(15-12-2019, 16:35 PM)13piisab Kirjutas: muidu nn birka eemaldasin ma ise - et TÜV-l poleks erinevate numbrite tõttu paanikat. Üle 25a vanustel masinatel ei ole ju nn birka loetavus ja olemasolu nõutav.
Mul oli ka keiss kus kere nr ja birka nr ei kattunud. Ja see oli päris huvitav keiss, vähemalt minu jaoks. Sai ka kenasti korda.
Auto kere nr oli 4-ja kohaline, birka 5-kohaline. Tehnilises passis ka 5 kohaline. See ülearune 5-s number oli null. Null pole number
, aga ta on ikkagi seal olemas. Kuna ma autot ostes, väljamaal birkat ei vaadanud, küll aga vaatasin passi, siis erinevusest olin teadlik ja küsisin ka seal ARK-s, et miks nii. Seal must mees kehitas õlgu ja ütles, et juu siis arvuti nii lühikest numbrit ei tunnista ja paneb nulli ette, noo probleemoo mään, doo not voorri.
Väristasin ka Tln mnt-s jalga, aga näitasin auto ette, et nii on ja mis nüüd saab? Samuti ei klapi tootmisaasta. Auto võiks olla 3 aastat vanem kui dokkides kirjas. Tehti pilti, guugeldati, tunnike uuriti ja korras ta oli, sain papri kätte, jäi see aasta ja see vin mis dokkides oli.
Hiljem guugli, väljamaa foorumi ja kirjanduse abiga hakkasin seda vanuse anomaaliat uurima. Kõik spetsiifilised tunnused viitasid esimesele tootmisaastale, mitte sellele mis passis. No jah, passis on ju esmane regamine.
Selgus, et minu auto oli esimese tootmisaasta pill, sellest ka 4-ja kohaline number ja see number viitas novembrile. Novembrit kinnitas teise auto vin mille leidsin foorumi abiga ja mis erines minu autost vaid 2-he ühiku võrra. Aga mis on oluline, et novembris algas tehases streik ja kuna kapitalistid ei kavatsenud tööliste nõudmisi teps mitte rahuldada, siis keegi lillegi ei liigutanud. Kavalpead viisid tootmise üle teise kohta. Kõik autod mis ei läbinud mingil põhjusel tehase kvaliteedi kontrolli, jäid kirjanduse andmeil tehase laoplatsile ootele. Aga kuna keegi neid parandada ei kavatsenudki, siis nii nad seal seisid. Kirjandus lausa väitis, et paarsada autot mis lihtsalt "unustati" sinna ja selle avastas väidetavalt audiitor mitu aastat hiljem, kes hakkas huvi tundma, et miks makstakse mingi laoplatsi renti kusagil lennuväljal karu pees. Osaliselt olevat need tutikad autod olnud juba rüüstatud, rattad alt läinud jne. kui need leiti. Arvatavasti oli ka minu auto üks nendest "unustatud " autodest.
Edit: meenus veel, loo jätkuks, et hiljem ikkagi selgus, et need rattad ja osa pulkadest olid eemaldanud tehase omad mehed käsu korras, kuna streikide ajal varustus lonkas igast otsast ja tulekahju kustutamiseks kasutati juba komplekteeritud autodelt võetud osi. Ja kuna rattad koos alu velgedega läksid esimestena, siis juba edaspidi oli el problematico neid üldse sealt kuhugi liigutada.
Võimalik, et 3-aastat hiljem kui see auto lõpuks kundeni jõudis, oli vin numeratsioon min 5-kohaline, ja nii see birka selle lisa 0-sinna ette sai. Igal autol oma lugu.