Kombainid Eestis

E303, Tänapäeva tehnika võimaldab ka väga vähestel inimestel teha kordades rohkem tööd ära, kui tol ajal.
Ning loomulikult on ka kuluefektiivsus märksõna.
Üks suur kombain võtab 2 päevaga samapalju vilja, kui niva terve hooaja jooksul.Või isegi rohkem
Vasta

Mõni aasta tagasi nägin enne lõunat kui Tartu lähedal New Holland põllul esimest ringi tegi. Paras tükk põldu. Meie osakonna Nivadega oleks see vast päeva töö. Paari tunni pärast linnast tagasi tulles tegi see kaunitar põllu lõpetust. Jõhker jõudlus ikka.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Vaadake siis seda videot

https://www.youtube.com/watch?v=Y5I04EObZNo

Viljandimaal üks 12 või oli 13 M heedriga selline
Vasta

Hetkel on siin https://www.auto24.ee/3394660  müügis   tõenäoliselt Eesti kõige uuem Niva kombain aastast 2011. Peaaegu kõik  Eestis olevad  Nivad olid  pärit veel ENSV pärandist ning aegade jooksul on enamus neist saanud vanarauaks .  Taluhoovides mõningaid  siiski leidub veel seismas kuid reaalselt  põllul töötavat Nivat pole näinud enam  mitmeid aastaid .


Manustatud failid Pilt (pildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Töötav Niva, parem jahtus.

    .
Vasta

Kas keegi teab mis otstarve oli hõbedasel metallsilindril Сибиряк kombaini katusel . Alguses vaatasin et tegemist on vilkuriga aga see paistab ikka nagu metallist olema .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Kas mitte nii ei näinud välja algelised õhujahutid, mis piserdasid vett kabiini puhutavasse õhku?
Vasta

(18-08-2020, 21:48 PM)E303 Kirjutas:  Hetkel on siin https://www.auto24.ee/3394660  müügis   tõenäoliselt Eesti kõige uuem Niva kombain aastast 2011. Peaaegu kõik  Eestis olevad  Nivad olid  pärit veel ENSV pärandist ning aegade jooksul on enamus neist saanud vanarauaks .  Taluhoovides mõningaid  siiski leidub veel seismas kuid reaalselt  põllul töötavat Nivat pole näinud enam  mitmeid aastaid .
Põllul töötavaid Niva kombaine näeb ikka tänapäevalgi veel lademes. Mõningatest säilinud eksemplaridest pole juttugi, neid on massiliselt. Smile 
Minu kasutatavaid E kombaine pigem on alles jäänud üksikuid.
   
   
Kui keegi teab seismas sellist masinat kuskilt, palun andke teada!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(27-08-2020, 08:11 AM)saarrand Kirjutas:  
(18-08-2020, 21:48 PM)E303 Kirjutas:  ...
Taluhoovides mõningaid  siiski leidub veel seismas kuid reaalselt  põllul töötavat Nivat pole näinud enam  mitmeid aastaid .
Põllul töötavaid Niva kombaine näeb ikka tänapäevalgi veel lademes.
...

Nii on - tuleb vaid tsivilisatsioonist kaugemale sõitaWink
Vasta

Kombain Case IH 2388, nähtud töös eelmisel nädalal.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

(27-08-2020, 08:10 AM)v6sa Kirjutas:  Kas mitte nii ei näinud välja algelised õhujahutid, mis piserdasid vett kabiini puhutavasse õhku?

Üritasin Venest infot leida. Ilmselt siis ventilaator ülerõhu tekitamiseks kabiinis et tolm sisse ei pääseks. Nagu kirjutatud siis reeglina ei toiminud kuna ventilaatori elektrimootorid varastati lihtsalt ära. m.o.t.t.
К сожалению штатная система вентиляции комбайна не достаточно эффективна, к тому - же с неё частенько просто снимали электромоторы, которые свободно подходили к большинству отечественных легковых и грузовых автомобилей. Здесь необходимо обратить внимание на то, что система вентиляции кабины задумана так, что должна создавать повышенное давление и за счёт этого предотвращать попадание пыли в кабину. На самом деле, приходиться часто открывать дверь, ибо сложные условия жатвы вынуждают постоянно контролировать техническое состояние агрегатов комбайна и очищать рабочие органы жатки.
Vasta

Nende ülerõhu ventilaatoritega oli ka Nivade puhul jama majas. Kui uus kombain majandisse tuli siis kakuti kohe need kaks ventikat eest välja kuna  "need on valesti ehitatud ja ei puhu  üldse tuult kabiini". Kui eest sahtel tühi oli ja tuul vabalt sisse puhus siis "oli kõik ok".
Keegi kombaineritest tolkorral, mina kaasa arvatud, ei lugenud raamatust juhendit ja ei teadnud asjast ööd ei mütsi, et millega üldse tegu ja mis otstarve asjal on. Ja koolitusi ka ei organiseeritud. Nii tekkiski olukord kus "uus ja edumeelne" tehnika tuli majandisse ja hakati katseeksitus meetodil analooge mitteomava tehnikaga tutvuma.

Oma Nivale ehitasin E-301 ventilaatori kabiini taha. Puhus nii julmalt, et isegi tuulega lennanud põhukõrred tulid kabiini. Siis täiendasin asja Niva õhupuhastiga. Sai maru hea. Ja mis peamine. Tolmu polnud kabiinis. Ega tol korral keegi asjale pihta ei saanud, mina kaasa arvatud, miks kabiin seest puhas on. Nüüd aastaid hiljem tuleb välja, et oli enam vähem "Nobeli preemia vääriline leiutis".

Aquila captas non muscas.
Vasta

(28-08-2020, 07:38 AM)Daff Kirjutas:  Nende ülerõhu ventilaatoritega oli ka Nivade puhul jama majas. Kui uus kombain majandisse tuli siis kakuti kohe need kaks ventikat eest välja kuna  "need on valesti ehitatud ja ei puhu  üldse tuult kabiini". Kui eest sahtel tühi oli ja tuul vabalt sisse puhus siis "oli kõik ok".
Keegi kombaineritest tolkorral, mina kaasa arvatud, ei lugenud raamatust juhendit ja ei teadnud asjast ööd ei mütsi, et millega üldse tegu ja mis otstarve asjal on. Ja koolitusi ka ei organiseeritud. Nii tekkiski olukord kus "uus ja edumeelne" tehnika tuli majandisse ja hakati katseeksitus meetodil analooge mitteomava tehnikaga tutvuma.

Oma Nivale ehitasin E-301 ventilaatori kabiini taha. Puhus nii julmalt, et isegi tuulega lennanud põhukõrred tulid kabiini. Siis täiendasin asja Niva õhupuhastiga. Sai maru hea. Ja mis peamine. Tolmu polnud kabiinis. Ega tol korral keegi asjale pihta ei saanud, mina kaasa arvatud, miks kabiin seest puhas on. Nüüd aastaid hiljem tuleb välja, et oli enam vähem "Nobeli preemia vääriline leiutis".
Minu Fortschritt E514 on ka kabiini katuse all suur ventikas. Sellel saab astmeliselt kiirust reguleerida kolmes asendis. Enne põldu minekut sai seda osa seal põhjalikult remonditud, küll oli juhe siit-sealt katki, küll oli lüliti ära kärsatatud ja ka ventilaatori laagrid käisid liiga raskesti (vajasid määrmist). Aga põllul olles piisas täitsa ventilaatori 1 asendis olemisest, et kabiinis oleks ülimalt mõnus. Ei ole ei palav ega ole ka tolmu.  Kabiini üleval on kolmes küljes filtrid, kust võetakse sissepuhutav õhk. Fortschritti kabiin on nii tolmukindel ka, et ega niisamagi kuskilt mingit tolmu sisse ei tulnud. Selles mõttes kabiinis täitsa luks toimetada.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ikkagi sakslane, mis sest, et ida...

Kuigi DON ja isegi Jenissei näevad vana Niva kõrval välja uued ja uhked, siis kabinet on ikka õudne sees tööd teha. No vähemalt sisse ei saja.
Vasta

(28-08-2020, 09:13 AM)v6sa Kirjutas:  Ikkagi sakslane, mis sest, et ida...

Kuigi DON ja isegi Jenissei näevad vana Niva kõrval välja uued ja uhked, siis kabinet on ikka õudne sees tööd teha. No vähemalt sisse ei saja.
  Jenisei -1200 kabiin võrreldes Nivaga  on lausa luksus . Niva kabiinis oli talutav olla vaid tee peal sõites. Põllul kui kombaini peksuagregaat oli sisse lülitatud siis vibratsioon ja müra  oli ikka päris  hull võrreldes Jeniseiga. Osad Niva mehed töötasid  põllul  veel lahtise uksega et kabiinis  nii palav poleks , siis see pidi ikka kõva mees olema et sellist müra päevast päeva taluda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(09-09-2020, 21:40 PM)E303 Kirjutas:   Osad Niva mehed töötasid  põllul  veel lahtise uksega et kabiinis  nii palav  poleks.

See palavus ei olnud enamasti ainus(ja hilisemal sügisesel viljavõtul kui väljas paarikümne kraadi ringis, see tuba nii palav polnudki) põhjus. Masina hääli kuulama/selles muutusi tajuma õppinud kombaineril oli masinas toimuva indikaatoriks seesama müra ja selle muutumine mingis olukorras. Kinnise uksega ei kuulnud kui miski laager või kett või rihm või ... ära minema hakkas või näiteks miskit kuskil umbe kiskus.
 Enamasti olid selles kõige osavamad need mehed kes oma kombainerikarjääri CK-4 peal olid alustanud.

 Kui tuul tagant õige nurga alt oli tuli mootori kuumus just lahtise uksega kabiini...

Ise olin ka kahel sügisel Niva peal, aga seda kunsti päris selgeks ei saanud... Ja Doni peal ei tekkinud tunnet et tahan ust lahti hoida...
Vasta

Alumisel pildil on keegi veel punkrisse passimas, tea kas kontrollib kvaliteeti. Lahtise uksega oli päris rõve viljatolm tagant aga müraga harjus ära. Puhurit proovisin korra ja nende aastatega kogunenud riiuli lämmatas kabiini hetkega.
Vasta

Praegu on küll sügav talv kuid Kuldsest börsis   praegu müüki ilmunud  haruldane  vene kombain  nõudis kohe postituse tegemist . Tegemist meile tuntud  Jenisei-1200  kombaini järglasega mida hakati tootma juba uuel sajandil ja toodetakse  moderniseeritud kujul siiani Krasnojarskis .Müügis olev kombain on aastast 2003 ja võib olla ЕНИСЕЙ-945 / 950  , siin ka video sellest kombainist töötamas,

[color=var(--ytd-video-primary-info-renderer-title-color, var(--yt-spec-text-primary))][/color]
[color=var(--ytd-video-primary-info-renderer-title-color, var(--yt-spec-text-primary))]https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...ge_size=25[/color]


Manustatud failid Pilt (pildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Tehas uuesti avatud?
Vasta

Käes jälle lõikuskuu ning  üks küsimus on painanud mitmeid  aastaid . Nimelt tahaks teada palju Eestis on  praegu  üldse teraviljakombaine   arvel maantee ameti registris ja mis marki masinad need on . Loodan et selline info   pole salastatud . Huviga sirviks seda seda registrit kui sellisele infole oleks avalik juurdepääs .  Äkki keegi aitab kellel on juurdepääs sellistele andmetele .

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 20 külali(st)ne