Lada 2107

(29-09-2020, 00:46 AM)taruvaras Kirjutas:  
(28-09-2020, 16:23 PM)indreksirk Kirjutas:  
(28-09-2020, 15:42 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-09-2020, 14:32 PM)indreksirk Kirjutas:  ... vanasõiduki krieeriumiks on ikkagi tehase nõuetele vastavus, mitte aja jooksul omaniku poolt oma suva järgi tehtud ümberehitused ja tuunimised. ...
Aga kui tehasest väljus nõuetele mittevastavana?
Omal kogemus Tuula rolleriga, mida ilmselgelt ei olnud ümber ehitatud, aga kirjandusega kuidagi ei klappinud ja lõpuks õnnestus saada kontakt Tuula mootorrattamuuseumi omanikuga, kes oli kunagi Tuula tehase peainsener ja tema rahustas maha, et kõik on originaal: "panime kokku sellest, mis kätte juhtus, laos oli" ...
Nn uuel eesti ajal olen näinud salongis müügil autot mille kolm erinevat silti külgedel ja taga: Lada 110, Lada 111 ja Lada 112 ...

...Tuletan meelde, et see konkreetne diskussioon algas sellest, et ksf! arvamuse kohaselt on dedi poolt teadmata põhjusel vahetatud veljed ja pedaalid nii suur väärtus, et neid peab hindama vanasõiduki kategoorias täiesti originaalseks. Kui vaidleme selel üle, kas võidi kasutada mitut tüüpi velgi ja kataloogis märgitule on veenev vastuargument, siis tulebki lugeda see originaalseks.

Juhtusin siin seda teemat lugema ja imestan, et neli lehekülge on siin jahutud nende velgede teemal. Teeks sellega järsu lõpu. Selleks tuleks Formikal lihtsalt huvi pärast lasta ühelt veljelt eemaldada korraks rehv. Velje pöial avanemad järgmised kirjed: BA3 5 1/2J, siis võib olla väike vahemaa ja järgnevad numbrid, näiteks 06 84. Vot võti ongi nendes viimastes numbrites, see näitab, et velg on valmistatud juunis 1984. aastal. Kui veljel on teine number 83, on see ka ehk veel aktsepteeritav tehases juba komplekteerituna konkreetselt sellele autole. Kindlasti mitte 82 ja sellest varasemad numbrid ja 85 ja sellele järgnevad numbrid. Nii lihtne see ongi!. Jään huviga leitud kirjetest pilti ootama.
Nüüd läksite küll lati alt.
VAZ 2101 veljed olid BA3 4 1/2J ja VAZ 2103 ja VAZ 2105  5J.
See nelja avaga velje VAZ 2107 - 3101015 pilt.
Lisaks, H2 tähisega veljed tulid hiljem.
Loodan, et tehnikainimesed teasvad H2 tähendust?
Vasta

(01-10-2020, 07:08 AM)Formika Kirjutas:  Milline see antenn originaalis välja nägi, kui oli tehase poolt paigaldatud.

Arvata võib, et selline ja ega see kaabel esitiivast oluliselt kaugemale ei ulatu:
[Pilt: ar108_3.jpg]
http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto/ar108.html
Vasta

Raadiost ja antennist
Ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga nii minu kui ka minu tuttavate VAZ-2107 puudus poest ostes raadio (st. algusaastatel). Loomulikult polnud ka antenni küljes. Asi oli selles, et auto armatuuris on servadel kaks kõlariava (STEREO!), kuid NLiidus puudus sellel ajal autostereo ja nii tulidki autod ilma raadioteta. VAZ-2105 seda probleemi polnud, sest sellel on ainult ühe kõlari ava ja kui õigesti mäletan, siis antenn oli standardne esitiivale kinnituv teleskoop.  Seda pole raske kontrollida, kui eemaldada juhi jalgade kõrvalt paneel, peab külgseinas olema kaabli läbiviigu muhv ja varjestusjuhtme kinnituskruvi.
Kuna paljud meist mäletavad antenne tagatiival, siis need autod olid Põhjamaadest reeksporditud ja raadiod/antennid olid Konela poolt paigaldatud.
P.S. Rehvide kohta väike täiendus - Tehases pandi algusaastatel alla ka MI-16 rehve (minu enda autol olid need kohe all).
Vasta

(01-10-2020, 03:46 AM)Mossemees Kirjutas:  
(01-10-2020, 02:48 AM)jurkman Kirjutas:  [url=http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto/aa3w.html][/url]
Minu 05 tuligi ilma antennita ja raadiota --sinna sai pandud ise 3 antenni, aga raadio ikka ei tahtnud mängida eriti. Tkujuline valge antenn läks tagaaknale, pikk viiber kundepoolsele veerenni külge ette ja üks antenn sai pandud sisemise tahavaate peegli jala asemele, tundub, et pildil olev käis ka peegli jala asemele
Ei käinud mitte peegli jala asemele, vaid kinnitus peegli jala alla, antenn jäi peegli taha vastu esiklaasi. Oli omal ajal kaunis levinud vidin, mäletan, et päris paljudel autodel oli see küljes. Kas tehase poolt paigaldati, ei oska öelda. Selles suhtes huvitav, et kõigil tagaveolistel mossedel alates 402-st on antenn juba tehase poolt paremal esitiival, GAZ 24-l sama, isegi RAF 2203-l on esinurkades koguni mõlemal pool antennikohad pleki sisse välja stantsitud (auk puurida ja antenn paigaldada tuli endal, samuti raadio jaoks koht kuhugi tekitada), aga eranditult kõigil VAZ-tüüpi autodel on raadio koht armatuurlauas olemas, kõlari koht samuti (01, 02, 011 küll vaid vastavad augud paremal pool armatuurlaua all kunde jalgade juures küljepapi sees), aga antenni jaoks ettemärgitud kohta nagu polegi.
Ei, mul oli veel teistsugune kui siin pildil, massiivne nelinurkne kobakas ja kinnitamiseks pidid peegli jala ära võtma ja selle antenni asemele panema, oli tõesti vilets, kõige paremini mängis ikka viiberantenn. Ja raadio sai pandud ural avto 2, mis oli tõeline kaks ühes, sinna külge käis akupatarei ja sai kasutada ka väljaspool autot. Maksis peaaegu kuupalga 180 rbl, ajad on muutunud, praegu saab selle raha eest kaks vana autot. Samas, võta kinni, kas see praegune priiskamine ja tarbimine on hea
Vasta

Selline hüpoteetiline mustanumbriküsimus ajendatuna eelnevast arutelust. Kui auto poest uuena ostetud ja siis installitud boonipoest ostetud Hitachi stereo ei tohiks ju originaalsusprotsent kukkuda? Või siis boonipoest ostetud korrektses mõõdus Nokia Hakkapeliita naastrehvidega?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kõik originaaliks ja must number ja kõikjapuha aga peale seda tuleks käigukast küll välja vahetada viiese vastu. Siis saab sellega maanteel ka sõita ilma et kõrvad peast ära ei kuku.
Vasta

(01-10-2020, 11:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(29-09-2020, 00:46 AM)taruvaras Kirjutas:  ...Velje pöial avanemad järgmised kirjed: BA3 5 1/2J, siis võib olla väike vahemaa ja järgnevad numbrid, näiteks 06 84... 
Nüüd läksite küll lati alt.
VAZ 2101 veljed olid BA3 4 1/2J ja VAZ 2103 ja VAZ 2105  5J.
See nelja avaga velje VAZ 2107 - 3101015 pilt.
Lisaks, H2 tähisega veljed tulid hiljem.
Loodan, et tehnikainimesed teasvad H2 tähendust?

Oi jah, tunnistan oma apsu, muidugi 5J. Lihtsalt pea on igasugu masinate velgi ja mõõte täis ja peast pannes läks sassi. Tahtsin viidata eelkõige kuu ja aastaarvu olemasolule neil.

Eelmisel lehel  on ksf. Mossemees pannud üles ühe punase 2107, millel justkui ka 06 veljed. Tegelikult neil velgedel seal pole suure kapsli kinnitamiseks ka nukkasid ja üldse selliste velgedega 07 ja 05 "Nova" tulidki välja mingitel hilisematel 90.-tel.
Vastukaaluks lisan siia ühe pildi ka punasest "null-seitsmest", millel veel proovi number küljes kirjaga "Proba"


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Ühe eespool juba olnud antenniga reklaampildi originaal: https://s31.wheelsage.org/picture/l/lada...uli_8.jpeg
Vasta

Kas alguses olid C piilari restid 2106 omad? lihtsalt mustaks värvitud?
Vasta

Kohale jõudsid originaal 07 veljed. Aitäh veelkord  Vahurile. Olemas ka tulepesuri süsteem, pedaalid ja kapoti amordi otste hoidikud. Poiss tõi Tallinnast uued polstri kinnitus tüüblid. Täielikust õnnest puudu veel velje kopsikud, mille Lada poe vend lubas hankida ja originaalne antenn. Oleks teiste autode juppide hankimine ka nii lihtne ja odav. Kõik kokku pole 100 eurotki läinud.
   
   
Vasta

Huvitav, kui palju null-seitsmeid üldse toodetud on?
Vasta

(03-10-2020, 01:04 AM)robi Kirjutas:  Kas alguses olid C piilari restid 2106 omad? lihtsalt mustaks värvitud?
C-piilari restid olid kohe pikad mustad. Mudelite ajalugu oli selline, et esmalt lasti välja 05. Mäletan Tallinnas esimest 2105 sõitmas 1980 aasta olümpia ajast. 2107 lasti välja alles 1982. aastal.
Vasta

(03-10-2020, 09:37 AM)olli Kirjutas:  Huvitav, kui palju null-seitsmeid üldse toodetud on?
Palju.
Lapati neid kogu ajaloo jooksul kokku panna neljas Venemaa-, neljas Ukraina-, ühes Kasahstani- ja ühes Egiptuse tehases.
Vbl on kuskil ka täpne number olemas. Jällegi - venekeelne otsing ja samakeelsed lehed otsimisel abiks.
Vasta

(03-10-2020, 10:02 AM)MTJ juhataja Kirjutas:  
(03-10-2020, 01:04 AM)robi Kirjutas:  Kas alguses olid C piilari restid 2106 omad? lihtsalt mustaks värvitud?
C-piilari restid olid kohe pikad mustad. Mudelite ajalugu oli selline, et esmalt lasti välja 05. Mäletan Tallinnas esimest 2105 sõitmas 1980 aasta olümpia ajast. 2107 lasti välja alles 1982. aastal.


Vahur, minu küsimus oli esitatud ajendatuna Raivo postituses nr #108 lingil avanenud reklaampostrist, kus lisaks antennile on C piilaril 2103/2106 tüüpi rest, lihtsalt mattmusta viimistlusega. Pole sellist näinud, samas tegu tehase reklaamiga ju või saan ma millestki valesti aru?
Vasta

Kas on teada velje värvi number?
Vasta

Piiteris tuli välja 1980 aasta 011 läbisõiduga 346km. Veljed tunduvad 03 või 06 omad tehasest.

https://www.youtube.com/watch?v=TKTk15AaSGw
Vasta

(06-10-2020, 21:21 PM)tartz1 Kirjutas:  Piiteris tuli välja 1980 aasta 011 läbisõiduga 346km. Veljed tunduvad 03 või 06 omad tehasest.

https://www.youtube.com/watch?v=TKTk15AaSGw
...ja ägeda plastmass uksepeegliga...megairv

Veljed tänapäevased vuhvlid e ilma ilukilbi nagadeta.
Vasta

Sääraseid küünlavõtmeid hakkasin nägema alles nõukogude võimu lõpus, valuutapoodides.
Vasta

Kommentaarides keegi lisab veel et kellad pole ka õiged vaid OKA omad. 


Tsitaat:Андрей Трофимов
8 tundi tagasi
Этот щиток приборов не от 21011, а от оки. С задней стороны есть проводок в кембрике, его нужно переключить на соседний разъём, и тогда пойдёт зарядка. Так что 00356 км это не её пробег.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kapoti värv erineb märgatavalt kapotialuse värvist, tagapaneeli värv numbri ümber on apelsin. Sellisena ta tehasest kindlasti ei tulnud.
Selline klassikaline "raskrutka kanala". Ma ei viitsinud seda isegi mitte poole peale vaadata, kindlasti oli seal lõpupoole väljend "ставте лайк и подпишитесь на канал"

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne