Millised ketihammakad Sul on? Palju on silindritega sõidetud?
Kahtlustan, et silindrid võivad olla üsna koonuses ehk, silmaga vaadates ei pruugi väga asi välja paista. Karpa võib ka vigurdada, isegi kui rahulikuma sõiduga tundub OK.
638 ja Jawa üldiselt on pikema kolvikäiguga kui nt. Iþ - Jupiter. See tähendab seda, et ühe mootori täisringi ajal ( 360 kraadi) liiguvad st. höörduvad vastu silindreid Jawa kolvid rohkem kui nt. Jupiteril.
Seega, ta on madala pöördega alustades äkilisem, aga kulub kiiremini, sest samade pööretega peab Jawa kolb rohkem höörduma. Jupiteril aitab u. 5000 km läbimisel (suht ruunava sõiduga) mõnikord uutest kolvirõngastest, aga Jawal on ka silindrid mõnikord juba oma osa saanud
Jawadel omal aja võeti väntvõll juppideks ning treiti massi vähemaks ning pressiti uuesti kokku. Tsikkel muutus erksamaks.
Muudeti ka silindri kanaleid ja pandi rinka sumpad (tagasilöök kõrgele pöördele arvestatud, krt mul oli isegi kuskil valem, mille järgi sai arvutada endale sobiva sumpa kuju, aga nüüd kadunud ammu

)
Vahel pandi ka kõvem karpa ka [suur Jikov (krossi CZ) või mõni muu].
Huvitav lugu, aga vahel ei saadudki mõnda mootorit korralikult jooksma - peale vaevanägemist heal juhul keskpärane minek ???
Üldiselt pole ammu enam asjaga tegelenud ja peaaegu kõik meelest läinud.
Ehk oskab mõni targem pea midagi nõu anda?