Postitused: 137
Teemad: 39
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
Jagame juba teist nädalavahetust 2004 aasta Combo laadimisega. Genekas käis remondis, vahetati dioodplokk ja joodeti uuesti mähise otsad aga nüüd ei kustu laadimise märgutuli armatuuris. Aku pinge ca 12,5 laadimispinge ca 14,5. Kontrollisime ka massiühendusi, panime otse keresse ja mootorisse aga midagi ei muutunud. Kontrollisime ka ergutusvoolu pinget, see oli seisva mootoriga ca 10,4 ehk voolukadu akust läbi süüteluku ja armatuuri märgutule on ca 2 V. Nagu teooria ütleb peaks laadimine ja ergutusvool märgutule kustumiseks ühtlustuma ehk potentsiaalide vahe peaks kaduma, kas see võib anomaalia põhjus olla või on veel variante? Diood vigane või süüteluku põhi tahmane?
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
5
millest asi alguse sai.ilmselt tuleb genekas uuesti remonti saata
Postitused: 10,845
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
137
Kui laadimistuli ergutusjuhtme lahtivõtmisel ära kustub, siis jääbki genekas.
Läheb aga jälle remonti tagasi...
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(31-10-2020, 19:48 PM)AddressUnknown Kirjutas: Nagu teooria ütleb peaks laadimine ja ergutusvool märgutule kustumiseks ühtlustuma ehk potentsiaalide vahe peaks kaduma, kas see võib anomaalia põhjus olla või on veel variante?
See loogika kehtib Golf2e stiilis lisadioodidega geneka puhul, Golf4l enam lisadioode ei ole ning pingeregulaator on koguaeg voolu all ning lülitab ergutustuld oma äranägemise järgi. Ehk siis sellise geneka puhul on ka mingid muud anomaaliad võimalikud.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 137
Teemad: 39
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
31-10-2020, 22:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-10-2020, 22:41 PM ja muutjaks oli
AddressUnknown.)
Leidsin sõbralikust foorumist juhtnööre ergutusmähise kontrolliks. Millegipärast mulle tundub et stendi see genekas küll jõudnud pole....
1. Võta kontrolllamp.
2. Ühenda sinine juhe lahti ( D+ ehk laadimise kontrolllambi ots armatuuris)
3. Pane oma kontrolllambi üks ots aku pluss klemmi peale ja teine gene külge sinise juhtme asemele.
4. Vaata kas lamp põleb?
5. Käivita ja vaata kas kustus? Võid korraks vähe pöördeid tõsta.
Kui kustus, on sul midagi kaabeldusega gene ja armatuuri vahel.
Kui ei kustunud, siis On probleem gene sees.
Samuti võid proovida, kas armatuuris põleb, kui sinisele juhtmele massi annad ( süüde sees - kui muidu ei julge, anna läbi mingi suurema pirni, siis ei lühista kindlalt midagi ära) ja kas kustub, kui sinisele juhtmele plussi näitad.
Kui lamp hõõgub armatuuris, siis võib olla ka põhjuseks suur pingelang süüteahelas ( pinge gene väljundis ja kelladeplokis lambi otsal erineb nii palju, et paneb lambi hõõguma ).
Kõige lõpuks mõõda pinge töötava mootori ja tuledega ära ja vaata kas see jääb vahemikku 13,5-14,5V - kergete tuuridega oleks ideaalne ca.14V
Kui sul on Bosch'i gene, siis keera korraks need kaks kruvi lahti, mis pingeregulaatorit ja harju kinni hoiavad. Kontrolli kas harjad ulatuvad hoidikust välja rohkem kui 5mm ( kui lühemad vaheta )ja piilu, mis nägu on kontaktrõngad harjade all ( vahest kulub vask maha ja jääb ainult plastik kohati )
Seal augus, kus pingeregulaator istub, on üks klemm ( veidi vedrutav plekist ja lapik). Vaata kas ta saab ( saaks ) pingeregulaatori vastava kohaga hästi kontakti ja vajadusel puhasta.
Diislitel on veel üks lisa ots W, mis on ettenähtud tahhomeetri tarvis ja on ühenduses mähiste keskpunktiga.
Postitused: 137
Teemad: 39
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
Tester ja kontrolllamp ja sukeldus kapoti alla. Tuli välja lausa 2 viga: Ergutusvoolu ahelas on lühis, laadimise kontrolltuli ei kustu ergutusvoolu klemmi generaatorist eemaldamisel ega ka 12v pealeandmisel. Generaator saades ergutuse hakkab laadima ca 14,3 v mis on normaalne, aga ergutuse klemmil "D" ei toimu mingit muutust, mass jääb peale. Sellest järeldaks et ka ergutusmähise dioodid jälle koostöö lõpetanud. Peab hakkama esmalt ergutuse ahelat korrastama.
Kas ergutuse lühis võib dioodi kahjustada?