Mõistusevastased manöövrid liikluses

Nii palju vahtu.....
Kas mina olen ainuke, kes märkas, et mõnele autole on eluküsimus viimasel lõigul sõita max kiirusega? Selleks, et jõuda tugiteenustega parklasse, nädalavahetuseks koju jõuda. Alati ei lähe kõik plaanipäraselt ja kui siis keegi põhimõtteliselt mööda ei lase ajab kopsu üle maksa küll, kujutan ette.

Ma olen pikaotsavedudest nii kaugel kui üldse võimalik, aga lugeda oskan.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-10-2020, 23:01 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-10-2020, 22:11 PM)Peeter2 Kirjutas:  Veel kord küsin, konkreetselt mida ma peaks teisiti tegema.
...

Ära varasta trassil meie lubatud kolme kilomeetrit heades oludes ja keegi ei krooksuSmile Või varasta edasi, aga ära kiitle sellega.

Kütust sa ei säästa oluliselt, peatumisteekonda ei lühenda märkimisväärselt, müra tekitad ka samas suurusjärgus. 90 on lubatud ja mingit heakskiitu selle asemel 87 sõitmisest ei tule üheltki rohkem sõitvalt juhilt. Küll takistad sellega neid, kes tahavad mingil põhjusel sõita maksimaalse lubatud kiirusega. Miks Sinu õigus on parem, kui teiste oma?

Veokamehed on sunnitud sõitma piiraja tõttu 85-6-7 km/h. Enamus neist ei taha all lubatu venida (no mõned ökonoomikud siiski on ka), vaid on sunnitud. Selle üle on pikalt arutletud, kui mõistlik see piirang täna enam on, aga seni veel nõutakse kohitsemist. Ja meie kõik peame sellega arvestama. Ma jääks väga rahule, kui meie suhtumisest kaoks ükskord suurustlev kõnepruuk MINA TEEN ja asenduks sõbralikuma meiega. Liiklus on meie ühine asi ja siin ei ole kohta enese kehtestamisel teiste arvelt. Või vähemalt ei peaks olema...

Aga ma võin ka eksida ja tegelikult ongi õige hoopis üle laipade oma eesõigusega edasi panna....

EDIT: Ei ole tingimata troll, sääraseid inimesi on reaalselt olemas. Puutun mõne säärasega ajuti paraku kokkuSad

kord on sulle see 3kmh oluline, kord ei ole. Saa siis aru. Mis kuradi moodi ma sinult selle varastan??? Sõida siis mööda... ja ära mölise. Keegi ei ole kohustatud minu taga sõitma.
Kui mööda sõita ei oska, äkki peaks parem üldse koju jääma, või ühistransporti kasutama. Kui ma sõidaks täpselt 90kmh (krt keeruline on tegelt, mis taadeldud kepsu veel peaks omama et täpselt seda saavutada), siis ilmuks kindlasti mõni "keenjus" kelle arust peaks sõitma 93 kmh, sest sellega ei jää veel radarisse... jne. Sai ka juba seletatud, et kui kiiremini sõidaks, oleks jalgujääjaid jälle rohkem... aga sul on ju pohh räägi mida tahad, pärale ei jõua.
Vasta

Minuarust on siin huvitav sissevaade inimlikku "enese ruumi". Kogu inimeste omavaheline käitumine ning kommunikatsioon on tihti meie kõigi jaoks väga lihtsustatud. Meie endi poolt. Siin on väheke näha seda sügavamale minekut.
Vasta

See +/- 3km/h...

Aastaid sõitsime Tln-Trt, vahel isegi 2x päevas, 85-90km/h, piirajat ja kiiruskaameraid ei  olnud ning Ussisool oli  veel 30km/h.
Kiiret ei olnud, aga samas oli vana Scania ront trassi kiireim,  kui paari liinibussi mitte arvestada. Mööda  sõideti paremalt ja vasakult, aga...  kes tegi metsapeatuse+"Kükitas"+ veel metsapeatus +  Kärevere silla foor ja Tartusse jõudes oli ikka selja taga. Rekord oli vist 6x  möödasõit...
Seda 5min mida tee peal taga ajad on kordades  lihtsam ja ohutum mujalt leida. Alustad näiteks 10min  varem?

ps. logistikute-veo/reisikorrraldate hala hilinemise pärast ei tasu väga südamesse võtta, kui tema vea  tõttu on asi niigi  juba 1-24h hilinenud.


Vasta

(15-10-2020, 09:03 AM)hulgus Kirjutas:  See +/- 3km/h...

Aastaid sõitsime Tln-Trt, vahel isegi 2x päevas, 85-90km/h, piirajat ja kiiruskaameraid ei  olnud ning Ussisool oli  veel 30km/h.
Kiiret ei olnud, aga samas oli vana Scania ront trassi kiireim,  kui paari liinibussi mitte arvestada. Mööda  sõideti paremalt ja vasakult, aga...  kes tegi metsapeatuse+"Kükitas"+ veel metsapeatus +  Kärevere silla foor ja Tartusse jõudes oli ikka selja taga. Rekord oli vist 6x  möödasõit...
Seda 5min mida tee peal taga ajad on kordades  lihtsam ja ohutum mujalt leida. Alustad näiteks 10min  varem?

ps. logistikute-veo/reisikorrraldate hala hilinemise pärast ei tasu väga südamesse võtta, kui tema vea  tõttu on asi niigi  juba 1-24h hilinenud.
Panen ketta 10 minutit varem jooksma Big Grin
Vasta

Mu isa ütles ka vanasti, et hakka varem minema. Arvestama peab ju ka seda, et teederemont siin-seal ja tuleb oodata kas foori või reguleerija taga. Kui tahad õigeks ajaks kuhugile jõuda, pead kõigega arvestama. Ja välistada ei saa ka tehnilist viga või kummi katkiminekut. Kui tahad ikka õige mees olla, hakka varem minema. Ei siis pole vaja kiirust ületada ja tigetseda, et mis te krdid. koperdate aeglaselt ees... Big Grin
Vasta

(14-10-2020, 22:08 PM)v6sa Kirjutas:  Muide, need +5-7 km/h pikendavad peatumisteekonda heades oludes kaks, halbades kakskümmend autopikkust. On, mille üle mõelda pimelendu tehes...
Lihtsalt täienduse mõttes veel niipalju, et kaks autopikkust tähendab teoreetilises praktikas seda, et üks saab näiteks sentimeetri enne teele välja keeranud metsakat pidama, teine aga sõidab u kiirusega 45-50kmh fiskarsi alla. Võiks ka mõtlemise koht olla, kui elu armas Smile
Vasta
Photo 

Äkki siis sõita 75 km/h igal pool. Elu on ju armas kõigile. Või miks mitte 12 km/h. Väheneks liiklusurmade arv nullilähedaseks.

[Pilt: 2yg270.png]
Vasta

Lugesin siinset arutelu ja sain  palju targemaks.  Esiteks on meil väga palju liiklejad kes teevad juhul kui nad Tartust Mäosse jõudes ei ole saanud terve tee sõita 90 km/h sealsamas enesetapu. 90 alas 87 km/h sõitvate troppide pärast on juba kaotatud poolteist minutit ja edasine elu on mõttetu. Ja riik ei võtagi sellistelt venijatelt juhilube eluks ajaks ja ei panegi neid vangi. Kas me sellist Eestit tahtsimegi.  Ja teiseks ohutu möödasõit tähendab minimaalselt 120 km/h. Tegelikult võiks siis juba terve tee nii sõita, Ja kui ikka tundub ohtlik siis proovida 140 km/h.
Vasta

(15-10-2020, 14:17 PM)tarmo400 Kirjutas:  Lugesin siinset arutelu ja sain  palju targemaks. 
...

Kas tihti juhtub, et maailm tundub olema nii kole? Ilmselt on raske funktsionaalse lugemisoskuse puudumisega elada.

Küsimus pole mitte selles õnnetus kolmes kilomeetris, vaid suhtumises: mina sõidan aeglasemalt ja mul on pohlad, et ma teisi segan. Teised närigu muru, MINUL on õigus.
 
Küll sõidetakse mööda, ei tasu muretseda. Aga nii, nagu poekäruga ei ole ilus uimata keset kitsast riiulivahet, ei ole seda ilus teha ka liikluses. Kuigi keelatud see otse ei ole. Kes saab aru, see saab. Kelle jaoks on pseudoprobleem, laiaku edasi. Küll elu ise korrigeerib.
Vasta

Ohutust möödasõidust rääkides- kunagi tahtis kadunud Lepikson teha möödasõidul kiiruseületamise kuni 20km/h legaalseks.
Minu meelest oleks see täiesti normaalne- kui näiteks 85km/h sõitvast veoautost möödudes pead ühe silmaga jälgima spidokat, teise silmaga vastutulevat liiklust ja kolmanda silmaga äkitse kuskilt põõsast piiluvat kaamerat, ei pea ma seda küll kuskilt otsast ohutuks.
Ei tasu muidugi nüüd välja lugeda seda, et kohe peab mööda sõitma jne, lihtsalt tõin ühe näite. Samas on muidugi see, et kas ja kuidas keegi mööda sõidab, on igaühe enda asi, kuid vähemalt sõiduautoga eelistan mina küll zups ja tehtud strateegiat.

Muuseas, korraks sellest teemast kõrvale kaldudes üks tähelepanek elektritõukside kasutajate kasvat(amat)use kohta- ükspäev nägin üht pargitud lauda keset kõnniteed, eile oli aga juba uus tase- kaks tükki oli pargitud lausa sõiduteele, oma 30cm äärekivist tee poole.
Vabandan, et ma sellest juttu tegin, kuid kuna sellega liigutakse tõesti igal pool juba, kuuluvad nendega sõitjad, eriti just noored nokad sellesse kategooriasse, mis mind kogu liikluses üleüldse enim häirib- lollus, ülbus, hoolimatus, ebaviisakus ja üleolevus.
Vasta

(15-10-2020, 14:32 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-10-2020, 14:17 PM)tarmo400 Kirjutas:  Lugesin siinset arutelu ja sain  palju targemaks. 
...

Küll sõidetakse mööda, ei tasu muretseda. Aga nii, nagu poekäruga ei ole ilus uimata keset kitsast riiulivahet, ei ole seda ilus teha ka liikluses. Kuigi keelatud see otse ei ole. Kes saab aru, see saab. Kelle jaoks on pseudoprobleem, laiaku edasi. Küll elu ise korrigeerib.
Just! Eks me kõik tahame mõnikord teepeal "uimata", no ei tunne mingit mõnu pimedas uhamisest, nädalavahetusest või tööst väsinud jne. Me Prouaga valime siis hoopis teised teed koju.  Või 2+2 peal ei sega kiireid, seal rekkakiirusega ikka sõidad. Enne seda Kaalepi-Lehtmetsa-Alavere-Kose ka ei sega kedagi. Noarootsist tulles tahad mõnikord 75-80 uimata, väsinud, looma dteel jne, siis on valida kas üldse Nõva kaudu või vana maanteed. Siis ei roni uuele, kus poolearulised saartelt tulijad rallikrossi harrastavad... See on asi, miks ma suisa jälestan Harutee-Pärnu teed! Alternatiiv puudub ja sa lihstalt pead seal lollidega võitlema. Ja see 2+1 mis sinna nüüd loodud on, on veel jubedam. Ok, Kernust saab nüüd lihtsamalt mööda aga mingit mõnu see lõik ikakgi ei paku ja mitte mingit lootust normaalsele maanteele ei paista ka. Kas pead ise tõmblema või tõmmeldakse sinu ümber, ikaldus on ikka. 

Aga kahe aasta pärast lased Lennujaamast Põhjakani täiega! Sama asi Tallinnast ida suunas. 100 kilti jutiga mis on rohkem, kui Pärnu ahastustee. Kõik muud Eesti maanteed - PUUDUB ka tipptundidel mistahes probleem Big Grin Seal ei olegi liilkust, seal ei takista ka aeglane traktor või rollerauto mitte kedagi! Ehk neid maanteid jääb Eestis üha vähemaks kilomeetrites, kus on nii tihe liiklus, et aeglasem sõit kedagi reaalselt takistab. Enamus neist on ka paratamtus a'la Tln-Keila, Tln-Rapla jne, Ringtee on varsti puhas rõõm. Tartu, Pärnu ja Viljandi linnade ümbrus on puhas lust ja mujal polegi liiklust. Ja sama ka Ida-Virus, kus täna on juba puhas rõõm "sinise esmaspäeva" hommikul autoga liigelda. Kõik ülejäänud mahuvad siit kilulinna liiklusest kasvanu jaoks mõistesse "külavaheteed". Ja seal sõidetaksegi aeglasemalt!
Vasta

(15-10-2020, 14:32 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-10-2020, 14:17 PM)tarmo400 Kirjutas:  Lugesin siinset arutelu ja sain  palju targemaks. 
...

Kas tihti juhtub, et maailm tundub olema nii kole? Ilmselt on raske funktsionaalse lugemisoskuse puudumisega elada.

Küsimus pole mitte selles õnnetus kolmes kilomeetris, vaid suhtumises: mina sõidan aeglasemalt ja mul on pohlad, et ma teisi segan. Teised närigu muru, MINUL on õigus.
 
Küll sõidetakse mööda, ei tasu muretseda. Aga nii, nagu poekäruga ei ole ilus uimata keset kitsast riiulivahet, ei ole seda ilus teha ka liikluses. Kuigi keelatud see otse ei ole. Kes saab aru, see saab. Kelle jaoks on pseudoprobleem, laiaku edasi. Küll elu ise korrigeerib.

Kuidas mina sind segan oma 87kmh, palun veelkord selgitust. Mida ma teisiti tegema peaks? Ära hiili vastusest kõrvale!
Sa suudad ühes lauses öelda, et asi pole selles õnnetus 3kmh-s ja järgmises lauses juba ütled et 87 kmh on uimamine. Mis kiirus siis ei ole uimamine, kas 90 kmh? Siis ikkagi asi on selles õnnetus 3 kmh-s? Sellest kiirem on ju kiiruseületamine ja seda me keegi ei tee onju? Või peakski lubatud kiirust ületama, et sa rahule jääks?
Vasta

Sõitma peaks nii, et oleks ohutu ja liiklusvoog oleks sujuv. Kui tõesti meeldib venida ja enda taha troppi koguda siis vaata aeg-ajalt peeglisse ning anna kiirematele märku ohutust möödasõidu võimalusest.
Vasta

No on ikka soovid veokameestel - rada vabaks , MINA tulen !

 Aga mina aina ja alati mitte viimast lubatud sõidukiirust kasutava inimesena pöördun eurovolinikust Kadri Simsoni poole ja palun piirata raskeveokite kiirus 70 km/ h , põhjendades seda  ohutuse , väiksema saaste , väiksema kütusekuluga , mis omakorda mõjub positiivselt väliskaubanduse tasakaalule jne , igasugust iba võib sinna juurde mõelda ( küll leidub ka mõni rohelise mõtteviisiga aktivist , kes teema käima tõmbab ) ja siis ... ,
sõidame kõik kepsu järgi 75 km/h , sest see jääb mõõtevea piiresse ja ... .
  Ja mida väide - ühe silmaga jälgin möödasõidu ajal liiklust ja teisega spidomeetrit , kuradi kurat - polegi Eesti Mees ja sõita ei julge , või mis ?

Hea küll , ehk keegi nüüd sellise avalduse peale rabandust ei saanud , kas nii raske on veidi oma ego talitseda ja kaasliiklejatega arvestades liigelda ?
Vasta

(15-10-2020, 17:17 PM)Peeter2 Kirjutas:  Kuidas mina sind segan oma 87kmh, palun veelkord selgitust. Mida ma teisiti tegema peaks? Ära hiili vastusest kõrvale!
...

Maailm ei keerle ainult Sinu ja minu ümber, liikluses on palju osalejaid ja me kõik peame ära mahtuma. Aga olgu, kui küsid, siis mõned näited.

Sõltuvalt minu kasutada olevast autost/haagisest võib see kolm kilomeetrit mulle olla ka võimatu ohutult mööduda. Lastis krusa kahetonnise haagisega ei suuda kiirendada, kuigi kord saavutatud 9x kiirust hoida suudabmeie tasamaal muretult. Meie linnamaastur nuuskab mööda muretult ka samas lastis käruga, ainult menetlus võib osutuda hinnaliseks, kui peaks lotovõidu seadusesilmade näol saama. Muud autod siis sinna vahele. 1,4 turbodiiselmootoriga värske Peugeot 308 (see õnnetus pole õnneks oma) üksi sõites nuuskab muretult mööda, täislastis olles on parem mitte üritada, kui mitut kilomeetrit pole ees näha.

Küsimus pole hetkel mitte selles, kuidas mina sõidetud saan (küll ma saan, tänan küsimast. Vajadusel peangi pausi, et nautlejal lasta eemale jõuda). Mind häirib jõmmlus üldiselt (ka arutud möödasõidud pimedates ja ohtlikes kohtades).

Selleks, et Sina saaksid rahulikul oma 87 nautida, pean mina (või kes iganes järgi satubki ning mööduda ei suuda) Sinu taga sõites oma püsikiiruse panema 86 või 85 peale, kuna enamuse autode püsikiirusehoidjad ei hoia ju kiirust, vaid see kõigub. Ning siis klõpsidki säärase taga sõites pidevalt peale ja maha kiirust. No, meelelahutus seegi...

Ma küsin vastu: miks Sa pead sõitma just 87 ja mitte lubatud 90, kui juba püsikiirusehoidja on mängus. Mingi jonn? Tahtmine olla paavstist püham? On auto sel kiirusel ökonoomseim? Tekib suuremal kiirusel mingi ebameeldiv heli? Vajadus end kehtestada maanteel? Mingi kuues põhjus?

Mida peaksid tegema? Mina soovitaks liiklusvoolu kiirusega sõita heades oludes (meil on harva tõeliselt raskeid olusid, aga varsti mõned hommikud tulevad). Vat siis jah, kui ikka naastrehviga 60-ga teel ei püsi, vaid vajud kalletmööda maha, siis tõesti ei ole mõtet vägisi maksimaalse kiirusega sõita.

Aga kui mõnel ülal loetletud või loetlemata põhjusel ikkagi peab veoautot simuleerima kiirustpidi, siis polegi midagi teha: minusugused jäävadki hambaid krigistama.

A miks Sind üldse minu arvamus huvitab? Kuulun ju ajudeta kihutajate hulka... Nagu näha, mitte üksi.
Vasta

(15-10-2020, 21:26 PM)edvard Kirjutas:  No on ikka soovid veokameestel - rada vabaks , MINA tulen !
...
Hea küll , ehk keegi nüüd sellise avalduse peale rabandust ei saanud , kas nii raske on veidi oma ego talitseda ja kaasliiklejatega arvestades liigelda ?

Sa õigustad praegu siis liikluse teadlikku takistamist? Või sain valesti aru?

LS kohustab juhti valima sõidukiiruse mitme erineva teguri alusel ja se ei tohi (maksuvabalt) ületada lubatut. Sama LS ütleb, et juht ei tohi põhjendamatult aeglase sõiduga takistada liiklust. Möönan, piir on habras...
Vasta

(15-10-2020, 21:26 PM)edvard Kirjutas:  No on ikka soovid veokameestel - rada vabaks , MINA tulen !

... jupp demagoogiat ...
Hea küll , ehk keegi nüüd sellise avalduse peale rabandust ei saanud , kas nii raske on veidi oma ego talitseda ja kaasliiklejatega arvestades liigelda ?
Kära sai alguse sellest, et Peeter2 esines avaldusega "mind ei koti, ..."
Kas nii raske on natuke teksti lugeda?
Vasta

(15-10-2020, 21:55 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-10-2020, 17:17 PM)Peeter2 Kirjutas:  Kuidas mina sind segan oma 87kmh, palun veelkord selgitust. Mida ma teisiti tegema peaks? Ära hiili vastusest kõrvale!
...
... Mina soovitaks liiklusvoolu kiirusega sõita heades oludes ...
just, kui ma sõidan hommikul tööle tegeliku kiirusega 95 km/h, siis minust möödub mõni üksik ja ma jõuan järele mõnele üksikule, kogu liiklusvoog liigub enam-vähem sama kiirusega, mis mahub sinivalgete mõõtevea piiresse.
Vasta

Suur jahumine käib selle 87-e üle.
Kui keegi viitsib eespoolt lugeda, siis kodanik sõidab ikka 90-ga spido järgi. GPS-ga on lihtsalt kontrollinud, et reaalne kiirus on 86- 87.
Eeldusel, et tehnoülevaatuse on auto ikka läbinud, siis...
Minge hakake nõudma, et tehnoülevaatusel hakataks ka sõiduautodel spidokat kalibreerima. Seniks, kui seda ei teha, siis pole mõtet jahuda ja nõuda, et kodanik ikka need kolm kilomeetrit kiiremini liiguks.
Aga ma olen ikkagi arvamusel, et kui kodanik ka 90 liiguks gepsu järgi, siis närvilisi kodanikke jaguks suht samamoodi. Enamus sõelub ju fotoalbumisse saamise piirimail.
Seega 3 kilti aeglasemalt liikuv kodanik on möödaõsidul isegi boonuseks neile pigem, veokamehed jah nurisevad. Aga täna liigeldes oli neid nõks üle 80 uinuvaid veokamehi ka üksjagu. Pikalt tasasel teel. Nii et pole sealgi puhtad poisid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne