Autoregistri teema.

Mul ei ole endal mäletamist mööda auto passi valesid andmeid pandud, küll aga meenub olukord ligi 20 aasta tagant, kui sai ühe inimesega, kelle perekonnanimi on Kotk autosid vahetatud- minu oma talle ja tema oma mulle. Noh, Tallinna ARKis siis asjad aetud, mul juba pass käes kui tema aina ootab- pool tundi, tund- no ei ole tal passi. Too aeg minu meelest hüüti uue passi omanikke ning igatahes see on meelde jäänud, kui ühel hetkel kuulsime hüüet "Kas Kotik on siin?!" Smile
Vasta

Spekuleerimiste vahele teemasse ka praktikat. Kirjeldus, kuidas minu teh passi järgi '74a põrnikat identifitseerisime. Antud juhul õnnestunult ehk siis MNTga saab asjast asja küll.

kronoloogia:
- avaldus ja selle lisa passinumbrite (eelkõige vla 1966) korrigeerimiseks minult teele 15okt õhtul
- 24okt MNT palve pildistada mootorinumbrit jms. Samal õhtul saatsin pildid
- 31okt MNT vastus, et tegu on "erinevatest juppidest koosneva masinaga". Mootoril ja raamil numbrid, mis räägivad aastast '74, niiet las olla '74
- 01nov minu uus avaldus, milles ütlesin konkreetsemalt, et enamus "erinevatest juppidest" on kuuekümnendatest ning et raam + kere + sillad on 1966a omad. Et vaatame asja ikka täpsemalt - ümber keevitatud kerenumber ja vahetatud mootor ei tee masinast ju ometi '74a oma
- täiendavad ja juba detailidele keskenduvad (ehk siis sisu omavad) piltide pärimised MNT poolt 06nov ja 13nov
- ...ning 25nov siis postkastis kiri, mis soovitab võtta masin kaasa ja minna uue teh passi järele. Praktika poolelt mõistlik lähenemine, mis ei tegele raaminumbri kaotamise või ülelöömisega:

---
- sõiduki Volkswagen 1300 reg.märgi numbriga 22ZAL (praegune VIN-kood 1142812013, 1974.a.) esmase registreerimise aastaks tuleb lugeda 1966;
- sõiduki Volkswagen 1300 reg.märgi numbriga 22ZAL õigeks mudeliks tuleb lugeda 1200;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL VIN-koodiks tuleb lugeda andmesildil olev VIN-kood 116725308;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL registreerimistunnistusel olev VIN-kood 1142812013 lugeda kere/raami numbriks;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL mootori mahuks lugeda 1184 cm3 ja võimsuseks 25 kW.
Sõiduki andmesilt tuleb kinnitada tagasi samasse kohta, kus see oli enne eemaldamist. Sõiduk reg.märgi numbriga 22ZAL tuleb ette näidata Maanteeameti registreerimiseelsel kontrollil, kus tehakse ka vastavad andmete parandused Liiklusregistris. Liiklusregistris teha märge kere/raami numbri ja õige VIN-koodi kohta k.a andmesildi asukoha kohta, muuta sõiduki aasta, mudeli ning mootori andmeid.
---

ehk kokkuvõtvalt: esimene vastus oli formaalne, teisega vaadati teemale päriselt sisse ja sai asja. Esialgu pahandasin otsuse peale, aga kui teise avaldusega "sama keelt rääkima hakkasime", olin juba päris kindel, et lõpuks näeme asju ühtviisi.
kodanikuna / maksumaksjana ma ei pahanda - ilmselt tuleb "imelikke avaldusi" piisavalt ja igasuguste imelike soovidega ei pea ametnik kohe süvitsi minema - siis peaks vastavaid töökohti olema kordades rohkem Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(15-12-2019, 13:54 PM)13piisab Kirjutas:  ...- 31okt MNT vastus, et tegu on "erinevatest juppidest koosneva masinaga". Mootoril ja raamil numbrid, mis räägivad aastast '74, niiet las olla '74
..sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL VIN-koodiks tuleb lugeda andmesildil olev VIN-kood 116725308...
...ehk kokkuvõtvalt: esimene vastus oli formaalne, teisega vaadati teemale päriselt sisse ja sai asja...
Ju esimese korraga vaadati, et kodanik leiutab kavalat viisi kuidas heitgaaside mõõtmistest tehnoülevaatusel pääseda.
Teise korraga tuli MNT ameti töötajatel tõdeda, et selle jaoks on ka vettpidavad tõendid ja omanikul piisavalt järjepidevust. Smile

Siin tõenäoliselt tuleb kasuks ka asjaolu, et tegu enne 1970. aastat valmistatud autoga, mille puhul saab identifitseerimiseks VIN koodi kasutada ka ainult birka pealt. Tõenäoliselt nt. 2000. aasta autoga, millel kerenumber analoogselt ümbertehtud, ei läheks nii lihtsalt.

Aga ikkagi tubli ettevõtmine kummutamaks müüti, et kerenumbri sahker-mahkeri legaliseerimine on iseendale jama kaelatõmbamine (vähemalt enne 1970. aasta masina korral).
Vasta

Sa võtsid hästi kokku - just see mu postituse mõte oli, et kui soovil on sisu ja see ära põhjendada, saab MNT-ga kenasti hakkama.

Kolm olulist vaadet:
- avaldustes rõhutasin kohe, et võimalikud võlaõiguslikud nõuded (nt kui auto osutub ärandatuks vms) on puhtalt minu vastutus - et keskendume tehnilistele vaadetele
- ajendiks nüüd asja ette võtmisele olid augustis uuendatud tehnonõuded. Ei ole enam ohtu, et MNTs ette näidates pean lõpuks masina komplekteerima nt 155-80-15 rehvidega (mida mul pole ja mis on mitte-hiinakana saadaval piiratud valikus ja ca 200eur/tk) vms jaburusega tegelema
- algse avalduse puhul tegin vea - ei teinud avalduse teh lisale nn executive summaryt. Avalduse lisaks koostasin ma "netiallikate alusel" aasta-muudatuste tabeli, kus oli 43 üheselt mõistetavat suuremat muudatust kirjeldavat rida, millest vaid 3 muudatust (mootor ja 12V elektriga seonduv. Masinal on '74 mootor ja 12V el seadmed, mitte 6V nagu tehasest) on mu masinal olemas. Selle üldfakti rõhutamisega oleks vast kohe sisuga edasi saanud - ülevaate puudumisel ei saanud "mingi keeruline tabel" esialgu ilmselt piisavat tähelepanu. Ma ise kah ei süübiks kohe sellistesse detailidesse Wink

muidu nn birka eemaldasin ma ise - et TÜV-l poleks erinevate numbrite tõttu paanikat. Üle 25a vanustel masinatel ei ole ju nn birka loetavus ja olemasolu nõutav.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(15-12-2019, 16:35 PM)13piisab Kirjutas:  muidu nn birka eemaldasin ma ise - et TÜV-l poleks erinevate numbrite tõttu paanikat. Üle 25a vanustel masinatel ei ole ju nn birka loetavus ja olemasolu nõutav.

Mul oli ka keiss kus kere nr ja birka nr ei kattunud. Ja see oli päris huvitav keiss, vähemalt minu jaoks. Sai ka kenasti korda.
Auto kere nr oli 4-ja kohaline, birka 5-kohaline. Tehnilises passis ka 5 kohaline. See ülearune 5-s number oli null. Null pole number Smile , aga ta on ikkagi seal olemas. Kuna ma autot ostes, väljamaal birkat ei vaadanud, küll aga vaatasin passi, siis erinevusest olin teadlik ja küsisin ka seal ARK-s, et miks nii. Seal must mees kehitas õlgu ja ütles, et juu siis arvuti nii lühikest numbrit ei tunnista ja paneb nulli ette, noo probleemoo mään, doo not voorri. 
Väristasin ka Tln mnt-s jalga, aga näitasin auto ette, et nii on ja mis nüüd saab? Samuti ei klapi tootmisaasta. Auto võiks olla 3 aastat vanem kui dokkides kirjas. Tehti pilti, guugeldati, tunnike uuriti ja korras ta oli, sain papri kätte, jäi see aasta ja see vin mis dokkides oli.

Hiljem guugli, väljamaa foorumi ja kirjanduse abiga hakkasin seda vanuse anomaaliat uurima. Kõik spetsiifilised tunnused viitasid esimesele tootmisaastale, mitte sellele mis passis. No jah, passis on ju esmane regamine. 
Selgus, et minu auto oli esimese tootmisaasta pill, sellest ka 4-ja kohaline number ja see number viitas novembrile. Novembrit kinnitas teise auto vin mille leidsin foorumi abiga ja mis erines minu autost vaid 2-he ühiku võrra. Aga mis on oluline, et novembris algas tehases streik ja kuna kapitalistid ei kavatsenud tööliste nõudmisi teps mitte rahuldada, siis keegi lillegi ei liigutanud. Kavalpead viisid tootmise üle teise kohta. Kõik autod mis ei läbinud mingil põhjusel tehase kvaliteedi kontrolli, jäid kirjanduse andmeil tehase laoplatsile ootele. Aga kuna keegi neid parandada ei kavatsenudki, siis nii nad seal seisid. Kirjandus lausa väitis, et paarsada autot mis lihtsalt "unustati" sinna ja selle avastas väidetavalt audiitor mitu aastat hiljem, kes hakkas huvi tundma, et miks makstakse mingi laoplatsi renti kusagil lennuväljal karu pees. Osaliselt olevat need tutikad autod olnud juba rüüstatud, rattad alt läinud jne. kui need leiti. Arvatavasti oli ka minu auto üks nendest "unustatud " autodest. 
Edit: meenus veel, loo jätkuks, et hiljem ikkagi selgus, et need rattad ja osa pulkadest olid eemaldanud tehase omad mehed käsu korras, kuna streikide ajal varustus lonkas igast otsast ja tulekahju kustutamiseks kasutati juba komplekteeritud autodelt võetud osi. Ja kuna rattad koos alu velgedega läksid esimestena, siis juba edaspidi oli el problematico neid üldse sealt kuhugi liigutada.

Võimalik, et 3-aastat hiljem kui see auto lõpuks kundeni jõudis, oli vin numeratsioon min 5-kohaline, ja nii see birka selle lisa 0-sinna ette sai. Igal autol oma lugu.
Vasta

..anaalloogiline jaburus võib esineda ka kellaparanduses.... 
  ...telefonitsi esialgu konsulteerides küsiti tagakapslisse pressitud kaheksakohalist arvu... pidin kehvikuna tunnistama, et põle naapalju..., ainult kuus ette lugeda...

loll on loll olla.
Vasta

mul vaja ühe ja ehk ka teise masinaga MNT angaaris käia ja vähemalt TLN kandis on need ikka päriselt üle koormatud.
ehk siis mida praegu saab:
1) võõrriigi masin meie registrisse - saaks e-taotluse puhul aja TLNs nädala pärast
2) natuke keerukam juht ehk registris oleva masina reg andmete muutmine (vastav MNT otsus on kenasti olemas) - TLNs saaks 06juuli, Raplas 30juuni ja Sauet ei kuvata üldse

https://broneering.mnt.ee/MakeReservation/SelectService

kuna pakutavad ajad tundusid uskumatult kaugel, täpsustasin igaks-juhuks ka telefonis ja ongi nii. Tõdesin, et eriolukord on nüüd siis kolinud MNTsse ning soovisin (ilma irooniata), et nad ikka töökoormusele vastu peaks Smile
eriti normaalne ega jätkusuutlik selline olukord muidugi ei ole - saame näha, kas ja kuidas olukord lahendatakse.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Sõiduauto ja N1 veoauto, registrimassiga kuni 3500kg, registrist kustutamise võimalused on selged. Kuid mismoodi näeb välja veoauto, registrimassiga üle 3500kg, arvelt kustutamine?
Vasta

Avalduse alusel, nagu mootorattalgi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(12-06-2020, 19:18 PM)jupiter22 Kirjutas:  Sõiduauto ja N1 veoauto, registrimassiga kuni 3500kg, registrist kustutamise võimalused on selged. Kuid mismoodi näeb välja veoauto, registrimassiga üle 3500kg, arvelt kustutamine?

Omaniku avalduse alusel autoregistri esinduses kohapeal. Võimalik, et saab ka emaili teel vastava avalduse esitada. Kohapeal pidi vabas vormis seletuse kirjutama, miks auto on vaja arvelt maha võtta ja kinnitama, et tulevikus enam tagasi arvele ei soovi seda saada.
Vasta

Tänud! Sai üks sihtotstarbeline gaz 52 ostetud pealisehitise pärast, mille pidin müügi käigus oma nimele registreerima.
Vasta

Loll küsimus, ehk oskab keegi vastata.
MKM M42 lisa1 "Nõuded alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile, välja arvatud 30-aastased ja vanemad sõidukid" sätestab:
Koormusindeks (vaata tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega...

Mul on küsimus, kas kõnealune teljekoormus on täismassi või registrimassi oma?

Räägin taustai ka lahti. Tehasest on veokas väljunud 36t, millele on Eestis enne arvele võttu tehtud ümberehitus, millega on ka registrimass vähendatud 26t peale. Teljekoormused kõik vähendatud ja vastavalt sellele ette nähtud ka väiksemad rehvide koormusindeksid. Kõik passis ja andmebaasis. Mõni aasta tagasi on ARK omaalgatuslikult teinud tüübikinnituse ümbervaatamise ja andmebaasis esisilla registritelejekoormuse tõstnud samaks tehasenumbriga. Nõutava rehvi koormusindeksi on aga jätnud vähendatuks.

Loomulikult sattusin nüüd aktiivse ülevaataja otsa, kes võrdles rehvi koormusindeksit baasis oleva registrikoormusega ja andis mittevastavuse eest korduva. Kuna rehvid on värskelt soetatud, siis ei tahaks hakata kohe uusi ostma. Käisin ARK-is asja uurimas ja öeldi, et nii ehk naa peaksin kasutama tehase teljekoormuse järgseid rehve. Küsisin, et milleks on siis algse tüübikinnituse puhul ette kirjutatud madalama koormusindeksiga rehvid, (mis ka praegu neil andmebaasis on) mitte tehaseandmetes nõutud. Vastust ei saanudki. Ehk siis minu küsimus selles, et kui ma pean kasutama igal juhul tehase täismassi kohaseid rehve, siis mul pole mõtet hakata Transpordiametiga mingit vägikaigast vedama, et miks on tüübikinnitust vahepeal muudetud. Samas ei tahaks selle jama peale ka lihtsalt mingit tonni uute rehvide peale välja käia. Mille krdi pärast siis üldse mingeid registriteljekoormuseid kuhugi kirja pannakse.
Vasta

ARK-st tuleb asju küsida kirjalikult.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(02-02-2021, 23:37 PM)ruut Kirjutas:  ...
Räägin taustai ka lahti. Tehasest on veokas väljunud 36t, millele on Eestis enne arvele võttu tehtud ümberehitus, millega on ka registrimass vähendatud 26t peale. Teljekoormused kõik vähendatud ja vastavalt sellele ette nähtud ka väiksemad rehvide koormusindeksid. Kõik passis ja andmebaasis. Mõni aasta tagasi on ARK omaalgatuslikult teinud tüübikinnituse ümbervaatamise ja andmebaasis esisilla registritelejekoormuse tõstnud samaks tehasenumbriga...

Loomulikult sattusin nüüd aktiivse ülevaataja otsa...
See C-kategooria veoautode registrimassi vähendamine kliendi soovil meil kohapeal ARKis on mineviku teema ning tänapäeval sellest enam täismassiga võrduvat kasu ei ole. Oleks ka täismassi vähendatud siis saaks tõenäoliselt juba tehtud ümberehitusele ja andmetele tugineda, aga kui omal ajal ainult registrimassi kliendi soovil sobivaks manipuleeriti, siis kahjuks selles osas oli nt. B-lubade pealt C-peale ülemineku aeg 2016. aastal:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=57300&pid=416917#pid416917

Võimalus oleks see, et kui ümberehituse dokumentatsioon on alles, siis ehk saaks minna kohapeale tõestama, et ka täismass saaks vähendatud nagu omal ajal ainult registrimassiga tehti.
Vasta

Kui see registrimass midagi ei määra, kas ma võin siis kasutada masinat täismassi järgi, s.t. kandevõimet kohe +10t maast leitud? Kardan, et mitte.
Ümberehituse number on teh passis olemas, seega eeldatavalt on ARK-is see dokumentatsioon kusagil riiulil olemas. Kõik taandub lõpuks rahale, ka aeg on raha. Kiirem (odavam) on see tonn välja köhida uute rehvide jaoks ja peldiku taga rusikaga vastu seina lüüa ning süvariiki kiruda Smile
Transpordiametile tegin ka järelpärimisele aga esialgu vastused on sellised mitte nii väga konkreetsed.
Vasta

(03-02-2021, 11:05 AM)ruut Kirjutas:  Kui see registrimass midagi ei määra, kas ma võin siis kasutada masinat täismassi järgi, s.t. kandevõimet kohe +10t maast leitud? Kardan, et mitte.
...

Ei või jah, aga kusjuures ksf. MeelisV andmetel kahjuks just nii ongi nüüdsel ajal, et registrimass piirab ainult koormat:

(05-03-2017, 16:33 PM)MeelisV Kirjutas:  ...ja kui ongi veel passis registrimass vähendatud siis see on vaid sinu enda piiranguks et ei saa peale võtta rohkem koormat

Lisaks pakun, et see ARKi enda poolne andmete ülevaatamine võiski olla seotud registrimassi arvestuse pealt täismassi oma peale üleminekuga mõned aastad tagasi ning vähendatud koormusindeks on selle järgi andmetesse sisse jäänud viga, mida ka TÜV-l märgati ja tähelepanu juhiti:
(02-02-2021, 23:37 PM)ruut Kirjutas:  ...Mõni aasta tagasi on ARK omaalgatuslikult teinud tüübikinnituse ümbervaatamise ja andmebaasis esisilla registritelejekoormuse tõstnud samaks tehasenumbriga. Nõutava rehvi koormusindeksi on aga jätnud vähendatuks...

...Loomulikult sattusin nüüd aktiivse ülevaataja otsa, kes võrdles rehvi koormusindeksit baasis oleva registrikoormusega ja andis mittevastavuse eest korduva...
Vasta

(03-02-2021, 11:25 AM)mossepower Kirjutas:  Lisaks pakun, et see ARKi enda poolne andmete ülevaatamine võiski olla seotud registrimassi arvestuse pealt täismassi oma peale üleminekuga mõned aastad tagasi ning vähendatud koormusindeks on selle järgi andmetesse sisse jäänud viga, mida ka TÜV-l märgati ja tähelepanu juhiti:

Jah aga mõlemad tagumised sillad jäeti muutmata. Ehk mul annab registriteljekoormuste summa 29t, registrimass on 26t ja täismass 36t. Seega ÜV punktis kotitakse täismassi järgi ja teepeal registrimassi järgi.
Vasta

Väiksem registrimass "peaks" andma loa sõita sinna kus on kaalupiirangu märgi mõjuala. Kui on näiteks 11t täismassiga veokas, aga registrimass on muudetud 7.9t, siis võid sõita seal kus on 8t märgid ees.
Vasta

(09-06-2020, 14:56 PM)13piisab Kirjutas:  mul vaja ühe ja ehk ka teise masinaga MNT angaaris käia ja vähemalt TLN kandis on need ikka päriselt üle koormatud.

mul jäi kunagi oma MNT-kogemusele punkt panemata:
- käisin Tallinnas masinat ette näitamas
- masinat takseris võõras mees, aga kuna Eesti on ju väike, siis tema kolleegina tuli mind tervitama mu kunagine hea tuttav. Meenutas, et samas põrnikas on temagi kord uunikute talverallil käinud
- see nn kunagine hea tuttav hirmutas, et võimalik tõrkekoht on põrnika värvkate - et roostelaigud pole tegelikult ok. Ma olin arvanud, et see on puhtalt TÜV teema ja pole MNT asi - et kui masinal kõik tükid küljes, pole muu MNT asi. Muidu oleksin eelnevalt pudelikese sprayd ostnud ja probleemi "likvideerinud"
- sain siiski uue papri kätte ja mõne päeva pärast läks põrnikas juba uuele omanikule. Keda ta teenib loodetavasti samuti suht väheste probleemidega 14a nagu mind teenis

mu avalduste jms tuules käis ka üks põrnikaklubiline sarnase aastaarvu korrigeerimise läbi. Sai temagi kenasti ja valutult passis asjad õigeks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

TMEVõi! Teist või lausa kolmandat päeva "ARK"i leht maas. IT - tiiger suri ära?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne