T-40 päritolu
#1

Lappasin otsida kabiinivariante T-40-le ja komistasin prokambain.ru lehel kirjele:
Kasutusajalugu
Esmakordselt loodi see 1961. aastal. Prooviks võeti Ameerika Fordson, mida alates 1917. aastast tootis Ford. LTZ T-40 tootmine kestis kuni 1995. aastani.

Kas see info on päde?
Vasta
#2

Fordson-Putilovits ehk nõukogude variant Fordsonist. Fordson mudel F-i või N-i juurest ei ole küll mitte ühtegi tehnilist lahendust edasi jõudnud T-40 juurde. Nende ainuke siduspunkt on see, et tegu ratastraktoritega.
Vasta
#3

Välistamaks fantaseerijaid siis täpsustan, et mul on kõik nimetatud kolm traktorit olemas ja kõigi detailikataloogid on ka olemas. Ja kõikide hingeeluga olen ka tutvunud ?
Vasta
#4

Huvitav jah et viimasel ajal olen märganud et vene foorumites nõukaaegse tehnika kohta viidatakse "see on selle margi kloon" ja "too on tolle margi järgi valmistatud". Et justkui näitaks asja kvaliteetsust.
Enam nagu ei kilkagi et neil on kõik maailmas analooge mitteomav. Ei tea mis mõttemalli muutus seal toimunud on?
Vasta
#5

(19-04-2020, 22:44 PM)Meelis2 Kirjutas:  Huvitav jah et viimasel ajal olen märganud et vene foorumites nõukaaegse tehnika kohta viidatakse "see on selle margi kloon" ja "too on tolle margi järgi valmistatud". Et justkui näitaks asja kvaliteetsust.
Enam nagu ei kilkagi et neil on kõik maailmas analooge mitteomav. Ei tea mis mõttemalli muutus seal toimunud on?
aga miline oli täpne venekeelne tsitaat, ülaltoodu kõlab googli tõlke moodi ja ei kanna küll mingit mõtet ...
Vasta
#6

prokombain.ru on tehnikahuvilise koolipoisi tehtud. Seal on palju vigu, mis isegi keelt valdamata on näha, seega mingit tõde sealt otsida ei maksa. T-40 teemas on piltidel läbisegi 40 ja 25.
Jutuks olnud tsitaat:
Впервые создавать его начали в 1961 году. За образец был взят американский Фордзон, который с 1917 года выпускала фирма Форд. Производство ЛТЗ Т-40 длилось до 1995 года.
Võtud sealt, kohe peale esimesi pilte.

Vähe pädevam väide kõlab, et mootor on tehtud maha või otse Deutz mõne varasema mudeli järgi.
Leidke pildilt mõni vasturääkivus!
[Pilt: 5526913335.jpg]

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#7

Vaatasin et Deutz on teinud neid mootoreid nii 3, 4 kui 6 silindrilistena. Hiina vorbib neid seniajani ainult õli sissevalamisava on teisele poole tõstetud.
Vasta
#8

See pilt mida siin Deutzi pähe näidatakse peaks olema LTZ uus 144 edasiarendus. Muideks uuel 3 pütasel D-130 on samasugune õhukollektor. 
Ja see tundub on statsionaarmootor. Tehasest tulevad need välja üherežiimilise kõrgsurvepumbaga.
Ja sellist õlikorki müüs PM kaubamaja .

Aquila captas non muscas.
Vasta
#9

Ma ei pannud pilti Deutz mootori pähe, uuri tähelepanelikumalt. Birkal ikka 144, aga plokil on valukiri made in germani.  Cool
Mul savi mille oma ta on.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

Eks see traktor T-40 on üks paras vene ime  sest teda toodeti tervelt 34 aastat [1961-1995] .Kurb aga tõsi on asjaolu nõukogude võimu tingimustes ei tahetud seda traktorit moderniseerida ning  välimus peale värvi ega tehniline pool võrreldes algusaegadega palju ei muutunud .Suurim muutus oligi see kui mootor D-37 asendati D-144  võimsusega 50 hj. Selle kabiin oli  traktoristi õudusunenägu  - väike ja kitsas ja talvel külm nagu sara. Kuigi  toodeti ka eksportvariante mugavama kabiini ja paremate osadega siis need saadeti kõik eksporti . Nõukogude inimene ja tema järglased pidid olude sunnil leppima sellise algelise traktoriga sest nõukogude ajal paremat ei antud   aga uue  eesti esimesel aastakümmnel polnud aga jälle  paljudel põllumeestel ja talunikel raha et paremat osta.  Alles peale Eesti euroliitu astumist hakkasid põllumehed tänu eurotoetustele kallist lääne tehnikat ostma ja T-40 kadus aktiivsest aktiivsest põllumajandusest. Kodumajapidamistes neid leidub siiski veel küllaldaselt ja 1000 krooni eest võib endale töökorras sellise traktori osta .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Pilt (pildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#11

Nii oli.

Siinkohal karm meeldetuletus kõigile T-40 kasutajatele: tulge alati välja selg ees. Siis on lootust, et jõuate kätega kinni hoida, kui jalg kuhugi kinni jääb.

Alles mõni nädal tagasi leidis mu hea tuttav oma otsa selle traktori kabiini, rohke vee ja oma hooletuse koostöös. Traktor jäi kinni veerohket kraavi ületades ja ta hakkas kabiinist välja ronima. Nägu ees... Jalg jäi kinni pedaalide vahele ja mees kukkus kabiinist välja, peadpidi vee alla. Välja tõusta ei jaksanud... Mehe leidis abikaasa tunde hiljem.

Palun, olge ettevaatlikud.
Vasta
#12

Nii ta on jah. Mälusopis on noorusest saati meelespea et välja tuleb tulla täpselt samas liigutuste järjekorras nagu sisenedes, ainult vastupidi.

Oleks II maailmasõja ajal ühte teatud rahvust sunnitud koonduslaagris T-40 -ga tööd tegema oleks see tänapäevani keelatud relvade nimekirjas......
Vasta
#13

Isegi MNT eksamil tuleb traktorist selg ees väljuda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

Tuleb-tuleb. Ja seda me kontrollime ka kutseeksamil. Aga isegi kipun ajuti libastuma, eriti KK kabinetist välja astudes. Kuna on nii lihtne...kukkuda. Kah proovitud.
Vasta
#15

Seoses selle kabiini teemaga olen kuulnud, et see kabiin on nii väike seetõttu, et see traktor pidi mahtuma sisse mingist üleliiduliselt levinud laudaprojekti uksest. On sellisel jutul tõepõhja?
Vasta
#16

Me praegu oleme selle T40 suhtes ülikriitilised. Samas see aparaat läks tootmisse aastal 1963, mis tähendab et disaini faas oli veel mitu aastat varem. Veoautode poole pealt oli sel ajal tootmises gaz 51, gaz 52 tootmine algas alles 3 aastat hiljem. Kabiini küte ei olnud tollel ajal mitte kuidagi iseenesestmõistetav, vaid seda toodi eraldi välja kui tehnilist progressi uutel mudelitel. Võrreldes näiteks gaz51 või gaz 69 kabiinidega ei ole tegelikult T40 kabiin kuidagi ebardlikult väike, vaid ta on oma aja standarditele vastav. Tolle aja valguses oli kinnine kabiin (ok, presentkatusega küll) progressiivne lahendus ja rohkem, kui varasematel mudelitel.

See, et nl-is tootmisesse lastud toodet vorbiti sisuliselt muutumatul kujul aastakümneid, oli selle majandussüsteemi eripära. Traktoritehas võis ju mõelda välja mingi eriti progressiivse mudeli, aga kui ükski tarnija sellega kaasa ei tulnud, polnud võimalik ka prototüübist enamat. Kuna kõigest oli nagunii puudust, ei olnud ka tootjal põhjust rabeleda - nagunii osteti käik ära, sõltumata kvaliteedist või mugavusest.

Imekspandav on see, et mõned inimesed siiski on valmis endiselt selle tehnikaga töötama või seda järjekindlalt enda istmiku järgi parendama.
Vasta
#17

Tegu pigem nostalgialaksuga.
Ikkagi esimene traktor mille rooli päriselt lasti. Tunduvalt uhkem oli olla ikkagi võrreldes totu roolis vihma käes ligunevate kaaskannatajatega.
Ja mis soojendusest jutt- õige riietus: kaks (vati)jopet, vatipüksid, vildid- ja vahet polnud, nagunii hakkasid tunni pärast  lõdisema. Nii kui suvatsesid mingi ukse sulgeda oli aken paari minutiga hingeaurust jääs ja välja enam ei näinud, pidi mõlemad uksed lahti tegema Big Grin
Ja tehnika on niiiiii primitiivne et kui käed just tagumikust välja kasvanud ei ole suudad teda elus hoida (kui kord õlle järel käies sai tagasiteel kiiruskatseid tehtud oli pärast hea meel küll et sai ühe silindri kaupa kepsu-kolbi-silindrit vahetada ja selle juures oli kõige raskem hoopis roolikardaani eest kättesaamine)
Ja see hind- tonnikese eest saad masina millega saad oma popsitalus aastaringselt vajalikud tööd tehtud.
Vasta
#18

Paljud kirjutavad,et tonniga kätte.Palun mulle siis see ümara nina ja ketiga,sinine.Aga,kui tõsiselt,siis söbib enamiku tööde jaoks.
Vasta
#19

mulle kah no meeldib.kabiini saab asendada suurema mugavamaga nagu näha.õhkjahutusega mootor ja kunagi pole muret ei veepumba ega lekkiva peatihendi ja kõvera peaga,käivitamisel saad surve maha tõmmata mootoris.kui midagi 25 kõrvale võtta siis just 40 esiveoga.kunagi 90-ndate algul olen saanud ka ühe uue pilliga sõita tööd teha talvel,jalgadel pisut kitsas oli naelakastidega,aga sai hakkama ja midagi ebameeldivat ei meenu.
Vasta
#20

(19-05-2020, 19:46 PM)vanaain Kirjutas:  Paljud kirjutavad,et tonniga kätte.Palun mulle siis see ümara nina ja ketiga,sinine.Aga,kui tõsiselt,siis söbib enamiku tööde jaoks.
Mul on aga ei anna!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne