Viimane KGB-lane

Lihtsalt üks veidi offtopic küsimus, aga kas keegi on täpsemalt kursis, et kuidas noid silte ustele sellel perioodil muidu tehti?
Pilte vaadates tundub, et ilmselt mitte pintsliga ja pigem olla kasutusel erinevad trafaretid/stencilid (kõnealusegi auto ustele tehtud siltidelt on näha, et too tegija on kasutanud aerograafi ja trafarette), aga mõtlen just veel, et kas tehnika oli üldse alati pihustataval meetodil või kas kasutati äkki ka mingit trükitehnikat?

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

(26-05-2020, 11:11 AM)twist Kirjutas:  Peeglid tunduvad 31105/3110 vms moderniseeritud "Volga" omad, ehk vähemalt aastast 2000.
Istuvad ümberehituseta isegi 1982a 3102 või 1985a 2410 külge, kuna ukse konstruktsioon püsis 1982-2010 sisuliselt muutumatuna.
Lisan ka lingi kataloogile, kus näha, et 3102-ga pole neil peeglitel mingit pistmist:
http://www.autoopt.ru/auto/catalog/car/gaz/gaz-31105/14/

Praegu on küljes peeglid:
41.8201021 (vasak)
41.8201020 (parem)

Õiged oleks:
490-Б-0373-01 (vasak)
490-Б-0373 (parem)
Vasta

KGB teemast läheb küll kaugele mööda, aga Venemaal on veel üks ime-Volga olemas olnud,
https://www.youtube.com/watch?v=fR8ByfdE6WQ
Minu jaoks üllatus, Formika jaoks ilmselt mitte.
Vasta

(28-05-2020, 07:26 AM)Jarmo Kirjutas:  Lihtsalt üks veidi offtopic küsimus, aga kas keegi on täpsemalt kursis, et kuidas noid silte ustele sellel perioodil muidu tehti?
Pilte vaadates tundub, et ilmselt mitte pintsliga ja pigem olla kasutusel erinevad trafaretid/stencilid (kõnealusegi auto ustele tehtud siltidelt on näha, et too tegija on kasutanud aerograafi ja trafarette), aga mõtlen just veel, et kas tehnika oli üldse alati pihustataval meetodil või kas kasutati äkki ka mingit trükitehnikat?

Teksti jaoks kasutati trafaretti. Need mõned trafaretist väljalõikamata kohad, mis jäid värviti pärast pintsliga. Vapp oli vesikleeps.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Eelnevalt oli siin kaasfoorumlaste poolt juttu vilkuritest Kremli saateautode katustel. Juttu oli rohelisest vilkurist. Kuigi olin sellest teadlik, ei julgenud väga sõna võtta, sest paistis sellise vilkuri saamine lootusetu ettevõtmisena. Aga ära sain ja veel tutika. Tõestus ka muidugi allpool.
   
Vasta


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Täpselt nagu minu oma. Käib halvasti ja tihtipeale üldse mitte Rolleyes

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

(03-06-2020, 00:27 AM)Martin_R Kirjutas:  Täpselt nagu minu oma. Käib halvasti ja tihtipeale üldse mitte Rolleyes
 Pole asi nii hull. Lihtsalt bensiini polnud. Seltsimees, kes pidi toodud bentsu paaki valama leidis, et omal autol ka teist tiba vähevõitu.
Vasta

(29-05-2020, 22:26 PM)Formika Kirjutas:  Eelnevalt oli siin kaasfoorumlaste poolt juttu vilkuritest Kremli saateautode katustel. Juttu oli rohelisest vilkurist. Kuigi olin sellest teadlik, ei julgenud väga sõna võtta, sest paistis sellise vilkuri saamine lootusetu ettevõtmisena. Aga ära sain ja veel tutika. Tõestus ka muidugi allpool.

Kas on mingi usutav õigest ajastust foto sellisest purkide asetusest katusel ? Pean silmas kombinatsiooni sinine-roheline-punane. Doganjalka peal sõitnud mehed ikkagi kirjeldavad, et need purgid katusel tuli ära vahetada, kui eesmisest autost sai tagumine või vastupidi. Kõigil autodel oli komplekt purke olemas, sinist ei vahetatud. Memuaaride kirjeldusele vastab ikkagi skeem, et kas kaks punast+ sinine, või kaks rohelist+ sinine.

Huvitav on veel üks moment. Memuaarides mehed räägivad, et Gorba ajal kord muutus. Kui enne pandi liiklus seisma, siis Gorba ajal pidi liiklusest läbi pressima, mis tegi nende töö keerulisemaks. Kas see võib tähendada, et punased-rohelised vilkurid mingil ajal kadusid üldse ära ja asendati nende radikavõre taguste sähvijatega ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(06-06-2020, 16:36 PM)spitfire Kirjutas:  
(29-05-2020, 22:26 PM)Formika Kirjutas:  Eelnevalt oli siin kaasfoorumlaste poolt juttu vilkuritest Kremli saateautode katustel. Juttu oli rohelisest vilkurist. Kuigi olin sellest teadlik, ei julgenud väga sõna võtta, sest paistis sellise vilkuri saamine lootusetu ettevõtmisena. Aga ära sain ja veel tutika. Tõestus ka muidugi allpool.

Kas on mingi usutav õigest ajastust foto sellisest purkide asetusest katusel ? Pean silmas kombinatsiooni sinine-roheline-punane. Doganjalka peal sõitnud mehed ikkagi kirjeldavad, et need purgid katusel tuli ära vahetada, kui eesmisest autost sai tagumine või vastupidi. Kõigil autodel oli komplekt purke olemas, sinist ei vahetatud. Memuaaride kirjeldusele vastab ikkagi skeem, et kas kaks punast+ sinine, või kaks rohelist+ sinine.

Huvitav on veel üks moment. Memuaarides mehed räägivad, et Gorba ajal kord muutus. Kui enne pandi liiklus seisma, siis Gorba ajal pidi liiklusest läbi pressima, mis tegi nende töö keerulisemaks. Kas see võib tähendada, et punased-rohelised vilkurid mingil ajal kadusid üldse ära ja asendati nende radikavõre taguste sähvijatega ?
 Ma ei taotle 100%-list tõde selle autoga ja vaevalt seda välja selgitada õnnestubki. Plaan oli teha komplekt ajaloolisi eritellimusel tehtud autosid, mis oli NKVD/KGB käsutuses. Autodest, millest tavakodanikud polnud kuulnudki ja millest hakati rääkima alles pärast kolossi kokkukukkumist. Kahtlemata esimene auto, mis anti tookordse NKVD käsutusse oli GAZ A. Tõenäoliselt oli tavalise liinilt tulnud isendiga. Järgmine mudel oli juba spetsiaalselt NKVD jaoks ehitatud Fordi V8 mootoriga GAZ M1, selle mudeli kallal ma praegu higistan ja plaan on ta järgmise aasta suveks valmis saada. Peale seda tuli GAZ 20G, Zimmi mootoriga Pobi. Auto valmis, kuid kahjuks ilma mingi ajastukohaste alarm ja raadioseadmeteta. Lihtsalt pole õnnestunud 1955-56 aasta vastavaid seadmeid hankida, ega isegi teada saada, mida kasutati. GAZ 23 on mul komplektis 60-ndate aastate raadio ja alarm süsteemiga. Kas sellised täpselt olid kasutusel??? GAZ 2424 saab ajastukohased süsteemid, vastavalt 1980-ndatele. GAZ 31013 Saab TESLA alarmsüsteemi ja ALTAI raadiokomplekti, need on kindlasti oma ajastu 80-ndate lõpu ja 90-ndate alguse asjad. Kuidas neid kasutati või kinnitati, selle üle ma vaidlema ei hakka ja polegi väga mõtet, sest 100 % õiget pole võimalik kindlaks teha. Rahustan ennast mõttega, et 40 aasta pärast on see nii kui nii 100% originaal ja ülim haruldus. Smile
Vasta

Tuleb välja, et nii kummaline kui see ka ei ole, siis vene gost kehtib ka salajaste asjade kohta: paistab, et kõigil "doganjalkadel" on olemas lausa kasutusjuhendid !! Kui "õigete" meestega viina võtta, naabrimees üles anda ja nööpauku kaamera panna, siis saab sellised pildid:

   

Ja selle pildiga saab vastuse küsimus, kas 100kg lisaraskust "doganjalka" pagassis oli müüt või hoopis partei käsk, vaata punkt 20:

   

See punkt 20 annab selgituse miks memuaarides doganjalka mehed räägivad, et alati kui pudelit ei andnud, visati sidemeeste poolt ballast välja. Jutt käis siis autodest millel oli pagassis eriside. See on hea näide selle kohta, et kild killu haaval on võimalik pilt ikkagi kokku panna ja, et alati ei saa öelda üheselt, et oli nii või oli naa. Mingil juhul oli nii ja mingil juhul mitte. Selle lisaraskuse puhul siis ajaloolise tõe huvides olgu täheldatud, et: juhul kui pagassis ei ole eriside vahendeid, siis käib seal lisaraskus ja kui need seal on, siis mitte. 

Ja erandiks: kui poolik on vahetanud omanikku, siis võib ka erisidega autos olla 100kg lisaraskust Smile

Kütusekulu "kontrollnorm" oli 17 litra, kiirusel 100km/h. Kontrollnormi pidi juht jälgima, see oli indikaator masina tehnilisest korrasolekust. Aga kütuse tegelik "eksplatatsiooniline" kulu oli tehase poolt piiramata.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Venelased olid vist kõik purjus kui kojameeste süsteemi arendati, selline suur nurk jääb pühkimata.
Vasta

(14-06-2020, 02:03 AM)ryan Kirjutas:  Venelased olid vist kõik purjus kui kojameeste süsteemi arendati, selline suur nurk jääb pühkimata.

Mõtle, mis ajastust enamiku NSVL autode põhiosa pärit on. 
Ei olnud Läänekad tollal ju paremad, lihtsalt venelased vorpisid enda omi veel 30 aastat hiljem ka samal kujul.
Vasta

Koju jõudis ka 31013. Lõpuks said külge ka originaalsed tagavaate peeglid. Nüüd tuleb veel paigaldada ALTAI raadiojaam ja siis võib ka sellele projektile joone alla tõmmata.
   
   
   
   
   
Vasta

Täna sai Altai telefoni plokk pagasnikusse ja telefon ise istmete vahele sätitud. Vedada jäid veel kaablid, kuigi tööle ta ju ei hakka. Kuna tegemist oli pakendis uue asjaga, siis kaasas oli igasugu raamikesi, tõenäoliselt mõeldud erinevatele automudelitele paigaldamiseks ja imede ime üks variant sobis ideaalselt minu autole. Tehtud sai ka test sõite. Käigud lülituvad ideaalselt, ainult hinge tõmbab vahel kinni. Näib nagu ei saaks bensiini hästi kätte. Muidugi võib tegu olla ka liiga peenes summuti torus. 5,5 L mootori kohta jääb vist 2,5 L auto 1 toru kõhnaks. GAZ 13/14 tuleb tagant välja 2 ja ka jämedamat toru. Mõni telefoniga tehtud pilt ka, natuke udused.
   
   
   
Vasta

Tubli Mati.
Vasta

Hea näeb välja küll. Mingi aeg võiks elukutseline fotograafi kutsuda ja lasta kõik pillid üles pildistada iga nurga alt, saaks siia korraliku fotogalerii. 
Nii raske töö ja vaevaga ehitatud masinaid on lausa patt telefoniga jäädvustada nagu mingit suvalist käkerdist.  

Mis seal salata, kadedaks teeb, pillid on kuradima ägedad. Jätkata samas vaimus Rolleyes Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Teema lõpetuseks väike pildigalerii aparaadist. Tõenäoliselt tuleb auto ajutiselt registristrist kustutada, jääb järgmised 5 a. ootele, et aastal 2025, 35 aastasena astuda musta numbri komisjoni ette. Seniks jääb niisama kollektsiooni ilustama, sest sellisega ju ringi ei sõida. Vormis härrased saavad kurjaks. 

 https://www.dropbox.com/sh/fpd7rkkgjasfj...mQ4la?dl=0
Vasta

Kas must number annaks õiguse sellisena ringi sõita?
Vasta

(06-08-2020, 15:30 PM)olli Kirjutas:  Kas must number annaks õiguse sellisena ringi sõita?
 Võib olla mingist üritusest osa võtta, ikkagi ajalugu. Võrust Tallinna sõita vast mitte. Aga mine tea, kui vilkuritele kotid pähe panna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne