Pole kaua aega jõudnud siia midagi kirjutada. Mõtteid on, aga värvitööde ja ajakirja tegemise ning ühe peatselt väljatuleva uue
kustomiteemalise ettevõtmisega on tegemist nii palju, et no ei jõua kirjutada. Iga selle siinse peatüki tegemine võtab tavaliselt ikka
omajagu aega (pole just päris 15-30 minuti tegemine) ja nii ta veidi vaeslapse rolli jäänud ongi.
Täna aga töökotta enam ei läinud, sest tõmbasin hoopis arvuti taga Diskustom Magazine'i teise numbri kujundusega otsi kokku, saatsin
faile trükikotta ja oli veidi muud sättimist ning enne metsa seeneleminekut nüüd teen veel kiire postituse:
eile triibutasin ühte Eesti customiajaloo mõistes olulist autot.
Eks ta on ju kunagi ehitatud toonase kohaliku arusaamise järgi ja maailma mõistes customitega päris võrreldav (veel) pole, aga igal juhul on tegu kihvti ja
põneva autoga, mille potentsiaal on lihtsalt täies ulatuses realiseerimata, kuid see potentsiaal on igal juhul olemas. Lihtsalt oma ajastu laps meie riigi
praeguseni lühikese autokultuuri kontekstis.
Toorik aga on alguseks väga hea ja faktiliselt on ta muidugi ka praegu custom. Uuel omanikul on aga tahet asja edasi arendada ning tegin talle inspiratsiooniks
Photoshopis kerge ideekavandi. Ma ei ole küll nii kõva kibe käsi, et väga ilusti ja puhtalt suudaks shoppida, kuid idee annab edasi. Sellise kava järgi ehitades võib
sellest customist isegi kustom saada.
Praegu on masin lihtsalt mõnusamalt toimima kõpitsetud ja omanik lasi ka kiirelt mingi värvilahenduse peale pluss siis minul triibud teha, et käesoleval hooajal veel
paar kuud sõitu nautida ning sügisel siis vast custominuga sisse lüüa ja autot korralikult edasi teha.
Kavandil tegin säärased kustomtrikid:
- pikendasin ust, katust ja klaase;
- katuse crown’i võtsin veidi maha, kuid mitte liiga pancaked;
- sheivisin (eemaldasin) lingid ja lukud;
- lasin madalamaks;
- velgedeks on siin versioonil leged customveljed Supreme (ei, need ei ole Torq Thrust II, mida paljud tihti ekslikult arvavad, kuid mis ei ole tegelikult väga hea customivelg),
aga sobiksid hästi ka Cragar S/S või Star Wire. Kui tahta laia whitewalli, siis oleks pigem vaja plekkvelgi kroomilukilpidega, suurus max 15” ja kõrge ning kitsas rehv;
- frenchisin (uputasin) esituled;
- ka stanged on kerele lähemale frenchitud ning alumised osad eemaldatud;
- tagarattakoopale fender skirt (koopa kate nö);
- sheivisin ka vihmarenni ning sel puhul ka ümardasin ukse ülemise nurga, sest nii on smoothim. Kui renn oleks alles, siis võib ka uksenurk terav jääda.
- tegin ka alumise uksenurga smoothimaks, sest seal oli veidi kummaline nurk muidu sees;
- tagaklaas on stock, aga ettepoole kallutatud;
- esiklaasi kohalt antenni delete ning hirv ka minema;
- esisuunatuled sheivitud.
Peaks tegema veel ka eraldi esi- ja tagaotsast ideekujunduse, seal on ka tegelikult palju võimalik smoothida ja modida. Kuid samas toimiks see auto ka hästi nende modidega
ning näiteks esiotsal iluvõre ja tagant tuled võivadki stockiks jääda, jätab mõnusa fiili. Tagant küll luugi peaks puhtaks sheivima ja numbri hoopis alla stange peale viima.
Üleval hetkeseis ja all see, mis tast saada võiks
Mõni pilt triipudest ka: