Postitused: 3,171
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Mõne puulõhkuja elus teinud, vigadest õppinud ja paremini teinud siis lõhkujal peaks tald mis puud surub olema suurem kui lõhutav max puu läbimõõt et kui pakk enne lõhkujat laiali laguneb ei jääks halud poolenisti lõhkujast välja takistama järgmist pakku.
Tald peaks olema ka üsna kareda otspinnaga, et midagi ära ei libiseks vaid läheks läbi risti.
Risti terad aga peaks olema umbes 4cm äärtest tõukurile lähemal et esimesena laiali läinud halud ei libiseks poole käigu peal tsentrist välja sest muidu nad jäävad välimist serva pidi omavahel kokku ning tõukur peaks ka käima täpselt teradeni.
Kui aga tera kõrgust ei sätita et puu tsentrisse läheb siis ruudustik on kindlapeale minek, kuid prahti tekib suurusjärk rohkem ning halud on karvased.
Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Ootan kindlasti edasist ehitust ja kuna endal ka vaja aretada mingi mehhanism, et lihtsustada vanainimese elu, siis ootan järge. Kui hakata ostma mingit tööstuse poolt tehtud masinat, siis selle raha eest saab ikke hirmsalt puid ja seadme kulu arvestades (k.a. seismisaega ja lisaks oma lõbu) ei tasu ära.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
oma "päris" masinaga katsetasime fin alusele pooleteise kandise võrgu sisse laskmist.
reklaamvideod on ju kenad ja kaval mõte oli ka ladumist kokku hoida.
päriselus oli olukord selline, et nii muidugi saab, aga pooleteise kandi sisse mahtus kukkudes heal juhul pool
kui kuhi peale teha ja natuke ikka käega juurde aidata.
ja kenade trimmis võrkude asemel olid laiali ja lääpa vajunud ebamäärased hunnikud.
tõsi, puud kuivasid nii ära küll. isegi ilma mütsita, ehk täitsa lahtisena lageda taeva all.
pikalt ja kaugele selliste alustega sõita ei kannatanud kahvli otsas, kippusid laiali pudenema,
aga meelitades sai hakkama.
hiljuti vaatsi juutuubist kuis üks soomlane toimetab. oli pannud kokku kuus fin alust, ehk täitsa suure platsi
ja sellele keeranud ringikujulised "seinad" mingist võrgust. tundus, et ehk oli peenemast materjalist ja väiksema silmaga
armatuurvõrk vast. kõrgust ka paari meetri jagu. sinna sisse siis lasi halud puistena otse lõhkujast. nii suure ruumi sisse
pudenes kaup juba täitsa viisakalt ja mütsi peale panemine tekitaks lollikindla ja ladumisvaba kuivatamise- ja hoiukoha.
ainult kahvli otsas liigutada ei saa sellist.
aga kui kuuris õhk alt läbi ei käi ja sinna märga puistet lasta ei taha, siis selline vaheetapp ehk oleks abiks. igati ladumisvaba.
Postitused: 124
Teemad: 13
Liitus: Mar 2013
Maine:
1
Kiitused igaljuhul nokitsejale...Olen kah kohanud palju inimesi, kellele ei mahu pähe asi, et miks ise kodus erinevaid seadmeid ja asju meisterdada ja ehitada kui poest saab kohe ja poole odavamalt. Vähemalt minul on olnud raskusi sellistele inimestele seletada projekti kallal nokitsemise-projekteerimise-tegemise rõõmust. Teha ise oma kätega midagi. Osta oskab igaüks - meisterdada igaüks ei oska, kahjuks sellised oskavad hästi lõugu lõksutada. Ja kui lõpuks valmis saad on jällegi hea meel saavutuse üle. Ja teadmine, et enda tehtud on korralik ja vastupidav võrreldes Hiinast tuleva või muu masstoodangu kaubaga. Kui ise nokitsen siis ma ei pööra kah erilist tähelepanu ajakulule ja materjali hindadele...väga palju saab(nagu teema algatajagi) ära kasutada ajajooksul kogunenud materjali - taaskasutus, mis ju tänapäeval väga populaarne on. Kõik on omas peas kinni, lase fantsaasial lennata ja asi edeneb. Vingujad ja virisejad jäävadki hädaldama ja kahtlema kodukootud projektite mõtekuses ja tasuvuses, mõtlemata sellele, et neid projekte üldjuhul keegi ei teegi kasusaamise(müümise) eesmärgil.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Eks skeptikuid on alati. Minu halumasina puhul ka kaheldi selle töötamises. Kui aga inimesed nägid, et see suutis aastaga ära lõhkuda ca 150 ruumi ilna suuremate kahjudeta, siis inimeste arvamus iseehitamisse muutus.
Ise tehtud asjadon ikka kõige paremad. Ootan huviga arenguid ja võibolla ka tuleb uusi ideesid millega oma masinat edasi arendada ja tööd ning efektiivsust veelgi parendada .
Edu sulle sinu tegemistes
Postitused: 6,868
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Noppisin kusagilt eespoolt välja soovituse teha süle ja lükkav tald V-kujuline. Momeelest on see siin kõige tähtsam soovitus.
Kõik kaldumised ja keeramised koheselt elimineeritud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,868
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Ei solgi, arutleme. Kui pakk kukub V-kujulisse sülesse ja seda lükkab V-kujuline korralikult karvane tald, siis see pakk ei saa võtta suvalisi asendeid.
https://www.youtube.com/watch?v=IJeISBh3...uS&index=3
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
ja teemalagataja pihta pole vaja tuld anda.
igale põgusaltki foorumit lugevale kodanikule peaks juba ammu selge olema, et erinevalt meist,
tema teeb reaalselt päevad läbi kätega tööd ja ekraani ees istuda ning klaverit klõbistada pole tal aegagi.
meister on teinud teema oma projekti käekäigu meile tutvustamiseks.
me ei peaks eeldama või suisa nõudma, et ta meiega siin arutlema või väitlema asuks.
leppigem sellega ja targutame siis omavahel. kuigi teise mehe teemas seda teha pole just kõige viisakam.
Postitused: 195
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
1
diesel
[url=https://www.youtube.com/watch?v=IJeISBh3dCE&list=PLyyOZaixCkP746zV5y-5281rurptISnuS&index=3][/url]
viimased aastad on saanud hulgim puid saetud-lõhutud vaese mehe "päris" halumasinaga. kolu on v nagu neil kõigil vist. lükkav silindri ots on ka "karvane".
aga viltu ei läe puud mitte tagant otsast vaid ikka eest ehk kirve poolt. eelmised halud on otsapidi jalus. ja neil omakorda veel eelmised selle puru eemalduse resti peal.
lisaks igasugu sodi, mida tekib mõnuga ja mis satub suvalistesse kohtadesse. väga vähe on vaja takistust, et kirve poole lükatav pakk ennast pisutki viltu keeraks.
see v kujuline renn läeb ka juba enne kirvest laiemaks, et ei tekiks kinni kiilumist, no ja ülespoole ei takista miski pakul tõusta.
pakk liigub sirgelt kirve poole ainult siis kui tal mitte midagi ees pole või kui teda selleks sunnitakse.
lisaks kui lõhutav puu on treipaku asemel kõver ja okslik junn, nagu küttepuud tegelikult enamasti on, siis ta üritab ennast ise ka viltu ajada. selle vastu kindlasti "karvane" silindri ots aitab mingil määral.
Kah "päris" halumasina omanikuna võin kinnitada, et ksf. dieseli jutt peab 100% paika.
Kahtlen, kas talla "karvasus" asja muudab, sest silinder ise annab ju üksjagu liikuma seal raami sees ja jäigaks seda ka teha ei saa, muidu varsti vars kõver.
Aitaks vast ainult see, kui puu lõpuni (ja isegi veidi peale) läbi kirve lükata, siis ei jää eelnev pakk tagant tulevat uut valele teele juhtima. Paraku muutuks aga käik siis väga pikaks, eriti lühema paku korral..