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
18-02-2020, 22:11 PM
Noh mul ka 73 aasta vollil aju ja puha. Pihustite avanemist on sõna otseses mõttes kuulda
Aga volli täna üllatas õnneks töökoja hoovil välja tulnud zarniiriga,mille tulemusel siis ratas lääbakile vajus. Õnneks meenus,et teise volli pagassis olid mingid varuosad. Ja voilaa. Pole just uus,aga asja ajab ära. Zarniiriga jamades avastasin,et ülemisel õõtsal pole enam puksidel kummi vahel Infoauto laiutas käsi. Rootsist ei jõua ka õigeks ajaks. Mida muud ikka kui puhastasin puksi välimise hülsi(sisemist hülssi ei ole kuna istub otse võllil) seest kenasti ära, tegin krundiga üle ja lasin 2K mingit stangede parandamiseks mõeldud plastiliimi täis See liim jääb selline natuke elastne. Homme lasen 18mm augu sisse ja olemas. Tegelt just meenus,et kusagil on ka punased 1302 põrnika polüpukse mingi kogus. Aga mis mõõduga nad on ei tea. Igaljuhul on vähemalt huvitav ja ei teki tunnet,et äkki hakkab igav Ahjaa, värsked Hiina talverehvid said ka alla hommikul. Sumpat sai ka natuke tjuunitud keevitusega,et vähem pläriseks.
Aga volli täna üllatas õnneks töökoja hoovil välja tulnud zarniiriga,mille tulemusel siis ratas lääbakile vajus. Õnneks meenus,et teise volli pagassis olid mingid varuosad. Ja voilaa. Pole just uus,aga asja ajab ära. Zarniiriga jamades avastasin,et ülemisel õõtsal pole enam puksidel kummi vahel Infoauto laiutas käsi. Rootsist ei jõua ka õigeks ajaks. Mida muud ikka kui puhastasin puksi välimise hülsi(sisemist hülssi ei ole kuna istub otse võllil) seest kenasti ära, tegin krundiga üle ja lasin 2K mingit stangede parandamiseks mõeldud plastiliimi täis See liim jääb selline natuke elastne. Homme lasen 18mm augu sisse ja olemas. Tegelt just meenus,et kusagil on ka punased 1302 põrnika polüpukse mingi kogus. Aga mis mõõduga nad on ei tea. Igaljuhul on vähemalt huvitav ja ei teki tunnet,et äkki hakkab igav Ahjaa, värsked Hiina talverehvid said ka alla hommikul. Sumpat sai ka natuke tjuunitud keevitusega,et vähem pläriseks.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
18-02-2020, 22:27 PM
Lugedes siinseid postitusi jääb vaid loota et kuskil kinnisel territooriumil toimub see aasta talveralli...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
18-02-2020, 22:29 PM
Vastan oma panusega, Summutiabi paigaldas uue sumpsi jupi ja treialilt peaks homme käigukangi tagasi saama.
Kuna Trabiga oli vaja trilale, ja sumpsimeeste garaazi sõita, siis kasutada oli ainult 1 käik, mille otsisin ülesse kui kang oli juba eemaldunud , tagurdamine oli vasaku jalaga tõugates, parem jalg siduril.....
Õnneks see papist nikerdis ei ole eriti raske
Kuna Trabiga oli vaja trilale, ja sumpsimeeste garaazi sõita, siis kasutada oli ainult 1 käik, mille otsisin ülesse kui kang oli juba eemaldunud , tagurdamine oli vasaku jalaga tõugates, parem jalg siduril.....
Õnneks see papist nikerdis ei ole eriti raske
18-02-2020, 22:31 PM
18-02-2020, 22:48 PM
Võib ka öelda, et sirts hakkab ralliks looma ,eks oleks võinud lihtsalt võtit keerata ja sõidu ära teha. Tegelt on hea motivatsioon pisiasjad korda teha, ikkagi ralli jaoks. Mis siis ära tehtud on, ära sai vahetatud urr urr staatusesse jõudnud esirattalaager, üks tagapiduri silinder tekitas kord nädalas armatuuri punase tule(läksid mõlemad uued). Hommikuseks kohale ja öösel tagasituleku ohutumaks muutmiseks sai ette pandud lisa kaugtuled. Mootor hakkas jälle sinist viskama, täna vahetasin ära klapisääre tihendid, kestsid päris pikalt nii 2500km. Head "kvaliteetvaruosad" üle poole olid pealt maha tulnud. Praeguseks käib jälle ning mõned nipet näpet asjad veel ja näeme laupäev.
19-02-2020, 16:23 PM
Kuidas lõunapool ka teeoludega on, mingeid huvitavaid kiilasjäälõike veel on või on kõik ära sulanud?
Uued naelad sai aasta lõpul alla panna, kas peab maha kiskuma jälle? Asfaldil on küll tunne nagu koer parketil
Uued naelad sai aasta lõpul alla panna, kas peab maha kiskuma jälle? Asfaldil on küll tunne nagu koer parketil
19-02-2020, 16:26 PM
(19-02-2020, 16:23 PM)lauril Kirjutas: Kuidas lõunapool ka teeoludega on, mingeid huvitavaid kiilasjäälõike veel on või on kõik ära sulanud?nädalavahetusel veel olid kiilakad, praegu enam mitte
Uued naelad sai aasta lõpul alla panna, kas peab maha kiskuma jälle? Asfaldil on küll tunne nagu koer parketil
19-02-2020, 19:27 PM
(19-02-2020, 16:26 PM)honkomees Kirjutas:Talveralli trassil möödunud nädalavahetusel küll ühtegi kiilaka lõiku polnud.(19-02-2020, 16:23 PM)lauril Kirjutas: Kuidas lõunapool ka teeoludega on, mingeid huvitavaid kiilasjäälõike veel on või on kõik ära sulanud?nädalavahetusel veel olid kiilakad, praegu enam mitte
Uued naelad sai aasta lõpul alla panna, kas peab maha kiskuma jälle? Asfaldil on küll tunne nagu koer parketil
Eelmisel nädalal oli ka külmakraade (ka rajakontrollile eelnenud ööl), kuid jääd polnud näha. Hommikupoole olid teed väga mõnusalt tahked, pealelõunal juba pigem tatised. Mõned lõigud olid sellised, mis ilmselt peale 80+ auto läbimist juba päris kehvad on.
Spetsiaalselt Talveralli jaoks tuliterasid talverehve alla kruttida pole sel aastal mõtet, aga ilmselt need lägased kruusateed nendele uutele rehvidele ka väga kurja ei tee.
19-02-2020, 22:21 PM
Kui teed lähevad viimastele kehvaks siis lõpu pool startides hakkab nalja saama. Eks paistab kui palju meie Starlet pärast pori alt välja paistab ja kas muda suudab selle 1L mahlapaki ka korralikult üle koormata.
1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
20-02-2020, 00:30 AM
Mul on ka mersuga veel jantimist. Homme tahaks ülevaatuse ära teha. Pidurimajandus kõik uus, vedrud ja amordid uued, kere altpoolt pisut keevitatud, tuled-viled töötavad, mootor ei tilgu, mahlad vahetatud, nüüd ainukeseks mureks heitgaasid, mille seisu ei tea. Sai kõrva järgi ilusasti käima pandud mootor aga eks peenhäälestuse peab ülevaatuspunktis mõõtja taga tegema. Ahjaa üks murekoht jäi kerel siiski tegemata. Nimelt tagumise poolraami sees on pöidlasuurune auk. Stabika kinnitusest tagapool. Stabikas ise ilusti omal kohal ja kenasti kinni ka. Huvitav mida ülevaataja selle kohta öelda võib?
20-02-2020, 09:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-02-2020, 09:57 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(20-02-2020, 00:30 AM)mydimees Kirjutas: ...Nimelt tagumise poolraami sees on pöidlasuurune auk. Stabika kinnitusest tagapool. Stabikas ise ilusti omal kohal ja kenasti kinni ka. Huvitav mida ülevaataja selle kohta öelda võib?TÜV teostaja tegevusjuhendi järgi on tegu ohtliku veaga, mille peab remontima keevitamise teel. Liskas on nüüd ka välja toodud mittesobivad remondimeetodid:
Kandevelemendi/kinnituskoha tugevuse taastamiseks ei ole sobivad remontimise meetodid jootmine, pahteldamine, liimimine, ehitusvahuga täitmine, ebasobivast materjalist või ebasobivat tüüpi neetidega neetimine, poltühendused või poltide abil sobimatute tugevdusplaatide lisamine.
Kui juba üks auk on olemas, siis kontrolliks korralik ülevaataja ka ümbrust haamrivarrega toksimise ja näpuga vajutamise teel, et uusi auke ei tekiks või raam pehme/vetruv ei oleks (kõik see on ka tegevusjuhendis kirjas).
Aga muidugi võib ka vedada ja see väike auk ülevaatajal märkamata jääda. Eks seda mõjutab kindlasti ka sõiduki välimus, et kui on juba eemalt näha veidi loppis ja roostes talvine paarutamispill, siis tõenäoliselt uuritakse ja kopsitakse üsna põhjalikult. Kui ilus, libe ja sile vanasõiduk siis ka ülevaataja kriitika tõenäoliselt leebem.
20-02-2020, 10:04 AM
(20-02-2020, 00:30 AM)mydimees Kirjutas: ...
Nimelt tagumise poolraami sees on pöidlasuurune auk. Stabika kinnitusest tagapool. Stabikas ise ilusti omal kohal ja kenasti kinni ka. Huvitav mida ülevaataja selle kohta öelda võib?
See on küll alatu võte, aga mögla altpoolt värske korrosioonitõrjega üle see sektor ja tee üks viie-kuuekümnekilomeetrine lõik kruusa. Seejärel otse ülevaatusele, teid kirudes ja riiki wandudes.
Tilkuvat autot ei viitsi keegi väga tudeerida alt. Eriti sellist, mis muidu OK välja näeb.
20-02-2020, 11:50 AM
...ja Taavi soovitusele lisa iseenda kirumine, kui peaksid lähiaastatel seal piirkonnas ikka keevitama hakkama
(mastiksitest puhastamine jms on tüütu. Ning seda tüütum, mida värskem / pehmem asi on)
(mastiksitest puhastamine jms on tüütu. Ning seda tüütum, mida värskem / pehmem asi on)
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
20-02-2020, 12:38 PM
Kruusa ja mudaga ei tasu üle pingutada.
Kuskil oli hiljuti teema kus väideti et auto peab olema puhas. Kas mitte ei võinud keelduda ülevaatuse tegemisest kui on liiga must vms.
Nüüd ju vaadatakse lähedalt piduritorude roostet jms. Ning kui on muda kihi all siis nemad ei pidavat puhastama s.t. visuaalset vaatlust ei saa teha.
Kes teab see kinnitab või lükkab ümber selle väite.
Kuskil oli hiljuti teema kus väideti et auto peab olema puhas. Kas mitte ei võinud keelduda ülevaatuse tegemisest kui on liiga must vms.
Nüüd ju vaadatakse lähedalt piduritorude roostet jms. Ning kui on muda kihi all siis nemad ei pidavat puhastama s.t. visuaalset vaatlust ei saa teha.
Kes teab see kinnitab või lükkab ümber selle väite.
20-02-2020, 12:42 PM
Mõlemad märkused on õiged ja asjakohased.
Ning üleüldse on meie kõigi turvalisusele, Eesti Vabariigi rahvusvahelisele mainele ja eriti arvestades vajadust jätkata laiapõhjalist koostööd meie heade koostööpartneritega parem, kui säärased rooste najal koos püsivad romud saavad varakult avastet ja suunatud keskonnasõbralikult jäätmekäitlusesse.
Ning üleüldse on meie kõigi turvalisusele, Eesti Vabariigi rahvusvahelisele mainele ja eriti arvestades vajadust jätkata laiapõhjalist koostööd meie heade koostööpartneritega parem, kui säärased rooste najal koos püsivad romud saavad varakult avastet ja suunatud keskonnasõbralikult jäätmekäitlusesse.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne