Triumph TR6 '72
#61

(28-02-2020, 11:44 AM)spitfire Kirjutas:  Palju selle plokikaane paksus enne lihvi on ?

Ehkki me oleme seda infot juba muul viisil vahetanud, panen selle ka siia kirja. 90,2 mm on plokikaane paksus. Seda on palju.
Vasta
#62

Et vahepeal on elus ka muud peale autonokitsemise teha olnud, on mootor pikalt kraana peal rippunud. Täna sai see sündsusetus ära lõpetatud ning mootor mootoripukki tõstetud. Et praegu pole võimalik mootorit siduri poolt pukki kinnitada, tegi sõber Tom mootori tugikäpa kinnitusele lisaplaadi, mis siis võimaldab mootorit ristipidi pukis keerata.
   
Bensiinipump ja süütepool said ka mootoriploki küljest maha kruvitud. Jagaja on veel küljes ning eemaldub ilmselt homme. Ja siis tuleval nädalal peaks jõudma nii kaugele, et saab väntvõlli kätte. Hea uudis on see, et väntvõllil pikilõtku ei ole ning seega mootorit utiili kanda pole tarvidust. Mis seisus on väntvõll ise ning kuis näevad välja saaled, selgub lahtivõtmisel.
Ka varuosi saabus natuke. Kõige olulisemad neist on nukkvõll ja klapid, aga ka new old stock tihendikomplekt leiab kindlasti kasutust.
Vasta
#63

Miks pikilõtk oleks hullem kui saale/vändakaela hädad? Pikilõtku seibe peaks ju ka remontmõõdus leiduma? Vabandust kui rumal küsimus, aga guugeldada sellist spetsiifilist küsimust keeruline Smile
Endal oli ka aasta algul plaanis mootor masinalt maha võtta väikseks värskenduseks, aga siiamaani pole eelnevalt kohustuslikust garaaži koristusest ja valgustuse ehitamisest kaugemale jõudnud Smile
Vasta
#64

(22-03-2020, 00:47 AM)TeeTL Kirjutas:  Miks pikilõtk oleks hullem kui saale/vändakaela hädad? Pikilõtku seibe peaks ju ka remontmõõdus leiduma? Vabandust kui rumal küsimus, aga guugeldada sellist spetsiifilist küsimust keeruline Smile

Ma vastan tsitaadiga:
Tsitaat:The six-cylinder engines were fitted with a half-diameter crankshaft thrust washer, which requires you examine the engine for unacceptable crankshaft movement. It should be a barely discernible 0.008ins. Too much needs investigation as the design weakness mentioned above can (in an extreme case) allow the thrust washer to drop out, which, in turn, allows the crank to move so far forward that the block and crank disintegrate.
Vasta
#65

Jälle natuke edenemist. Täna sai mootoriplokk lagedaks roogitud - jagaja, otsaplaat, filtriadapter ning peoga üht ja teist veel said maha kruvitud. Nüüd seisab pukis mõnusasti alasti mootor Smile.
Päris üllatusteta ei saanud tänagi läbi. Nimelt oli tänaseni mootori küljes filtriadapter selle meile tavalise külge kruvitava filtri kasutamiseks. Selline:
   
Selle ja mootori vahel peaks olema kaks tihendit. No vaatasin mina seda adapterit nii ja naa, kuid üles leidsin ainult ühe. See tähendab, et õli ei tarvitsenud sugugi läbi õlifiltri käia - sai otse ka. See kinnitab veel kord, et see kodanik, kes kunagi Ameerikas selle filtri sinna külge pookis, ei teadnud kuigi täpselt, mida ta tegelikult tegi. See omakorda tähendab, et üllatusi on ilmselt veel ees. Ilmsesti mitte meeldivaid. Mis siis ikka - parandame ära Smile. Enne aga tellime uued tihendid. Sellised, kümnekas komplekt:
   
Võtan kohe paar komplekti - varuks ka. Pagan seda teab, kuidas selliste vidinate saadavus tulevikus on.
Vasta
#66

Viimatisest postitusest siin on omajagu aega mööda läinud. See ei tähenda, et millestki kirjutada pole olnud - lihtsalt muid toimetusi on ootamatult palju olnud.

Kõige olulisem teadmine, mis vahepeal on tekkinud, on see, et mootoril tegelikult ikka oli vända pikilõtk - ma lihtsalt ei suutnud lihtsal viisil seda tuvastada. Kui vänt kord mootoris liikuma sai, siis oli näha ikka päris uhket pikikolksu. Ja karterit alt võttes ootas ees ka kardetud üllatus - pikilõtkusaaled karteri põhjas. Niisiiis läks sellega täpselt nii halvasti kui kõik TR6 mootoreid käsitlevad raamatud hirmutavad - vänt tuksis ja raamsaalepukid ka. Lähevad sellesse riiulisse, kus on need jupid, mida praegu remontida ei ole majanduslikult mõistlik, ehkki tehniliselt on see kindlasti kuidagi võimalik. Vanade autode tükke ei tõuse minu käsi ära viskama - pagan teab, millal see vana tükk minu või kellegi teise unelmate sõiduki elu päästab.

Need olid siis halvad uudised. Et kurja ennustavaid märke oli õhus enne kapaga, siis see mind tegelikult ei üllatanud. Ja et üllatust ei olnud, siis oli juba uuritud, kust uue mootori saada võiks. Juhtumisi oli üks selline kusagil kellegi laoriiulis täitsa olemas ning juba paar päeva liigub see Ühendet Kuningriigist Eesti poole. Eelarve läheb küll käest ära, kuid seegi ei ole mingi sürpriis. Ma ei tea mitte ühtegi hobiautoprojekti, mille puhul seda varem või hiljem ei juhtuks Smile.

Nii et nüüd siis ootan. Ootan mootorit. Kui see kohal, siis saab sotti, mismoodi asi edasi liigub. Probleemiks on, et lisaks mootorile on auto liikumahakkamiseks vaja ka käigukasti, kuid see on parajasti kusagil keset Prantsusmaad. Mul pole kahtlust, et ma selle sealt kätte saan, kuid kuna ja kuidas see aset leidma saab on täna täitsa teadmata.
Vasta
#67

Kas targemad oskavad öelda, võib selle pekkis vända ja puuduva õlitihendi rõnga vahel isegi ehk mingi seos olla?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#68

(20-04-2020, 01:26 AM)spitfire Kirjutas:  Kas targemad oskavad öelda, võib selle pekkis vända ja puuduva õlitihendi rõnga vahel isegi ehk mingi seos olla?

No ega see tihendi puudumine asja paremaks ei teinud. Kas seal aga otsest põhjuslikku seost on või mitte, seda ei saa me mitte kunagi teada ja tegelikult pole enam oluline ka. Probleemid on lahendamiseks ning lahendus sõidab juba Eesti poole.
Vasta
#69

(20-04-2020, 09:30 AM)Marvin Kirjutas:  Probleemid on lahendamiseks ning lahendus sõidab juba Eesti poole.
Kas mootori saatmine organiseeriti sealtpoolt või tuli endal korraldada? Ja mis suurusjärku sellise kolaka transpordi hind jääb?
Vasta
#70

(20-04-2020, 23:04 PM)TeeTL Kirjutas:  
(20-04-2020, 09:30 AM)Marvin Kirjutas:  Probleemid on lahendamiseks ning lahendus sõidab juba Eesti poole.
Kas mootori saatmine organiseeriti sealtpoolt või tuli endal korraldada? Ja mis suurusjärku sellise kolaka transpordi hind jääb?

Mootori saatmine korraldati sealtpoolt. Sellest logistikast peaks natuke lähemalt tegelikult rääkima.

Nimelt on mootori ja käigukastiga tegelemas tegelane, kelle elustiil on kõige pehmemalt väljendudes suhteliselt rahvusvaheline. Rahvuselt uelslane, kodakondsuselt britt, abielus venelannaga, resideerub ta aga hoopis Eestis.  Triumphide tuunimisest on ta lausa raamatu kirjutanud - Triumphid ning Jaguarid on tema töö ja elatisallikas. Et pilt liialt lihtne poleks, ei tee ta oma toimetusi mitte ainult Eestis. Käigukaste paneb ta kokku Prantsusmaal, plokikaantega tegeleb kodus Eestis, jupid hangib Inglismaalt, samast tuleb ka osa mootoritöid. Eestist tellib ka kõikidele oma kliientidele plokikaante lihvimise. See kõik on võimalik tänu sellele, et Ühendkuningriigis on paar tegelast, kelle põhitööks on logistika.
Transpordi täpset hinda ma ei tea, kui päris aus olla. UK transa on tegelikult olnud üsna mõistliku hinnaga, nii et liialt murelik ma selle numbri pärast ei ole.
Vasta
#71

1 eur lava (1,2x0,8m) transport london ja selle lähim ümbrus tallinna on umbes 160.- euri. Kui mootor on ilusti lava peale fikseeritud ja kiletatud, siis kaup nagu kaup ikka. Läheb 7 kuud ja siis, toll + kõmm otsa. Kui vahepeal imesid ei juhtu.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#72

(21-04-2020, 22:32 PM)spitfire Kirjutas:  1 eur lava (1,2x0,8m) transport london ja selle lähim ümbrus tallinna on umbes 160.- euri. Kui mootor on ilusti lava peale fikseeritud ja kiletatud, siis kaup nagu kaup ikka. Läheb 7 kuud ja siis, toll + kõmm otsa. Kui vahepeal imesid ei juhtu.

Mootor saabuski eile. Sellest saab asja küll, tundub. Kas keegi oskab soovitada mõnd head väntvõlli lihvijat?
Vasta
#73

(21-04-2020, 22:32 PM)spitfire Kirjutas:  1 eur lava (1,2x0,8m) transport london ja selle lähim ümbrus tallinna on umbes 160.- euri. Kui mootor on ilusti lava peale fikseeritud ja kiletatud, siis kaup nagu kaup ikka. Läheb 7 kuud ja siis, toll + kõmm otsa. Kui vahepeal imesid ei juhtu.
7 kuud ühe aluse transaks?

Kui see saladus ei ole,siis kui suure aiakäruga see siis ära toodi?

Ise olen Brittide juurest mootoreid ja aiatraktoreid ostnud, need on ikka 2 nädalaga kohale jõudnud Rolleyes
Vasta
#74

(24-04-2020, 12:27 PM)As TroSS Kirjutas:  7 kuud ühe aluse transaks?

Kui see saladus ei ole,siis kui suure aiakäruga see siis ära toodi?

Minul tuli üks alus.

Spitfire pidas ilmselt silma seda, et 7 kuu pärast on UK EUst väljas ning siis on sealt importimisega asjad ebameeldivalt keerulised.
Vasta
#75

(24-04-2020, 11:47 AM)Marvin Kirjutas:  
(21-04-2020, 22:32 PM)spitfire Kirjutas:  1 eur lava (1,2x0,8m) transport london ja selle lähim ümbrus tallinna on umbes 160.- euri. Kui mootor on ilusti lava peale fikseeritud ja kiletatud, siis kaup nagu kaup ikka. Läheb 7 kuud ja siis, toll + kõmm otsa. Kui vahepeal imesid ei juhtu.

Mootor saabuski eile. Sellest saab asja küll, tundub. Kas keegi oskab soovitada mõnd head väntvõlli lihvijat?
Tõukur oü

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#76

(24-04-2020, 18:39 PM)hundu615 Kirjutas:  Tõukur oü

Tänan! Kas meil siin lihvitud võllidele mingit pinna keemilist järeltöötlust ka tehakse - midagi Tufftride sarnast?
Vasta
#77

Kaalu ja otsi ka muid variante kui, Tõukur OÜ. Hiljutine kogemus, kus tehase soovitatud tolerantsi sisse ei suudetud asja teha.
Vasta
#78

Võimalik, et see ongi point miks on kuulda, et vändad soomes käivad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#79

Oot-oot, kas Tõukuri kvaliteet on alla käinud? Kas keegi oskab midagi konkreetset öelda või nsr jutt?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#80

Detjonõšev

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne