Lada 2107
#41

(27-09-2020, 20:56 PM)Raivo Kirjutas:  [Pilt: c7a4e72s-960.jpg]

Kas see VIN peaks olema sinna birka kõrvale ka kerele löödud ja pagassis kuskil ka?
Birka kõrval sama VIN kood, pagassis ei tea.
Vasta
#42

Mis aasta masin see siis tegelikult on? Alguses oli kirjeldatud 36 aasta vanust ja kuulutuses 1984. a aga birkal 1983?
Vasta
#43

(27-09-2020, 21:59 PM)robi Kirjutas:  Mis aasta masin see siis tegelikult on? Alguses oli kirjeldatud 36 aasta vanust ja kuulutuses 1984. a aga birkal 1983?
 83nda aasta silt on ju üldse mingi teise auto oma ning auto küljest äragi võetud, vbolla kere ammu juba kaalu peal. Eespool on õige silt ka sinisel autol ning 84's aasta peale märgitud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#44

(27-09-2020, 21:59 PM)robi Kirjutas:  Mis aasta masin see siis tegelikult on? Alguses oli kirjeldatud 36 aasta vanust ja kuulutuses 1984. a aga birkal 1983?


Vaata uuesti pilte. Teemaauto Birkal on ikka 1984, aasta vanem variant on näidiseks kõrvale pandud. 

Meenub, et kuskil näoraamatus käis mingi hetk läbi vestlus varajaste "kandiliste" Ladade teemal, kas ei võinud nii olla, et kangemad mudelid (1500 ja 1600) algul tulidki "kuue" velgedega?
Vasta
#45

(27-09-2020, 22:18 PM)zazik Kirjutas:  
(27-09-2020, 21:59 PM)robi Kirjutas:  Mis aasta masin see siis tegelikult on? Alguses oli kirjeldatud 36 aasta vanust ja kuulutuses 1984. a aga birkal 1983?


Vaata uuesti pilte. Teemaauto Birkal on ikka 1984, aasta vanem variant on näidiseks kõrvale pandud. 

Meenub, et kuskil näoraamatus käis mingi hetk läbi vestlus varajaste "kandiliste" Ladade teemal, kas ei võinud nii olla, et kangemad mudelid (1500 ja 1600) algul tulidki "kuue" velgedega?
 Mul ka selline tunne, No miks pidi inimene sügaval Nõuka ajal velgi vahetama, kus kõik oli defitsiit ja mis see annab. Siin postituse 1 lk pandud t-sinine 07 pilt, samuti 06 veljed all. Ma saaks aru, kui mingid valuveljed veel alla topiti. No pole neid esimeste aastate originaalseid 07 enam palju järgi jäänud. Pole millegagi võrrelda ka. Kui ikka tehasest pandi need alla, siis sinna nad ka jäävad. Aga kuidas seda täpselt teada saada???
Vasta
#46

Minu viga, ajasin tõesti sildid segamini.
Minu 2107-l jällegi birkal 1986.a aga passis esmaregamine 1987....eks see eeldus ka aitas eksiteele.
Vasta
#47

Leidsin Vene müügiportaalist veel mõned 84 a 07-d. Arvake ära mis veljed all on.

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-73198f2b/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-f47bfdbb/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-0e5c10c3/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-23cb7d73/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-037862a7/

Rohkem ei viitsi panna aga on veel. Vist jätan veljed vahetamata.
Vasta
#48

(27-09-2020, 22:41 PM)Formika Kirjutas:  Mul ka selline tunne, No miks pidi inimene sügaval Nõuka ajal velgi vahetama, kus kõik oli defitsiit ja mis see annab.
Ei mäleta enam kodaniku nime, aga seik reaalelust. Sai see kodanik endale uue 2107-e, ostuloaga. Varasemalt oli tal (miskine ülemus oli, mingil määral mõjukas mees omal ajal) 2106, ehk seni kõige prestiižsem ja luksuslikum Ziguli. 2107 oli oluliselt väiksema nikkelpinnaga ja ei tundunud sellele kodanikule üldse nii elegantne, kui võiks eeldada auto uudsuse ja omaniku seisuse järgi. Seega hankis ta kuskilt 2103-e või 2106-e veljed ja pani need alla, et saaks ilusad nikkelkilbid rattaid kaunistama panna. Ju siis nii tundus talle ilusam. Maitse asi.

Paar artiklit idanaabritelt, veljeajaloo arutlusega. Ei pruugi muidugi ainumas ja täistõde olla:
Üks
Kaks

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#49

(27-09-2020, 22:41 PM)Formika Kirjutas:   Mul ka selline tunne, No miks pidi inimene sügaval Nõuka ajal velgi vahetama, kus kõik oli defitsiit ja mis see annab. Siin postituse 1 lk pandud t-sinine 07 pilt, samuti 06 veljed all. Ma saaks aru, kui mingid valuveljed veel alla topiti. No pole neid esimeste aastate originaalseid 07 enam palju järgi jäänud. Pole millegagi võrrelda ka. Kui ikka tehasest pandi need alla, siis sinna nad ka jäävad. Aga kuidas seda täpselt teada saada???

Täpselt saaks teada, kui küsitleda inimesi, kes neid rattaid tehases alla toppisid sel ajahetkel. Juhuslikult olin minagi 1984 aasta augustis seal autotehases tööl, nimetati seda protseduuri tootmispraktikaks. Nii et pole võimatu, et juhtusin ksf! Forminka uut autut seal tehases ka nägema, Norma turvavööd kuupäevaga aprill 1984 seda ei välista. Muide, Norma turvavööde kohalt tuli meelde, et keegi meist juhtis kohalike kolleegide tähelepanu nendele vöödele, et näe, meite maal tehtud. Seepeale viidi ta kuhugi liini kõrvale suure turvavööde hunniku juurde ja selgitati, et kõik see "kovno" on praagi kuhi...
Igal juhul mina teema autu tegemisel kaasa löönud ei ole, töötasin peakonveieri 2106 liinil. Üldse oli 3 liini : 2101 derivaadid (21013, 2102 jne), siis keskmine 2105, 2104, 2107 ja kolmas 2106. Lisaks veel Nivade liin eraldi. Ja see mudelikirevus, igasugused 21063 jne oli minu aru saamise järgi tingitud selles, et pandi neid mootoreid, mida oli panna. Käisin isegi puhkepausi ajal kõrvalliini äärest materjali pätsamas, kui tundus, et võin oma varudega hätta jääda, need olid küll süütud unifitseeritud polstrid jms kraam. Mootori ja käigukasti valmistajad töötasid 3-s vahetuses, peakonveier käis 2-s. Võis ka velgedega sama teema olla, aga vb olidki sel aastal sellised, ei tea. St vaevalt keegi oma initsiatiivil neid oleks pannud, vb polnud lihtsal teissuguseid saada. Oma 06 liinil oli küll korra selline seik, et terve kari ülikondade ja lipsudega tegelasi, osa ilmselgelt kusagilt Kesk-Aasia liiduvabariigist, kõndis ühe auto kõrval ja kusagilt toodi punased põrandavaibad, seda siis minu töökoha juures, mis lisasid mujal paigaldati, seda ma ei näinud. 
Kui roolisamba põrandast läbiminemise koha kummirõnga kinnitamise 3 plekikruvi on korralikult kinnitamata, siis on selle masina valmistamise juures ilmselt hiidlane Heinsoo Ints tegev olnud, ta sai vähemalt 2 x OTK kontrollide käest selle eest litaka, mis kajastus suhteliselt negatiivselt palgaarvestuses. Kas keegi eestimaalastest sel ajal ka rattaid 05/07 liinil alla kruvis, ma ei tea.
Vasta
#50

(28-09-2020, 08:50 AM)kass Kirjutas:  Siin on keegi Andrei loetlenud mõningaid 2107 variante ja modifikatsioone, mina küll eriti ei süvenenud ega saanud aru, kas sealt sellele  variant 013-le konkreetset vastust saab
https://www.drive2.ru/b/813746/
ksf wiki juba andis selle viite ...
Vasta
#51

Kunagi uue Vabariigi algaastatel sai tegeldud kasutatud autode vahendamisega Hollandist Eestisse.  Siis oli see VIN koodi süsteem peas. Esimesed 3 tähte näitasid, kus riigis auto on toodetud
XTA - oli N. Liidu oma, kõik selle riigi autod algasid selle tähekombinatsiooniga.
järgmised 6 numrid olid siis mudeli tähis ja siis tuli üks täht, mis näitas tootmis aastat. see süsteem võeti kasutusele 1980 ja 
A - 1980
B - 1981
C - 1982
D - 1983
E - 1984, mis ka minu auto VIN koodis XTA210700E0056664
j.n.e.
Sulisid oli juba toona palju ja selle järgi sai kontrollitud õiget auto väljalaske aastat.
Vasta
#52

(27-09-2020, 22:55 PM)Formika Kirjutas:  Leidsin Vene müügiportaalist veel mõned 84 a 07-d. Arvake ära mis veljed all on.

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-73198f2b/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-f47bfdbb/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-0e5c10c3/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-23cb7d73/

https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2107/...-037862a7/

Rohkem ei viitsi panna aga on veel. Vist jätan veljed vahetamata.
Omamoodi hea ülevaade, aga vaatame siiski täpsemalt, et milline velg millisel autol all on:
   
Auto nr. 1 (valge)- ilma kilbinagadeta 2103 veljed - neid paigaldati 90ndate keskelt kuni 2012
Auto nr. 2 (lilla)- nii klibinagadega (nagu teemaalune auto) kui ka ilma nagadeta 2103 veljed - 50/50 tõenäosus kas ja kumb on üldse originaalid.
Lisaks mulle justkui tundub, et vähemalt valge auto on 1984. aastast pärit ainult paberite järgi.
   
Autod nr. 3 (punane) ja nr. 4 (beež)- need on endale üldsegi alla saanud hilisema tuuningu käigus Lada Priora veljed (parandage kui eksin).
   
Auto nr. 5 (heleroheline)- siin on vähemalt üks velg taga kilbinagadega 2103 oma nagu teemaalusel autol kõik 4 tk. Samas teiseltpoolt autot vaatab vastu ees 08 velg ning taga midagi sellist, mis tõenäoliselt polegi algselt Ladaga seotud.

Kokkuvõttes ei anna need tänapäevased müügikuulutused eriti midagi. Selgust aitaks siinkohal leida vast 80ndate reklaampiltide ja tuttuute autode fotod, kui ka seal all 2103 nagadega velgi leidub, siis on kindel, et tegu on olnud tehase tööga.
Vasta
#53

(28-09-2020, 09:24 AM)Formika Kirjutas:  Kunagi uue Vabariigi algaastatel sai tegeldud kasutatud autode vahendamisega Hollandist Eestisse.  Siis oli see VIN koodi süsteem peas. Esimesed 3 tähte näitasid, kus riigis auto on toodetud
XTA - oli N. Liidu oma, kõik selle riigi autod algasid selle tähekombinatsiooniga.
järgmised 6 numrid olid siis mudeli tähis ja siis tuli üks täht, mis näitas tootmis aastat. see süsteem võeti kasutusele 1980 ja 
A - 1980
B - 1981
C - 1982
D - 1983
E - 1984, mis ka minu auto VIN koodis XTA210700E0056664
j.n.e.
Sulisid oli juba toona palju ja selle järgi sai kontrollitud õiget auto väljalaske aastat.
Tootmisaastat näitab täht VAZ-autode puhul siiski poolaasta kaupa (Allikas):
A 01.07.1979–30.06.1980
B 01.07.1980–30.06.1981
C 01.07.1981–30.06.1982
D 01.07.1982–30.06.1983
E 01.07.1983–30.06.1984
F 01.07.1984–30.06.1985
Näitena on siin kaks 1984. aasta 061-te, millel on tähed VINis erinevad:
   
Vasta
#54

Selel veljehulluse peale: kui täna edasimüüja installib käulale mingid edevamad võluveljed, mida lisavarustuse listis pole, ja kunde selle ära ostab, on tegu 30 aasta pärast VALEDE velgedega, mis ei ole originaalid??? 

Kui Ded väidetavalt velgi ei vahetanud, ja miks pidanuks eespool viidatud põhjustel a'la defitsiit jms, siis tuleb IGAL eksperdil seda FAKTI tunnistada! Mis kuradi lollus see käib??? Kui just täpselt NEED rattad on selle auto all olnud aastast 1984 alates, siis need ongi originaalid! Ja tegelikult tuleks ka Ded'i Volga-pedaali upgrade originaaliks lugeda! See vaimne pederastia EI OLNUD meil Musta Numbri idee väljakäimisel ja esimeses versioonis kõige aluseks. Jah, Nõukatehnikale pidi panema karmimad reeglid aga sellest on ka pea KAKS AASTAKÜMMET möödas! Kusjuures juba siis, meie nooremate pundiga ala Noor, Piibur etc, olime seda meelt, et pigem väärtustavad need korrektsed ümberehitused  autot, mitte arutu täisoriginaalsus. Need Volga pedaalid ja superluksi rattad annavadki autokesele iseloomu: sõjaveteranist Ded'i auto, mida hoiti kui reliikviat garages!  Ajades selle väidetavasse "originaali" kaob selle auto väärtus...

PS: olen neid mustanumbri kliinilisi nõukaaegseid laadapille vaadanud - täiesti külmaks jätavad! See must plätakas ei tee neid väärtuslikuks vanatehnikaks. Ma tahaks näha vanaisa hõngu, kooperatiivi resti tagaaknal, just täpselt sellist makki sees ja vanaema õmmeldud nahkpatju tagaaknal + Läti udukaid ees. Ka kooperatiivi Iiris plastikdetailid oleks tase! Ja neid on ning pole kliinilist musta plätakat küljes. 

PPS: Ded oli normaalne Mees ja parem insener, kui itaaliaanodest makaroniõgijad! Lada pedaalidega ei saagi normaalse nr.46 kirsaga sõita Wink Ded on laadast Auto teinud Wink JA juttu jätkuks auto kõrval kauemaks...
Vasta
#55

(28-09-2020, 10:46 AM)PlyVal64 Kirjutas:  PPS: Ded oli normaalne Mees ja parem insener, kui itaaliaanodest makaroniõgijad! Lada pedaalidega ei saagi normaalse nr.46 kirsaga sõita Wink Ded on laadast Auto teinud Wink JA juttu jätkuks auto kõrval kauemaks...
oot vaidleks vastu mida suurem kirsa nummer seda laiem see on ja seda kitsamad peavad pedaalid olema.mina 48 kirsaga ei saagi igas autos sõita kuna kirsa ei mahu puht füüsiliselt pedaalide vahele ja vajutad kaht pedaali korraga tahtmatult!küll autosõiduks pidukingad kirsa asemel jalga pandud...
Vasta
#56

Ei usu mina eluilmaski, et keegi nõukaajal vanema mudeli velgi mingi tuuningupisiku pärast oleks alla kruvinud. See asi ei käi nõnda, ikka uuema mudeli tükke pandi külge, mitte vastupidi. Seda enam, et varuratas ka samast seeriast.
Mina ei neid küll nö 07 "originaalvelgede" vastu vahetama ei hakkaks. On väga tõenäoline, et see auto just selliste ratastega tehasest välja tuli ja on just sellisena huvitav.
Vasta
#57

Mina olen tegelikult ka täiesti nõus, et antud auto võis ka tehasest selliste velgedega tulla kuna tehases "juhtus" ka palju suuremaid ja tõsisemaid äpardusi kui valede velgede allapanek. Toon siia näite sellistest äpardustest 06-te maailmast:
   

Miks seda veljeteemat nii sügavalt käsitlesin on asjaolu, et käesoleva auto omanik on tuntud oma filigraanse ja ülitäpsete "musta numbri" taastamiste poolest ning seega leian, et siinkohal võib ka minu poolt investeeritud ajast kokkuvõttes kasu olla kui eesmärk on ülim originaalsus. Mingi suvalise külamehe Harju keskmise Žigulii puhul ei hakkaks otseloomulikult niimoodi oma aega raiskama.
Vasta
#58

(28-09-2020, 10:46 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Selel veljehulluse peale: kui täna edasimüüja installib käulale mingid edevamad võluveljed, mida lisavarustuse listis pole, ja kunde selle ära ostab, on tegu 30 aasta pärast VALEDE velgedega, mis ei ole originaalid??? 

Kui Ded väidetavalt velgi ei vahetanud, ja miks pidanuks eespool viidatud põhjustel a'la defitsiit jms, siis tuleb IGAL eksperdil seda FAKTI tunnistada! Mis kuradi lollus see käib??? Kui just täpselt NEED rattad on selle auto all olnud aastast 1984 alates, siis need ongi originaalid! Ja tegelikult tuleks ka Ded'i Volga-pedaali upgrade originaaliks lugeda! See vaimne pederastia EI OLNUD meil Musta Numbri idee väljakäimisel ja esimeses versioonis kõige aluseks. Jah, Nõukatehnikale pidi panema karmimad reeglid aga sellest on ka pea KAKS AASTAKÜMMET möödas! Kusjuures juba siis, meie nooremate pundiga ala Noor, Piibur etc, olime seda meelt, et pigem väärtustavad need korrektsed ümberehitused  autot, mitte arutu täisoriginaalsus. Need Volga pedaalid ja superluksi rattad annavadki autokesele iseloomu: sõjaveteranist Ded'i auto, mida hoiti kui reliikviat garages!  Ajades selle väidetavasse "originaali" kaob selle auto väärtus...

PS: olen neid mustanumbri kliinilisi nõukaaegseid laadapille vaadanud - täiesti külmaks jätavad! See must plätakas ei tee neid väärtuslikuks vanatehnikaks. Ma tahaks näha vanaisa hõngu, kooperatiivi resti tagaaknal, just täpselt sellist makki sees ja vanaema õmmeldud nahkpatju tagaaknal + Läti udukaid ees. Ka kooperatiivi Iiris plastikdetailid oleks tase! Ja neid on ning pole kliinilist musta plätakat küljes. 

PPS: Ded oli normaalne Mees ja parem insener, kui itaaliaanodest makaroniõgijad! Lada pedaalidega ei saagi normaalse nr.46 kirsaga sõita Wink Ded on laadast Auto teinud Wink JA juttu jätkuks auto kõrval kauemaks...

Vanasõidukitele kehtestatud nõuded on sündinud kõigi 15 aastat tagasi tegutsenud vanatehnikaklubide esindajate aktiivsel osavõtul ja konsensuslikul otsusel. Aruteludel osalesid sealhulgas ka härrad Noor ja Piibur. Aga veel mitukümmend nooremat ja vanemat meest. 

Loomulikult võiks igasugused originaalsuse nõuded kõrvale jätta ning väljastada vanasõiduki registreerimismärgi igale vanale sõidukile, kuid mis oleks sellise tegevuse eesmärk. Miks peaks teatud vanusepiiri ületanud autol või mootorrattal olema teist värvi registreerimismärk. 

Organiseerunud vanatehnikaharrastajad leppisid omavahel kokku nõuetes, millele üks vanasõiduk peab vastama. Meie armas väike riik kiitis selle vastavate seadusemuudatustega heaks. Kui tahame teistsuguseid nõudeid, siis lepime kokku ja palume vastavad muudatused teha. 

On väga selged põhjused, miks vanasõiduki regulatsioon on seotud originaalsusega ning just tehase nõuetega. Vanasõiduki hindamise käigus tuvastatakse sõiduki tehniline seisukord ja valmistaja poolt kehtestatud ohutusnõuetele vastavus eelkõige sellega, et kasutatud on valmistaja poolt ettenähtud detaile. Võib-olla on ka isetehtud pedaal või mingid muud veljed ka ohutud ning täiesti kasutatavad. Paraku tähendaks see, et vanatehnika asjatundjad peaksid selle ohutuse kuidagi tuvastama. Antud sõiduki vaatenurgast ei ole ilmselt teisele mudelile samas tehases valmistatud velgede paigaldamine ohutuse seisukohast probleem ning kindlasti ei ole takistuseks ka musta numbri saamisel. Tehakse väike märkus aktile, kuid kindlasti ei vii see originaalsust alla nõutava lävendi. Ise ümber ehitatud pedaalidega on asi keerulisem, kuna nende ohutus ja konstruktsiooni tugevus ei ole ekspertidel paraku tuvastatav. Jah, mõnikord võib taastatud detail olla ka nõrga konstruktsiooniga, kuid seda me ette näha ei saa. 

Tunnustan väga 20 aastat tagasi klubi Unic (sealhulgas Priit Veski osalusel) tehtud tööd, mille tulemuseks oli 2001. aastal unikaalse sõiduki registreerimismärgi standardi valmimine. See must number ei olnud mõeldud üksnes vanadele sõidukitele, vaid unikaalsetele sõidukitele sõltumata nende vanusest. Paraku ei loodud siis hindamiskriteeriume, mis on unikaalne sõiduk. Selleni jõuti alles 5 aastat hiljem 2006. aastal ning üheks hindamiskriteeriumiks sai sõiduki vanus ja teiseks originaalsus ehk valmistajatehase nõuetele vastavus. 

Minu isiklikul hinnangul on valitud õige tee, et vanasõiduki krieeriumiks on ikkagi tehase nõuetele vastavus, mitte aja jooksul omaniku poolt oma suva järgi tehtud ümberehitused ja tuunimised. 

Ja lõpetuseks - tõenäoliselt (mina ei ole ekspert ja ei saa anda garantiid) ei saa ei pedaalid ega veljed selle auto puhul iseenesest takistuseks musta numbri saamisel. Jah - originaalsusprotsent väheneb, kuid see ei ole eesmärk omaette. 

Ajastukohane tuuning on igati lubatud. Kui autol on ajastule vastavad tuuningveljed, siis ei loeta seda veaks. Kui aga on kasutatud lihtsalt teise automargi või -mudeli velgesid edevuse eesmärgil, siis ilmselt see vähendab ka originaalsusprotsenti. Iseõmmeldud padjad, kooperatiivi kapsariivid jm nostalgiatribuutika ei takista musta numbri saamist. Küll aga võib takistuseks saada lihtsalt käepäraste vahenditega tehtud remont või tuuning, mis erineb originaalist. Lubades vabalt mistahes kõrvalekaldeid sellepärast, et ded on huvitav inimene, ei ole just kuigi tugev argument. Vanadest aegadest võib dediga heietada nii valge kui musta numbri kõrval. Dedi suvaline "tuuning" aga hakkab elama oma elu ning järgmistel taastajatel jääb mulje nagu nii tulekski teha ning need steriilsed musta numbriga autod on valesti taastatud. 

Eesti Vanatehnika Klubide Liidu registri kohaselt on 28.09.2020 seisuga vanasõidukina tunnustatud 674 autot-mootorratast-bussi-veoautot-haagist. Sealhulgas 67 autot, mis on valmistatud Volga Autotehases.

Väga mõnus arutelu ja lihtsalt imetlusväärne, kuidas mõned mehe teemad nii viraalseks lähevad. 

Edu Matile, kõigile kaasarääkijatele ning loomulikult suur kummardus ka oponentidele. Elame heal ajal, et meil on aega ja võimalust selliste asjade üle arutleda ja vaielda.
Vasta
#59

(28-09-2020, 14:32 PM)indreksirk Kirjutas:  ... vanasõiduki krieeriumiks on ikkagi tehase nõuetele vastavus, mitte aja jooksul omaniku poolt oma suva järgi tehtud ümberehitused ja tuunimised. ...
Aga kui tehasest väljus nõuetele mittevastavana?
Omal kogemus Tuula rolleriga, mida ilmselgelt ei olnud ümber ehitatud, aga kirjandusega kuidagi ei klappinud ja lõpuks õnnestus saada kontakt Tuula mootorrattamuuseumi omanikuga, kes oli kunagi Tuula tehase peainsener ja tema rahustas maha, et kõik on originaal: "panime kokku sellest, mis kätte juhtus, laos oli" ...
Nn uuel eesti ajal olen näinud salongis müügil autot mille kolm erinevat silti külgedel ja taga: Lada 110, Lada 111 ja Lada 112 ...
Vasta
#60

(28-09-2020, 15:42 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-09-2020, 14:32 PM)indreksirk Kirjutas:  ... vanasõiduki krieeriumiks on ikkagi tehase nõuetele vastavus, mitte aja jooksul omaniku poolt oma suva järgi tehtud ümberehitused ja tuunimised. ...
Aga kui tehasest väljus nõuetele mittevastavana?
Omal kogemus Tuula rolleriga, mida ilmselgelt ei olnud ümber ehitatud, aga kirjandusega kuidagi ei klappinud ja lõpuks õnnestus saada kontakt Tuula mootorrattamuuseumi omanikuga, kes oli kunagi Tuula tehase peainsener ja tema rahustas maha, et kõik on originaal: "panime kokku sellest, mis kätte juhtus, laos oli" ...
Nn uuel eesti ajal olen näinud salongis müügil autot mille kolm erinevat silti külgedel ja taga: Lada 110, Lada 111 ja Lada 112 ...
Ekspert lähtub originaalsuse hindamisel tehase kirjandusest. NL tehnikaga on neid arutelusid ja vaidlusi tulnud juba rohkelt ette. Neis olukordades lähtutakse tervest mõistusest ja olemasolevast teabest - kui on kahtlus, et tehasest võidi paigaldada ka selliseid detaile, mida kataloogis ei ole, siis loetakse see originaalseks. Aga on ilmne, et Volga Autotehases ei paigaldatud Gorki Autotehase pedaalikumme mingite käsitöö vahetükkidega. Velgede osas võib diskuteerida, kuid üksnes paljasõnalise väitega, et nagunii oli bardakk, me kaugele ei sõua. On fakt, et need rattad on auto alt võetud pärast tehasest või autokauplusest väljumist. Ja sellega lükkubki tõendamise kohustus omanikule - kui ei vasta kataloogile, siis leia põhjendus või mingi viide vastupidise kohta. 

Tuletan meelde, et see konkreetne diskussioon algas sellest, et ksf! arvamuse kohaselt on dedi poolt teadmata põhjusel vahetatud veljed ja pedaalid nii suur väärtus, et neid peab hindama vanasõiduki kategoorias täiesti originaalseks. Kui vaidleme selel üle, kas võidi kasutada mitut tüüpi velgi ja kataloogis märgitule on veenev vastuargument, siis tulebki lugeda see originaalseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne